Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:29

Afrikaans. :+

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:21

Esperanto.

xSCWx
Berichten: 7063
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:30

Is er een manier om de siliconen op een paardrijlegging minder stroef te maken? Ik rij mijn hele huid open op deze manier...

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 19:14

xSCWx schreef:
Is er een manier om de siliconen op een paardrijlegging minder stroef te maken? Ik rij mijn hele huid open op deze manier...

Talkpoeder

moonsparkle
Berichten: 21765
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:28

Is er kippengaas te koop bij intratuin? Ik zou denken van wel, het liefst zou ik zien of het op voorraad is maar ik kan het niet vinden op de website

DuoPenotti

Berichten: 29869
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:53

Even bellen naar de vestiging, ga je er niet voor noppes heen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:39

xSCWx schreef:
Is er een manier om de siliconen op een paardrijlegging minder stroef te maken? Ik rij mijn hele huid open op deze manier...
Waarom is dat spul überhaupt ontwikkeld voor op paardrijbroeken? Kunnen mensen tegenwoordig echt niet meer fatsoenlijk op hun paard zitten zonder nog net niet met secondelijm vastgezet te worden in hun zadel met dikke wrongen en diepe zit waarin ze nog geen mm meer van hun plek komen? := (Niets ten nadele van jou, want ik weet dat er tegenwoordig bijna niet anders meer te krijgen is, dus moet je wel, maar ik zie er nu al tegenop om nieuwe rijbroeken aan te schaffen in de toekomst... -O- )

Mizora

Berichten: 18118
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:53

Ik vond eigenlijk die kunstleren zittingen vroeger al veel te stroef. Nu worden deze aangeprezen als niet-stroef (t.o.v. siliconen). Bij voorkeur heb ik gewoon de rijbroeken met een extra laag van dezelfde stof als de broek op de knievlakken en zitvlak, puur tegen het hardere doorslijten. Maar goed, als ik het rijden weer ga oppakken rijd ik de eerste maanden/jaren waarschijnlijk toch nog gewoon in spijkerbroek (en op een wrongarm politiezadel, een ghost met kleine wrongen of mijn barebackpad van barefoot zonder echte wrongen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:59

Ik wilde altijd per se een kunstleren zitvlak omdat ik dat mooier vond, maar ik rijd net zo makkelijk in m'n EJ Wicks broeken als in een spijkerbroek als in een korte broek. Op een half-tree trainingszadel. :)) Ik denk dat ik het de komende jaren dus ook maar gewoon bij m'n Wicks broeken houd, ook al zijn het niet de mooiste visjes in de zee. Ze zijn ook super comfi. <3

fjordjes

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:03

Ik dacht dat ik dat siliconen ook, vreselijk zou vinden maar vind het juist fijner. Vaak vond ik de suède stukken stug en rekte dat slecht mee, daar heb ik geen last van met siliconen rijbroek.

Piekosjj

Berichten: 5465
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:31

Ik rijd gewoon in hardloopleggings :+ Heb een ‘mooie’ rijbroek met zo’n chique zitvlak in leuk patroontje maar god die zit me echt veels te ongemakkelijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:38

Sinds ik m’n broeken van Wicks heb, zitten m’n Pikeurs ook een stuk minder lekker. _O-

Maddy_Paola

Berichten: 1338
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:51

Wat zijn dat voor broeken die wicks en waar koop je die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:04

Het zijn eigenlijk trainingsbroeken voor de rensport en het is het eigen merk van de saddlery in Lambourn. :) Deze zijn het: https://www.ejwicks.co.uk/rider/clothin ... e-breeches
Ze zitten wat losser dan conventionele rijbroeken, en ik vind ze dus ook een stuk comfortabeler. :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:49

Hoewel ik die megaplak ook echt niet kan waarderen, moet ik wel zeggen dat het met sommige paarden (lees: +1m78 met grote galop zonder balans bij momenten) met wat plak wel fijn is :D

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 01:15

Britta31 schreef:
Kan je van tevoren ook aangeven als je orgaandonor wordt waar je organen niet naar toe gaan?Ik zou niet willen dat mijn longen naar een kettingroker gaan.Ook al zijn ze al jaren gestopt met roken.Dat de longen slecht zijn hebben ze zelf veroorzaakt.Ik wil dat mijn longen naar iemand gaan die niet door eigen schuld een long transplantatie nodig heeft.


Dit kan inderdaad niet maar ik probeer dan te denken dat ook al zou mijn orgaan naar iemand gaan die ik het minder gun dat daardoor de volgende op de lijst ook sneller aan de beurt is.

Piekosjj

Berichten: 5465
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:26

Als je van die lossere broeken fijn vind zou je eens naar SGC kunnen kijken, is een nieuw nederlands merk in de endurance sport. Zien er een beetje uit als een stylish joggingbroek en hoor iedereen er erg enthousiast over (heb er zelf geen)

Maddy_Paola

Berichten: 1338
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:54

Waarom blijven mensen reageren in bepaalde topics en zetten ze mensen waarvan ze de berichten niet willen zien niet gewoon op hun foei lijst? Dan zie je t iig niet als ze een topic openen. Dan heb je zo makkelijk de optie om mensen te verwijderen uit je leven en doe je dat niet, zou t graag willen in t gewone leven en baal dan dat t niet kan _O-

of reageergewoon niet in hun topic, als je niets aardigs te zeggen hebt zeg dan niets :Y)

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 00:46

Iemand enig idee waar je het liedje kan vinden die we op de basisschool geleerd hebben?
Was iets van: Himalaya hiema hee, ajoo, ajoo.
We zijn al maanden aan het zoeken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 06:45

san4nie schreef:
Iemand enig idee waar je het liedje kan vinden die we op de basisschool geleerd hebben?
Was iets van: Himalaya hiema hee, ajoo, ajoo.
We zijn al maanden aan het zoeken :+

Haha de struggle! Niet toevallig "Kumbaya, My Lord"? Zo nee, dan kunnen ze je hier misschien helpen:

[ENT] [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

DuoPenotti

Berichten: 29869
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:01


Jolliegirl

Berichten: 32991
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:10

san4nie schreef:
Iemand enig idee waar je het liedje kan vinden die we op de basisschool geleerd hebben?
Was iets van: Himalaya hiema hee, ajoo, ajoo.
We zijn al maanden aan het zoeken :+


Nederlands liedje?
Engels?


boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:18

Siliconen worden ook minder stroef door wasverzachter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:41

Oeh ja, goeie Jolliegirl! Die zal t zijn. Echt zo'n schoolreisliedje, haha.

Ik vraag me af of je een One Reign Stop (ORS) zou toepassen op een op hol geslagen manegepaard. Ik weet niet of het paard die ORS kent; ik heb hem zelf (gelukkig) ook nooit toegepast. We vlogen er op buitenrit keihard vandoor en de gewone rem deed het niet, maar ik was ook een beetje bang dat met zo'n ORS je paard misschien omslaat of struikelt. :o Zal ook afhangen van de alternatieve gevaren, maar toch. Geen idee of dit een semi-veilige noodrem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:12

culaccino schreef:
Oeh ja, goeie Jolliegirl! Die zal t zijn. Echt zo'n schoolreisliedje, haha.

Ik vraag me af of je een One Reign Stop (ORS) zou toepassen op een op hol geslagen manegepaard. Ik weet niet of het paard die ORS kent; ik heb hem zelf (gelukkig) ook nooit toegepast. We vlogen er op buitenrit keihard vandoor en de gewone rem deed het niet, maar ik was ook een beetje bang dat met zo'n ORS je paard misschien omslaat of struikelt. :o Zal ook afhangen van de alternatieve gevaren, maar toch. Geen idee of dit een semi-veilige noodrem is.
Als ze echt in blinde paniek en moeilijk bereikbaar zijn zou ik er inderdaad mee uitkijken omdat het wel wat doet met het evenwicht, maar bij een paard dat er "gewoon" vandoor gaat zou ik het wel aandurven. Je hoeft ook niet in één keer helemaal door te halen, je kunt ook een klein stukje vragen en kijken of dat veilig voelt.

Ook als het ze niet per se geleerd is, kun je het principe wel toepassen - ik reed jaren geleden een manegepaard dat echt niet te remmen was, behalve door m'n binnenhand naar buiten te halen. Achteraf bleek dat hetzelfde principe te zijn als een ORS en waarom het werkt, is omdat het voor een paard moeilijker is zijn evenwicht te bewaren als je de hals zo in elkaar trekt. Het is bijvoorbeeld ook de basis van de TAP-methode, waarbij je het paard heel eenvoudig op de grond gelegd krijgt.