Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:52

Varekaj schreef:
Nou wat vriendelijker kan ook wel hoor. Als je iets er goed op wil zetten ben je soms toch wel wat tijd kwijt. Ik zet niks 's avonds op foto bijvoorbeeld. Het licht geeft dan op beeld best weleens een andere kleur, dat is ook niet de bedoeling.
Of je bent gewoon murw van een drukke dag en hebt even geen zin om daaraan te beginnen als je net neergeploft bent.



Eens, ik moet echt even zin maken om dingen leuk op de foto te zetten voor een beetje fatsoenlijke advertentie :j

En die reactie van Tita: wie ben jij om zo te reageren tegen iemand?
Geen tijd is geen tijd
Vind de manier van reageren nogal idioot.

Edit: typefout

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:56

Ik vind het ook een vreselijk gedoe en moet me er echt toe zetten. :+ Het is een eitje om iets erop te zetten, maar het uitzoeken van kleding, aantrekken, fotograferen, uittrekken en opbergen en met de juiste info te koop zetten, kost toch altijd meer tijd dan ik van tevoren verwacht/hoop.

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:59

tita schreef:
Ja je kan me veel zeggen maar je zit s’avonds echt wel keertje op de bank.
Je hebt nu ook tijd om te posten.

Anders doe je het S’avonds snel voor je gaat slapen altijd leuk om in de ochtend te zien dat je iets verkocht hebt.

We hebben het allemaal druk maar nergens tijd voor hebben is natuurlijk weg van minste weerstand dit is nou geen monsterklus

Maar goed ik ga de zolder dweilen vanmorgen toen ik naar mijn werk ging herinnerde ik me dat ik de kat had opgesloten daar heeft ze 12 uur gezeten dus snel kat los gelaten en snel plas opgeruimd nu maar ff dweilen ….. kakklus

Mini vangen is leuker :')


Ik mocht willen dat het zo was dat ik weer eens op de bank terecht kwam :')

Als ik even op Bokt kijk is dat tijdens wat eten, wachten tot iets gedownload of geupload is, allemaal van die kleine momentjes tussendoor. Om kleren netjes op de foto te zetten wil ik een tafel leeg hebben en echt even een half uurtje nemen om het goed te doen. Elke dag een half uurtje, even een paar dingen per dag en dan kom ik er ook doorheen.... denk ik al weken _O-

Maar de wei moet mini-proof gemaakt worden, stukje bij beetje. Dus gaas halen en er langs doen. De stroomdraden maar weer repareren en verzetten. De hele kolerezooi bosmaaieren. Ben ik achteraan klaar kan ik vooraan weer beginnen.... dat is dan wel weer een nadeel van een Paddock Paradise opzet :=

De tuintegels zijn ook niet meer te zien van het groen dat er tussendoor groeit. Wei moet gemaaid worden, tuin moet gemaaid worden. Dan weer pleindienst op school, we zijn al 11 jaar aan het klussen aan dit huis en dan wil je toch weer even een klusje afmaken, dan moeten er weer nieuwe schoenen komen / nieuw seizoen / kleding uitzoeken, kast in elkaar zetten en dan heb ik het nog niet over gewoon mijn werk en huishouden :=

Heb de JKK nog niet eens allemaal uit de wei en nu vallen de blaadjes van de bomen alweer in de paddock....er komt geen eind aan joh := Nu maar zoveel mogelijk buiten doen nu het weer nog goed is, straks als het echt herfst wordt dan gaan we weer binnen verder met dingen op Vinted zetten... hoop ik :=

Urbanus

Berichten: 44954
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:08

Eh is dit een dagboek of een Vinted topic :=

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:09

Ik heb het expres nog kort gehouden :))

Urbanus

Berichten: 44954
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:10

Ik mis het achtergrondmuziekje van Kaandorp, ontopic maar gewoon?

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:20

Tja dat "zielig doen" gevoel verzin je er zelf bij hoor, dat komt niet bij mij vandaan :=

Het is gewoon wat het is, soms heb je geen tijd om dingen op Vinted te zetten omdat het geen prioriteit heeft. Of als mensen er gewoon de energie niet voor kunnen vinden is "geen zin" ook prima toch, waarom moet een ander daar dan weer per-sé iets van vinden en er negatief over gaan lopen doen..... dàt is pas sneu en off-topic.

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:22

Afbeelding

Kunnen we weer verder dames? *\o/* *\o/* *\o/*

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:29

caro29 schreef:
Varekaj schreef:
Mijn ene pakje via UPS is al opgehaald door de koper, dus op amper 3 dagen van verzenden tot ontvangst.
Gisteravond weer een jurkje verkocht, dat verpak ik deze namiddag en dan kan dat ook al weggebracht worden. Het staat op pakketformaat klein, vraagt de koper "graag zo klein mogelijk verpakken". Maar dat maakt toch niet uit? Als het binnen het gewicht blijft en de afmetingen is het toch OK? Het moet sowieso naar een afhaalpunt, dus geen gedoe met passend voor een brievenbus ofzo.


Die vraag heb ik ook al een paar keer gehad terwijl het op klein staat. Reageer dan gewoon ja hoor doe ik :D

Hier verkoop ik momenteel nog steeds 2/3 dingen per week. Loopt gestaag door.
Van de week komen er weer wat nieuwe dingen van mijn zoontje op. 98/104 aangezien hij nu in 110/116 zit.

Wat is jouw Vinted account? 98/104 is mijn volgende maat voor zoonlief :)

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:58

Ik heb er hier eentje in 122/128, ga me ook eens bezig houden met de kleerkast van de jongeman uit te mesten.

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:51

Dan zitten die van ons in dezelfde maat :)

Ik heb hier het al wel het 1 en ander liggen / in gebruik in maat 128-134 maar dat lijkt wel een heel weinig voorkomende maat... en 134-140 is vaak best wel weer groot, als je het vergelijkt met een zelfde item in 122-128.

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:57

128-134 is wel een standaard maat, je moet uit gaan van leeftijden en dan het laatste cijfer van het eerste getal gebruiken. Dat zijn de lopende maten, het tweede getal is een tussenmaat. Die hebben de meeste merken niet apart.

Dus:
92-98 2 jaar
104-110 4 jaar
116-122 6 jaar
128 - 134 8 jaar
140 - 146 10 jaar
152 - 158 12 jaar

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:32

caro197829 is mijn account

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:12

Ik weet hoe de maten bedacht zijn :j

Maar het valt me gewoon op dat de maat 128-134 vaak ontbreekt / maar heel weinig aanbod heeft in wat ik zoek, terwijl er dan wel veel 122-128 en 134-140 op staat. Blijkbaar is een maat aanduiding van 128-134 niet zo populair binnen mijn zoekopdrachten?

In de meeste gevallen past 122-128 nu nog prima, maar als ik dan de 134-140 er naast hou dan is wel duidelijk dat die sprong eigenlijk net wat te groot is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:21

Oh, dat heb ik nooit geweten. Wat handig!

Pantykous schreef:
128-134 is wel een standaard maat, je moet uit gaan van leeftijden en dan het laatste cijfer van het eerste getal gebruiken. Dat zijn de lopende maten, het tweede getal is een tussenmaat. Die hebben de meeste merken niet apart.

Dus:
92-98 2 jaar
104-110 4 jaar
116-122 6 jaar
128 - 134 8 jaar
140 - 146 10 jaar
152 - 158 12 jaar

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:23

pmarena schreef:
Ik weet hoe de maten bedacht zijn :j

Maar het valt me gewoon op dat de maat 128-134 vaak ontbreekt / maar heel weinig aanbod heeft in wat ik zoek, terwijl er dan wel veel 122-128 en 134-140 op staat. Blijkbaar is een maat aanduiding van 128-134 niet zo populair binnen mijn zoekopdrachten?

In de meeste gevallen past 122-128 nu nog prima, maar als ik dan de 134-140 er naast hou dan is wel duidelijk dat die sprong eigenlijk net wat te groot is.


Mee eens.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:00

Ach ik herken het wel, daarom koop ik vooralsnog alleen maar :D. Wegbrengen is hier ook naar een ander dorp dus dat zou echt maar 1 keer per week zijn en ik heb het idee dat mensen dat te lang vinden duren.

Iemand ervaring met kopen uit Luxemburg? Ik kan alleen een bericht sturen of een bundel aanvragen en dat laatste ziet de verkoper niet. Vinted zegt tegen verkoper dat ik als koper contact op moet nemen omdat het probleem bij mij zit, maar ik kan alleen contact opnemen over bestellingen :+ . In de helpdesk faq lijkt het dat het alleen kan met een aangepaste verzending maar dat kunnen we dus beide niet selecteren.

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:32

Oh Luxemburg nog nooit gehad volgens mij, als koper of verkoper.
Ik merk wel dat Spanje vaak lastig is met dat soort dingen.

Ik heb wel een keer met Spanje gehad, dat ik zag dat de koper verzending aanbood naar NL, maar als ik dan aanklikte dat ik wilde kopen, dan kon ik geen verzendwijze kiezen dus kon dan niet kopen.

Dat kwam toen doordat ik altijd Mondial koos, en die niet als mogelijkheid was ingesteld bij die verkoper.
Ik heb toen een ander artikel bij een andere verkoper geselecteerd, en daar op Nu Kopen geklikt, de verzendwijze daar ingesteld op dat wat die Spaanse verkoper aanbood. Niet gekocht hoor ;)

En toen was er blijkbaar ergens in het Vinted-systeem iets om gegaan waardoor het Nu Kopen bij die Spanjaard toen wel werkte omdat wel die verzendwijze zichtbaar werd om te selecteren.

Beetje vaag gedoe vond ik het, want je zou toch gewoon verwachten dat het systeem bij elke verkoper gewoon alle opties weergeeft die er zijn, ongeacht wat je eerder hebt gekocht....

Misschien heb je er iets aan?

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:57

Ik ben echt helemaal nieuw op Vinted, heb 1 jurkje van mijn dochter erop gezet en...het is al verkocht. :D

Alleen, ik snap er werkelijk niks van hoe dat nu werkt met de verzendkosten.

Ik krijg een verzendlabel toegestuurd en moet het dan bij een mondial relaypunt inleveren.
Moet ik daar dan nog betalen? Of doet de koper dat automatisch?

Voor het jurkje krijg ik namelijk maar € 2,00 en ik ga er van uit dat de verzenkosten naar Frankrijk veel meer bedragen.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:02

De verzendkosten zijn al betaald door de koper.
De koper betaald automatisch 2 euro plus vintedkosten plus verzendkosten. Zij heeft in totaal waarschijnlijk 5 a 6 euro voor het jurkje betaald. En als zij het ontvangen heeft krijg jij automatisch 2 euro.

maessie

Berichten: 5765
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:03

Isabonny die zijn al betaald door de verkoper, jij kan hem zo (met verzendbon) afleveren op het punt.

Edit: dus ook dat wat Petra zegt :D

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:09

Ha, duidelijk, dank jullie wel :). Dan gaat het jurkje dit weekend naar Rouen :)

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:58

Wel grappig, ik had 2 blousjes besteld uit Spanje, en ze waren gewoon netjes hoor, maar volgens mij had de verkoopster net gekookt terwijl de blousjes in dezelfde kamer lagen :D ze roken dus naar lekker eten, volgens mij pasta of pizza of zo.

Was er na een wasje draaien ook weer uit hoor :)

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:16

petra8 schreef:
Ik sta een beetje in dubio met een product kopen.
Iemand heeft er al een tijdje iets op staan voor 10 euro, ik heb heel brutaal 8 geboden. Helaas geen gehoor.
Omdat ik toch serieus geinteresseerd ben, heb ik vervolgens gevraagd wat ze er minimaal voor wil hebben, weer geen gehoor.

Ik kan me best voorstelen dat je als verkoper daar geen zin in hebt, dat je prijs gewoon de prijs is. Nu wil ik het gewoon voor haar prijs kopen maar omdat ze niet op mijn vorige berichten reageerde, twijfel ik of ze het wel zal opsturen....

Ik kan trouwens wel zien dat ze regelmatig op Vinted is geweest.

Wat zouden jullie doen?
Als ze het niet opstuurt is er natuurlijk niets aan de hand omdat Vinted dan mijn geld terugstort.


Ik heb het sjaaltje uiteindelijk gewoon voor haar prijs gekocht. Ze excuseerde zich dat ze niets van zich had laten horen omdat ze het ontzettend druk had, daarom deed ze er voor mij een sjaaltje extra bij. Vandaag heb ik het sjaaltje opgehaald en zat er van hetzelfde merk een sjaaltje in een andere kleur bij! Ben er echt ontzettend blij mee, is geen goedkoop merk en nu heb ik 2 sjaaltjes voor 10 euro.

Door Corona en thuiswerken raakte ik het afgelopen jaar de stropdassen van mijn man aan de straatstenen niet kwijt en nu verkoop ik opeens de een na de ander :)

Ik heb het idee dat op Vinted kopers en verkopers net iets vriendelijker zijn dan op Marktplaats, hebben jullie dat ook?

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:32

petra8 schreef:
petra8 schreef:
Ik sta een beetje in dubio met een product kopen.
Iemand heeft er al een tijdje iets op staan voor 10 euro, ik heb heel brutaal 8 geboden. Helaas geen gehoor.
Omdat ik toch serieus geinteresseerd ben, heb ik vervolgens gevraagd wat ze er minimaal voor wil hebben, weer geen gehoor.

Ik kan me best voorstelen dat je als verkoper daar geen zin in hebt, dat je prijs gewoon de prijs is. Nu wil ik het gewoon voor haar prijs kopen maar omdat ze niet op mijn vorige berichten reageerde, twijfel ik of ze het wel zal opsturen....

Ik kan trouwens wel zien dat ze regelmatig op Vinted is geweest.

Wat zouden jullie doen?
Als ze het niet opstuurt is er natuurlijk niets aan de hand omdat Vinted dan mijn geld terugstort.


Ik heb het sjaaltje uiteindelijk gewoon voor haar prijs gekocht. Ze excuseerde zich dat ze niets van zich had laten horen omdat ze het ontzettend druk had, daarom deed ze er voor mij een sjaaltje extra bij. Vandaag heb ik het sjaaltje opgehaald en zat er van hetzelfde merk een sjaaltje in een andere kleur bij! Ben er echt ontzettend blij mee, is geen goedkoop merk en nu heb ik 2 sjaaltjes voor 10 euro.

Door Corona en thuiswerken raakte ik het afgelopen jaar de stropdassen van mijn man aan de straatstenen niet kwijt en nu verkoop ik opeens de een na de ander :)

Ik heb het idee dat op Vinted kopers en verkopers net iets vriendelijker zijn dan op Marktplaats, hebben jullie dat ook?


Komt volgens mij ook omdat Vinted je op allerlei manieren helpt en discussie omtrent betalen, ophalen en verzenden weg neemt.