Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13279
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:52

Misschien is zo'n topic niet representatief, maar de mening van mensen die vinden dat het wel meevalt met die cijfers omdat zij niet veel mensen kennen in hun omgeving, is evenmin representatief voor de situatie.

Ik hoop dat er spoedig meer helderheid komt over (en vooral voor) deze groep door gedegen onderzoek door betrokken instanties.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34650
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:57

Ann schreef:
Misschien is zo'n topic niet representatief, maar de mening van mensen die vinden dat het wel meevalt met die cijfers omdat zij niet veel mensen kennen in hun omgeving, is evenmin representatief voor de situatie.

Ik hoop dat er spoedig meer helderheid komt over (en vooral voor) deze groep door gedegen onderzoek door betrokken instanties.


En dat is ook waar. Ik ken beiden, mensen met klachten nog, maar de grootste groep fietst er makkelijk doorheen wat ik zo zie. Maar ook dat is niet representatief, want een kleine groep en slechts gebaseerd op mijn eigen ervaring. Idd gedegen onderzoek is nodig.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:02

SusanH schreef:
Maar hou er rekening mee dat de mensen die posten in dat topic klachten hebben, de mensen die geen klachten meer hebben posten niet meer mee.
...
Ik ken vooral mensen die nu weer volledig functioneren.


Idem.
De grootste klacht voor bijna allemaal was de isolatie. Ook twee ouderen uit risico groep. Ook 1 overleden. Die was 80+ met véél overgewicht en zwaar diabetes dus waar die nu aan overleden is? Zou waarschijnlijk aan een zware griep ook overleden zijn.

Nee het is geen griepje voor wie er wél last van heeft en ja het is _/-\o_ voor de samenleving dat er vaccins zijn, doch de balans in de informatie is VOLLEDIG zoek. Ook het nieuws is volledig uit het verband gerukt.
Heb er een steeds vervelender goochelaar-gevoel bij.
Hoop echt met grote hopen dat we de vrijheidsbeperking weer net zo snel kwijt zijn als we die opgelegd kregen; dat we na het optrekken van het rookgordijn geen vervelend plaatje van permanente reiscontroles zien.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:03

Het is ook zo dat het grootste gedeelte geïnfecteerden er goed vanaf komt anders was de ramp helemaal compleet. Hangt er ook van af in welke leeftijdsklasse je bekenden vallen, ik ken er een stuk of 20, 3 overleden, 4 nog niet weer op oude niveau en de rest geen klachten meer.

pien_2010

Berichten: 43353
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:28

Later weten we terugkijkend hoe het werkelijk zat. Voor nu, mat de vaccinatie in zicht blijf ik heel voorzichtig. Lijkt me het veiligste. En mocht het toch fout gaan, dan heb ik mezelf niets te verwijten of ook maar van iets spijt te hebben.
Normaal ben ik voorstander van gewoon ziek worden en het lichaam zijn werk laten doen, niet vaccineren bv griep, maar op covid heb ik het niet zo.

Jessix

Berichten: 16446
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:35

Ik heb zelf het gevoel dat we dit nog even vol moeten houden en de focus en de hoop ligt op de vaccinaties. Mocht dit onverhoopt toch anders uitpakken dan moet er wat mij betreft opnieuw gekeken gaan worden naar hoe we gaan leven met Covid.

Zelf woon ik met kwetsbare mensen om me heen, maar die geven wel al aan dat als dit niet werkt zij zich af zullen zonderen zodat de rest van de wereld door kan gaan. (net als we nu doen) Wat ik dan moet doen dat heb ik nog niet bedacht, maar deel de mening wel.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:39

Jessix schreef:
Ik heb zelf het gevoel dat we dit nog even vol moeten houden en de focus en de hoop ligt op de vaccinaties. Mocht dit onverhoopt toch anders uitpakken dan moet er wat mij betreft opnieuw gekeken gaan worden naar hoe we gaan leven met Covid.

Zelf woon ik met kwetsbare mensen om me heen, maar die geven wel al aan dat als dit niet werkt zij zich af zullen zonderen zodat de rest van de wereld door kan gaan. (net als we nu doen) Wat ik dan moet doen dat heb ik nog niet bedacht, maar deel de mening wel.

Net zoals we nu doen is dus met maatregelen. Als de maatregelen worden losgelaten worden die kwetsbaren nog kwetsbaarder, want dan kunnen ze helemaal geen contacten meer hebben als de (thuis)zorg, de kapper, de pedicure etc er weer op los zouden leven.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:40

Het moet gewoon mogelijk zijn, als je naar andere landen kijkt. Het gaat hier gewoon ontzettend traag.

Jessix

Berichten: 16446
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:42

elnienjo schreef:
Jessix schreef:
Ik heb zelf het gevoel dat we dit nog even vol moeten houden en de focus en de hoop ligt op de vaccinaties. Mocht dit onverhoopt toch anders uitpakken dan moet er wat mij betreft opnieuw gekeken gaan worden naar hoe we gaan leven met Covid.

Zelf woon ik met kwetsbare mensen om me heen, maar die geven wel al aan dat als dit niet werkt zij zich af zullen zonderen zodat de rest van de wereld door kan gaan. (net als we nu doen) Wat ik dan moet doen dat heb ik nog niet bedacht, maar deel de mening wel.

Net zoals we nu doen is dus met maatregelen. Als de maatregelen worden losgelaten worden die kwetsbaren nog kwetsbaarder, want dan kunnen ze helemaal geen contacten meer hebben als de (thuis)zorg, de kapper, de pedicure etc er weer op los zouden leven.

Ja inderdaad. Maar als vaccineren geen oplossing zou bieden vinden wij dat je niet de hele wereld op slot kan houden voor kwetsbare mensen.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:43

Shaggy09 schreef:
Het moet gewoon mogelijk zijn, als je naar andere landen kijkt. Het gaat hier gewoon ontzettend traag.


Wat gaat traag?

We zitten nkg steeds hoger in besmettingen dan die andere landen en gaan toch mee met hun versoepelingen. Dst is gewoon onverstandig en alleen dankzij de sociale druk.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:55

Nou ik heb niet het idee dat wij met andere landen meegaan. In onze buurlanden zijn de winkels weer open en in Zuid-Europa is de horeca zelfs weer geopend meende ik.

Het vaccineren gaat traag hier trouwens secricible.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:57

We zijn gruwelijk aan het inlopen qua vaccins en zitten al in de middenmoot qua eerste vaccins toegediend dus dat valt wel mee :)

In zuid Europa is de horeca open, maar Frankrijk heeft een avondklok vanaf 18.00. Dat is appels met peren vergelijken.
De verschillen tussen BE, NL en DUI zijn minimaal.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:01

Binnen Europa gaan we richting die middenmoot, maar daarbuiten zitten wij flink lager dan een heel aantal landen.

Ik vind dat geen minimale verschillen, winkels en horeca open.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:04

secricible schreef:
In zuid Europa is de horeca open,


Dat is wat kort door de bocht; hangt af van de besmettingsdruk. Ons dorp net pas van de week de horeca weer open. In heel ´open´ Andalucía tot 18.00.
De gemeente is nog wel afgeloten.
Gaan de besmettingen omhoog? Ploep horeca weer dicht en dorp/stad op slot.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:17

Shaggy09 schreef:
Binnen Europa gaan we richting die middenmoot, maar daarbuiten zitten wij flink lager dan een heel aantal landen.

Ik vind dat geen minimale verschillen, winkels en horeca open.


Ja maar aangezien we vast zitten aan de EU leveringen kun je dat NL nauwelijks aanrekenen.

Dui en be hebben ook geen horeca open? Duitsland ook geen winkels volgens anwb?

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:25

secricible schreef:
Shaggy09 schreef:
Binnen Europa gaan we richting die middenmoot, maar daarbuiten zitten wij flink lager dan een heel aantal landen.

Ik vind dat geen minimale verschillen, winkels en horeca open.


Ja maar aangezien we vast zitten aan de EU leveringen kun je dat NL nauwelijks aanrekenen.

Dui en be hebben ook geen horeca open? Duitsland ook geen winkels volgens anwb?

Duitsland heeft net als wij noodzakelijke winkels open

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:25

Ja sorry, dat bedoelde ik inderdaad :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:35

secricible schreef:
Shaggy09 schreef:
Binnen Europa gaan we richting die middenmoot, maar daarbuiten zitten wij flink lager dan een heel aantal landen.

Ik vind dat geen minimale verschillen, winkels en horeca open.


Ja maar aangezien we vast zitten aan de EU leveringen kun je dat NL nauwelijks aanrekenen.

Dui en be hebben ook geen horeca open? Duitsland ook geen winkels volgens anwb?


Nee horeca is meer richting het zuiden.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:41

Ja maar die hebben weer hele andere maatregelen daar voor in de plaats. Avondklok vanaf 18.00 bijvoorbeeld dus dat is nogal lastig vergelijken.

Uiteindelijk is het een optelsom, iedere maatregel doet een klein beetje en als je 1 maatregel als land niet neemt (zoals horeca dicht) moet je dst compenseren (met bijvoorbeeld een avondklok vanaf 18.00).
Je kan niet bekijken wat die landen wel hebben wat wij niet hebben en negeren waar zij juist strenger zijn.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:54

Ik had van de week een linkje geplaatst waar de lockdown in een cijfer wordt uitgedruk. Dan is NL inderdaad heel streng, maar ik begrijp ook niet waarom de afname zo stabiliseerd.
Wij zitten volgende week weer heel losjes aangezien de daling dat ook toelaat. Gaat het weer omhoog dan zal er wel weer wat dicht gaan.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:00

Sizzle schreef:
Ik had van de week een linkje geplaatst waar de lockdown in een cijfer wordt uitgedruk. Dan is NL inderdaad heel streng, maar ik begrijp ook niet waarom de afname zo stabiliseerd.
Wij zitten volgende week weer heel losjes aangezien de daling dat ook toelaat. Gaat het weer omhoog dan zal er wel weer wat dicht gaan.

Zeer dichtbevolkt, nu worden ook kinderen getest , toch veel besmettingen achter de voordeur , Engelse variant , zeg het maar. En die Engelse gaat snel, kijk maar bij het UMCG .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34650
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:02

Er wordt nu idd meer getest. Percentages positief getesten zou meer zeggen nu.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:07

Nou ik ben vorige week voor de 9e keer geweest en heb het nog nooit zo rustig gezien daar.
Kon zo goed als meteen doorlopen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:10

Voor de 9e keer getest? Loop jij zo veel risico besmet te raken?

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:19

Ben ik ook wel benieuwd naar Needje; Loop jij zo veel risico?
Ik ben zelf nog geen enkele keer getest, ben dan ook niet in de buurt geweest van iemand met klachten zo ver ik weet. Ook geen klachten gehad.

Persoonlijk heb ik liever de avondklok eraf dan kappers open, maar economisch gezien is dit veel beter natuurlijk. Ik hoop voor alle contactberoepen, winkeliers horeca en scholen dat we langzaam steeds meer los kunnen laten. Helaas zien de cijfers er vrij somber uit op dat gebied.

Ik merk in mijn omgeving wel dat het draagvlak rap afneemt voor maatregelen.
Aan maximaal 1 bezoeker houden weinig mensen zich en ik hoor ook wel mensen die zich niet aan de avondklok houden. Die gaat gewoon 's avonds bij anderen op bezoek en komen later dan 21.00 thuis.
Deze mensen hebben toevallig zelf Corona gehad en dit ervaren als een griepje.