Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:26

Is goedgekomen gelukkig, ik heb mn naaimachine :D 45 euro en hij lijkt het (op eerste gezicht) prima te doen, dus ik ben blij!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:16

Ik heb net binnen 10 minuten mijn verzwaringsdeken verkocht. En ook nog voor de vraagprijs! :)

Morgen even opsturen. Betaling is meteen gedaan, ging alles maar zo soepel!

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:24

Wat is dat nu precies een verzwaringsdeken?
Geloof dat mijn overbuurvrouw ze maakt en verkoopt

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:26

Alja schreef:
Wat is dat nu precies een verzwaringsdeken?
Geloof dat mijn overbuurvrouw ze maakt en verkoopt


Een verzwaard dekbed. Kan helpen als je onrustig slaapt.

Wordt daarnaast veel gebruikt in de gehandicapten zorg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:31

Alja schreef:
Wat is dat nu precies een verzwaringsdeken?
Geloof dat mijn overbuurvrouw ze maakt en verkoopt


Het stimuleert door het gewicht jou knuffelhormoon. Hierdoor slaap je beter, kun je beter ontspannen in stressvolle situatie’s etc.

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:49

Ik baal. Zag op de plaatselijke fb een leuke auto. Bleek van de dochter van een collega van mn vent. Dus hij bericht hem,want hij zet m te koop. Was zaterdag. Wij waren nog op vakantie dus dat aan gegeven. Geen probleem, mzken afspraak voor vanavond. Ik had er veel zin in.

Nu net een berichtje dat zn dochter de auto gisteren verkocht heeft.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:02

Siersma schreef:
Ik baal. Zag op de plaatselijke fb een leuke auto. Bleek van de dochter van een collega van mn vent. Dus hij bericht hem,want hij zet m te koop. Was zaterdag. Wij waren nog op vakantie dus dat aan gegeven. Geen probleem, mzken afspraak voor vanavond. Ik had er veel zin in.

Nu net een berichtje dat zn dochter de auto gisteren verkocht heeft.

Kan mij goed voorstellen dat je flink baalt, ookal heb je geen zekerheid dat de auto je werkelijk zou zijn bevallen bij bezichtiging.

Ik zet ook geregeld wat voor mijn vader te koop via marktplaats omdat hij echt niets met computers heeft en dan zorg ik er echt voor dat ik er haast nooit zelf tussen ga zitten met afspraken maken want ik weet niet wat hij in de tussentijd telefonisch met een ander afgesproken heeft bijv.

Zaterdag voor 7 kittens een nieuw huisje gevonden, allemaal zijn ze gelijk zaterdag opgehaald en er stonden zelfs nog mensen reserve mochten mensen zich nog bedenken.
Met zo'n fijne uitkomst neem ik de aparte berichtjes tussendoor wel voor lief.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:38

Aatrox schreef:
Iemand toevallig hier in de buurt van Lanaken die iets voor mij op wilt halen en opsturen? :D

Heb je hier al iemand voor gevonden ?

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:26

Kmbrly schreef:
Aatrox schreef:
Iemand toevallig hier in de buurt van Lanaken die iets voor mij op wilt halen en opsturen? :D

Heb je hier al iemand voor gevonden ?


Nee nog niet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:41

Ik heb nu een rare verkoper getroffen op marktplaats hoor, die bood een vogeltje aan wat leuk bij ons gezin zou passen. Dus ik deed een berichtje met wat voor een huisje wij te bieden hebben, inclusief beeldmateriaal van hoe hij bij ons terecht zou komen. Kreeg ik zaterdag 's ochtends om 6:30 ongeveer een reactie, ons huisje klonk inderdaad wel passend, of we langs wilden komen. Om 07:30 gelijk gereageerd dat we diezelfde dag nog wilden komen, maar dat was i.v.m het werk van de verkoper niet mogelijk. Maandag of woensdag kon de verkoper wel. Prima, dan doen we maandag.
Ik had mijn telefoonnummer gegeven en gevraagd naar de contactgegevens en adresgegevens van de verkoper, die zouden later volgen.
's Middags werd de advertentie verwijderd, maar ik had nog steeds geen contactgegevens of een adres gekregen. Ik heb dus een berichtje gedaan met de vraag of onze afspraak voor maandag nog door ging, of dat de vogel inmiddels al verkocht was. Wel gelezen, geen reactie.. Zondags nogmaals dezelfde vraag, of ik de adresgegevens en contactgegevens kon krijgen voor onze afspraak maandag. Wederom wel gelezen, geen reactie..
Vanmorgen heb ik dus maar gestuurd dat ik er van uit ga dat onze afspraak voor vanmiddag dus niet doorgaat, en dat ik het netjes had gevonden als ik gewoon een reactie zou hebben ontvangen. ''Verkocht'' is ook een reactie, niet al te veel moeite, ook niet netjes maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben.. |o
Wederom, wel gelezen, geen reactie.. :roll:

Hoop ik een keer dat ik dus kan beoordelen, krijg ik die mogelijkheid niet..

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:34

Sterren systeem :=

Van de week een campingkastje opgehaald.
Netjes stipt op tijd. Stik aardige man, werd naar binnen gevraagd kastje Laten zien, samen uit elkaar gehaald dan wist ik hoe het zat. Netjes betaald en echt Hele aardige man, die over z’n eigen camper ervaring zat te vertellen. en dan drie sterren krijgen :+

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:46

Helpt het als je bij het verwijderen van je advertentie aangeeft dat je het niet hebt verkocht door mp?

Ben die sterren toestand helemaal beu. Doe je netjes je best krijg je een snauw terug en minder sterren. Ik stop met sterren geven.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:57

Daan13 schreef:
Helpt het als je bij het verwijderen van je advertentie aangeeft dat je het niet hebt verkocht door mp?

Ben die sterren toestand helemaal beu. Doe je netjes je best krijg je een snauw terug en minder sterren. Ik stop met sterren geven.

Ja, dat helpt. Ik heb nog nooit iemand kunnen beoordelen nadat ik een adv op die wijze hebt verwijderd.

Muze
Berichten: 5274
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:58

Nee, want zelfs als je regelmatig contact hebt gehad met iemand kun je al beoordelen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:00

Stand 1-1 voor ja en nee _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:03

Haha, mijn perfecte 5 sterren score is onlangs ook doorbroken.

Ik had een aantal paardensport items op MP te koop staan, denk een stuk of 10 advertenties, ik ben altijd heel uitgebreid in mijn advertenties, veel informatie en foto’s, zodat de meeste vragen al beantwoord zijn.
Deze koper heeft toen een bod gedaan op bijna alle paarden items die ik te koop had staan en vervolgens, over meerdere dagen verdeeld, meerdere malen vragen gesteld over elk tuig onderdeel, dekje of kledingstuk dat ik te koop had, extra foto dit, meetlintje dat, materiaal zus, maatje zo, daar heb ik best wat extra tijd in gestoken. In 3 dagen zijn er (zonder gein) iets van 20 extra foto’s gestuurd en iets van 15 maten met de cm opgemeten. De chat was minimaal 100 tot 150 berichten lang voordat er überhaupt een deal gemaakt werd.

Uiteindelijk heeft ze dus 3 items gekozen welke ze wel wilde hebben en daarvoor samen heb ik een mooi prijsje gemaakt, wat maar iets van 60% maar was van mijn vraagprijs voor alles samen.
Dus ik een betaalverzoek gestuurd, die ze bijna meteen betaalde en ik heb het dezelfde dag nog verzonden. Ik zag dat zij mij, na het ontvangen van de track & trace meteen beoordeeld had, maar zelf wacht ik altijd met beoordelen tot het pakket aangekomen is.
In de eerste instantie vernam ik in de twee dagen, nadat ik de melding had gekregen van PostNL dat het bezorgd was, niets van de koper. Dus toch maar gevraagd of het goed aangekomen was.
Koper helemaal enthousiast dat het nog in zo’n goede staat was en ze was helemaal blij ermee.

Ik beoordeel haar vervolgens met 5 sterren en zie dan dat ze mij er maar 4 gegeven had. Dus ik vraag of ze nog verbeterpunten voor mij heeft, want maar 4 sterren (en ik had echt veel moeite gedaan voor haar)
Zegt ze dat ze nooit 5 sterren geeft. -O-
Nou ik heb zelden zoveel werk aan 1 koper gehad, doe mij de volgende keer maar 3 (of zelfs 10) losse kopers dan één zo’n veeleisend geval!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:45

DeMolenhoek schreef:
Alja schreef:
Wat is dat nu precies een verzwaringsdeken?
Geloof dat mijn overbuurvrouw ze maakt en verkoopt


Het stimuleert door het gewicht jou knuffelhormoon. Hierdoor slaap je beter, kun je beter ontspannen in stressvolle situatie’s etc.


Bij mij werkt het niet. Ik wurm mezelf er onder vandaan en heb het benauwd :')

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:45

Het lijkt me heerlijk!
Maar ze zijn zo duur |(

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:52

Sommige mensen geven je gewoon geen 5 sterren. Ik heb ook 3 van dat soort beoordelingen. :')

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:23

Ik heb mijn canon camera te koop staan, man wilde het voor zijn vrouw hebben, ik vroeg waar hij woonde. Minimaal ruim 2 uur rijden bij mij vandaan.

Ik zei, ok mijn schoonouders komen binnenkort kan ik aan meegeven dan hoef je maar klein half uurtje te rijden.
Ja perfect want zijn vrouw wilde hem echt heel graag.

Dus ik geef aan dat ik hem zondag kan meegeven.

Hij heeft het op de lange baan geschoven.

Jammer maar helaas.
Zal hem er maar weer opnieuw opzetten.

Vind ik altijd zo jammer, hou je iets daarom 3 weken vast.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:27

Maar 3 weken is ook echt lang, zoiets moet je ook echt niet doen.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:28

Nee maar goed ik geloof meestal nog in de goedheid van de mens _O- terwijl ik al jullie horror verhalen lees.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:21

Magische woord blijft nog steeds aanbetaling!

Hoewel, laatst zag ik een kast die ik graag wilde hebben, maar stond al gereserveerd. Paar weken in mijn favorieten gestaan, maar zag er erg veel hartjes bij staan. Na een tijdje was de advertentie weg, om er een week later weer op te staan, dat was 2 weken terug. Zelfde verkoper, zelfde prijs, geen hartjes, stond bij dat die vanwege “niet op komen dagen” er weer op was gezet. Dus meteen bericht gedaan dat ik serieus interesse had, maar dat ik vervoer en hulp moest regelen om de kast op te halen. Aangeboden om meteen 20% aan te betalen van de vraagprijs en de rest bij het ophalen en dat ik sowieso voor het eind van de maand de kast zou komen halen, anders mocht hij de aanbetaling houden.

Verkoper wilde dat niet, want hij had heel veel interesse in de kast gekregen, dus meteen ophalen of helemaal niet.
Nou ja, dan gaat het over, ik woon alleen en kan in Corona tijd niet zo even twee man optrommelen om op stel en sprong een zware kast op te halen. Inmiddels een andere kast kunnen reserveren, die volgende week opgehaald wordt. Hoefde niet aan te betalen (heb het wel aangeboden) en volgende week kwam hun beter uit.

En die ene kast, die staat er nog op, nog niet gereserveerd, dus blijkbaar toch niet zoveel interesse.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:15

Ja stom hè, vaak merk ik wél of die interesse er echt wel is of niet bij een verkoper. Had een verkoper die ook veel geïnteresseerden had..maar ondertussen bleef die mij maar 'redelijk onbenullige berichtjes sturen..nou als het echt zo druk was met geïnteresseerden dan ging je niet bij 1 iemand zo blijven hangen.

Vertelde eerlijk dat ik met nog een goedkopere aanbieder bezig was, ging die van de prijs af ook nog :D

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:50

Daan13 schreef:
Helpt het als je bij het verwijderen van je advertentie aangeeft dat je het niet hebt verkocht door mp?

Ben die sterren toestand helemaal beu. Doe je netjes je best krijg je een snauw terug en minder sterren. Ik stop met sterren geven.



Eerst kreeg ik indd bij meerdere contact berichten een beoordeling maar de laatst tijd niet meer dus vermoed dat dit aangepast is.
Nu indd als je verwijderd met niet verkocht via marktplaats kan je niet beoordelen.
En als ik met 2 mensen contact heb gehad en de eerste koopt uiteindelijk verwijder ik het 2de gesprek eerst en dan verkocht via mp dan kan ik de eerste beoordelen.
Of dat was toeval?