pleeg-broertjes/zusjes??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

pleeg-broertjes/zusjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 19:46

Ik was eigelijk gewoon even nieuwschierig naar hoeveel bokkers een pleeg broertje of zusje hebben?

Ik heb zelf een pleegzusje, het is toevallig ook nog eens mijn nichtje, maar voordat we opvang voor langere tijd deden, deden we tijdelijke opvang voor kinderen die na een tijdje weer terug naar huis kunnen of heel snel een plekje nodig hadden.
Maar toen kwam mijn nichtje door omstandigheden dus bij ons en zij blijft dus nu voorlopig wel bij ons. De bedoeling is om haar hier permanent op te vangen, dus voor altijd. In het begin (ze is nu ong 3 kwart jaar bij ons) was het erg wennen, want ze is licht geestelijk gehandicapt en heeft daarnaast ook nog eens adhd, dus dat was druk druk druk, maar het gaat nu echt super met haar hier.
In t begin was ze ook heel erg bang voor paarden maar nu wil ze die van mij zelfs al afjatten moet maar niet, dat komt niet goed, haha. En ze heeft ook al op ons grootste paard gezeten (1.75 ofzo) die net beleerd was, niemand die het geloofde, want dat paard is nogal een heethoofd en was net beleerd, maar ik heb t met eigen ogen gezien (das mn zusjes paard, die vond dat ons pleegzusje er ook maar eens ff op moest, die 'pas' 11 trouwens dus vandaar dat het ook zo ongeloofwaardig was voor de anderen *LOL* )

Maargoed, mijn vraag was dus welke bokkers ook pleegbroertjes/zusjes hebben, of op een andere manier met de pleegzorg in aanraking zijn gekomen, die bijv zelf pleegouders hebben?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:52

Ik heb zelf een pleegbroer gehad. Hij was een jaar ouder maar leek 3 jaar jonger. Hij zou permanent blijven maar is toch weggegaan omdat ons gezin eraan kapot ging.
Hij had namelijk verder niemand, hij had geen vrienden en het lukte ook niet die te maken, daarbij had hij een erg lastig karakter.
Ik heb dus geen goede ervaringen er mee

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:56

Heb er een half jaar 1 gehad. Kwam in huis als mijn vriendin (had zelf problemen thuis)...zij was 17, ik 15...ging binnen no time uit (constant op elkaar lip e.d.). Na een halfjaar hebben we gevraagd of ze niet iets anders kon gaan zoeken. Zij zat met een lading problemen, en mijn broer was net overleden, dus we konden die van haar er even niet meer bij hebben...maar verder, geen problemen mee gehad Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 09:53

Ik ben zelf pleegkind geweest, vanaf mijn vijftiende. Twee keer in een kortverblijf-gezin, en later in een echt pleeggezin, maar dat was wel bij een vriendin.

Het is niet makkelijk om pleeggezin te zijn, maar als pleegkind valt het ook niet mee, hoor. Je bent nooit "eigen" en voor oudere kinderen zijn er maar heel weinig geschikte gezinnen, met als gevolg dat je vaak ergens terecht komt waar je eigenlijk niet goed past.

Toen ik in dat laatste gezin kwam ging net hun dochter (mijn vriendin) als au pair naar Duitsland, even daarna kreeg mijn pleegvader op 36-jarige leeftijd zijn eerste hartinfarct en ik kwam er dus ook nog eens bij. Daarbij was (en is) mijn pleegmoeder ook niet de makkelijkste en ze keurden daar heel veel van mijn echte moeder af. En kwamen daar openlijk voor uit.

Als pleegkind val je overal tussen, maar je hoort nergens echt bij. Tenminste, zo heb ik het ervaren. Om er toch bij te horen ging ik concessies aan mezelf doen, paste ik me zoveel mogelijk aan. Met als gevolg dat ik op een gegeven moment niet eens meer wist wie IK nu eigenlijk was. Daarbij deugde die IK kennelijk niet, anders had ik me niet zo aan hoeven passen...

Tja, achteraf heb ik er toch heel veel van geleerd. En die vriendin van toen is nog steeds een vriendin, al is het wel iets minder close geworden.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:07

Mijn (stief)neefje heeft een tijd bij mijn vader ingewoond toen ikd aar ook om de week nog was. Zijn ouders waren vlak achter elkaar overleden en hij en zn broers zijn alledrie naar een ander gezin in de familie gegaan. Door zijn achtergrond zat er vrijveel agressie in hem en is hij na een jaar in een centrum voor probleemjongeren gaan wonen. Mij en mijn 2 oudere broers deed hij niets maar mijn stiefbroertje en stiefzusje sloot hij nog wel eens buiten en voor hun was dat heel bedreigend. Heel af en toe spreek ik hem nog heel jammer, hij is de enige die ik uit die familie echt als familie beschouw en vind het best jammer dat t zo gelopen is.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:23

Mijn ouders wou een een pleegkind erbij, maar ik ben niet een van de makkelijkste dus hebben ze het niet gedaan om te verkomen dat er moeilijkheden zou komen.
Ikzelf zou het wel heel leuk vinden een pleegzus erbij iets ouder of even oud, maar ik ben ook heel jaloers dus.........