Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 17:58

Dacht je bijvoorbeeld nooit een winstpunt te kunnen halen? Dacht je bijvoorbeeld met je studie aan opgeven? Een topic met positieve voorbeelden van ik dacht dat ik het niet kon, maar het is toch gelukt.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:01

Mijn auto theorie, tussentijdse toets en praktijk examen allemaal in 1x gehaald. Nooit verwacht. :j

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:03

Een huis kunnen kopen voor mijn 25ste.(of uberhaupt een betaalbaar huis vinden) Nadat we bericht kregen dat ons pand gesloopt moest worden moesten we met spoed een nieuw plekje zien te vinden. Nu met hulp van wat vrienden wonen we al 2 jaar gelukkig in ons huis. Het was een gekkenhuis maar het is gelukt :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:03

Skieeen, met stip op een. *\o/* lijf is compleet verrot. Heb een lange tijd niet eens kunnen lopen. En ondanks de beperkingen en aanpassingen kreeg ik toestemming van de orthopeed met dus de nodige mitsen en maren en hulpmiddelen en een volledig ingepakt been om het een keer te proberen. En het gaat, niet lang, niet steil, zo traag als wat (met stip de traagste skieer ooit denk _O- ) maar het lukt. *\o/* En oh wat is het leuk om te doen. En het doet veel minder zeer dan lopen :D

En o ja huis kunnen kopen, mij nog steeds een raadsel hoe de bank dat voor elkaar heeft gekregen om me een passende hypotheek te verstrekken. Maar daardoor heb ik een fijne betaalbare eigen stek na een jarenlange moeizame zoektocht, *\o/*
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-11-20 18:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:04

Rijden op jonge hengsten. :+ O, en stage lopen op een ambassade. Dat was een langgekoesterde droom, en toen het ook nog eens lukte, stond ik echt even met een mond vol tanden. :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-11-20 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:05

Meer dan 10 kilo afvallen zonder dieet-moe te worden.... Intussen 17,5 en counting... *\o/*

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:05

10 kilo afvallen in een ruim half jaar, puur en alleen door te gaan sporten.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:07

Dat ik een niveau 4 opleiding zou kunnen doen. Op de basisschool advies gekregen op BB met leerwegondersteuning te gaan doen. Dit kunnen doortrekken naar KB met leerwegondersteuning en uiteindelijk naar KB zonder leerwegondersteuning. Daarna een niveau 3 opleiding gedaan ( en nog 6 maanden 4 geprobeerd maar niet gelukt). En nu een niveau 4 opleiding al bijna aan het afronden ( oké nog een maandje of 8 )

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:20

Hardlopen. En nu blijk ik zelfs trails door de bergen te kunnen met inmiddels een 30km achter de rug.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:21

Rijbewijs halen :) zo blij dat ik toch de moed heb gevonden om weer te beginnen met rijlessen. Ik was echt heel erg bang in de auto
Inmiddels heb ik mijn roze pasje alweer 4.5 jaar en rijd ik met heel veel plezier ! :)

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:25

Ik had nooit gedacht nu een eigen bedrijf te hebben en een master te doen. Als je mij dat 4 jaar geleden had gezegd (toen ik net klaar was met het mbo) had ik je echt vierkant uitgelachen. :=

Wat leuk dit topic! Mooie successen allemaal. *\o/*

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:38

Hardlopen, ik vond het vreselijk en mijn lijf werkte nooit mee. Conditie van een verlepte doperwt. Vorig jaar bedacht ik me dat ik nu boven de 30 ben en toch echt die conditie moet bijhouden omdat het niet vanzelf gaat. Eerste keren kon ik nog geen 100 meter rennen, inmiddels ruim 5 km en vind ik het nog leuk ook! :D

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:42

Jeetje, ben ik dan iemand die totaal geen uitdagingen uitgaat? Er is eigenlijk niks waarvan ik van tevoren dacht dat ik het niet kon. Als ik ergens aan begin dan ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat ik het kan en/of goed zal afronden. Als ik echt van iets denk dat het compleet kansloos is dan begin ik er niet eens aan. :')

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:45

Suzanne F. schreef:
Jeetje, ben ik dan iemand die totaal geen uitdagingen uitgaat? Er is eigenlijk niks waarvan ik van tevoren dacht dat ik het niet kon. Als ik ergens aan begin dan ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat ik het kan en/of goed zal afronden. Als ik echt van iets denk dat het compleet kansloos is dan begin ik er niet eens aan. :')


nee hoor, ik net zo :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:50

Goed leren onderhandelen.
Goed verkopen.

Twee dingen waarvan ik dacht dat ik het echt niet kon ma inmiddels goed in de vingers heb.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 18:50

Suzanne F. schreef:
Jeetje, ben ik dan iemand die totaal geen uitdagingen uitgaat? Er is eigenlijk niks waarvan ik van tevoren dacht dat ik het niet kon. Als ik ergens aan begin dan ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat ik het kan en/of goed zal afronden. Als ik echt van iets denk dat het compleet kansloos is dan begin ik er niet eens aan. :')


Ik dacht eerst ik wou dat ik iets meer zo'n instelling had tot ik las dat je er anders gewoon niet aan begint :') ik weet niet of dat maakt dat je heel erg veel zelfvertrouwen hebt of dat je juist veel niet probeert.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 18:51

Ik zou trouwens heel veel vind ik leuks willen uitdelen :D maar dat kan niet, haha. Leuk om jullie ervaringen te lezen.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:55

Cum Laude slagen! Bloed zweet en tranen ingestopt maar het was wel gelukt.

En het werken op een handelsstal een aantal zomers terug. Dat was echt de tijd van mijn leven. En dat terwijl ik de eerste dag me zo incapabel voelde en ik alleen maar naar huis wilde gaan.

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:56

In m'n eentje naar het buitenland verhuizen! Inmiddels bijna 4 jaar in Schotland *\o/*

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:57

Domiinooo_ schreef:
In m'n eentje naar het buitenland verhuizen! Inmiddels bijna 4 jaar in Schotland *\o/*


Oh wat gaaf, dat klinkt echt als een droom!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:58

Bevallen <<)

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:59

Ik denk regelmatig dat dingen niet gaan lukken. :') De grootste dingen die wel gelukt zijn die het meeste positieve impact hebben gehad op mijn leven:

Afvallen - na 10 jaar op hetzelfde gewicht verwachtte ik niet dat het dit keer wel zou lukken, het was echt mijn last ditch effort, maar toch is het 3 jaar geleden gelukt om op een gewicht te komen en blijven waar ik een stuk gelukkiger ben met hoe ik eruit zie.

En mijn rijbewijs halen. Ik heb regelmatig huilend in de lesauto gezeten, het was zo moeilijk door angst, overdenken en perfectionisme. Gelukkig was dat allemaal vrij gauw na het halen van mijn rijbewijs weg. Zonder rijbewijs zou mijn leven er nu echt flink anders uitzien. :)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 19:00

Ik ben dus aan het denken aan omscholen, maar bij mij is het vooral kan ik nog rekenen en taal. Het is een niveau hoger dan ik heb gedaan vroeger, ben nu volop aan het oefenen, maar het is best lastig na zoveel jaar :o dan is het ook gewoon heel fijn om jullie positieve ervaringen te lezen :D

Ik ken jullie niet, maar ik ben trots op jullie :')

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:03

Een huis kunnen kopen alleen.

En gewoon hoge plinten in verstek zagen _O-
Pap lukte het niet. Hij verpeste al mijn plinten.

Dus ja dan maar zelf met de verstekbak en hand zaag aan de slag :))

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:08

moonsparkle schreef:
Suzanne F. schreef:
Jeetje, ben ik dan iemand die totaal geen uitdagingen uitgaat? Er is eigenlijk niks waarvan ik van tevoren dacht dat ik het niet kon. Als ik ergens aan begin dan ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat ik het kan en/of goed zal afronden. Als ik echt van iets denk dat het compleet kansloos is dan begin ik er niet eens aan. :')


Ik dacht eerst ik wou dat ik iets meer zo'n instelling had tot ik las dat je er anders gewoon niet aan begint :') ik weet niet of dat maakt dat je heel erg veel zelfvertrouwen hebt of dat je juist veel niet probeert.


Hm ik denk dat ik juist best veel zelfvertrouwen heb. Maar dingen waarvan ik weet dat ik het echt niet ga kunnen begin ik niet aan. Ik weet niet of dat ‘weinig proberen’ is. Misschien ben ik gewoon realistisch over mijn eigen kunnen.
Maar heb zat toffe dingen ondernomen en bereikt maar daarvan dacht ik altijd wel dat ik dat goed zou afronden. Heb nooit gedacht ‘ik kan het niet’. Dat zit ook niet echt in mijn aard hoor. Van jongs af aan is dat gedicht er in ‘geramd’ van Als je denkt ik ben verslagen is de nederlaag een feit etc etc.