Asociale oudjes, spill

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:04

Trein komt aanrijden, dus een groepje (voornamelijk jongeren) staat netjes te wachten tot iedereen is uitgestapt zodat wij er in kunnen. Komt een oudere dame aanlopen die zich door de mensen heen naar binnen beukt := . Meisje wat uitstapte viel naar buiten ook nog, en mevrouw zat ondertussen al op haar stoel

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:35

Dat gebeurt idd vaak. Een meneer die ik schatte op 70 liep zo de trein in, terwijl er echt heel veel mensen nog moesten uitstappen......

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:58

pien_2010 schreef:
Ailill schreef:
Wacht ff Pien, woonde je in IJsselstein?
Nee, maar wel kinderen en kleinkinderen <3 . Dus is een goeie logeerplek voor ons.


Kom zelf uit Nieuwegein, volleybal in ijsselstein. Dit klinkt inderdaad als de oudjes hier in de buurt :')

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:19

Ik schaam me af en toe voor mijn vader van 79 :D .
Als de AH iets niet heeft of de rij bij de kassa is te lang, laat hij gewoon zijn kar met boodschappen staan, incl. die in de koeling horen.
Wekelijks ga ik met de auto boodschappen doen met hem.
Hij voert dan hele discussies met het personeel, waarom iets bijv. er niet meer is. Hij veroorzaakt een lange rij bij de kassa, omdat zijn betaling met smartphone niet altijd goed werkt :D
Hij maakt ook weleens ruzie met andere in de rij wie dan voorpiept weet ik niet. Ik sta meestal in een andere rij of ik ben al klaar.
En op het parkeerterrein wil hij gewoon zijn boodschappenkar laten staan, zonder terug te brengen. -:(- .
Hij heeft gewoon een beetje scheit aan alles :+

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:31

Electra, heeft hij dat altijd al gehad of is dat iets van de oude dag?

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:34

Precies mijn oma. Maar die deed het zolang ik haar kende, ze was vijftig toen ik werd geboren. En: 'juffrouw, weet u wel zeker dat deze mandarijnen vers zijn'? (Over kraakverse vlekkeloze mandarijnen)

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:43

pien_2010 schreef:
Electra, heeft hij dat altijd al gehad of is dat iets van de oude dag?


Dat is moeilijk te zeggen. Mijn vader is op zijn 60e weduwnaar geworden en had tot die tijd nog nooit boodschappen gedaan of überhaupt iets in het huishouden.
Nu vertelt hij mij (Ik ben 56 :D ) hoe ik moet wassen enz. ;) BTW: hij gooit alles bij elkaar :D

Maar hij is altijd een vreselijke eigenwijze vent geweest, die graag over alles in discussie gaat :D
Zelfs over de kleur van gras ..... hij is echt heel erg....
Mijn moeder corrigeerde hem wel, maar ja, die is er helaas niet meer.

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:02

Over de kleur van gras. :')

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:05

Avalanche81 schreef:
Dat gebeurt idd vaak. Een meneer die ik schatte op 70 liep zo de trein in, terwijl er echt heel veel mensen nog moesten uitstappen......


Dit zie ik ook vaak. Maar als ik de uitstappende partij ben blijf ik gewoon op het treeplankje staan met de vraag of mensen eerst uit mogen stappen om ruimte te maken.
De deur is breed genoeg voor twee mensen. Meestal is het snel afgelopen als ze er niet tussendoor kunnen piepen. Slechts één keer meegemaakt dat iemand een scheldkanonnade afstak. Ben net zo lang blijven staan tot de andere rij was ingestapt...

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:17

De buurvrouw aan de overkant is me er eentje hoor. Ze heeft een hondje en zij rijdt dan met haar auto 2 minuten, om haar hondje dan langs het water uit te laten. Weer terug in de auto en weer naar huis. En dat meerdere keren per dag. Maar de plek waar ze heengaat, is helemaal geen uitlaatplek voor honden. Dus waarom ze niet naar een uitlaatplek rijdt, is me echt een raadsel.
Maar dat moet ze allemaal zelf weten. Ze heedt dus ook een tuinman die dan met een busje komt. En die móet voor de deur staan. Mijn schoonzusje komt van ver, dus als ze hier is, is ze met de auto. Om onbekende reden staat mijn moeder met haar 06nummer in het telefoonboek en niet meer met onze vaste lijn. Nu belde die buurvrouw dus vroeg in de ochtend mijn moeder wakker, of wij die auto konden verplaatsen, want de tuinman kwam zo. Ze had degene die uit de auto kwam ons huis in zien lopen, dus wij moesten hem even verplaatsen. M'n moeder heeft zich nog een keer omgedraaid.
Nu belde ze van de week weer. Er stond een busje, of die van ons was en of we die wilden verplaatsen. 'Nee sorry, we weten niet van wie die bus is.' 'Ja maar mijn tuinman kont straks, die moet de auto daar parkeren, kunnen jullie er niet achterkomen van wie het busje is?' 'Nee sorry.'
Het is niet dat er weinig parkeerplekken zijn, dus die tuinman staat alsnog zowat voor de deur.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 01:20

Ik zal morgen de 10 pagina's even lezen, maar hier alvast mijn ervaring met een erg nare bejaarde stel.

Ik was in onze buurt aan het lopen met de hond. Hij loopt altijd los naast mij. Ik wilde over een klein bruggetje naar links op een fietspad/wandelpad voor de honden afslaan, maar iets in me zei dat er wat aan kwam. Dus ik zorgde dat mijn hond netjes naast mij bleef zitten op het gras toen een oudere vrouw en man mij voorbij schoten met hun elektrische fiets.
Toen ze ons net voorbij waren, begon mijn hond verder te lopen (niet rennen en gewoon op het gras), richting naar huis wat toevallig dezelfde richting was als dat stelletje. Die vrouw dacht dat mijn hond achter haar aan was gesprongen en begon gelijk te schelden met wat voor k*t hond ik heb en dat die aangelijnd moet zijn. Ik zei: "pardon, kunt u niet met normaal taalgebruik praten? En mensen maar klagen over de jeugd van tegenwoordig".

Hup zowel die man als vrouw volop op de rem en nog meer schreeuwen naar mij dat ik een grote mond heb en respect moet tonen. Ik was gewoon calm en netjes maar maakte wel die opmerking.
Ze zijn uiteindelijk wel mopperend doorgefietst en ik kon lekker met de hond verder :').

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:28

Zo blij dat wij een carport hebben en een auto en motor in de tuin kunnen parkeren.

Heel lang geleden woonde mijn opa (vader van mijn moeder) in een bejaardentehuis.
Werd mijn moeder gebeld dat opa op de vuist was gegaan met een andere bejaarde.

Net voor lunchtijd de lift nemen in een bejaardentehuis werkt niet.
Ouderen duwen je letterlijk aan de kant met hun rollators en stokken.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:31

luuntje schreef:
Net voor lunchtijd de lift nemen in een bejaardentehuis werkt niet.
Ouderen duwen je letterlijk aan de kant met hun rollators en stokken.


Dat snap ik eigenlijk wel. Als je ziet hoe saai een bejaardentehuis voor de gemiddelde bejaarde eigenlijk is, dan worden de eet- en koffiemomenten al snel de enige lichtpunten in de dag.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:45

Dat is bij bloedprikken ook, niet te geloven hoe enthousiast die oudjes daarvan worden. Als hun nummer op het omroepscherm verschijnt dan racen ze het kamertje in. Zal het uitje van de dag zijn denk ik zo.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:13

Mars schreef:
Dat is bij bloedprikken ook, niet te geloven hoe enthousiast die oudjes daarvan worden. Als hun nummer op het omroepscherm verschijnt dan racen ze het kamertje in. Zal het uitje van de dag zijn denk ik zo.


Ze zijn hier met bloedprikken altijd al een half uur voordat je terecht kan aanwezig. En dan met 20 of 30 tegelijk. Gaat om 8 uur of half 9 open tot 12 uur ofzo. Ik heb dus vroeger wel eens een uur moeten wachten, waardoor ik in plaats van een half uurtje later pas 2 uur later op werk aan kwam. En nog uitgescholden worden dat het respectloos is dat ik 'voordrong'. Ik kwam tegelijk met een groepje aan en ik liep nu eenmaal sneller dus had mijn kaartje eerder. Door mij werd de groep gesplitst? Ze wilden blijkbaar met z'n allen achter elkaar haha.

Keer daarna moest ik wat afgeven, maar dat kon dus ook alleen in de prikkamer, ze hadden geen balie oid. De wachtkamer zat weer vol met ouderen. Ik heb even staan wachten zodat ik kon vragen waar ik het moest afgeven En het werd toen meteen aangenomen. De halve wachtkamer over de zeik, want ik was helemaal niet aan de beurt... Zij vonden dat ik weer een uur had mogen wachten, gelukkig vonden de lab dames dat niet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:15

Niet zo erg als de meeste verhalen hier maar wel komisch en enigszins asociaal;

Oudere overbuurman spreekt me aan. Houdt een betoog (over van alles en nog wat) van een half uur. Ik heb vriendelijk geknikt maar kreeg er geen woord tussen. Buurman zegt "zo, dit was een leuk gesprek" en gaat weer naar huis :')

Ik moest wel lachen dat hij dat als "gesprek" ervoer en het blijkbaar heel normaal vond.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:16

Er zij inderdaad hele vervelende ouderen. Maar waarschijnlijk waren die ook al vervelend toen ze jong waren. Het zou wel fijn zijn als jongeren wat geduld zouden hebben met ouderen die fysieke beperkingen krijgen en daardoor langzamer geworden zijn. En ook bedenken dat zij zelf op een dag ook oud zullen zijn.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:22

anjali schreef:
Er zij inderdaad hele vervelende ouderen. Maar waarschijnlijk waren die ook al vervelend toen ze jong waren. Het zou wel fijn zijn als jongeren wat geduld zouden hebben met ouderen die fysieke beperkingen krijgen en daardoor langzamer geworden zijn. En ook bedenken dat zij zelf op een dag ook oud zullen zijn.


Ja, het zou ook fijn zijn als ouderen geduld zouden hebben met jongeren die fysieke beperkingen hebben. Er zijn mensen die gewoon minder prettig reageren ongeacht leeftijd en dit topic gaat toevallig over ouderen dus worden ouderen besproken...

Nu bedenk ik me ook Dat toen ik de eerste keer met rolstoel in een dierentuin was bij een bepaald verblijf niks kon zien. Toen wij daar aankwamen had ik een klein stukje gelopen want het was te zwaar om naar boven te rollen. Bij het verblijf ging ik weer zitten. Vervolgens komen er wat oudere aangelopen en die komen voor me staan? Er was genoeg ruimte achter mij, maar blijkbaar hoefde ik niks te zien. Ik moest maar gaan staan, een rolstoel is niet alleen voor wanneer het uit komt......
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-12-19 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:23

anjali schreef:
Er zij inderdaad hele vervelende ouderen. Maar waarschijnlijk waren die ook al vervelend toen ze jong waren. Het zou wel fijn zijn als jongeren wat geduld zouden hebben met ouderen die fysieke beperkingen krijgen en daardoor langzamer geworden zijn. En ook bedenken dat zij zelf op een dag ook oud zullen zijn.

Het zou ook fijn zijn als dit belerende gedoe niet elke pagina terug komt en dit topic gewoon vol kan blijven stromen met grappige verhalen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:24

anjali schreef:
Er zij inderdaad hele vervelende ouderen. Maar waarschijnlijk waren die ook al vervelend toen ze jong waren. Het zou wel fijn zijn als jongeren wat geduld zouden hebben met ouderen die fysieke beperkingen krijgen en daardoor langzamer geworden zijn. En ook bedenken dat zij zelf op een dag ook oud zullen zijn.

Ik denk echt niet dat iemand in dit topic iets zegt over fysieke beperkingen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:25

anjali schreef:
Er zij inderdaad hele vervelende ouderen. Maar waarschijnlijk waren die ook al vervelend toen ze jong waren. Het zou wel fijn zijn als jongeren wat geduld zouden hebben met ouderen die fysieke beperkingen krijgen en daardoor langzamer geworden zijn. En ook bedenken dat zij zelf op een dag ook oud zullen zijn.
Nogmaals, volgens mij zie je het in dit geval echt verkeerd en vul je bovendien zaken voor anderen in, lijkt me niet geheel de bedoeling.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:31

Ik moest echt zo'n vier pagina's bijlezen, dus alvast sorry voor de rommelige spam en overkil aan tekst.. :=

mysa schreef:
Ik moet er ook regelmatig om lachen hoor, het is ook niet zozeer dat het hele topic me stoorde, alleen was er op een bepaald moment een hele reeks negativisme, zo van oh oudjes, breek me de xxx niet los.

En gebaseerd op de ouderen die ik ken, komt dat overdreven op mij over. (En ik vind toch echt dat 'tjes' zo kleinerend, al weet ik dat het niet altijd zo bedoeld is en soms juist vertederend kan zijn).

Maar goed, ik heb dan ook de pest aan mannen die het over hun 'vrouwtje' hebben, ligt misschien aan mij.


Ah, ik snap je! :j Volgens mij hebben wij hetzelfde gevoel.
Dankjewel voor je uitleg! :D

Whale schreef:
wiebke schreef:
Ik loop met mijn 20 maanden oude dreumes en mijn baby van 5 maanden in het overdekte winkelcentrum.

Dreumes heeft een tuigje aan, hoor ik twee oudjes achter me zeggen: 'nou moet je dat nou toch zien! Dat kind loopt aan de lijn, daar zou je toch zo de kinderbescherming voor bellen!'

Ik draai om en zeg 'dames, als jullie willen bellen.. be my guest' en loop rustig door MET mijn dreumes aan de lijn :j


Ik zou willen dat elke ouder hun kind aan een lijntje deed...


Ik weet niet of hij hier gewaardeerd wordt. Maar pas deelde mijn hoefsmid deze en ik ging opnieuw volledig stuk door jouw verhaal erbij.. :D

Afbeelding

MyWishMax schreef:
Mars schreef:
Dat is bij bloedprikken ook, niet te geloven hoe enthousiast die oudjes daarvan worden. Als hun nummer op het omroepscherm verschijnt dan racen ze het kamertje in. Zal het uitje van de dag zijn denk ik zo.


Ze zijn hier met bloedprikken altijd al een half uur voordat je terecht kan aanwezig. En dan met 20 of 30 tegelijk. Gaat om 8 uur of half 9 open tot 12 uur ofzo. Ik heb dus vroeger wel eens een uur moeten wachten, waardoor ik in plaats van een half uurtje later pas 2 uur later op werk aan kwam. En nog uitgescholden worden dat het respectloos is dat ik 'voordrong'. Ik kwam tegelijk met een groepje aan en ik liep nu eenmaal sneller dus had mijn kaartje eerder. Door mij werd de groep gesplitst? Ze wilden blijkbaar met z'n allen achter elkaar haha.

Keer daarna moest ik wat afgeven, maar dat kon dus ook alleen in de prikkamer, ze hadden geen balie oid. De wachtkamer zat weer vol met ouderen. Ik heb even staan wachten zodat ik kon vragen waar ik het moest afgeven En het werd toen meteen aangenomen. De halve wachtkamer over de zeik, want ik was helemaal niet aan de beurt... Zij vonden dat ik weer een uur had mogen wachten, gelukkig vonden de lab dames dat niet haha

Ik kan me hier zowel over verbazen als het heel erg grappig vinden := kan nog niet kiezen welke.. :') Hahaha

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:39

Boterbloem90 schreef:
Ja de kat in/achter het bosje gegooid in de hoop dat ze zouden stoppen voordat het escaleerde. Hielp niet dus :o


Je verhaal is een beetje warrig, en ik hoop voor de kat dat je het woord gooien sarcastisch bedoelde.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:47

Vanaf hoe oud ben je oudere?
Ik heb een collega die bijna met pensioen gaat, maar in de paar jaar dat ik met haar werk krijgt ze het bij ieder onderwerp voor elkaar om aan te geven dat vroeger alles beter was en dat haar opleiding ook veel beter was opgezet dan alle andere. Ondertussen moet iedereen die met haar werkt extra hard werken om alles af te krijgen en staat ze echt niet open voor enige vorm van feedback. Ik heb het geprobeerd, maar ook opgegeven. Als ik zelf zo zou worden wil ik dat echt weten en zou ik er zelf voor kiezen om eerder te stoppen. Als collega's kijken we echt naar elkaar om, maar geven en nemen is in deze situatie wel heel onevenredig verdeeld.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:03

wiebke schreef:
Ik loop met mijn 20 maanden oude dreumes en mijn baby van 5 maanden in het overdekte winkelcentrum.

Dreumes heeft een tuigje aan, hoor ik twee oudjes achter me zeggen: 'nou moet je dat nou toch zien! Dat kind loopt aan de lijn, daar zou je toch zo de kinderbescherming voor bellen!'

Ik draai om en zeg 'dames, als jullie willen bellen.. be my guest' en loop rustig door MET mijn dreumes aan de lijn :j


En als je door de winkel achter je kind aan moet rennen en hem overal tussen vandaan moet plukken heb je hem niet opgevoed :D