Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:33

Wij zijn ook met horren bezig op dit moment. Magnetische horren kunnen volgens mijn niet in de dag. Dan heb je geen "plak" mogelijkheid.
Ik zag dat mijn man net een ouderwetse frame-hor heeft gekocht. Dat kan je wel in de dag zetten en met klosjes of blokjes vastzetten.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:38

rien10 schreef:
Wij zijn ook met horren bezig op dit moment. Magnetische horren kunnen volgens mijn niet in de dag. Dan heb je geen "plak" mogelijkheid.
Ik zag dat mijn man net een ouderwetse frame-hor heeft gekocht. Dat kan je wel in de dag zetten en met klosjes of blokjes vastzetten.


Ik ben vrij zeker dat ik wel in de dag kan bevestigen... :D
Afbeelding

Maar liever ook niet met plakband, want echt stevig plakband laat ook zo z'n sporen na ;(

Ik zie zo even niet voor me wat jij bedoelt met klosjes en blokjes? :o

Wat ik ook nog als optie zie weet ik dus niet te benoemen... :\ Maar je hebt van die stangen waar je oefeningen aan kan doen. Een soort rekstok die je in een deuropening kan bevestigen. Zo'n constructie, maar dan wat kleiner, lijkt me ook nog een optie. Weet alleen niet hoe het heet... :+

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:39

Oh, ik dacht dat je zo’n flexibele magneet hor bedoelde.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:49

Ja bedoel ik ook hoor! Maar die zijn vaak om met plakband of punaises op te hangen en dat wil ik niet. Dus ik zoek een creatieve oplossing of iets anders tijdelijks.

droomyJarig

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:29

Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...


Voor in een raam of in een deuropening?

kimmie1

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:33

Je hebt ook van die soort kneedbare plak dingetjes van Tesa? daar kun je bv ook posters mee ophangen en dat kun je weer verwijderen zonder dat je er iets van ziet, misschien is dat wat?

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:40

Wij zijn toevallig ook opzoek naar horren, maar ivm kunsttof draai en kiepramen kunnen wij gewoon voor die makkelijke inzethorren gaan.

Iemand hier dan toevallig tips voor het opmeten van de ramen voor de hormaat? Vriendlief is erg onzeker over wat we precies moeten meten en laat liever iemand komen, terwijl het naar mijn mening toch vrij simpel moet zijn. (Vind het ook zonde van het geld om gelijk iemand te laten komen).. Alle youtube filmpjes worden we niet heel veel wijzer uit, naar mijn idee was het gewoon de kleinste opening van het raam opmeten. Hebben jullie het zelf opgemeten?

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:44

Ik kan het je over een dag of 10 vertellen. Want mijn horren zijn kapot gekrauwd door een kat via de dakgoot van mijn dakkapel. Dus ik moet nieuwe inzethorren bestellen.

Ben nu ff niet in NL. Maar zodra ik thuis ben kan ik zowel de hor als het raam meten.

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:29

Janine1990 schreef:
rien10 schreef:
Wij zijn ook met horren bezig op dit moment. Magnetische horren kunnen volgens mijn niet in de dag. Dan heb je geen "plak" mogelijkheid.
Ik zag dat mijn man net een ouderwetse frame-hor heeft gekocht. Dat kan je wel in de dag zetten en met klosjes of blokjes vastzetten.


Ik ben vrij zeker dat ik wel in de dag kan bevestigen... :D
[ [url=m/EIBdbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar liever ook niet met plakband, want echt stevig plakband laat ook zo z'n sporen na ;(

Ik zie zo even niet voor me wat jij bedoelt met klosjes en blokjes? :o

Wat ik ook nog als optie zie weet ik dus niet te benoemen... : Maar je hebt van die stangen waar je oefeningen aan kan doen. Een soort rekstok die je in een deuropening kan bevestigen. Zo'n constructie, maar dan wat kleiner, lijkt me ook nog een optie. Weet alleen niet hoe het heet... :+

Ja hier dacht ik ook aan. Zoiets of een klemmende gordijn roede.

Optrekstang
https://www.bol.com/nl/p/virtufit-optrekstang-pull-up-bar/9200000092329058/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D6%26itm_id%3D9200000092329058

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:43

droomy schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...


Voor in een raam of in een deuropening?


Sorry, vergeten te vermelden, het betreft een deur :j

Lizz, bedankt! Ik ga er morgen even mee aan de Google :D

Stal_Fiore

Berichten: 9354
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:13

Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...


Ik zou kijken voor een plissé hor. Mijn vriend verkoopt ze :o

Stal_Fiore

Berichten: 9354
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:16

Esirene schreef:
Wij zijn toevallig ook opzoek naar horren, maar ivm kunsttof draai en kiepramen kunnen wij gewoon voor die makkelijke inzethorren gaan.

Iemand hier dan toevallig tips voor het opmeten van de ramen voor de hormaat? Vriendlief is erg onzeker over wat we precies moeten meten en laat liever iemand komen, terwijl het naar mijn mening toch vrij simpel moet zijn. (Vind het ook zonde van het geld om gelijk iemand te laten komen).. Alle youtube filmpjes worden we niet heel veel wijzer uit, naar mijn idee was het gewoon de kleinste opening van het raam opmeten. Hebben jullie het zelf opgemeten?



Gewoon in de dag meten of natuurlijk op de dag, afhankelijk van waar ze moeten komen.
Zou wel even controleren of bovenin de maat hetzelfde is als onderin. Scheelt eigenlijk altijd.

Vriendlief heeft een zonweringsbedrijf die ook veel horren verkopen.

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:47

[
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 21-08-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:46

Stal_Fiore schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...


Ik zou kijken voor een plissé hor. Mijn vriend verkoopt ze :o


Dan heb je in de winter zo'n lelijk frame hangen, nee bedankt.
En belachelijk duur voor iets waar m'n kat waarschijnlijk binnen 3 dagen in hangt :')


zandvangers schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...


Voor in een raam of in een deuropening?


Sorry, vergeten te vermelden, het betreft een deur :j

Lizz, bedankt! Ik ga er morgen even mee aan de Google :D[/quote]


@Janine1990 Ik heb voor de voordeur een simpele douchegordijnstang ( telescopisch ) van de Action geplaatst , En daar een vrij dik lussengordijn aan bevestigd handig voor de winter i.v.m. de koude wind .
Deze kan je volgens mij wel tussen de dag zetten .
Voor dat geld ( 2,99 ) kan je deze in elk geval eens proberen ?
https://www.action.com/nl-nl/p/bathroom ... dijnstang/[/quote]

Hoe hang ik die op zonder het kozijn te beschadigen?

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:51

Die stangen klem je gewoon in de deuropening.

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:17

[
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 21-08-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:59

zandvangers schreef:
Sheran schreef:
Die stangen klem je gewoon in de deuropening.


Precies , die zijn gewoon uit te draaien tot ze klemmen tussen de deuropening .
80 CM en dan kan je verder uitdraaien/uitschuiven naar 135 CM .
Er hangt bij ons een best dik gordijn aan en hij houd zich prima .
( heel soms schuift die maar dan draai ik hem weer goed vast en dan past die weer prima )
en voor 3 euro kan je er geen buil aan vallen :D


OH haha, kon het niet goed zien op het plaatje. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:06

Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...

Ik heb er bij Action van de week eentje gekocht die met stukjes klittenband met lijm op het kozijn kunnen. Je kan door het klittenband de hor er in de winter ook weer af halen, blijft alleen de stukjes klittenband zitten.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:32

Klittenband hor. Heb van de week gefrustreerd van m’n raam gerukt.

Anoniem

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:33

Bij mij hangt hij echt perfect. Ik zit in een huurhuis dus kan niet in de kozijnen boren en we moesten vooral een oplossing waarbij we de deuren open konden laten zonder dat de kat zomaar op het balkon kon komen. Dit werkt echt top.

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:55

Hier ook problemen met klittenband hor :') heb 'm met punaises vast zitten := en klittenband en dan komt die er nog wel eens af :evaw:

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:59

Ik zoek een simpel glitter frontriem maar met wit leer ipv bruin en zwart. Niet overdreven duur. Is voor aan een voorbrenghoofdstel

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:20

Emmaa_ schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...

Ik heb er bij Action van de week eentje gekocht die met stukjes klittenband met lijm op het kozijn kunnen. Je kan door het klittenband de hor er in de winter ook weer af halen, blijft alleen de stukjes klittenband zitten.


Dat vind ik dus ook afschuwelijk... En zie lijmresten er ook maar eens af te krijgen :'(

Ik ga eerst richting action voor de stang :D

Rien10/CharIsabella, mijn mam ook... Aangezien mijn pap er niet echt christelijk doorheen loopt :')
Die zijn nu voor zo'n zwaar kralengordijn gegaan. Enige dat een beetje bestand is tegen de haast van m'n vader altijd :')

De katten van mijn ouders hebben nog nooit problemen gehad met klittenband horren :o
Even een vliegje er op en ze hebben door hoe en waar het open gaat.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 00:13

Ik had hem niet voor een deur hangen, maar voor het raam. Dus gewoon een gesloten hor, maar dan met klittenband. Iedere keer als ik het raam open wil doen, klittenband openmaken. Ja, dat werkt 3 keer, en dan is het ruk. :(

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 00:16

Ik zoek een postadres in Duitsland (grensgebied Midden-/Zuid-Limburg) waar ik sperma naar mag laten sturen komende week (of volgende maand als laatste) :o Merrie valt elke keer exact verkeerd met haar hengstigheid waardoor ik door het werk niet naar Ankum (DE) kan vliegen om het op te pikken...