Wat heb jij vannacht gedroomd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 12:41

Sterkte goudhaan! :(:)

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:56

Ymor schreef:
Goudhaan wat naar, sterkte! Je zei dat je de droom een paar keer had. Was het nu hetzelfde als in de droom?


Vreemd genoeg, deels, ja. Zelfde kleren, zelfde dierenarts als in mijn droom (wat heel raar was, want bij de dierenarts waar we heen zijn gegaan, daar ben ik zelf nooit geweest) en alleen het tijdstip klopte niet.. toch een soort visioen, zou je denken..

Dank jullie wel voor de lieve woorden, we missen haar verschrikkelijk.. ❤️

AnnickT

Berichten: 1466
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:41

Even een schopje voor dit topic, ik had laatst weer een mooie :')

Ik was op de boerderij van mijn grootouders waar ook kippen lopen. Ik ging eieren rapen in het kippenhok en naast 15 normale kippeneieren lagen er ook 2 wat grotere eieren. Nieuwsgierig als ik ben wilde ik graag weten wat hier inzat en heb ze geschouwd met een lampje. En ja hoor: gevlekte babyneushoorns zaten erin :j
Ik weet nog dat ik in mijn droom echt niet verbaasd was dat er neushoorns in de eieren zaten, maar dat ik het juist volkomen logisch vond :')

En een andere keer droomde ik dat ik in het ziekenhuis was. Ik lag in een ziekenhuisbed en de verpleegkundige zou even een dokter gaan halen. Ineens stond ik naast het ziekenhuisbed naar mezelf te kijken die in het ziekenhuisbed lag. Vervolgens kwam de verpleegkundige terug en deelde mee dat ik een hartstilstand had en ik mezelf moest reanimeren :? Dit heb ik toen inderdaad gedaan, was echt heel raar.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:12

Dat mijn bevalling begonnen was. Maar helaas...toen ik wakker werd was er niets gaande. -O- Hopenlijk vanacht dan maar :Y)

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:16

AnnickT schreef:
Even een schopje voor dit topic, ik had laatst weer een mooie :')

Ik was op de boerderij van mijn grootouders waar ook kippen lopen. Ik ging eieren rapen in het kippenhok en naast 15 normale kippeneieren lagen er ook 2 wat grotere eieren. Nieuwsgierig als ik ben wilde ik graag weten wat hier inzat en heb ze geschouwd met een lampje. En ja hoor: gevlekte babyneushoorns zaten erin :j
Ik weet nog dat ik in mijn droom echt niet verbaasd was dat er neushoorns in de eieren zaten, maar dat ik het juist volkomen logisch vond :')

En een andere keer droomde ik dat ik in het ziekenhuis was. Ik lag in een ziekenhuisbed en de verpleegkundige zou even een dokter gaan halen. Ineens stond ik naast het ziekenhuisbed naar mezelf te kijken die in het ziekenhuisbed lag. Vervolgens kwam de verpleegkundige terug en deelde mee dat ik een hartstilstand had en ik mezelf moest reanimeren :? Dit heb ik toen inderdaad gedaan, was echt heel raar.


:') :') :')

En jezelf reanimeren.. Je moet het maar kunnen 8-) _/-\o_

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:24

Al 2 nachten op rij wakker worden dat mijn kat dood op de weg ligt en helemaal aan puin is.

(2 weken geleden is zijn zusje zachtjes aangetikt door een auto en daarbij overleden)

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 00:18

Een beetje laat (ik had allang in bed moeten liggen om nieuwe dromen te maken), en ik weet niet meer of het nou afgelopen nacht of die daarvoor was. Hoe dan ook: ik droomde dat ik door Reykjavík fietste. Ik was die dag "even" door Nederland, Duitsland en Denemarken gefietst en had daar de pont genomen. :j Ook overwoog ik om nog andere bezienswaardigheden in IJsland te gaan bekijken, maar dat deed ik maar niet, want dan zou ik vast niet op een christelijk tijdstip terugkomen... Het werd trouwens al donker, maar dat kwam vast door de noordelijke ligging; terug op het vasteland zou het nog wel licht zijn...

Ik wilde voor ik terugging nog wel even de Hallgrimskerk bekijken, maar voordat ik daar aankwam werd ik wakker. Zo gaat het té vaak in dromen: je verheugt je op van alles, maar je komt er niet...

Overigens ben ik nooit in Reykjavík of elders in IJsland geweest. Wel heb ik er vaak over gefantaseerd om daar eens te fietsen; die fantasieën heb ik ook uitgebreid met Google Maps (incl. Street View) en Wikipedia gevoed. Als je dat lang genoeg doet, ga je er wel van dromen. In werkelijkheid zou zo'n reisje, als je het helemaal op de fiets doet, een kleine maand duren; alleen aan de overtocht vanuit Denemarken ben je al drie dagen kwijt. En tussen haakjes: die boot komt compleet aan de andere kant van het land aan...

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 00:29

Ik heb vannacht gedroomd dat ik met een handlanger in Frankrijk in auto's aan het inbreken was op zoek naar delfts blauw. Er was niemand op de parkeerplaats.

En toen ineens een hele kudde ME met automatische geweren die achter iemand anders aan zaten.

Toen zij weg waren kwam ineens het winkelend publiek weer de parkeerplaats op :')

Werkelijk geen flauw idee hoe mijn hersenen dit aan elkaar gevlochten hebben.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 00:36

Echt jongens, zalige dromen _O- _O-

Ik droomde vannacht dat het meisje waarmee ik mijn paard deelde een wei had gekocht en ze mijn pensioenshets moest hebben want ze ging daarmee een fokkerij beginnen door ze te kruisen met labradors. Wat er uiteindelijk uit is gerold weet ik niet :')

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 00:51

Ik had vanacht een droom die ik al eerder had gehad; moeilijk uit te leggen een soort spel maar dan geen leuk spel. :+ . Met bezeten poppen etc (Te veel films gezien), een kamer met uitzicht over de eiffentoren maar alles is zeg maar een val en niks en niemand is te vetrouwen, het is een rare droom die ik toch al wel vaker heb gehad. en 'uitgespeeld' heb. Ik werd vroeger nog wakker van nachtmerries, maar die heb ik inmiddels leren accepteren, haha.
Ook droomde ik vanacht van mijn hondje die uiteindelijk veranderde naar 'mijn' dochter van 7-8 jaar die ik overal meezeulde en ook naar de middelbare school waar ik langs moest. Ik maakte mij druk hoe ik haar studie en rijbewijzen ging betalen okal is daar, voor mij, gelukkig geld zat voor thuis dus het is me een raadsel. . :')

Pasgeleden droomde ik van een bankoverval en ik moest een munt vinden zodat ik naar buiten kon, eenmaal rennend door het bos, met plots mijn moeder, kwamen we allemaal afgehakte herten koppen tegen en- ik zal de details besparen.

De bijzondere dromen zijn toch wel dat ik vaak mijn tanden verlies en één keer verfde ik mijn haar rood, dat blijken betekenissen te hebben maar of ik daar echt in geloof... Niet echt. Maar ik heb al mijn tanden stevig en wel en heb nog steeds mijn blonde haar.
Rare, rare dromen. :')

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 01:16

Ik had eergisternacht gedroomd dat ik een relatie had met een jongen die bij mij op de basisschool zat (geen bijzoner knappe, gewoon een leuke jongen) en ik voelde me daar in mn droom echt oke mee. Alleen de echte ik zei tegen mn droom ik dat hij niet de kerel voor mij was. En ik voelde van binnen dat ik blij ben dat ik met mn partner ben...

Een soort van droom waar je in weet dat je droomt. Heel bizar.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:27

Hutcherson schreef:
Een soort van droom waar je in weet dat je droomt. Heel bizar.

Ja, een lucide droom. Dat is heel gewoon eigenlijk. Het schijnt vooral bij rationeel ingestelde mensen voor te komen: zodra je iets wonderlijks voor je ziet, komt er meteen een seintje vanuit je hersenen dat het niet klopt.

Ik ben blij dat de meeste van mijn dromen niet lucide zijn. Het zou echt de bijl aan de wortels van alle verbeelding wezen als ik ook 's nachts al niet meer weg mag uit de werkelijkheid...

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:08

Nou bij nachtmerries vind ik het wel uiterst prettig om zelf te kunnen zeggen: wordt nu maar wakker, dit wordt niet leuker zo.

Dat scheelt weer stress

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 01:51

Net ontdekt dat ik ook al tegen kruiwagens loop in mijn dromen. ‘T zit blijkbaar diep :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 02:58

Hutcherson schreef:
Ik had eergisternacht gedroomd dat ik een relatie had met een jongen die bij mij op de basisschool zat (geen bijzoner knappe, gewoon een leuke jongen) en ik voelde me daar in mn droom echt oke mee. Alleen de echte ik zei tegen mn droom ik dat hij niet de kerel voor mij was. En ik voelde van binnen dat ik blij ben dat ik met mn partner ben...

Een soort van droom waar je in weet dat je droomt. Heel bizar.


Ik had ongeveer hetzelfde gedroomd! Al heb ik mijn oudklasgenoten al sinds eind groep 8 niet gesproken :+

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 03:02

Ik heb bepaalde periodes hartstikke veel nachtmerries en/of dromen. Toevallig heb ik ze de afgelopen weken niet meer gehad (in ieder geval niet dat ik mij kan herinneren)

Ik heb een periode een lijstje bij gehouden met wat er precies gedroomd is omdat ik, 10 minuten na het wakker worden niks meer van de droom kan na vertellen, hebben jullie daar ook last van?

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:21

Piuni schreef:
Ik heb een periode een lijstje bij gehouden met wat er precies gedroomd is omdat ik, 10 minuten na het wakker worden niks meer van de droom kan na vertellen, hebben jullie daar ook last van?

Daar heeft bijna iedereen last van. Tenminste, bij de meeste dromen. Soms blijft er eentje bij; dat hoeft niet eens de interessantste te zijn.

Een mens schijnt tijdens een goede nachtrust (bij mij eerder uitzondering dan regel) vijf keer te dromen. Tussendoor kom je weer in minder diepe slaapfasen. De eerste vier vergeet je waarschijnlijk toch wel.

Een vriendin van mij had ook de gewoonte om alle dromen in een schriftje bij te houden. Ze kwam aan 300 in een jaar. Zij studeerde trouwens KI (kunstmatige intelligentie, niet kunstmatige inseminatie); misschien dat die interesse daarvandaan kwam.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:47

Ik droomde dat ik een baby'tje had dat al naar school ging. Het was een jongetje en het was heel lief en rustig maar ik wist niet hoe ie heette. De leerlingenlijst stond op het bord maar daar stond mijn achternaam niet bij. En ik probeerde te vragen aan mensen of ze t konden zeggen maar ik durfde t niet te zeggen want dat was voor schut. :')

Daarnaast droomde ik dat mijn vriend onzichtbaar kon worden om met Pokémon die Harry Potter figuren waren, te vechten. Ik kon dat ook maar ik was nog op een lager level dan hij. En toen de boze Pokémon kwamen moest ie ten strijde trekken. Zn geest was ergens anders maar zn lichaam was er nog wel en dat praatte mij door wat ie allemaal aan het doen was. :?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:50

Vandaag droomde ik dat ik op een manege aan het werk was (PSC de Kempen). Ik droom bijzonder vaak over hun. We stonden buiten en we zagen dat de draak die daar opgesloten zat, delen uit zijn volkome dichte kooi aan het stampen was en dat betekende dat we alle paarden los moesten laten. Dus we renden als gekken rond om alle paarden uit hun stallen te halen.

Een van de andere stalhulpen kreeg een blauw schijnend licht uit zijn voorhoofd. Dat kon hij zelf niet zien. Maar hij was de uitverkorene om de draak te temmen.

Toen alle paarden buiten stonden gingen er een aantal ook licht geven. Ze begonnen de bak uit te springen en de weg op te rennen. We probeerden ze te vangen maar het lukte niet. Er kwam een enorm paard (minimaal 2.50m) op me afgerend en ik wilde zn teugels grijpen en hij draaide zich om en schopt vol tegen m'n hoofd. Toen schrok ik wakker. %)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:21

ik heb twee dromen van vannacht onthouden. Eerst dat mijn hond het hele huis overhoop had gehaald. Daar was ik echt heel boos over.

De tweede was dat ik in het buitenland was maar dat ik nergens kon verblijven en dat ik stiekem bij andere mensen in huis ging slapen e.d. en uiteindelijk werd ik in elkaar geslagen door een bende.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:36

Ik droom best regelmatig dat ik heel nodig moet plassen maar nergens een wc kan vinden. Ik ben altijd wel dicht in de buurt van waar een wc zou moeten zijn maar of ik vind m niet of er is iets mis mee. Ze zijn of heel vies, of er zit geen deur voor, ook al een keer een hele hoge wc, als ik daarop zat kwam mn hoofd boven het dak uit. Heeeel frustrerend, als ik wakker word hoef ik helemaal niet nodig te plassen.

Ik droom ook soms wel eens dat ik ruzie heb met mijn vriend, dan heeft ie iets gedaan wat ie in het echt nooit zou doen, vervolgens voel ik mij als ik wakker ben nog wel een paar uur boos op hem. :')

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:43

Ik heb zelden nachtmerries, maar ik heb vannacht gedroomd over een hert met een heeeele lange nek en een eng hoofd, welke ineens een enorme boom in klom.. Ik vond het doodeng en heb daarna met het licht aan geslapen.. En dit heb ik echt nooit.. :') Maar ik werd echt wakker met een heel naar gevoel..

Nu achteraf kan ik er hard om lachen hoor, het sloeg ook echt nergens op :))

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:34

Iris82 schreef:
Vandaag droomde ik dat ik op een manege aan het werk was (PSC de Kempen). Ik droom bijzonder vaak over hun. We stonden buiten en we zagen dat de draak die daar opgesloten zat, delen uit zijn volkome dichte kooi aan het stampen was en dat betekende dat we alle paarden los moesten laten. Dus we renden als gekken rond om alle paarden uit hun stallen te halen.

Een van de andere stalhulpen kreeg een blauw schijnend licht uit zijn voorhoofd. Dat kon hij zelf niet zien. Maar hij was de uitverkorene om de draak te temmen.

Toen alle paarden buiten stonden gingen er een aantal ook licht geven. Ze begonnen de bak uit te springen en de weg op te rennen. We probeerden ze te vangen maar het lukte niet. Er kwam een enorm paard (minimaal 2.50m) op me afgerend en ik wilde zn teugels grijpen en hij draaide zich om en schopt vol tegen m'n hoofd. Toen schrok ik wakker. %)

Kruising tussen de Penny en de Witch? :)
Ik zou die droom in stripvorm uittekenen als ik jou was, is best een markt voor. Alleen dat schop-einde zou ik veranderen.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:46

Ik droom ook vaak over mijn moeder.En in mijn dromen heeft ze nog geen Alzheimer en is ze gewoon de oude vertrouwde ma.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:16

Britta31 schreef:
Ik droom ook vaak over mijn moeder.En in mijn dromen heeft ze nog geen Alzheimer en is ze gewoon de oude vertrouwde ma.


Dit lijkt me heel confronterend!