Oorbellen dochter van 6 jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 08:38

Mijn dochter van 6 jaar heeft haar A diploma gehaald en al jaren was de afspraak dat ze dan oorbellen mag.
Nu heb ik al eea gelezen en het lijkt erop dat piercen beter is dan schieten.
Maar kan ik dan zomaar met haar een piercingstudio inlopen?
En hebben ze überhaupt wel oorknopjes die voor kleine meisjes zijn?
En weet iemand een veilige en nette zaak in de buurt van Waalwijk-Den Bosch-Tilburg?

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:42

Ik heb ze naar volle tevredenheid laten schieten. Het eerste gaatje bij dé Claires ( want daar schieten ze twee oren tegelijk) en mijn dochter ( 12) heeft nu een tweede gaatje. Dat heeft ze later schieten bij een juwelier.

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:43

laten schieten bij lucardi die werken echt netjes en steriel.

Piercen is voor kraakbeen voor het oorlelletje niet perse een must.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:44

mijn kinderen heb ik allemaal bij de juwelier laten schieten. Dat hoefde niet op afspraak en ze hebben best veel keus met leuke kinderoorbelletjes.

wat zou het voordeel zijn (of het verschil?) met piercen?

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 08:47

Ik begreep juist dat piercen beter is omdat je dat een tunneltje maakt met een holle naald. Bij schieten duw je het weefsel ofzij en dan krijg je sneller complicaties.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:47

Let even op het achtersluitinkje, mijn dochter had ze bij lucardi laten schieten maar daar hebben ze een soort dopjes die er heel gauw af gaan. Dit had als gevolg dat de oorbel er binnen no time uit lag en omdat het weekend was we tot maandag moesten wachten en toen was het gaatje al dicht, dus moest opnieuw. Daarna bij de juwelier laten zetten met knopjes met zo'n vleugeltje, die zijn wel goed.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:48

Piercen doet zowat geen zeer, schieten wel := dus ik zou sowieso voor piercen gaan. Dat is gewoon net even wat vriendelijker voor de oren.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:53

Mijn dochter heeft nu een jaar gaatjes. Ze wordt volgende week 6.
Ze zeurde al 2 jaar.
Ik heb ze laten schieten bij Lucardi. Ging perfect. 2 dames, elk aan 1 kant.
Ze heeft niet met haar ogen geknipperd en met de knopjes geen last gehad (ik had overigens wel vleugeltjes gekozen).

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:59

Piercen is inderdaad beter, ook als het niet om kraakbeen gaat. Ze gaan vaak ook wat accurater te werk in zo'n shop, aangezien ze er letterlijk voor zijn opgeleid. In een juwelier is dat meestal een spoedcursusje en dan mogen ze aan de slag :o
Verder zou ik daar geen goede zaak weten zo. Ik denk dat googlen en reviews lezen best een goed beeld zal geven, en met een kind binnenlopen zou op zich geen probleem zijn als je er zelf ook bij bent.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:34

Piercen is absoluut beter. Vaak hebben tattooshops wel een piercer in dienst en ook voor kleintjes hebben ze gewoon passende knopjes.

Momenteel is er denk ik ivm corona geen vrije inloop dus zal je waarschijnlijk een afspraak moeten maken.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:45

Hier bij de juwelier laten doen. Was een ervaren vrouw die echt wel wist wat ze deed. Geen problemen gehad. Wel overgegaan op ringetjes na een tijdje en helaas moest het goud zijn omdat ze last kreeg van zilver. Heeft ze van mij denk ik want ik kan ook alleen maar goud dragen (voor langere tijd dan). Ik kan wel een dagje zilveren oorhangers in bijvoorbeeld. Zilveren armbanden worden ook zwart bij mij.

Maar goed, hier geen ervaring met piercen dus geen idee hoe dat gaat en of dat erger of minder erg is voor een kind qua ervaring.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:48

Heb er twee laten schieten en de rest laten piercen. :) Piercen doet veel minder pijn en geneest veel sneller. :)
Bovendien hebben piercers veel meer ervaring en opleiding gehad betreffende het hygiënisch extra gaten maken in lichaamsdelen dan de gemiddelde juwelier. :)

Ik zou zeggen; bel eens met een plaatselijke piercingshop en leg je situatie voor. :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:15

Wij zijn gewoon naar de juwelier geweest, het ging prima!
Veel heel veel leuke kinder oorbelletjes in echt edel metalen, ik heb er geen spijt bij gehad we kregen er duidelijke instructies bij en een flesje ontsmettingsmiddel!
Zou het zo weer doen...alleen de 2e is een jongen die dus niet wilt! :+

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:35

Onze dochter is nu 6 maar als zij oorbellen wil gaan we ze ook zeker laten piercen. Veel hygiënischer, doet minder pijn en het heelt sneller en mooier.

rossi

Berichten: 889
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: landgraaf

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:29

Mijn dochter is 4 en wilde ook graag oorbellen. Zijn ook bij Lucardi geweest. Daar schoten 2 dames tegelijk en was het 1 keer knipperen en klaar. Waren erg tevreden en nergens last van gehad. Dochterlief nog steeds erg trots op haar oorbellen en gaf zelf aan dat niet pijn deed.

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:37

Bij de plaatselijke juwelier deden ze het met 2 dames tegelijk, beiden aan een kant, en zeer hygiënisch en kundig. Dochterlief was ook 6 jaar (en had ook haar A gehaald).

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:02

Mijn eerste gaatjes zijn geschoten. Nog altijd zit links scheef en rechts iets indoen is gekloot omdat deze niet mooi is geheeld.

Overige 5 gaatjes in mijn oor heb ik laten piercen en ik zou willen ik dat met alle had gedaan.

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:15

Mijn gaatjes waren door een juwelier geschoten, zaten erg scheef en ik heb jaren geen oorbellen gedragen omdat het zo opviel. Later de gaatjes opnieuw laten piercen.

Dus ook ik zeg: absoluut piercen. Ik zou even rondbellen bij enkele tattoo/pierce shops, gok dat alles via afspraak gaat nu. Tips voor een zaak kan ik helaas niet geven

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:20

Ik was ook 6 toen ik mijn eerste paar gaatjes liet schieten. Dit was bij een juwelier en ging prima.
In de 15 jaar er na heb ik 4 x mijn oren laten schieten omdat ik een 2e en 3e gaatje wilde. Alle 4 de keren is dit mis gegaan en gingen mijn oren vreselijk ontsteken. De juwelier zei dat ik gewoon niks kon hebben in mijn oren en moest het gewoon bij 1 houden.

4 maand geleden ben ik naar een piercing shop gegaan, daar heb ik het 3 dubbele aan geld neergelegd, zij heeft mijn oren (voor het eerst recht) gepiercd met een wat langer staafje. Ze zei dat het strakke achterkantje geen ruimte geeft aan je oor om op te zwellen, dan gaat het ontsteken.

Ik had zelf weinig vertrouwen omdat het meestal na een week of 3 begon, maar nu 4 maand verder zijn ze rustig en heb ik er korte staafjes in laten zetten. Eindelijk zijn de goed!

wanneer mijn dochter oud genoeg is en oorbellen wilt mag ze dat bij een piercingshop laten doen, niet schieten.

De piercer gaf aan dat er veel fout advies wordt gegeven zoals draaien aan de knopjes, je moet er juist van af blijven en gewoon je dagelijks ding doen.

Stond ik gister in de lucardi en had een meisje gaatjes geschoten, stond die vrouw te vertellen dat ze met een wattenstaafje en zoutoplossing hem helemaal moest poetsen elke dag en een paar x per dag draaien. Voor mijn gevoel was dat fout advies.

TS, leg een paar tientjes extra neer en ga naar een piercingshop.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:58

Wat goed dat je wilt gaan piercen!
Ik zou gewoon even googelen en rond gaan snuffelen op de site. Reviews lezen en dan krijg je vanzelf wel een goed gevoel bij een bepaalde shop.
Idd even bellen in deze tijd want overal moet je nu een afspraak voor maken :)

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:10

Mijn dochter is bij lucardi geweest en daar hebben ze de oorbellen verkeerd geschoten..de oorbellen zitten altijd scheef , zonde

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:22

Misschien wat uit de richting maar ik vond body mx een hele fijne en nette zaak. En wat goed dat je je dochter naar een degelijke piercing shop wil laten gaan hiervoor.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:32

Zeker gaan piercen. Schieten krijg je echt fout advies qua genezing. Piercers zijn er voor opgeleid, gebruiken de juiste materialen, en het wordt veel rechter en netter gezet!
Gewoon de piercer bellen dus! Leeftijd is bij veel geen probleem, ik ken mensen die met hun 4 jarige kindje 2 oorbelletjes hebben laten piercen.

Het is wel flink duurder maar dan weet je wel zeker dat het goed gaat.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:53

Mijn oorlellen zijn ooit 'geknipt'/'geschoten' door mijn vader toen ik 4 was (of misschien al wel jonger, dan weet ik niet meer). Die zitten prima! Mijn broer zijn lellen op latere leeftijd laten piercen, dat ziet er wel erg netjes uit. Mijn vader deed het als ik sliep, want dan bleef ik tenminste stilliggen en daarom zijn mijn gaatjes ook netjes. Mijn zoon heeft een keer bij de juwelier een gaatje laten schieten, maar die schrok zich dood van de 'klik' van het apparaat. Achteraf had hij het liever door mijn vader willen laten doen. Die had (heeft nog steeds) van die plastic 'knijpers', waar je zo'n oorbelletje in kun doen. Snel en redelijk pijnloos.

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:01

Ik zou gewoon ink my whole body (Waalwijk) ff contacten. Heb er zelf geen ervaring mee, maar heb al veel goede verhalen over ze gehoord.