[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pony33
Berichten: 693
Geregistreerd: 26-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 07:51


Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 07:56

Oh ik weet het niet. Heb er geen problemen mee als mensen op een kalme manier zeggen dat ze er moeite mee hebben. De grap was meer bedoeld om de draak te steken met kindermisbruikers dan misbruikte kinderen zo maar even te zeggen. Maar dat is een subtiliteit die vaak online niet overkomt. Ook omdat men denkt dat je als je “schreeuwt” de boodschap beter aankomt.
“Ik ga temmen!!”

Vind het opvallender dat bokt nu wel gaat modereren maar wanneer ik tem op schaamteloze homofobische en racistische teksten ze niets doen :j maar goed daar kunnen we het lang over hebben. En dat is onnodig misschien in een topic als deze.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:18

Het heeft wat losgemaakt hier :D.
Tja de één vindt het smakeloos, maar mijn telefoon staat vol met dit soort sarcastische memes en paste perfect bij het onderwerp. Gewoon puur omdat het helaas de werkelijkheid is. Zet tot nadenken, heeft ook helemaal niets met goedkeuring van kindermisbruik te maken natuurlijk. Dan ben je echt lomp als je dat denkt.
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 20-10-21 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:22

Het is juist een meme om die vieze pedofielen een sneer te geven dan dat het kindermisbruik goed praat.
Dus het aangevallen en verwijderen klopt in dit geval dus niet.
Was het grof, ja zeker. Maar wat pedofelen doen is toch ook grof?
Eigenlijk word nu in dit geval de katholieke kerk in bescherming genomen door het te verwijderen.
Tja dat kan ook natuurlijk.... is de temmer streng gelovig misschien? :+

En ook erg met oomens eens, alles is tegenwoordig aanstootgevend.
Als ik kijk wat voor moppen er vroeger verteld werden, dat kan allemaal niet meer.
Alle tere zieltjes meteen over de rooie. En elk onderwerp heeft zijn eigen teer gevoelige paar % die voor de rest van de wereld bepaald dat het toch echt niet meer kan.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:31

De denigrerende opmerkingen over moeders en kinderen kan ik inderdaad bij denken "dat is niet voor mij". Al vraag ik mij soms wel af of mensen werkelijk zo denken want dan spoor je gewoon niet.

Memes over kindermisbruik gaan gewoon echt veel te ver, en ja, dan zeg ik er wat van. Gelukkig was de mod het met mij eens.

Dat gezeur over "dit is ons topic", je zit op Bokt, iedereen mag meelezen en posten, ga dan lekker zelf een forum oprichten waar je moeders niet toelaat ofzo.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:40

Het is helaas de harde werkelijkheid al eeuwenlang en daar mag dan niet over gespot worden? Memes over Kim Jong-un heb ik ook nog.
Maar oogkleppen opdoen en onder je steen leven is veel beter +:)+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:41

Niets mis met moeders in dit topic, maar laat ze zich als gasten wel gewoon gedragen aub. Ik kwam toch ook niet in ieder rozewolktopic klagen dat er weer een larf bijgemaakt was? Nou dan.
Er werd niemand op de foto misbruikt, er werd niets goedgepraat, er werd alleen naar verwezen. That's it.

Overigens wacht ik nog op een beledigde katholiek, die het kindermisbruik niet zo'n probleem vindt, maar die het smakeloos vindt dat de Heilige Vader ermee in verband wordt gebracht en daarom heeft getemd. Zo jammer dat een meme niet dubbel verwijderd kan worden.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:43

Jou bericht komt wel heel mooi na die van mij en sorry, maar vind het passend. :))
Een paar procent met lange tenen bepaald voor een hele groep.

Ik lees zo vaak denigrerende opmerkingen over dingen die mij aan gaan.
Oh zelfs al persoonlijke aanvallen gehad, dus niet eens algemeen.
En dan denk ik, laat gaan laat gaan, ga ik mijn energie niet in stoppen.

Pas hadden we het hier in dit topic over.
Als je in de lijst actieve berichten 2 keer op het symbooltje dat vooraan staat klikt, is het topic uit je lijst weg.
Je ziet ons kinderloze nooit in baby- kinder- opvoedtopics wel even rond komen temmen of vertellen hoe het moet of wat ergerlijk is.
Misschien ook een tip voor de moeders die hier niet tegen de humor kunnen, klik 2 keer op dat symbooltje en je hebt er geen last meer van.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:49

corinep schreef:
De denigrerende opmerkingen over moeders en kinderen kan ik inderdaad bij denken "dat is niet voor mij". Al vraag ik mij soms wel af of mensen werkelijk zo denken want dan spoor je gewoon niet.

Memes over kindermisbruik gaan gewoon echt veel te ver, en ja, dan zeg ik er wat van. Gelukkig was de mod het met mij eens.

Dat gezeur over "dit is ons topic", je zit op Bokt, iedereen mag meelezen en posten, ga dan lekker zelf een forum oprichten waar je moeders niet toelaat ofzo.


Hoewel ik waardeer dat je nog een uitleg wilde geven over je tem vraag ik me toch af met welk statement je dat wilde doen.

Ik heb meer het gevoel dat je je persoonlijk aangevallen voelt door eerdere statements en nu een kans ziet om je hakken in het zand te zetten dan dat je een onderbouwing geeft. Er is meermaals aangegeven dat kindermisbruik niet oké is en dat kindermisbruikers complete debielen zijn. En we kunnen over mening verschillen mbt humor want dit is een kwestie van smaak. En dat vind ik helemaal oké. Vind het ook oké om daar kalm over te discussiëren en te proberen begrijpen wat je zo erg eraan vindt. Maar als je in je eerste alinea direct aangeeft dat we potentieel niet sporen dan kan ik de rest ook direct niet meer serieus nemen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:56

oomens schreef:
Niets mis met moeders in dit topic, maar laat ze zich als gasten wel gewoon gedragen aub.


Volgens mij zijn we allemaal gasten op dit forum en heeft iedereen zich te gedragen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:01

DuoPenotti schreef:
Jou bericht komt wel heel mooi na die van mij en sorry, maar vind het passend. :))
Een paar procent met lange tenen bepaald voor een hele groep.


Ik denk dat er meer mensen zijn die dit soort grapjes niet normaal vinden, gelukkig maar.

Niks lange tenen, ik zie het als het morele kompas van de groep een beetje bijsturen.

Als je ergens grapjes over maakt begetaliseer je het probleem, dat gebeurt op veel teveel vlakken...

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:02

Ik vond hem ook wel wat te ver gaan, je weet nooit wat iemand heeft meegemaakt in het verleden, en nee niet iedereen hoeft zich aan te passen aan 1 persoon maar dat deze verwijderd werd snap ik wel. :j Dat heeft niet altijd wat te maken met tere moederzieltjes en ik vind het jammer dat iedereen er nu zo op zit te hakken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:02

oomens schreef:
_San87_ schreef:
Toch precies de vinger op de zere plek voor wat betreft kindermisbruik door de Katholieke kerk.

I see what you did there }>
Volgens mij weet je de tekst nog goed genoeg.

:7...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:03

corinep schreef:
DuoPenotti schreef:
Jou bericht komt wel heel mooi na die van mij en sorry, maar vind het passend. :))
Een paar procent met lange tenen bepaald voor een hele groep.


Ik denk dat er meer mensen zijn die dit soort grapjes niet normaal vinden, gelukkig maar.

Niks lange tenen, ik zie het als het morele kompas van de groep een beetje bijsturen.

Als je ergens grapjes over maakt begetaliseer je het probleem, dat gebeurt op veel teveel vlakken...

Boehoe. Geen behoefte aan iemand die voor mij komt bepalen waar mijn morele kompas behoefte aan heeft. Dat soort opvoedkundige dingen doe je maar bij je kinderen.

Daarbij, ik vind zoveel niet normaal, maar dat wil niet zeggen dat het niet mag bestaan. Dat jij er niet tegen kunt betekent niet dat het meteen weg moet.
Jij als individu (iedereen, dus niet alleen corinep!) bent niet de norm, niet het middelpunt van de wereld, en niet de morele magnetische noordpool.
Laatst bijgewerkt door oomens op 20-10-21 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:06

corinep schreef:
DuoPenotti schreef:
Jou bericht komt wel heel mooi na die van mij en sorry, maar vind het passend. :))
Een paar procent met lange tenen bepaald voor een hele groep.


Ik denk dat er meer mensen zijn die dit soort grapjes niet normaal vinden, gelukkig maar.

Niks lange tenen, ik zie het als het morele kompas van de groep een beetje bijsturen.

Als je ergens grapjes over maakt begetaliseer je het probleem, dat gebeurt op veel teveel vlakken...

Bagatelliseer je, of wil je t gesprek aangaan/aanwakkeren. Niet alle grappen bestaan enkel en alleen om dingen te downplayen, juist niet. Ken je satire?

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:08

Captain schreef:
Ik vond hem ook wel wat te ver gaan, je weet nooit wat iemand heeft meegemaakt in het verleden, en nee niet iedereen hoeft zich aan te passen aan 1 persoon maar dat deze verwijderd werd snap ik wel. :j Dat heeft niet altijd wat te maken met tere moederzieltjes en ik vind het jammer dat iedereen er nu zo op zit te hakken.


Goed punt.

Zullen we gewoon weer verder gaan met moeders en kinderen belachelijk maken op subtielere wijze?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:11

Ik wilde een miem plaatsen, maar het plaatje werkt niet ;(.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:11

Danique_G schreef:
Captain schreef:
Ik vond hem ook wel wat te ver gaan, je weet nooit wat iemand heeft meegemaakt in het verleden, en nee niet iedereen hoeft zich aan te passen aan 1 persoon maar dat deze verwijderd werd snap ik wel. :j Dat heeft niet altijd wat te maken met tere moederzieltjes en ik vind het jammer dat iedereen er nu zo op zit te hakken.


Goed punt.

Zullen we gewoon weer verder gaan met moeders en kinderen belachelijk maken op subtielere wijze?

Echt? Ik vind dat vooral een dooddoener, want dan kun je helemaal niks meer zeggen :o.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:12

Danique_G schreef:
Captain schreef:
Ik vond hem ook wel wat te ver gaan, je weet nooit wat iemand heeft meegemaakt in het verleden, en nee niet iedereen hoeft zich aan te passen aan 1 persoon maar dat deze verwijderd werd snap ik wel. :j Dat heeft niet altijd wat te maken met tere moederzieltjes en ik vind het jammer dat iedereen er nu zo op zit te hakken.


Goed punt.

Zullen we gewoon weer verder gaan met moeders en kinderen belachelijk maken op subtielere wijze?


Oké!

Kinderen zijn poedersuiker.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:12

Leven en laten leven, lieve mensen <3

Spoiler:
Afbeelding

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:13

Alpha89 schreef:
Leven en laten leven, lieve mensen <3

Spoiler:
[ [url=m/lcj2Xv.jpg]Afbeelding[/url] ]



:') _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:14

Alpha89 schreef:
Leven en laten leven, lieve mensen <3

Spoiler:
[ [url=m/lcj2Xv.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O-!

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:34

Haha oh wauw ik heb wat gemist zie ik :') Wel fijn dat deze groep even bijgestuurd is door corine, bedankt, we waren namelijk inderdaad een beetje de weg kwijt. :+
Wel jammer dat ik de meme heb gemist ;(

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:39

Dus als je mee hebt gemaakt dat je door iemand van de katholieke kerk bent misbruikt kun je niet tegen een meme waar zo'n persoon belachelijk word gemaakt.....
bijzonder...heel bijzonder.

En corine jij vond dat het bijgestuurd moest worden....
Omdat je zelf een meme verkeerd interpreteert denk ik. Want door deze weg te halen hou je de hand boven het hoofd van deze kindermisbruikers....tja, kan ook.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:44

corinep schreef:
DuoPenotti schreef:
Jou bericht komt wel heel mooi na die van mij en sorry, maar vind het passend. :))
Een paar procent met lange tenen bepaald voor een hele groep.


Ik denk dat er meer mensen zijn die dit soort grapjes niet normaal vinden, gelukkig maar.

Niks lange tenen, ik zie het als het morele kompas van de groep een beetje bijsturen.

Als je ergens grapjes over maakt begetaliseer je het probleem, dat gebeurt op veel teveel vlakken...


Waarom moet jij iemands morele kompas bijsturen? Doe dat bij je kinderen zou ik zeggen :)*
Of scroll verder als een meme je niet aan staat ipv hier een topic te verzieken van een groep waar jij niet eens deel van uit maakt.