Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2597
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:10

Dat zou niet raar zijn, vooral nu de scholen weer open gaan.

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:34

De cijfers zijn gelukkig niet dramatisch de laatste dagen.

purny

Berichten: 27499
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:46

Maar wel nog veel te hoog. En van mij mogen ze nu echt alles en iedereen die zich niet aan de maatregelen houden flink beboeten. Tijd van waarschuwen is voorbij

friezenfan2

Berichten: 2597
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:54

Het lijkt alsof waarschuwen genoeg helpt.

purny

Berichten: 27499
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:55

friezenfan2 schreef:
Het lijkt alsof waarschuwen genoeg helpt.

Er zijn nog steeds hier en daar schijt bijeenkomsten. En mensen hebben er ook gewoon schijt aan

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:55

Waarom voeren ze eigenlijk niet gewoon mondkapjes in overal. Dat is zo’n simpele maatregel. Gewoon in winkels en op de markt enzo.

En dan gewoon ook op handhaven natuurlijk.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:57

https://www.nursing.nl/rivm-verpleegkun ... rantaine/#

Ik ben er nog niet over uit of ik nu moet lachen of huilen.
Mocht ik op vakantie in een oranje/rood gebied belanden hoef ik me in ieder geval niet schuldig te voelen over niet werken.

We werken natuurlijk ook maar met de allerkwetbaarsten, dus op zich logisch dat we vrijstelling krijgen.

Ik snap het niet.
Gewoon niet.

friezenfan2

Berichten: 2597
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:58

Sorry dat heb ik niet goed getypt.
Daar moest staan: het lijkt alsof waarschuwen niet genoeg helpt.
Ik ben er niet helemaal bij, nogmaals sorry.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:26

raket schreef:
https://www.nursing.nl/rivm-verpleegkun ... rantaine/#

Ik ben er nog niet over uit of ik nu moet lachen of huilen.
Mocht ik op vakantie in een oranje/rood gebied belanden hoef ik me in ieder geval niet schuldig te voelen over niet werken.

We werken natuurlijk ook maar met de allerkwetbaarsten, dus op zich logisch dat we vrijstelling krijgen.

Ik snap het niet.
Gewoon niet.


Huh??? Nee sorry dit snap ik ook echt niet. Ik heb een collega die uit een oranje gebied terugkomt. Die neemt extra vakantie uren op om 2 weken in quarantaine te gaan. Ik zou dat ook zonder nadenken doen. Ja het is k u t als je in de vakantie periode openstaande diensten op moet lossen. Maar alles beter dan corona op je afdeling.

rien10
Berichten: 14699
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:27

verootjoo schreef:
Waarom voeren ze eigenlijk niet gewoon mondkapjes in overal. Dat is zo’n simpele maatregel. Gewoon in winkels en op de markt enzo.

En dan gewoon ook op handhaven natuurlijk.

Omdat er dan mensen gaan roepen “dat wil ik niet! Recht om te ademen! In strijd met de grondwet!”

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:37

verootjoo schreef:
Waarom voeren ze eigenlijk niet gewoon mondkapjes in overal. Dat is zo’n simpele maatregel. Gewoon in winkels en op de markt enzo.

En dan gewoon ook op handhaven natuurlijk.

Omdat het niet bewezen helpt, je voor goed gebruik zowat een aparte opleiding nodig hebt en handhaven vervolgens ook zinloos en duur is.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:37

SusanH schreef:
raket schreef:
https://www.nursing.nl/rivm-verpleegkun ... rantaine/#

Ik ben er nog niet over uit of ik nu moet lachen of huilen.
Mocht ik op vakantie in een oranje/rood gebied belanden hoef ik me in ieder geval niet schuldig te voelen over niet werken.

We werken natuurlijk ook maar met de allerkwetbaarsten, dus op zich logisch dat we vrijstelling krijgen.

Ik snap het niet.
Gewoon niet.


Huh??? Nee sorry dit snap ik ook echt niet. Ik heb een collega die uit een oranje gebied terugkomt. Die neemt extra vakantie uren op om 2 weken in quarantaine te gaan. Ik zou dat ook zonder nadenken doen. Ja het is k u t als je in de vakantie periode openstaande diensten op moet lossen. Maar alles beter dan corona op je afdeling.


Ondanks dat ik het al gehad heb, heb ik het ook geregeld met collega's dat ik vrij kan zijn indien nodig. Er is over herbestemmingen nog niet zoveel bekend. Dus ik hou met alle scenarios rekening.
Bizar weer.

rien10
Berichten: 14699
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:41

Afbeelding

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:43

Als die zeikerd dan eerst met z'n handen in die natte broek zit en daarna aan de deur voor jou, dan heb ik liever het plaatje zonder broek :P.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:44

veerledec schreef:
Omdat het niet bewezen helpt, je voor goed gebruik zowat een aparte opleiding nodig hebt en handhaven vervolgens ook zinloos en duur is.


Het helpt bewezen wel (de ironie is dat het RIVM zelf een aantal conclusies heeft geschreven over hoe het wel degelijk helpt), het gebruik is erg simpel, maar het staat of valt met motivatie, bij het invoeren en bij het doen.
Die is er niet erg.

Maar goed, de motivatie om corona echt te stoppen was er ook niet, dus dat past wel. En nu is het een Issue geworden, waarin het niet zo eenvoudig is om terug te keren naar kijken naar het nut ervan.

(Oh, en nou heeft iedereen 500 verhalen over hoe mensen het allemaal verkeerd doen, en dat gaat toch vooral terug op motivatie. Als we het een zinnige maatregel willen maken dan kan dat. Als we willen bewijzen dat het toch niet gaat werken lukt dat ook. Voorlopig helt het door naar het tweede.)

rien10
Berichten: 14699
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:47

Het kan echt niet zo moeilijk zijn.

Ik praat. Dus er komen druppeltjes vrij.
Ik zorg dat die druppeltjes niet verder dan 5 cm van mijn gezicht af gaan.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:54

Ook ik volg weer!

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:07

veerledec schreef:
verootjoo schreef:
Waarom voeren ze eigenlijk niet gewoon mondkapjes in overal. Dat is zo’n simpele maatregel. Gewoon in winkels en op de markt enzo.

En dan gewoon ook op handhaven natuurlijk.

Omdat het niet bewezen helpt, je voor goed gebruik zowat een aparte opleiding nodig hebt en handhaven vervolgens ook zinloos en duur is.


Volgens mij helpt het bewezen wel. In andere landen iig wel, dus waarom dat voor NL dan weer niet zou helpen is mij een raadsel.

Voor goed gebruik heb je geen opleiding nodig, wel verstand en wat discipline. Handhaven hoeft niet duur te zijn, de boa’s lopen toch al overal in drukke gelegenheden, dan kunnen ze best her en der wat mensen aanspreken op niet gebruik mondkapje, of ze uitdelen.

purny

Berichten: 27499
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:27

Omdat niet iedereen de mondkapjes juist gebruikt. Ik zie nog steeds mensen in het ov het mondkapje half op hun neus hebben, neus vrij en zelfs gezien dat iemand hem niet op had.
En volgens mij zijn er een hoop mensen die de mondkapjes hergebruiken terwijl het wegwerpkapjes zijn

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:29

Dat is vooral een gebrek aan motivatie lijkt me. Want 'het werkt toch niet dus we hoeven het ook niet echt goed te doen' en dan hou je dat cirkeltje in stand.

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:31

purny schreef:
Omdat niet iedereen de mondkapjes juist gebruikt. Ik zie nog steeds mensen in het ov het mondkapje half op hun neus hebben, neus vrij en zelfs gezien dat iemand hem niet op had.
En volgens mij zijn er een hoop mensen die de mondkapjes hergebruiken terwijl het wegwerpkapjes zijn


Ik weet hoe je een mondkapje hoort te gebruiken, maar ze houden sowieso meer tegen dan als je er geen draagt.

Ik draag hem in het openbaar ook niet zo netjes als dat ik op mn werk doe, maar geloof best in de werking.

Wel beetje maffe reden om het niet in te voeren; stoplichten gebruikt ook niet iedereen juist, en autogordels ook niet.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 17-08-20 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:34


lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:53

purny schreef:
Omdat niet iedereen de mondkapjes juist gebruikt. Ik zie nog steeds mensen in het ov het mondkapje half op hun neus hebben, neus vrij en zelfs gezien dat iemand hem niet op had.
En volgens mij zijn er een hoop mensen die de mondkapjes hergebruiken terwijl het wegwerpkapjes zijn

Dit hier is het dan nog heel beperkt verplicht maar als ik zie hoe ze het in Duitsland gebruiken. Bah :')

Nu wil ik best een mondkapje dragen maar verplicht dan maar een stoffen. Ik vind dit echt een kleine milieu ramp.
Voor de klas zie ik het niet zo gebeuren. Je bent gewoon niet goed verstaanbaar. Spatschermen op het hoofd gebruiken ze hier wel. En als ik met mondkapje wel een leerling mag helpen op 1,5 meter lijkt mij dat ook goed. Vandaag was het in het gebouw 26 graden. Dan lukt het mij gewoon niet met m’n astma. Ik moest extra puffen terwijl ik weken dat niet nodig heb gehad. Spatscherm op je hoofd wel maar helpt dat nou? Dat is toch echt erg open.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:06

Er was recentelijk een bron van besmettingen in een restaurant dat enkel met schermen werkte. Ons „rivm“ heeft toen nog een waarschuwing uitgegeven dat een spatscherm op zich niet echt bescherming biedt maar enkel een kleine meerwaarde geeft als je ook afstand houdt en een mondkapje gebruikt. Dus alles samen, niet het een of het ander.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:08

Sizzle schreef:
Er was recentelijk een bron van besmettingen in een restaurant dat enkel met schermen werkte. Ons „rivm“ heeft toen nog een waarschuwing uitgegeven dat een spatscherm op zich niet echt bescherming biedt maar enkel een kleine meerwaarde geeft als je ook afstand houdt en een mondkapje gebruikt. Dus alles samen, niet het een of het ander.

Dat wil dan dus gewoon echt niet in de klas.