Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:40

Cayenne schreef:
miramii schreef:
Waarom niet een camera in de slaapkamer van je kind ipv de woonkamer eigenlijk (indien je s avonds oppast)? Wat voor nut heeft het om je babysitter te bespioneren? :o

Ik zou het op zich ook geen probleem vinden, maar me de eerste keer wellicht ook wel een beetje ongemakkelijk voelen.


In de slaapkamer hadden ze ook camera's. Ik vond het principe ook best goed. Je wilt immers weten wat er met je kind gebeurd.
Maar vertel het dan even. Nou had ik me netjes gedragen :P Maar voor hetzelfde geld ga je je inderdaad even omkleden in een ruimte waar een camera staat.
Dat zou ik achteraf toch niet fijn vinden.


Is het lang geleden of kort? Want het is dus strafbaar...misschien goed die mensen op te wijzen?

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:12

Elin_ schreef:
Ik ben geen oppas en ook geen oppas nodig. Ik ben wel heel nieuwsgierig: hoe weten jullie dat een oppas oke is? Ik vond een verzorgster voor mijn paard al moeilijk om te vertrouwen.. laat staan iemand bij je kind. Je bent er zelf niet dus je hebt geen idee hoe hij/zij alleen met je kind omgaat.


Mee eens, zou zelf nooit een advertentie plaatsen op marktplaats of in supermarkt. Kon het prima loslaten en de kinderen achterlaten bij oppas maar dat was dan wel altijd mijn zus, of buurmeisje die kind aan huis was. Is nu juf en zijn nog steeds bevriend.

Brinta12
Berichten: 141
Geregistreerd: 01-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:59

Hoi allemaal! Ik kan binnenkort als oppas terecht bij een gezin met 3 kinderen (leeftijden tussen 4-10 jaar) en 2 katten. Wat zal.ik als uurloon kunnen vragen? Ik ben 24 jaar oud, heb vroeger wel eens opgepast en aantal keer ponykamp leiding geweest. Een van de kinderen is chronisch ziek en vraagt extra zorg. Het kan zijn dat ik huishoudelijke taken krijg. Ik zat te denken aan 10 euro per uur, gezien mijn leeftijd en het aantal kinderen. Is dit een redelijk bedrag of is het teveel?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:15

Ligt aan de extra taken/zorg rondom het chronisch zieke kind.

Ik krijg voor 2 kinderen die volledig zelfstandig zijn , geen extra huishoudelijke taken en af en toe eens helpen met wat huiswerk 10 euro per uur, zou dus niet onder de 10 euro zakken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:33

Pfffff wat een geld 10 euro per uur voor iemand zonder relevante ervaring of scholing.

Ben blij dat ik de oppas niet hoef te betalen.
Voor de opvang met geschoold personeel betalen wij 8 euro per uur incl eten en drinken.
Meer dan dat zou ik nooit betalen voor een ongeschoolde en onervaren oppas

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:39

10 euro per uur met meerdere kinderen en huishoudelijk werk is niet meer dan normaal :j Teminste dat is wel wat ik heb ervaren. Zijn over het algemeen ook gezinnen die geen recht hebben op kinderopvangoeslag en dan is dit vaak voordeliger en flexibeler dan een voor/naschoolse opvang waarbij je vast zit aan tijden voor brengen/halen van de kinderen.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:40

Ik betaal 3 euro per uur aan de oudste 2 dochters van de vorige eigenaars van ons huidige huis. Super lieve meiden, ken ze inmiddels goed en mijn dochter is weg van ze. Gaat wel avondjes weg, geen vaste opvang na school oid.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:58

Ilja_1997 schreef:
10 euro per uur met meerdere kinderen en huishoudelijk werk is niet meer dan normaal :j Teminste dat is wel wat ik heb ervaren. Zijn over het algemeen ook gezinnen die geen recht hebben op kinderopvangoeslag en dan is dit vaak voordeliger en flexibeler dan een voor/naschoolse opvang waarbij je vast zit aan tijden voor brengen/halen van de kinderen.


Flexibeler wel, voordeliger niet hoor :=
Wat keet zegt; een professionele kinderopvang is goedkoper dan 10€ P/u en dan heb je geschoold personeel (die met 2 zijn) en een goed programma.
Ik zou echt geen 10€ betalen.
Onze oppas krijgt in de avonduren 5€ per uur en zij vindt dat heel veel. Op andere adresjes ligt het allemaal tussen de 3-5€ volgens haar.
Degene hierboven krijgt dan wel wat meer taken, maar meer dan 7,50 per uur zou ik niet betalen. Dan neem ik wel professionele opvang.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:47

verootjoo schreef:
Ilja_1997 schreef:
10 euro per uur met meerdere kinderen en huishoudelijk werk is niet meer dan normaal :j Teminste dat is wel wat ik heb ervaren. Zijn over het algemeen ook gezinnen die geen recht hebben op kinderopvangoeslag en dan is dit vaak voordeliger en flexibeler dan een voor/naschoolse opvang waarbij je vast zit aan tijden voor brengen/halen van de kinderen.


Flexibeler wel, voordeliger niet hoor :=
Wat keet zegt; een professionele kinderopvang is goedkoper dan 10€ P/u en dan heb je geschoold personeel (die met 2 zijn) en een goed programma.
Ik zou echt geen 10€ betalen.
Onze oppas krijgt in de avonduren 5€ per uur en zij vindt dat heel veel. Op andere adresjes ligt het allemaal tussen de 3-5€ volgens haar.
Degene hierboven krijgt dan wel wat meer taken, maar meer dan 7,50 per uur zou ik niet betalen. Dan neem ik wel professionele opvang.


Met eten koken, was doen etc etc is dat echt wel netjes hoor. Ik heb het dan ook wel over gezinnen met minimaal twee kinderen. Ze hebben dan huishoudelijk hulp en oppas in een. Is toch een stuk voordeliger dan kinderopvang en een aparte huishoudster. Ik volg overigens wel een gerichte opleiding en heb redelijk wat ervaring.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:51

€ 10 betaalde ik meer dan twintig jaar geleden al, zonder huishoudelijke klussen.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:54

Voor alleen oppassen is tien euro veel, als je ook huishoudelijke taken verricht vind ik het een heel normaal bedrag.

Ik kreeg voor oppassen zonder huishoudelijke taken 5 euro per uur (overdag), bij twee andere gezinnen 10 euro per avond.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:11

Als mijn uurloon ongeveer 10-11 euro per uur bruto is dan ga ik geen 10,- per uur aan oppas betalen.
Want dan kan ik gewoon net zo goed niet werken. Ik weet niet wat de huishoudelijke taken en extra zorg inhoudt, ik zou het daar denk ik ook beetje van af laten hangen. Is het alleen even eten koken en afwassen bijvoorbeeld nou ja dan zou ik daar niet moeilijk over doen mits ik bijvoorbeeld ook mee eet.

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:43

verootjoo schreef:
Ilja_1997 schreef:
10 euro per uur met meerdere kinderen en huishoudelijk werk is niet meer dan normaal :j Teminste dat is wel wat ik heb ervaren. Zijn over het algemeen ook gezinnen die geen recht hebben op kinderopvangoeslag en dan is dit vaak voordeliger en flexibeler dan een voor/naschoolse opvang waarbij je vast zit aan tijden voor brengen/halen van de kinderen.


Flexibeler wel, voordeliger niet hoor :=
Wat keet zegt; een professionele kinderopvang is goedkoper dan 10€ P/u en dan heb je geschoold personeel (die met 2 zijn) en een goed programma.
Ik zou echt geen 10€ betalen.
Onze oppas krijgt in de avonduren 5€ per uur en zij vindt dat heel veel. Op andere adresjes ligt het allemaal tussen de 3-5€ volgens haar.
Degene hierboven krijgt dan wel wat meer taken, maar meer dan 7,50 per uur zou ik niet betalen. Dan neem ik wel professionele opvang.


Precies dit! Ik pas ook nog steeds op en ben pedagogisch medewerker (nu minder vanwege een studie) maar ik ben dus wel geschoold. Ik vraag dan 6,50 per uur sinds dit jaar. Heb ik netjes overlegd met de gezinnen of ze dat oké vonden.
Het enige gezin waarvoor ik dat niet doe, en 5 euro per uur vraag en dat ook niet zal veranderen, is het gezin waar ik al 10 jaar bij oppas, hun paard wekelijks (gratis) mag rijden, dat ze een les voor mij betalen etc. vind ik niet meer dan normaal om weinig voor te vragen.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:54

Maar als je het naar de opvang brengt betaal je iets van 8 euro per kind dus dat is 24 euro een voor een schoonmaker betaal je volgens mij iets 10 per uur dus dan zou je voor een uur weg en je huis schoonmaken zo'n 34 euro kwijt zijn. Dan is 10 euro best goedkoop. Denk dat je dat best kan vragen

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:56

Ik betaal 10 euro per dag voor de creche waar ook warme maaltijd en fruitpap inbegrepen zit.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:01

dromertje2 schreef:
Ik betaal 10 euro per dag voor de creche waar ook warme maaltijd en fruitpap inbegrepen zit.


Das belgie, dat bestaat hier niet, 10€ P/D.
:=

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:05

floorsil schreef:
Maar als je het naar de opvang brengt betaal je iets van 8 euro per kind dus dat is 24 euro een voor een schoonmaker betaal je volgens mij iets 10 per uur dus dan zou je voor een uur weg en je huis schoonmaken zo'n 34 euro kwijt zijn. Dan is 10 euro best goedkoop. Denk dat je dat best kan vragen



Meestal zijn het ook gezinnen met 2-4 kinderen, dan tikt kinderopvang echt wel aan als je geen recht hebt op toeslagen... Dan is €10 p/u echt een schijntje.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:25

Hier krijg ik zo rond de €15/€16,- voor 3 kinderen. Eten we samen en zorg ik dat het gewoon netjes is. Wel de kanttekening dat ik hbo geschoold ben en flink wat ervaring heb met kinderen.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:02

Wij betalen voor overdag €5,- per uur. Na 22:00 is dit 7,50 en na 00:00 €10,- per uur. Ronden het altijd naar boven af.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:10

Justme_Lisaa schreef:
Hier krijg ik zo rond de €15/€16,- voor 3 kinderen. Eten we samen en zorg ik dat het gewoon netjes is. Wel de kanttekening dat ik hbo geschoold ben en flink wat ervaring heb met kinderen.


Want web HBO’er kan beter oppassen dan een MBO'er??? |o

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 06:11

IJsco_Love schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Hier krijg ik zo rond de €15/€16,- voor 3 kinderen. Eten we samen en zorg ik dat het gewoon netjes is. Wel de kanttekening dat ik hbo geschoold ben en flink wat ervaring heb met kinderen.


Want web HBO’er kan beter oppassen dan een MBO'er??? |o


Nee, dat hoor je mij toch niet zeggen >;) . Als we het over kennis en ervaringen hebben, telt dat zeker mee in het uurtarief wat er betaald wordt. That’s it.

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:49

Never mind.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:26

Een HBO oppassen? :=

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:30

MarcoBorsato schreef:
Een HBO oppassen? :=


Ja, een HBO oppassen. Daar kom ik al meer dan 10 jaar, dus ja. Makkelijker geld verdienen is er niet.

Edit, en dan heb ik het over misschien 2x in de maand een nacht + ontbijt. Dus echt werken is het niet.
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 02-04-19 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:31

Nee prima maar nooit geweten dat er een HBO voor oppassen bestaat.