Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:54

Mindim schreef:
Zoolgangster schreef:
Ik zou graag Facebook in de kliko gooien, wat een rare verhalen worden er verspreid. Wat ik erg vind is dat mensen die duidelijk in de risicogroepen zitten, wordt aangepraat dat ze zich vooral niet moeten laten inenten, terwijl die mensen sowieso al bij de gratie van de medische wetenschap in leven blijven. Maar diezelfde medische wetenschap zou hen bewust willen chippen en weet ik wat tot en met de antichrist aan toe misleiden.
Als ik dat zie, wil ik aan de ene kant blokken, en aan de andere kant er gezond verstand inpersen en erop reageren, het doet zeer aan mijn geweten die complottheorieën gewoon voort te laten woekeren.
Hoe heeft Europa ooit de pest, pokken en bijvoorbeeld 2 wereldoorlogen kunnen doorstaan, terwijl men nu al steigert vanwege een tijdelijke qrcode en een paar prikjes.
Ik wil het denk ik niet eens weten.


Ik las al reacties op facebook dat Het Beest er kwam en dat de Finale dagen zijn, het Beest komt er aan!!!
Dan krab ik toch echt wel even achter mijn oren hoor :D




rensju

Berichten: 1595
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:11

Wauw, ik ben echt verbaasd over bepaalde reacties hier.

Waarom worden mensen wappies genoemd? Of schapen? Beide is toch even erg? Waarom moet een ander een mondkap op, omdat jij dat hebt? Waarom moet iemand voor jou 'een goede reden' hebben om wel of niet te vaccineren? We hoeven elkaar toch nergens van te overtuigen?

Volgens mij mag nog altijd iedereen hierin een eigen keuze maken en hoeft niemand zich tegenover elkaar te verantwoorden? Als jij geen ongevaccineerden in je buurt wilt hebben, moet een ander dat accepteren. Dan kun je relaties verbreken, maar je kunt er ook voor kiezen om bv te bellen oid? Of buiten dingen te doen waarbij je afstand kunt houden? Bij ziekte is dat anders, dat is van korte duur meestal.

Gelukkig accepteert iedereen om mij heen dat van beide kanten wel en veranderen relaties hierdoor niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:13

"Kunnen we nog mild zijn voor wie een andere (prik-)keus maakt dan wij?"

citaat:

Maar gevaccineerd is ze wel. „Omdat ik een ánder kwaad doe als ik het niet doe. Dáárom heb ik het gedaan. Niet voor mezelf.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/05/ku ... j-a4064481


ieder heeft zo zijn/haar eigen reden om het wel of niet te doen, het is een keuze en daar ben je vrij in, dacht ik

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:15

Uiteindelijk niet alles gelezen hoor

Ik vind heel covid heel lastig, vervelend zelfs. Ik heb me wel laten vaccineren, maar heel eerlijk won bij mij de gedachte dat ik dan weer 'vrijer' werd het van de gedachte dat het echt zou helpen. Is ook wel gebleken, ondanks alles je wordt minder ziek ken ik er genoeg die nog kei en kei ziek werden. Maar dat is een andere discussie...

Ik kijk niet anders naar mensen die niet vaccineren, ivm zwangerschap is mijn eigen schoonzusje niet gevaccineerd. Mij boeit het echt niet als je je niet laat vaccineren, zal er ook geen discussie over aan gaan.

Ik zou als niet gevaccineerde ook geen moeite hebben met testen voor toegang, daar kies je immers zelf voor. Ik als gevaccineerde heb overigens wel moeite met het feit dat dat hele mondkapjes circus weer begint

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:21

Wat betreft mondkapjes. Ik denk dat die echt wel helpen want zat mensen komen (te) dicht bij je staan,hoesten dan druppels in je gezicht of ook spreken ze "met consumptie".

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:32

Of ze helpen of niet laat ik in het midden, vind ze 10 uur per dag dragen met astma gewoon bloed irritant

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:56

Ik heb een persoon uit mijn Facebook verwijderd die een opmerking maakte wat nergens op sloeg. Verder ben ik voor om iemand in zijn waarde te laten. Ik ga mensen geen schaapjes noemen en ook geen wappie ze komen echter op voor hun eigen principes alleen op het moment dat ze die principe aan mij op willen dringen is het klaar. Het doet mij soms zo zeer om verdeeldheid te zien bv mijn tante die mijn moeder uitscheld omdat ze niet wilt vaccineren omdat haar man (mijn vader) voor haar ogen overleed na complicaties van de vaccinatie. Ik heb begrip voor mensen die zich laten vaccineren maar soms is het heel kwetsbaar dat het andersom heel anders is. Je wordt niet meer gezien als “mens” maar als anti vaxxer terwijl het echt niet zo zwart wit hoeft te zijn. Bv door medische noodzaak of angst enz… ik ken ook mensen die met de vreemdste complottheorieën komen en ook die laat ik in hun waarde … gelukkig heb ik verder lieve vrienden die het begrijpen en mij niet anders aankijken en andersom ook …

Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:17

Ja ik kan er ook onrustig van worden, maar eerlijk probeer ik het niet om vriendschappen of relaties daarom te laten klappen. Als iemand het constant blijft verkondigen wel, op fb kan je iemand ook ontvolgen ipv gelijk ontvrienden, dan hoef ik die berichten niet meer te lezen. Mensen die minder dicht bij mij staan en maar blijven droeftoeteren heb ik wel weggegooid. Maar gelukkig met echte vrienden of familie niet echt voorgekomen nog.

Een vriendin van mij is antivaxer en ook wel een beetje wappie. Maar ik vind het too much om dr gelijk 'weg te gooien' vanwege een mening die we niet gelijk hebben. Daarvoor hebben we een te lange geschiedenis en het is en blijft een vriendin. Ik vermijd het onderwerp en we hebben het gewoon over andere dingen. Op fb negeer ik haar posts die er wel over gaan. 1x op in gegaan omdat ik die echt niet vond kunnen, maar dat betekent niet dat ik haar niet meer mag of kan luchten.

Zou wat anders zijn als iemand maar constant blijft discussiëren of mij over probeert te halen. Daar zou ik snel zat van zijn. Maar alleen vanwege een andere mening over corona iemand laten vallen, nee dat heb ik nog niet gedaan of hoeven doen gelukkig.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:48

rensju schreef:
Wauw, ik ben echt verbaasd over bepaalde reacties hier.

Waarom worden mensen wappies genoemd? Of schapen? Beide is toch even erg? Waarom moet een ander een mondkap op, omdat jij dat hebt? Waarom moet iemand voor jou 'een goede reden' hebben om wel of niet te vaccineren? We hoeven elkaar toch nergens van te overtuigen?

Volgens mij mag nog altijd iedereen hierin een eigen keuze maken en hoeft niemand zich tegenover elkaar te verantwoorden? Als jij geen ongevaccineerden in je buurt wilt hebben, moet een ander dat accepteren. Dan kun je relaties verbreken, maar je kunt er ook voor kiezen om bv te bellen oid? Of buiten dingen te doen waarbij je afstand kunt houden? Bij ziekte is dat anders, dat is van korte duur meestal.

Gelukkig accepteert iedereen om mij heen dat van beide kanten wel en veranderen relaties hierdoor niet.


Als iemand mij uit zijn buurt zou weigeren omwille van mijn vaccinatiekeuze, zou ik absoluut geen behoefte hebben nog met die persoon te bellen.

LWDaisy

Berichten: 4780
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:02

alice0cullen schreef:
Maar wat moet er dan precies nog benoemd worden dan dat je wel overtuigt wordt om te vaccineren. Waarom leg je die plicht bij gevaccineerden.

Ik zie het simpelweg zo, wetenschap heeft aangegeven dat een vaccinatie de kans op besmetting verkleint, je bent minder lang besmettelijk en als je ziek wordt ben je minder ziek. Dit zijn gewoon feiten. Niemand die zegt dat je niet meer ziek kan worden of dat je het niet meer kan overbrengen op anderen. De kans wordt alleen aanzienlijk kleiner.

Daarbij is het ook een feit dat als te veel mensen besmet raken je het virus een kans geeft te muteren zodat vaccinaties steeds minder goed werken tot de volgende weer wordt gemaakt. Het is gewoon ontzettend belangrijk om die varianten de kop in te drukken. En dit zie je gewoon gebeuren in landen waar de maatregelen strak gehandhaafd worden en waar de vaccinatie graad hoog is.

We zien het ook met de mazelen, en kinkhoest. Zodra de vaccinatie graad daalt komen er overal uitbraken en die muteert dit virus ook net weer zo dat vaccinatie moet worden aangepast anders heb je er ook niks meer aan. De mazelen was bijna uit Europa verdwenen, maar omdat er dan een groep mensen besluit om voor wat voor reden niet te enten en we zijn zowat weer terug bij af omdat de vaccinatie graad gewoon te laag wordt.
Kinkhoest net zo. Mensen beseffen gewoon niet hoe erg die ziektes zijn omdat ze vaak zelf wel geent zijn en het dus niet hebben gekregen, denken dat dit komt omdat hun immuunsysteem zo geweldig is, hun kinderen vervolgens niet enten omdat ze denken dat het een soort winst operatie is vanuit de overheid. Kinderen krijgen het, en zo is er weer een grote groep besmet.
Iedereen moet gewoon de verantwoordelijkheid nemen zich te enten als dit mogelijk is, het gaat hier gewoon om volksgezondheid en we reizen tegenwoordig de hele wereld over met meer risico's van dien.


Mijn schoonbroer is een hele tijd geleden al gevaccineerd, en die nu alweer een week flink ziek. Zijn kinderen hebben ook voor de 2de keer Corona.

Ik snap wat je bedoelt met: waarom leg je die plicht neer (tot overtuigen) bij gevaccineerden.
Ik snap wat je bedoelt - bij mij draait het vooral om het gegeven dat ik iemand gevonden heb die zijn mening (online) wilt delen, en dat ik daar dan op wil ingaan. Onderbouw je mening, want je geeft ze. Laat me jouw kant zien, toon me dat je hier over nagedacht hebt, laat me zien waarom jij deze mening hebt.

Maar dan loopt het gesprek vast op dooddoeners, krijg ik redenen die niet (helemaal) kloppen of gaat men op een bepaalde vraag in het geheel niet in.

Natuurlijk zijn ze dat niet verplicht! Maar ik vind het wel zonde, ik sta echt open voor iemands mening, en wil daar echt naar luisteren. Maar als men dan gewoon roept wat is voorgekauwd en verder niks te zeggen heeft - in hoeverre denkt men dan zelf nog na?

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:07

LWDaisy, wat doet het ertoe of jouw schoonbroer gevaccineerd is en flink ziek is? Het vaccin verlaagt in ieder geval de kans op zeer ernstig ziek worden maar geeft geen 100% bescherming (wat ook al maanden tot in den treure is uitgelegd). Misschien had hij zonder vaccin op z'n buik op de IC gelegen?
Wat vindt jij daarvan?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:14

Als antwoord op de vraag in de OP : nee, in real life niet. Hier op Bokt wel :D
Nu heb ik ook geen andere social media, dus dat scheelt natuurlijk al een hoop miserie en ergernis.

Ik kijk niet anders tegen mensen aan mbt covid en wel of niet gevaccineerd en heb ook niet het gevoel dat er anders met mij omgegaan wordt. Gelukkig !

Vroeger werd tenslotte ook niet aan je medemens gevraagd of ze wel gevaccineerd waren tegen griep. Daar kan ik immers ook dood aan gaan als ik het slechte lotje trek.

LWDaisy

Berichten: 4780
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:20

Kinke schreef:
LWDaisy, wat doet het ertoe of jouw schoonbroer gevaccineerd is en flink ziek is? Het vaccin verlaagt in ieder geval de kans op zeer ernstig ziek worden maar geeft geen 100% bescherming (wat ook al maanden tot in den treure is uitgelegd). Misschien had hij zonder vaccin op z'n buik op de IC gelegen?
Wat vindt jij daarvan?


Misschien had hij zonder vaccin idd zieker geweest - maar misschien ook niet. Dat wéét je niet.

Waar het bij mij om draait, is dat iemand met een safe ticket zonder te testen overal binnen mag. En dat vind ik echt bs, want ook met vaccin kan je besmet geraken, én anderen besmetten. En dat mag gewoon, want hey, gevaccineerd.

Ik, zonder vaccin, wordt de toegang ontzegd.
Tenzij ik een test doe - en dan ben ik positief of negatief, maar van mij weet je dan meer en ben je zekerder dan van iemand met vaccin maar zonder test.

Je moet vaccineren om anderen te beschermen - maar die bescherming is er dus niet.

Meten met 2 maten is nooit mijn ding geweest.

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:20

je meet wel met 2 maten, want je zegt dat vaccineren geen bescherming geeft.
Wat dus complete onzin is.

rensju

Berichten: 1595
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:40

Poekkie schreef:
rensju schreef:
Wauw, ik ben echt verbaasd over bepaalde reacties hier.

Waarom worden mensen wappies genoemd? Of schapen? Beide is toch even erg? Waarom moet een ander een mondkap op, omdat jij dat hebt? Waarom moet iemand voor jou 'een goede reden' hebben om wel of niet te vaccineren? We hoeven elkaar toch nergens van te overtuigen?

Volgens mij mag nog altijd iedereen hierin een eigen keuze maken en hoeft niemand zich tegenover elkaar te verantwoorden? Als jij geen ongevaccineerden in je buurt wilt hebben, moet een ander dat accepteren. Dan kun je relaties verbreken, maar je kunt er ook voor kiezen om bv te bellen oid? Of buiten dingen te doen waarbij je afstand kunt houden? Bij ziekte is dat anders, dat is van korte duur meestal.

Gelukkig accepteert iedereen om mij heen dat van beide kanten wel en veranderen relaties hierdoor niet.


Als iemand mij uit zijn buurt zou weigeren omwille van mijn vaccinatiekeuze, zou ik absoluut geen behoefte hebben nog met die persoon te bellen.


Als diegene zó bang is om Corona te krijgen, dan ga je dat diegene toch niet opleggen of een vriendschap verbreken? Ik ga er dan vanuit dat diegene dus iedereen om zich heen vermijd en niet alleen jou he.

Als het alleen gaat om het feit dat je wel of niet gevaccineerd bent, gewoon omdat iemand zijn gelijk wil of dwars is. Dan snap ik je wel, dan accepteert iemand jou keuze niet en zou ik het laten verwateren

Ibbel

Berichten: 49169
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:48

LWDaisy schreef:
Waar het bij mij om draait, is dat iemand met een safe ticket zonder te testen overal binnen mag. En dat vind ik echt bs, want ook met vaccin kan je besmet geraken, én anderen besmetten. En dat mag gewoon, want hey, gevaccineerd.


Bij klachten moet een gevaccineerde óók gewoon testen. De kans dat een gevaccineerde zónder klachten anderen besmet is echt klein, dankzij het vaccin.
En weet je wat? Gevaccineerden (in NL dan) tonen méér testbereidheid dan ongevaccineerden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:12

Ibbel schreef:
LWDaisy schreef:
Waar het bij mij om draait, is dat iemand met een safe ticket zonder te testen overal binnen mag. En dat vind ik echt bs, want ook met vaccin kan je besmet geraken, én anderen besmetten. En dat mag gewoon, want hey, gevaccineerd.


Bij klachten moet een gevaccineerde óók gewoon testen. De kans dat een gevaccineerde zónder klachten anderen besmet is echt klein, dankzij het vaccin.
En weet je wat? Gevaccineerden (in NL dan) tonen méér testbereidheid dan ongevaccineerden.


Die heb ik even gemist. Waar kun je dat terugvinden? :)

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:14

Ik heb een aantal mensen ontvolgd omdat ik gewoon niet achter hun standpunt sta en het aantal berichten wat gedeeld wordt dagelijks gewoon vervelend begon te vinden.

Ik ben gevaccineerd omdat de kans dat ik serieus ziek wordt van corona sterk aanwezig is. Heb ik garantie? Nee helemaal niet. Maar ik voel me inmiddels zeer ongemakkelijk om te vertellen dat ik gevaccineerd ben en dat irriteert mij eigenlijk nog wel meer denk ik.
De niet gevaccineerde mensen zijn vaak (niet allemaal) zo stellig dat er totaal geen ingang is voor een normaal gesprek over Covid.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:19

rensju schreef:
Poekkie schreef:


Als iemand mij uit zijn buurt zou weigeren omwille van mijn vaccinatiekeuze, zou ik absoluut geen behoefte hebben nog met die persoon te bellen.


Als diegene zó bang is om Corona te krijgen, dan ga je dat diegene toch niet opleggen of een vriendschap verbreken? Ik ga er dan vanuit dat diegene dus iedereen om zich heen vermijd en niet alleen jou he.

Als het alleen gaat om het feit dat je wel of niet gevaccineerd bent, gewoon omdat iemand zijn gelijk wil of dwars is. Dan snap ik je wel, dan accepteert iemand jou keuze niet en zou ik het laten verwateren


Als diegene effectief zo bang is en ook een levensstijl daarnaar heeft (dus niet: ik wil geen ongevaccineerden maar zit wel elke avond op concert/cafe/…) dan ben ik bereid me te laten testen. Als die persoon daar ook niet mee akkoord is, of zelf overal zit zonder nadenken is het wat mij betreft exit zonder pardon.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:19

Een van mijn vriendinnen is niet gevaccineerd, reden is dat ze bang is omdat het nog in de testfase zit. Ik ga daar niet op in want helpt toch niet. Toen we een feestje hadden begin september ging ik naast haar zitten (buiten, terras) waarbij ze de opmerking maakte dat ze niet geprikt was. Mijn enige reactie, pech voor je, jij loopt dan het risico, ik niet. Ik hoop dat ze het alsnog doet (vaccineren) want ze heeft hoge bloeddruk, veel te zwaar, een zware bronchitis.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:20

Ibbel schreef:
LWDaisy schreef:
Waar het bij mij om draait, is dat iemand met een safe ticket zonder te testen overal binnen mag. En dat vind ik echt bs, want ook met vaccin kan je besmet geraken, én anderen besmetten. En dat mag gewoon, want hey, gevaccineerd.


Bij klachten moet een gevaccineerde óók gewoon testen. De kans dat een gevaccineerde zónder klachten anderen besmet is echt klein, dankzij het vaccin.
En weet je wat? Gevaccineerden (in NL dan) tonen méér testbereidheid dan ongevaccineerden.


Ik lees daarover tegenstrijdige dingen.

https://panorama.nl/artikel/461437/nieu ... tpKpOZny50

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:43

Poekkie het gaat over BINNEN HUISHOUDENS! En dat is logisch. Want als ik als gevaccineerde of ongevaccineerde covid positief ben (vaak onbekend) is het logisch dat ik mijn man bv waar ik mee slaap, vrij etc, mijn kinderen waarmee ik knuffel etc covid kan geven.
Voor gevaccineerde is die kans 38% binnen een huishouden en als iedereen is gevaccineerd 25% .

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:52

pien_2010 schreef:
Poekkie het gaat over BINNEN HUISHOUDENS! En dat is logisch. Want als ik als gevaccineerde of ongevaccineerde covid positief ben (vaak onbekend) is het logisch dat ik mijn man bv waar ik mee slaap, vrij etc, mijn kinderen waarmee ik knuffel etc covid kan geven.
Voor gevaccineerde is die kans 38% binnen een huishouden en als iedereen is gevaccineerd 25% .

Wat is het voor ongevaccineerden?

Ben ook wel benieuwd of ze al studie doen naar de situatie waarin 1 iemand in het gezin flink ziek is van corona. Ze gezamelijk in quarantaine gaan en de rest van het gezin negatief blijft testen ondanks zelfs samen in 1 bed slapen. Daar ken ik meerdere voorbeelden van.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:02

Mindim schreef:
Zoolgangster schreef:
Ik zou graag Facebook in de kliko gooien, wat een rare verhalen worden er verspreid. Wat ik erg vind is dat mensen die duidelijk in de risicogroepen zitten, wordt aangepraat dat ze zich vooral niet moeten laten inenten, terwijl die mensen sowieso al bij de gratie van de medische wetenschap in leven blijven. Maar diezelfde medische wetenschap zou hen bewust willen chippen en weet ik wat tot en met de antichrist aan toe misleiden.
Als ik dat zie, wil ik aan de ene kant blokken, en aan de andere kant er gezond verstand inpersen en erop reageren, het doet zeer aan mijn geweten die complottheorieën gewoon voort te laten woekeren.
Hoe heeft Europa ooit de pest, pokken en bijvoorbeeld 2 wereldoorlogen kunnen doorstaan, terwijl men nu al steigert vanwege een tijdelijke qrcode en een paar prikjes.
Ik wil het denk ik niet eens weten.


Ik las al reacties op facebook dat Het Beest er kwam en dat de Finale dagen zijn, het Beest komt er aan!!!
Dan krab ik toch echt wel even achter mijn oren hoor :D


De Finale dagen? Zijn de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf terug onder een andere naam?
*\o/*

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:35

Sunnda schreef:
pien_2010 schreef:
Poekkie het gaat over BINNEN HUISHOUDENS! En dat is logisch. Want als ik als gevaccineerde of ongevaccineerde covid positief ben (vaak onbekend) is het logisch dat ik mijn man bv waar ik mee slaap, vrij etc, mijn kinderen waarmee ik knuffel etc covid kan geven.
Voor gevaccineerde is die kans 38% binnen een huishouden en als iedereen is gevaccineerd 25% .

Wat is het voor ongevaccineerden?

Ben ook wel benieuwd of ze al studie doen naar de situatie waarin 1 iemand in het gezin flink ziek is van corona. Ze gezamelijk in quarantaine gaan en de rest van het gezin negatief blijft testen ondanks zelfs samen in 1 bed slapen. Daar ken ik meerdere voorbeelden van.



Zoals je zelf kunt lezen, is dat onduidelijk in dit artikel vandaar niet genoemd door mij.