Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:42

DeEenhoorn schreef:
Zingen! Ik ben echt net een schorre hond als ik zing, maar ik ben pas gestart met zangles. Wil ook ooit op een podium zingen, hoeft niet groot, maar als ik dat aandurf met mijn stem dan weet ik dat het goed zit.

Ook wil ik beter worden in verschillende talen, mijn engels is nog lang niet vlekkeloos en wil daarnaast nog 4 talen gaan leren :D

Dat vind ik interessant.

Ik heb ook iets met talen, maar ze echt leren is lastig.
En zingen ga ik misschien mee beginnen als het lukt om met een vriend samen een bandje te starten.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:43

Gothico
Waarom pas op zangles als je met een vriend een bandje kan starten, waarom niet beginnen omdat het je leuk lijkt?

Ik bespeel al heel veel muziekinstrumenten. Zit ook al in een band. Maar zingen ben ik pas een beetje voor mijzelf mee bezig. Ik weet dat ik best veel met mijn stem kan. Maar niet alles is even zuiver :+

Betreft talen. Ik spreek Nederlands en achterhoeks dialect. En Engels gaat mij ook goed af.
Verstaan doe ik het Duits wel, maar spreken niet echt meer. Ik versta heel veel Nederlandse dialecten.
Ook kon ik zonder Spaanse achtergrond het Spaans wel begrijpen. Niet echt verstaan, maar wel de hoofdlijn volgen van wat ze zeiden. En ben ik even met Zweeds en Japans bezig geweest. Maar door het niet gebruiken is dat bijna helemaal weg. En kende alleen wat basis dingen.

Een Italiaanse vriend probeert mij nu Italiaans te leren. Dat gaat heel langzaam, maar hij probeert het en ik vind het wel leuk.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:17

Spruit schreef:
Gothico
Misschien dat je met zangles dan tips kunt krijgen? Je hoeft het wiel niet voor de tweede keer uit te vinden :P Wat een talen joh :D Knap! Het enige wat ik in het Italiaans ken is; Tu sei una capra! Maar dan alleen omdat ik met een Italiaan werkte die tegen mij zei als ik iets stoms/doms deed :+

Zangles ben ik nog niet echt over aan het denken, maar kan wel handig zijn uiteindelijk. Ik zal eens gaan kijken hier in de buurt.

Ik vind talen gewoon leuk. En ik probeer dingen te begrijpen. Ik krijg het voorelkaar om bepaalde woorden te vertalen en zo een lijn in mijn hoofd te creƫren. Op die manier begrijp ik mensen vaak wel. Maar spreken begin ik meestal niet aan. Talen moet je bijhouden. Zo ken ik nog maar een paar dingetjes Zweeds en Japans. Italiaans zou ik bij kunnen houden met die vriend. Maar moet ik eerst wel leren.

En Spruit je bent geen geit, maar een koe(profielfoto) :+

Italianen hebben best vaak voor ons onlogische humor. Maar als je de humor begrijpt is het wel leuk.
Zeg op Sardiniƫ nooit alleen het woord paard. Je krijgt een reactie terug die ik hier niet kan delen.
''Cavallo'' is paard trouwens.
''Cavalli'' is paarden.
''Cavalla'' is merrie.
''Stalone'' is hengst.
''Castrone'' is ruin.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:57

Spruit schreef:
Gothico
Scheelt dat als je 1 taalfamilie kent, je ook wel lijntje naar andere talen uit dezelfde familie kunt trekken :) Als je ze al begrijpt heb je het moeilijkste gedeelte volgens mij al gehad :D
Ik kon erg goed met die Italiaan hoor, hij was een beetje het mannetje en probeerde zich ook zo te profileren. Maar raad eens wie van MIJN stoel afging als ik de kamer binnenkwam na een paar weken.. :)) Erg gelachen met en om hem :P

Ja betreft die taalfamilies dat helpt wel.

Ik moet ook wel lachen met die Italiaanse vriend. We hebben elkaar via een internationaal forum leren kennen. Maar ik heb hem nog niet ontmoet. Ik wil daar nog wel een keer heen. En hij wil een keer naar NL komen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie