Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Sizzle schreef:8nnemiek schreef:Van mij zouden ze op veel meer plekken trajectcontrole mogen invoeren. Het zijn inderdaad vooral de hardrijders die voor onveilige situaties zorgen, zowel bij 130 als bij 100.
En de langzaam rijders (ruim onder max snelheid) met rechterbaan fobie. Dan met een irritant tempo in het midden blijven hangen zodat men er 2 banen omheen moet en weer 2 banen terug.
8nnemiek schreef:Van mij zouden ze op veel meer plekken trajectcontrole mogen invoeren. Het zijn inderdaad vooral de hardrijders die voor onveilige situaties zorgen, zowel bij 130 als bij 100.
hagelslag schreef:Lang leve de deutsche autobahn
Aangezien ik in duitsland woon krijg ik er alleen mee te maken als ik naar nederland rij.
Maar heel eerlijk, 110 was een betere stap geweest.maar weetje het zij zo....
Als ik in duitsland op de snelweg rijd dan rij ik vaak 140.
Dus naja of ik nu in nederland 130 of 100 rij maakt mij niet uit.
Het is nog altijd beter dan 80
simongek schreef:hagelslag schreef:Lang leve de deutsche autobahn
Aangezien ik in duitsland woon krijg ik er alleen mee te maken als ik naar nederland rij.
Maar heel eerlijk, 110 was een betere stap geweest.maar weetje het zij zo....
Als ik in duitsland op de snelweg rijd dan rij ik vaak 140.
Dus naja of ik nu in nederland 130 of 100 rij maakt mij niet uit.
Het is nog altijd beter dan 80
Duitsland vind ik altijd fijn rijden. Behalve als er veel baustelle zijn
Mensen rijden heerlijk door. Geven elkaar ruimte. Als je vol in de ankers moet is het meestal een nederlander die met 5 km verschil iemand in gaat halen
beatje schreef:Als al die mensen die denken dat de snelheids verlaging zo goed is voor het millieu eens de fiets zouden pakken voor kortere afstanden.Als ik lees dat mensen voor 10 km hun auto pakken ,dan denk ik fiets,veel beter voor jezelf en het millieu.
Bij mijn ouders staat een school in de straat,als die uitgaat staat heel de straat geblokkeerd vol millieu bewuste ouders die hun kind van school halen met de auto.Het is een stad school waar nog drie scholen in de omgeving zitten dus van hoever kan je komen? Als ze daar eens begonnen,gezonder voor de mensen die in de wijk wonen,gezonder voor de kinderen stukje fietsen of wandelen. Ik denk dat daar veel meer winst te behalen valt als aan de snelheids verlaging op een snel weg.
In Belgie kan je trouwens premie's of fietsen krijgen als je met de fiets naar het werk komt.Ik rij graag 130,maar alles onder de 10 km fietsen we. En paardeneten halen en millieupark dat bundelen we in 1x,Daar behaal je veel meer winst .
simongek schreef:Het zijn ook veel rijders die gewoon met 80km pu of minder een snelweg opgaan en invoegen. Als je niet durft te rijden doe het dan gewoon niet.
zonnebloem18 schreef:simongek schreef:Het zijn ook veel rijders die gewoon met 80km pu of minder een snelweg opgaan en invoegen. Als je niet durft te rijden doe het dan gewoon niet.
Dit heeft in de meeste gevallen niets te maken met niet durven, maar gewoon een auto hebben die niet zo vlot snelheid maakt. Veel kleinere autootjes hebben niet zo veel power. Ik moet echt flink op het gas gaan staan om met net aan 90km p/u in te voegen aan het eind van de invoegstrook. En ik heb verder een sportiebe rijstijl, maar als ik pas met 130 in mag voegen moet ik nog wel 2 a 300 meter over de vluchtstrook doorrijden en dat mag niet.
simongek schreef:Het zijn ook veel rijders die gewoon met 80km pu of minder een snelweg opgaan en invoegen. Als je niet durft te rijden doe het dan gewoon niet.
Dee_Es schreef:Vaker fietsen of ov doet denk ik idd meer voor het milieu dan 20 km/u langzamer rijden. Maar ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb mijn leven wel aardig ingericht op het rijden van mn auto. Als ik ga fietsen verdrievoudigd mn reistijd, die tijd heb ik niet. Als ik met het ov ga wordt het helemaal hopeloos. Een auto geeft zoveel vrijheid, nu ik daar aan gewend ben wil ik echt niet meer zonder. Als je verder in het buitengebied (zover dat bestaat in Nederland) woont lijkt het me helemaal onmogelijk zonder auto. Vind het een nobel streven, meer fietsen, vaker de bus pakken, maar in de praktijk vraag ik me af voor hoeveel mensen met een druk leven dit haalbaar is.
Ik ga wel gewoon 100 rijden dan
simongek schreef:Het zijn ook veel rijders die gewoon met 80km pu of minder een snelweg opgaan en invoegen. Als je niet durft te rijden doe het dan gewoon niet.
Sizzle schreef:Wat ik echt gevaarlijk vind zijn de invoeg gasgevers die er voor zorgen dat een langzame auto naar links gaat om plaats te geven (terwijl er genoeg plaats achter is) om dan vervolgens dus nog gas bij te geven, de langzamere auto rechts inhalen en nog snel naar links voor de aardige uitwijker achter de vrachtwagen weg.
Dat zie ik veel te vaak gebeuren.
Gewoon geduldig anticiperend rijden lijkt steeds vaker te verdwijnen,