Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:41

Dat ik mn klok op Atheense tijd had staan. Erg teleurstellend.

nicole_floor

Berichten: 3249
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:30

Dat honden soms net kleine kinderen zijn. :')

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:32

nicole_floor schreef:
Dat honden soms net kleine kinderen zijn. :')


Of erger nog :') . M'n pup van 13 weken is veel vermoeiender als dat mijn kind was toen hij jonger was hihi.

Nyaleti

Berichten: 6147
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:06

Een vriendin die voor het eerst een kitten in huis haalt (of überhaupt een huisdier) en ipv voor een praktische krabpaal wil gaan er eentje wilt die niet te hoog is want lelijk en licht van kleur zodat je de haren niet zo ziet zitten. Ohja, ze wilde ook graag vanaf jongs af aan simpel brok wat je bij de Appie kan halen, anders krijg je zo'n verwende kat. Note: het gaat om een chique, gigantische raskat. Gooi er godver goed voer in voordat je je gezonde kitten verpest.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:46

casperzazoe schreef:
Een vriendin die voor het eerst een kitten in huis haalt (of überhaupt een huisdier) en ipv voor een praktische krabpaal wil gaan er eentje wilt die niet te hoog is want lelijk en licht van kleur zodat je de haren niet zo ziet zitten. Ohja, ze wilde ook graag vanaf jongs af aan simpel brok wat je bij de Appie kan halen, anders krijg je zo'n verwende kat. Note: het gaat om een chique, gigantische raskat. Gooi er godver goed voer in voordat je je gezonde kitten verpest.

Onze katten eten de goedkope simpele brokken van de ranzijn want iets anders vreten ze niet :') net als mijn ene hond die ook alleen maar 1 specifiek merk eet. Dat vind ik meer verwende beesten dan als je goed voer zou halen :=

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:30

De definitieve berekening van de toeslagen van 2018. Resultaat kan alles terug gaan betalen en had er toen nog gebeld voor of ik niet teveel zou verdienen. Tel daarbij dat werkgever over 2018 te weinig ingehouden heeft.

Totaal bijna 5000 euro aan belastingen terug betalen en ik weet niet waar ik het geld vandaan moet halen. -O- ;(

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:36

Marcella schreef:
De definitieve berekening van de toeslagen van 2018. Resultaat kan alles terug gaan betalen en had er toen nog gebeld voor of ik niet teveel zou verdienen. Tel daarbij dat werkgever over 2018 te weinig ingehouden heeft.

Totaal bijna 5000 euro aan belastingen terug betalen en ik weet niet waar ik het geld vandaan moet halen. -O- ;(


Oh wat enorm vervelend, vooral omdat je zelf alles eraan hebt gedaan om er zeker van te zijn dat het goed zat :/
Is betalen in termijnen geen optie? Of verder overleg met de belastingdienst?

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:37

Marcella schreef:
De definitieve berekening van de toeslagen van 2018. Resultaat kan alles terug gaan betalen en had er toen nog gebeld voor of ik niet teveel zou verdienen. Tel daarbij dat werkgever over 2018 te weinig ingehouden heeft.

Totaal bijna 5000 euro aan belastingen terug betalen en ik weet niet waar ik het geld vandaan moet halen. -O- ;(



Zo dat is een flinke smak geld. Das echt niet fijn hoor

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 17:47

Betalen in termijnen is zeker mogelijk, mijn vriend kreeg een tijd geleden ook een belastingschuld van ruim 3000 euro op zijn bord geschoven en die betaalt hij nu maandelijks af. Het is zuur maar er zijn mogelijkheden :(:)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:49

Marcella schreef:
De definitieve berekening van de toeslagen van 2018. Resultaat kan alles terug gaan betalen en had er toen nog gebeld voor of ik niet teveel zou verdienen. Tel daarbij dat werkgever over 2018 te weinig ingehouden heeft.

Totaal bijna 5000 euro aan belastingen terug betalen en ik weet niet waar ik het geld vandaan moet halen. -O- ;(


Da's ook kl*te -O- Flink bedrag.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:06

Over het laatste bedrag is al betalingsregeling gedaan, maar zit voor nu ook weer in de WW dus een beetje bedenken hoe ik alles rond gaat breien ook als alles in betalingsregeling gedaan word.

Ga ook even kijken of ik bedrag van stookkosten die bij de huur in zitten toch nog omlaag wat kan aangezien ik veel te veel betaal. :=

Ben nu wel heel blij met de moestuin dus kan genoeg eten komende tijd uit de vriezer. :o Jammer alleen dat de tafelmodel vriezer bomvol zit en de planning grotere vriezer nu niet doorgaat. -O-

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 18:09

Als je van de groenten gelijk een soep maakt en dat in platte zakjes van bijv. 1 liter invriest, wellicht neemt dat minder ruimte in?

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:11

Probeer al zoveel mogelijk in zakjes in te vriezen juist omdat het minder ruimte in neemt. Maar naast groente heb ik ook een hoop fruit ingevroren dit jaar (bramen, aalbessen, aardbeien, frambozen, pruimen). :j

Heb nu nog porties mais, koolraap stamppot en rode kool wat ik nog moet invriezen. := En met een beetje mazzel kom er nog een beetje boerenkool, koolraap, rode kool, prei en bloemkool aan. Maar heb ook nog een gigantisch broodpakket van togoodtogo in de vriezer zitten. :=

Heb op alleen een paar zakjes stamppot van vorig jaar nog in de vriezer rest is alles van dit jaar (al opgeruimd en naar iemand die het nog minder heeft). ;)
Laatst bijgewerkt door Marcella op 01-10-19 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:13

Mijn ergernis; het regent kei- en dan ook echt keihard en ik moet nog naar buiten om post te bezorgen (1 uurtje nog, misschien een kwartier langer) pfff hopelijk gaat het niet de hele winter zo want dan stop ik er snel weer mee O:)

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 18:34

Marcella schreef:
Probeer al zoveel mogelijk in zakjes in te vriezen juist omdat het minder ruimte in neemt. Maar naast groente heb ik ook een hoop fruit ingevroren dit jaar (bramen, aalbessen, aardbeien, frambozen, pruimen). :j

Heb nu nog porties mais, koolraap stamppot en rode kool wat ik nog moet invriezen. := En met een beetje mazzel kom er nog een beetje boerenkool, koolraap, rode kool, prei en bloemkool aan. Maar heb ook nog een gigantisch broodpakket van togoodtogo in de vriezer zitten. :=

Heb op alleen een paar zakjes stamppot van vorig jaar nog in de vriezer rest is alles van dit jaar (al opgeruimd en naar iemand die het nog minder heeft). ;)


Wat goed dit allemaal! Ik zou dat later ook wel willen, een moestuintje, maar ik ben echt een vreselijke plantmoeder. En mijn vriend is een nog ergere plantvader. Dus dat komt niet goed :')

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:46

Mijn werk. Echt man man man, wat een mierengeneuk weer :roll:

Je zou zeggen dat wanneer een filiaal failliet dreigt te gaan en er een tekort aan werknemers is, ze de werknemers die er nog zijn en daar al enkele jaren werken (zoals ik), met gouden handschoentjes behandelen zodat wij niet ontslag nemen. Maar nee hoor.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:48

Marcella schreef:
De definitieve berekening van de toeslagen van 2018. Resultaat kan alles terug gaan betalen en had er toen nog gebeld voor of ik niet teveel zou verdienen. Tel daarbij dat werkgever over 2018 te weinig ingehouden heeft.

Totaal bijna 5000 euro aan belastingen terug betalen en ik weet niet waar ik het geld vandaan moet halen. -O- ;(


Mijn eeuwige ergernis _-:(
Ook ik had gebeld voor bevestiging en zon tuthola zei dat alles goed was en niks fout kon gaan.
Of ik even 2500 wil terug betalen 8)7
De belastingdienst.... vervelender kunnen we het wel maken, niet makkelijker :x

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:54

Jep hier ook gebeld voor controle en de beste heer zei dat alles in orde was. :roll: #) _-:( _-:( _-:(

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:56

Ja en je belt dan nog eens voor advies omdat je bang bent om fouten te maken.... %)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:56

Blijkbaar gaat er toch wel wat mis dan! Stomme belasting … vreselijk iets. Snap het niet hoor, ik moest ook terug betalen terwijl ik zelfs minder had gewerkt maar oké. Heb het betaald. Het was niet zoveel als bij jullie. Maar jéétje … het gaat toch echt wel mis als je zulke bedragen terug moet betalen!

Sterkte!!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:57

xDenies schreef:
Blijkbaar gaat er toch wel wat mis dan! Stomme belasting … vreselijk iets. Snap het niet hoor, ik moest ook terug betalen terwijl ik zelfs minder had gewerkt maar oké. Heb het betaald. Het was niet zoveel als bij jullie. Maar jéétje … het gaat toch echt wel mis als je zulke bedragen terug moet betalen!

Sterkte!!


Kijk dit snap ik ook niet, krijg dit jaar een stuk minder salaris.
Maar ook minder toeslag. Ik vraag me af waar ze het op berekenen

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:03

Kreeg vroeger altijd terug en zelden moeten betalen en nog nooit eerder zulke bedragen. :?

Gelukkig stoken de senioren in de flat altijd wel behoorlijk dus zelf vrij weinig stookkosten. :')

LukieBradley zal je zien mag je straks alsnog deel terug gaan betalen. := :roll:

Maar ze berekenen op basis van je jaar inkomen.

charrr91

Berichten: 929
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:03

Dat ik het idee heb dat ik op dit moment niks goed kan doen. Dat ik altijd klaar sta voor een ander, maar het idee heb dat het nooit wordt gewaardeerd. Dat nooit iemand iets voor mij over heeft, ik steeds tegen mezelf zeg, ik doe niks meer voor een ander, maar ik niet zo ben en het steeds wel weer doe, soms ten koste van mezelf. Dat ik me nu alweer schuldig voel dat ik dit typ, maar soms ben ik het ook wel eens zat!

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:05

Marcella, zijn er ook niet iets van uitzonderingen als je in de WW zit ofzo? Ik heb er echt geen verstand van maar als je het al niet breed hebt moet het toch in ieder geval te regelen zijn dat het terugbetalen zo gaat dat je maandelijks wel normaal geld over houdt voor eten etc?

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:12

Ik ga ook kijken wat er te regelen is aangezien terug naar mijn ouders geen optie is. En voor de rest hopen dat gesprek vrijdag een baan oplevert. Maar dan ook weer risico dat ik teveel gaat verdien voor dit jaar. :')

Ga maar weer glaasjes verse druivensap van mijn eigen druiven in schenken om er toch nog iets positiefs van te maken. :9 Ben alleen bang dat de buikpijn ook een beetje hiervan is, maar om die reden ook 1 deel druivensap en 2 delen water (is mij een partij zoet anders). :=