Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:05

Linnie050 schreef:
Ik heb nog een heel lijstje

discipline....Ik ben het snel kwijt if heb het gewoon niet.
Met bv dingen leren engels leren terwijl ik weet kan best eens belangrijk zijn dat ik het goed inder de knie krijg.
Ik vind het moeilijk om te praten en klap dicht.
Afvallen....ik ben 1.60 en 73 kg maar ik blijf altijd maar eten zoeken zelfs wanneer ik geen trek heb.
Gewoon afblijven -O-

Meer voor mezelf opkomen

Groenten in de tuin wil ik ook graag!
afgelopen jaar alleen tomaten en aardbeien gehad.
Zat te denken om me aan te mlden voor een volkstuintje.
Maar dan moet ik mij er echt eerst zelf eens goed in gaan verdiepen.

Sinds mijn dochter er is geen paard meer gereden.
4 jaar geleden nu.
Zit vaak te denkne om bv voor 1 dag in de week wat te zoeken.
Maar ja dan denk ik vaak meer wie zoekt er iemand voor 1 dag in de week ;)

Ik heb nog veel meer dingen mischien geldt knopen door hakken voor mij ook :D

Heel leuk topic. Ik denk dat er wel mensen zijn die voor 1 dag in de week wat zoeken, maar dat jij jezelf iets meer moet aanbieden, want andersom is er vast iemand die denkt dat ze voor 1 dag in de week niemand gaat vinden.

Heel maf misschien, maar ik wil beter leren breien. :') Ik heb een heel gaaf patroon gezien en ik probeer nu steeds met "oude" wol de steken te leren om het zometeen echt te kunnen in dat patroon, maar ik kom uren tekort op een dag hahaha

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:24

Gem schreef:
Spruit schreef:
Gem
Heb je een idee hoe je dit doorbreken kan? Wat zou iets kunnen zijn waarvan je nú de knoop doorhakken kan?

Toevallig gisteren een knoop doorgehakt, waarvan ik me afvraag of het verstandig is. Eigenlijk gewoon niet verstandig, maar het kost me teveel geld: ik heb de paardenverzekering opgezegd. Elk half jaar ca 350 euro. Het eerste jaar was ik blij dat ik die verzekering had, maar ik denk dat ik evenveel kwijt ben als ik elk jaar één incident heb waarvoor ik een dikke veeartsrekening heb. Tel het eigen risico erbij op en er moet elk jaar wel heel wat misgaan. Met alle hoge kosten (pensionstal, dure mensport, uitstekend 'onderhoud' van mijn paard ....) kom ik elke keer maar net uit en hou liever wat meer achter de hand.

En verder nog een doorgehakte knoop: ik ben donderdag geopereerd aan een hernia en wilde thuis herstellen, hoewel ik aan boord veel meer rust pak. Onder druk van familie en vrienden nu dan toch maar naar ons binnenvaartschip vertrokken zodat ik niet in de verleiding kom om domme dingen te doen. Huishoudelijke taken, bladeren vegen, toch op de koets kruipen, naar de markt gaan .... Nu dus in lockdown op het schip: er kan niks behalve rondkeutelen, mijn schrijfwerk en gezellig zijn voor mijn man :D

Als buitenstaander moet ik eerlijk bekennen dat ik het wel verstandige/goede keuzes vindt! Ze zijn in ieder geval goed onderbouwt. Als je later terug kijkt op een keuze moet je altijd "corrigeren" voor de informatie die je op dat moment had. En ik denk dat als het op basis van die informatie op dat moment de juiste beslissing was, het achteraf ook nog steeds een goede keuze was, ook al zijn de omstandigheden veranderd waardoor het misschien anders lijkt.

En.... in plaats van balen dat je een keer de "verkeerde" keuze hebt gemaakt, kan je die tijd natuurlijk ook gebruiken om alles weer recht te zetten :D

Wyb_ster

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:50

Ik zal geen foto van onze wildernis... uhh moestuin delen hahaha, ziet er heel mooi uit Spruit!
Ik ben benieuwd wat je er dit jaar van gaat maken.

Thirteenn, print je dan ook zelf of laat je dat doen en bind je het vervolgens zelf? Ik vind het echt heel gaaf dat je het doet!

Ik heb nog een recept voor een hele simpele Foccacia liggen die hier altijd in de smaak valt, als er interesse voor is, wil ik hem wel delen.

De foto van het patroon waar ik zelf naartoe wil werken zal ik ook een keertje uploaden, maar ik heb dit weekend nog geen tijd gehad om het op te pakken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie