Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:21

Er zit blijkbaar wel verschil in nertsenfokkers want hier heb ik nog nooit een nerts los rond zien lopen. Er zit alleen een stuk akker tussen ons en de nertsenfarm, zijn onze buren. En we wonen hier nu 11 jaar.

De eerste paar jaar rook je die gore lucht wel als de wind verkeerd stond / tijdens het voeren maar nu al jaren niet meer, dus wat dat betreft is er blijkbaar ook wat veranderd.

Ik vraag me eigenlijk vooral af...als het klaar is met de nertsen....wat er daarna dan op zo'n locatie gaat gebeuren.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:07

Tijd voor de geur van wietplanten ;)

BigOne
Berichten: 38281
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:13

Pien en Monique , hoe gaat het in Frankrijk en Spanje, ook daar is het blijkbaar weer goed mis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:34

Fitzroy schreef:
Tijd voor de geur van wietplanten ;)


:')

Ik denk eerder dat de agrarische bestemming er af gaat en er huizen op komen. Maar goed, dat heeft niks met corona te maken.

Ik twijfel. Neefje is jarig geweest, zouden het vandaag vieren. Families 1 voor 1 op visite ivm de 6 personen regel. Maar nu is mijn zusje verkouden, en wil ze alleen in de voortuin op afstand mensen langs laten komen. Maar ik werk wel in de zorg, dus ik twijfel. Cadeau neerzetten, aanbellen en dan op afstand zwaaien is ook zo suf. Aan de andere kant. Geen ceaudeau (of langer wachten) is niet leuk als je 6 ben geworden.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:35

Als ik zus was zou ik cancellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:37

Ja ik vind het eigenlijk ook niet kunnen. Maar omdat de rest in de app al heeft gereageerd o leuk we komen zo en zo laat voel ik me echt een partypooper.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:39

Ik zou lekker op die party gaan poepen hoor.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:40

Gewoon een weekje later gaan. Daar kan een 6 jarige heus prima omgaan. Indien niet dan heeft hij sowieso nog belangrijks wat te leren.

Zebrastreep

Berichten: 9768
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:41

SusanH schreef:
Ja ik vind het eigenlijk ook niet kunnen. Maar omdat de rest in de app al heeft gereageerd o leuk we komen zo en zo laat voel ik me echt een partypooper.


Ik zeg altijd tegen mensen die mij uitnodigen voor een feestje dat ik simpelweg dat risico niet kan nemen vanwege mijn werk. En als mensen dan boos of teleurgesteld zijn is dan heel jammer, maar ik vindt toch dat je een soort verantwoording hebt. Tot nu toe pakken mensen het goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:47

Shadow0 schreef:
Verder vind ik het helemaal niet logisch dat er afgeschaald wordt... we hebben toch een hele zomer gehad om te bedenken dat mensen in de herfst verkouden worden?


Het knelpunt zit hem bij de labs en met name de materialen. Daar is wereldwijd veel vraag naar. En dan vooral omdat labs met verschillende apparatuur werken en daar weer speciale testkits bij nodig hebben. Dat probleem heeft men blijkbaar nog niet kunnen tackelen.
https://www.trouw.nl/zorg/groot-of-klei ... ~bc88df3c/

Qua BCO: ik denk dat men onvoldoende voorbereid was op het gegeven dat mensen de leefregels aan hun laars lappen. Het maakt in uren per BCO nogal verschil of iemand twee of drie contacten heeft gehad, of met een lijst met 60-70 contacten aan komt zetten. Bijvoorbeeld studenten die menen dat ze overal moeten. Of een besmette persoon in een kroeg waar men zich niet aan de regels houdt. Zo'n casus kost vele uren.

Voor zover je je erop kunt voorbereiden natuurlijk. Want GGD'en zijn enorm aan het opschalen. Die nemen honderden mensen aan en leiden ze op. Maar die kunnen dit tempo ook niet bijbenen. Voor de pandemie zat er echt maar een handjevol mensen met verstand van infectieziektenbestrijding bij de GGD. Mensen die weten hoe je test, BCO doet etc. Gemeenten hebben er namelijk de afgelopen jaren enorm op bezuinigd. Men dacht dat dat wel kon.
Nu moet dat aantal exponentieel groeien. Er komen honderden mensen bij. De mensen die je nu in de teststraat ziet staan of aan de lijn hebt bij een BCO, dat zijn grotendeels mensen die zijn ingehuurd en in heel rap tempo zijn opgeleid en ingewerkt. Maar ook aan de capaciteit om mensen in te werken zit natuurlijk een limiet. Je kunt niet met een handvol mensen opeens massa's nieuwe mensen opleiden en inwerken.

En wat heeft het voor een zin? Je kunt je echt de blubber blijven testen en BCO'a doen en eindeloos blijven opschalen, maar als niemand de kraan dicht zet is dat zinloos. Het wordt echt tijd dat mensen weer hun verstand gaan gebruiken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:15

Nou ja ik wil best naar een feestje. Ook wel bij iemand langs om iets af te geven. Maar dus niet als er iemand verkouden is. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:16

Heeft de moeder zich al laten testen? Als die negatief was zou je wel kunnen gaan met afstand toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:23

Nee niet getest, gaat ze ook niet laten doen gok ik. Ze heeft waarschijnlijk hetzelfde als haar partner 1,5 week terug. Die heeft zich wel laten testen, was negatief. Maar ja, zodra ik ga snotteren en me ziek moet melden kan ik wel gelijk aan de test. Evenals de bewoners en collega's die ik aansteek.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:29

Als iemand alleen verkouden is ( zover ze weet) zou zelfs ik best op raambezoek of buiten met iets van 4 meter afstand wel te doen vinden voor een flitsbezoekje.

friezenfan2

Berichten: 2597
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:30

Vanmiddag gaat mijn familie samen midgetgolfen en daarna pannenkoeken eten.
Ik zou van iedereen afstand moeten houden en moet binnenkort terug naar het ziekenhuis. Het lijkt mij slimmer dat ik niet ga. Maar daar was mijn broertje het niet mee eens. Ik ga vanmiddag lekker thuis blijven en verzin wel iets leuks om alleen te doen. Al ben ik wel benieuwd naar de reactie van het restaurant als mijn neefjes en nichtje mijn ouders gaan knuffelen.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:35

friezenfan2 schreef:
Vanmiddag gaat mijn familie samen midgetgolfen en daarna pannenkoeken eten.
Ik zou van iedereen afstand moeten houden en moet binnenkort terug naar het ziekenhuis. Het lijkt mij slimmer dat ik niet ga. Maar daar was mijn broertje het niet mee eens. Ik ga vanmiddag lekker thuis blijven en verzin wel iets leuks om alleen te doen. Al ben ik wel benieuwd naar de reactie van het restaurant als mijn neefjes en nichtje mijn ouders gaan knuffelen.

Voor jezelf moet je een eigen keuze maken

Waarom zou een restaurant hier iets van vinden?
Uit neefjes en nichtjes haal ik ook dat deze jong zijn?

friezenfan2

Berichten: 2597
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:37

Ja die zijn allemaal jong maar toch.
En voor mezelf heb ik de keuze gemaakt niet te gaan.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:38

friezenfan2 schreef:
Ja die zijn allemaal jong maar toch.
En voor mezelf heb ik de keuze gemaakt niet te gaan.

Maar daar gaat een restaurant toch niks van vinden? Van jou neefjes en nichtjes?

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:39

Ik denk ook niet dat het restaurant daar een enorme mening over gaat hebben. Ik ken ook iemand die nu met 6 kleinkinderen tegelijk op vakantie is. Of het handig is? Misschien niet maar het is niet aan mij. Je moet achter je eigen keuzes staan inderdaad, je kan van een ander niet perse dezelfde mening verwachten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:40

Feestjes en andere dingen afweging maken en desnoods omdraaien als je sankomt en denkt nee dit is niet veilig.

Vraag over iets dergelijks maar dan werkgerelateerd, als een baas het nu bedenkt medewerkers naar een absoluut niet noodzakelijke cursus te sturen die gehouden wordt met andere bedrijven. Binnen lijkt me dat niet echt heel slim met covid nu. Maar mag je als werknemer bij twijfel omdraaien en gaan?

De baas ziet er totaal geen enkel probleem in de cursus te verplichten terwijl het werkprotocol is zodat de verschillende ploegen zo kort als kan bij elkaar komen. En nu gaat hij ze doodleuk mixen op een plek ver van het werk af (100 km verderop) met een vreemde lesgever en mensen van andere bedrijven erbij.

Maar mag je dan omdraaien als werknemer?

Ik heb dit van meer mensen gehoord en over gelezen. Werkgevers sturen nu weer vrolijk iedereen naar opleidingen. -O- Maar hoe zit dat juridisch?

BigOne
Berichten: 38281
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:52

Hangt er vanaf , 50 mensen Max in bepaalde delen vanaf vanavond. Denk wel dat zo’n werkgever ze niet op een rijtje heeft maar toch, misschien wel toegestaan . Als werknemer kun je er altijd onderuit, dan maar flink verkouden.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:03

opisop_shop schreef:
Als iemand alleen verkouden is ( zover ze weet) zou zelfs ik best op raambezoek of buiten met iets van 4 meter afstand wel te doen vinden voor een flitsbezoekje.


Dat is ook een virus hè en daar kan je dus net zo goed ziek van worden. Ernstig? Nee, maar het betekent wel een coronatest en een paar dagen binnen blijven.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:08

Vanachter een raam of vier meter afstand? Zeer geringe kans lijkt mij

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:09

Het ligt er helemaal aan hoe en waar.

Ik organiseer zelf ook cursusbijeenkomsten (waar mensen vrijwillig naartoe komen - hoewel ze deels ook moeten in verband met een tweejaarlijks te halen aantal opleidingspunten) en dat is nu in een grotere zaal en/of kleinere groep. 1 persoon per tafel, tafels een stuk uit elkaar en ventilatie op de juiste manier, snacks per stuk verpakt etc.

Je kunt wel meteen het juridische erbij slepen, maar heb je hier zelf al met je werkgever over gesproken?

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:09

opisop_shop schreef:
Vanachter een raam of vier meter afstand? Zeer geringe kans lijkt mij


Wat is dan het verschil met corona voor jou?