Jaloersheid, hoe kom je ervan af?

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:22

Relaxed schreef:
Lastig, maar besef wel dat het echt jouw probleem is en dat jij hieraan zult moeten werken. Hij doet imo niets verkeerd.. Wat maakt het uit dat zijn ex nog wel eens een berichtje stuurt? Je hoeft een ex toch niet compleet te negeren en blokkeren als daar geen reden voor is? Foto's idem, het zijn zijn foto's van zijn leven voor jou, moet hij dat dan allemaal wissen?

Blijf het bespreken, maar dan niet op een aanvallende manier met verwijten naar hem, want dat is echt dodelijk voor een relatie. Ga eventueel eens met iemand praten.

Dat zou inderdaad toch raar zijn?
Mijn vriend heeft ook nog foto's van zijn exen. Want tja, relatie mee gehad, op vakantie geweest ed. Jeweetwel, een leven voor mij. Ik voel mij daar echt niet door bedreigd. Want he tis een ex.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:10

Whizz schreef:
Ik weet niet of jaloezie het juiste woord is? Het is immers niet zo dat jij in de sitautie zou willen zitten dat je zijn ex bent op een oude foto? Voor mij was het een beslissing om het los te laten toen het tot me doordrongbdat het verschillende personen waren. Ik telde mijn zegeningen met mijn nieuwe relatie. En natuurlijk steekt het dan nog eel eens de kop op, maar ik heb er tijd en aandacht aan besteed door bij mezelf na te gaan wat er nou speelde en door het avn de andere kant te bekijken. Ik heb er geen last meer van!

Klinkt ook best logisch. Als ik last heb van jaloerse gevoelens, dan is het omdat iemand anders iets heeft/doet dat ik ook graag zou willen.
Misschien zou ik wel jaloers op de ex van mijn vriend zijn als zij het veel leuker hadden gehad dan wij nu. Of als hij nog steeds echt met haar bezig is/niet over het einde van de relatie heen is.

En tenzij een relatie heel erg slecht is geweest, dan zou ik niet zomaar foto's weg doen. Want ook al ben je niet meer samen, dat betekent niet dat er geen leuke momenten zijn geweest of dat er niet gewoon leuke foto's zijn. Idem voor cadeautjes die ik gekregen heb en nog steeds leuk vind. Als ik ze niet meer leuk had gevonden, had ik ze namelijk al lang weggedaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie