Welke provider kiezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Welke provider kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 20:29

Ik ga verhuizen. Jippie.

Maar nu moet ik op zoek naar een provider voor internet.
Hoef geen tv kijk altijd via streamingdiensten

Belangrijk is dat ik zeer stabiel internet heb. Mijn werk is namelijk volledig online, inclusief de telefonie.

Zit nu te twijfelen tussen ziggo en kpn. Als soort van gerenommeerde bedrijven

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:18

Wij zijn na jaren Ziggo-klant overgestapt op glasvezel van KPN. Echt stukken stabieler en sneller internet. Dus ik zou als je de mogelijkheid hebt echt voor glasvezel gaan.

Amado7

Re: Welke provider kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:55

Ik lees even mee. Hier ook een huis gekocht en internet only. Hoef geen super dure allerbeste verbinding maar normaal een filmpje kijken zonder dat hij moet laden is wel een vereiste.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:05

Ik zit nu bijna een jaar bij T-Mobile en heb nog nooit problemen gehad met het internet. Met Ziggo alleen maar :( ik denk dat je ook even moet checken wat de dekking van jouw adres is. Dat kan per provider verschillen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:15

Hier al ruim tien jaar een tevreden Ziggo-klant, heb maar zelden storing. Ga wel overstappen over een tijdje omdat ze hier glasvezel aan gaan leggen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:20

Volgens mij maakt het uit waar je zit...

Hier al meer dan 15 jaar (eerst bij m'n ouders, nu zelf sinds 5 jaar) Ziggo en altijd tevreden. Zelf nooit problemen gehad met instabiel internet, bij m'n ouders daarvoor vanaf het begin (toen het nog Home was) ook altijd goed, problemen op één hand te tellen denk ik.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 22:28

Locatie gaat zijn buitengebied stadskanaal. Kon niet vinden of er al glasvezel in de straat ligt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 02:06

Wij zaten bij NLE. Dat is Budget geworden ooit.

We zijn ook naar buitengebied gemeente Stadskanaal verhuisd en het is gewoon mee gegaan. Het is het kastje van KPN en wij wilden wel 2 tv kastjes, niet iedereen kon dat hier aanbieden.

In de straat ligt wel glasvezel, maar het naar het huis trekken vond ik veel te duur en onzin. Heb goed internet en tv, maar werk niet met internet en vind de snelheid prima.

Met de telefoons zitten we bij T-mobile. Die kon hier eerst niet en nu wel met 2 of 3 tv's, maar scheelt verder niks, dus laat maar zo.

De vorige bewoner had een schotel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:57

Wat betreft het infraverhaal dat is of(PTT) KPN of Ziggo.
Glasvezel ligt niet overal en daar zitten haken en ogen aan.
Kijk welke provider(dus het software verhaal)bij jou in de buurt de minste storingen heeft.
Zou dus even uit de buurt van glasvezel blijven. Delta en KPN timmeren beiden aan de weg. Kijk wat er binnen je Gemeente aan de gang is op dat gebied. Je kan altijd nog besluiten om op glasvezel over te gaan tenzij het er al werkend ligt. Kijk in je huis waar het Isra ligt en wat er aan hangt, want het ene willen via het infraverhaal en het is nog niet uitgevoerd gaat letterlijk niet werken.
Ziggo of KPN zijn twee verschillende types wat betreft het aanleveren van data.
Beide providers bieden internettoegang via verschillende netwerken. Ziggo levert internet via de kabel (coax) en KPN internet via DSL (koper) en glasvezel. Dit is direct het belangrijkste verschil tussen beide aanbieders.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:19

Wat heb je nodig om je werk te kunnen doen ?
Is een hoge upload snelheid belangrijk ?
Is er glasvezel beschikbaar of nog een koper verbinding ?
Indien koper , wat voor een soort verbinding kunnen ze aanbieden ?
In sommige gevallen (zeker de oudere soort verbindingen ) ben je afhankelijk van de afstand naar de centrale , en dan is de regel hoe verder weg hoe langzamer de verbinding.

Ik geloof niet dat ziggo alleen internet in het pakket heeft dat moet dacht ik minimaal gecombineerd worden met bijvoorbeeld tv.

Heb je voor je werk een vpn verbinding nodig en zo ja , welk soort maakt je werkgever gebruik van.
Ik kan uit werk ervaring zeggen (IT) dat de modem die KPN standaard uitgeeft nog wel eens een draak wil zijn hier mee net als DNS routeren met IPV 6.
Deze problemen spelen dan alleen op de modem die KPN zelf uitgeeft.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:27

Avelienvd schreef:
Locatie gaat zijn buitengebied stadskanaal. Kon niet vinden of er al glasvezel in de straat ligt

Even op de sites van de providers de postcode check doen. Die zegt wat er op je adres beschikbaar is aan glasvezel, DSL enz

Ik ben zelf overgestapt van Ziggo naar t-mobile glasvezel. Stabiel internet en was een stuk goedkoper dan Ziggo.
Voor alleen Ziggo basis internet ben ik 52 euro kwijt en bij T-Mobile 30 euro. En een stuk sneller

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:57

Ik zou ook eens aan je (dichtstbijzijnde) buren vragen wat zij hebben, misschien hebben zij ervaringen met netwerken wat jouw keuze kan helpen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:24

Ik had met ziggo altijd dat een paar keer per week soms zelfs per dag de verbinding wegviel van mijn thuiswerkplek. Nu al bijna een jaar T-mobile en nu gebeurt het nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:53

PascalB schreef:
Wat heb je nodig om je werk te kunnen doen ?
Is een hoge upload snelheid belangrijk ?
Is er glasvezel beschikbaar of nog een koper verbinding ?
Indien koper , wat voor een soort verbinding kunnen ze aanbieden ?
In sommige gevallen (zeker de oudere soort verbindingen ) ben je afhankelijk van de afstand naar de centrale , en dan is de regel hoe verder weg hoe langzamer de verbinding.

Ik geloof niet dat ziggo alleen internet in het pakket heeft dat moet dacht ik minimaal gecombineerd worden met bijvoorbeeld tv.

Heb je voor je werk een vpn verbinding nodig en zo ja , welk soort maakt je werkgever gebruik van.
Ik kan uit werk ervaring zeggen (IT) dat de modem die KPN standaard uitgeeft nog wel eens een draak wil zijn hier mee net als DNS routeren met IPV 6.
Deze problemen spelen dan alleen op de modem die KPN zelf uitgeeft.

En het ligt altijd aan de eindgebruiker(dus niet).

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:07

PascalB schreef:

Ziggo heeft tegenwoordig wel alleen internet abonnement.

Je hebt alleen internet dat is dan ook geen online tv via ziggo go.

Internet en kabel tv. Dat is internet ziggo go en dan als je zou willen en tv geschikt is voor digitale kabel tv van ziggo ook de kabel tv zenders via coax op je tv kijken.

En dan internet met digitale tv en daar heb je verschillende pakketten en kastjes (mediaboxen) voor.

Ik werk voor ziggo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:18

Ziggo kon hier sowieso niet.............

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:41

Het ligt er echt aan waar in het buitengebied van Stadskanaal je gaat wonen. Wij zitten in Mussel en hier werkt voor de foon zowel T-mobile als Vodafone. Maar op de kaarten van de beide providers wordt wel aangegeven dat binnenshuis lastiger kan wezen.
Hier in Mussel ligt ook glasvezel, maar als je niet al aangesloten was/bent, komt daar een aardig kostenplaatje overheen. Zo uit mijn hoofd 1250 euro voor aanleg het huis in. Wordt hier gedaan door Mabin in Groningen. Daarna kan je je abbo bij verschillende afnemen. DSL werkt hier ook nog, en best goed. Die hebben wij, omdat wederhelft al T-mobile klant was, daar afgenomen.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:27

Ik ben sinds kort overgestapt van kpn naar online.nl bevalt meer dan prima en is nog eens fijn voor de portemonnee

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 17:22

Lijkt er voor nu op dat wsl Ziggo wordt. KPN en onze virtuele werkplekken schijnen niet goed te combineren

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 17:22

rina schreef:
Het ligt er echt aan waar in het buitengebied van Stadskanaal je gaat wonen. Wij zitten in Mussel en hier werkt voor de foon zowel T-mobile als Vodafone. Maar op de kaarten van de beide providers wordt wel aangegeven dat binnenshuis lastiger kan wezen.
Hier in Mussel ligt ook glasvezel, maar als je niet al aangesloten was/bent, komt daar een aardig kostenplaatje overheen. Zo uit mijn hoofd 1250 euro voor aanleg het huis in. Wordt hier gedaan door Mabin in Groningen. Daarna kan je je abbo bij verschillende afnemen. DSL werkt hier ook nog, en best goed. Die hebben wij, omdat wederhelft al T-mobile klant was, daar afgenomen.

Gasselternijveenschemond

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:51

Wat scheelt dat. Hier kon Ziggo niet.

Voor mobiel al eeuwen t-mobile. Was eerst de vorige Ben en werd toen t-mobile.

Alleen op de Veluwe diep in het bos weleens kort geen bereik, maar verder altijd bellen en internet.

Mijn moeder woont aan buitenkant van Ermelo in een begane grond appartement en die moet wel bij het raam zitten met t-mobile.
Maar internet is weer wel goed.