Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:48

Amber_anne schreef:
AaronYve schreef:
Wat ook irritant is aan verkopers.. dan staat er 8 euro
Bied je 8
Een ander 9
Jij weer 10 want je wilt hem graag
Dan een ander 11
Ik weer 12
Die ander 13 en ineens is het verkocht
Ik 14 met de vraag/opmerking dat ik hem graag wilde hebben en dat ik niet wist dat er een gelijk verkocht prijs was..
Ze vond 13 wel genoeg... Ah dan word ik gek he.
Zeg dat dan gelijk dan bied ik 13 !

Zo irritant eigenlijk


Daarom toch idd maar vaak een bericht wat ze ervoor willen hebben want als ik het wat vind koop ik hem zo. Maar schijnbaar roept dat hier veel irritatie op


Nou ik vind het andersom veel irritanter. Ben een serieuze koper en dan krijg je zoiets. Als ik vraag reageren ze niet en ineens is het weg. Ik vraag naar de gelijk verkocht prijs maar dat snappen sommige ook niet blijkbaar. Om het vervolgens wel te verkopen naar een prijs in hun gedachten. Schiet mij maar lek. :j

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:30

_Karlijn schreef:
wat kom je dan tegen als je zoekt op puppy kat?


Dit:

Puppykats first appeared on the scene in America when a lady rescued two wild cats which subsequently mated. They produced kittens that boasted very dog-like traits with ears similar to the Scottish Fold and shorter tails than normal cats. However, it was not only the physical traits that resembled their canine cousins because the cats acted more like dogs too hence they earned the name Puppykat.

A few years later the lady began breeding these extraordinary cats and they became very popular with people who wanted to share their homes with a cat that boasted dog-like traits. The breed is now registered with the Rare and Exotic Feline Registry. These lovely looking cats are quite big, they boast well proportioned bodies and what sets them apart looks-wise is the fact they have inherited three mutations which includes folded ears, extra toes which makes them polydactyl and much shorter tails.

Lovely Personalities
Apart from their great looks, the Puppykat is a highly intelligent feline known for their calm natures although they do like a game or two. They are also known to be very adaptable and will settle quickly when they find themselves in new situations or environments. The one thing they adore is the company of people, much like their canine counterparts and because they are so clever, they are highly trainable and like to be put on a lead and taken out for a walk. When it comes to playing games, the Puppykat adores “fetch” and other interactive games. Like dogs and some other cat breeds, they are never fond of being left to their own devices for great lengths of time.

Great Looking Felines
Puppykats are lovely looking felines with their wide heads, strong muzzles and large round eyes. It's their floppy ears that adds so much to their appeal and it's a gene they've inherited from the Scottish Fold. However, some kittens in a litter may be born with normal, straight ears rather than have the fold, but the cats can still be registered as Puppykats. They boast normal length legs, but it's their toes that sets them apart from other cats because they boast extra ones making them polydactyl with breeders preferring cats to have mitten feet.

Although these extraordinary cats can have any amount of toes, most have 5 to 7 toes on their front feet and 4 to 7 toes on their back ones with the polydactyl gene being the dominant one. However, some kittens may have normal feet and even though this is the case, they can still be registered as Puppykats. When it comes to the length of their tails, this can be anything from 1½ inches to 2½ inches long. Puppykats inherit this trait from the Manx cat, however, not all kittens are born with the shorter tails although they too can still be registered as being Puppykats.

luuntje

Berichten: 14000
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:33

AaronYve, wat bedoel je met verkochtprijs?

Ik ken wel vraagprijs of richtprijs.
Dat vraag ik ook weleens. Ik zal daar nooit onder gaan bieden.

Geweldig gesprek over de tablet.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:50

Dan heeft de verkoper een prijs in gedachte waarvoor het weg kan.
Soms staat er bijv. bieden vanaf 8 euro. Gelijk verkocht voor 15
Dan als ik het echt wil hebben betaal ik die 15 ipv het bieden.

Ik heb het dus meegemaakt dat je aan het bieden bent en ineens is het verkocht.. omdat ze de prijs akkoord vonden.
Terwijl ik het echt wilden hebben en er ook voor wilde betalen.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:18

Eerlijk gezegd snap ik dan niet (of ik begrijp het niet uit je bericht), waarom je dan niet zelf een berichtje hebt gestuurd dat je hem graag wil en wat ze ervoor wil hebben.

Met bieden verkoop je het uiteindelijk aan de hoogste bieder. Dat was in dit geval blijkbaar 13 euro. Ik doe dat ook zo. Ben vaak al blij als ik er vanaf ben.

Die met de tablet _O- en dan gewoon nog de hint niet snappen :=

maessie

Berichten: 5765
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:06

Hier andersom gehad. Had gevraagd naar de richtprijs voor een jumpsuit. Reactie was bieden. Dus ik een bod doen van 15,- wilde ze nog even afwachten.. En nu staat ie gereserveerd... grr. Had ze gewoon een tegenbod gedaan waren we er vast uitgekomen..

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:09

snuffie123 schreef:
Eerlijk gezegd snap ik dan niet (of ik begrijp het niet uit je bericht), waarom je dan niet zelf een berichtje hebt gestuurd dat je hem graag wil en wat ze ervoor wil hebben.

Met bieden verkoop je het uiteindelijk aan de hoogste bieder. Dat was in dit geval blijkbaar 13 euro. Ik doe dat ook zo. Ben vaak al blij als ik er vanaf ben.

Die met de tablet _O- en dan gewoon nog de hint niet snappen :=


Nee jij snapt hem niet.
Ik had al 14 geboden dus was hoogste bieder.
En idd ik vraag nu naar gelijk verkocht prijs.
Zelfde verhaal als hierboven.

Siers83

Berichten: 7375
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:23

Heb ik laatst op fb ook gehad. Vraag om vp. Krijg geen antwoord maar even later wel een berichtje dat t verkocht is. Dus ik gaf aan dat ikmdat raar vond. Zij dus blijkbaar niet, want die andere bood gelijk wat ze ervoor wilde hebben. Ik vond dat dus heel raar. Kreeg ik me toch een stortvloed dat ik geen leven heb etc.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:14

AaronYve schreef:
Nee jij snapt hem niet.
Ik had al 14 geboden dus was hoogste bieder.
En idd ik vraag nu naar gelijk verkocht prijs.
Zelfde verhaal als hierboven.


Ik heb ook wel eens een bod eerder aangenomen.
Vond het product niet meer waard.
De andere bieder was idd teleurgesteld, maar na mijn reactie snapte ze het wel.
Ik wil gewoon wel dat men een goed gevoel heeft bij het aangekochte product.

Maar bieden kies ik meestal als ik niet echt weet wat ik ervoor kan krijgen...
Dan kijk ik op het moment van het bod of ik het genoeg vind of niet.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:07

Ik vind dat een beetje jammer van de verkoper maar ja
Beter dat dan geen reactie.. hoe vaak dat wel niet gebeurd. Wil je iets kopen reageren ze niet.

upendo

Berichten: 22301
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:32

Ik zou dan gewoon eerder beide bieders sturen 'de eerste die het voor X bedrag wil heben mag het overnemen'.

Voelt voor mij toch eerlijker ofzo..

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:59

Ik heb nu ook wat. Mijn zadel heb ik te koop staan. Heb nu een bod geaccepteerd maar de koper reageert mega kort en komt maar niet tot een definitieve afspraak. Heb nu gevraagd wanneer ze het zadel op komt halen en of ze überhaupt nog interesse heeft.
Jullie nog tips?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:32

egnie schreef:
Ik heb nu ook wat. Mijn zadel heb ik te koop staan. Heb nu een bod geaccepteerd maar de koper reageert mega kort en komt maar niet tot een definitieve afspraak. Heb nu gevraagd wanneer ze het zadel op komt halen en of ze überhaupt nog interesse heeft.
Jullie nog tips?


Evt bericht nasturen dat je bij geen nadere reactie het zadel doorverkoopt. Wat een tijdverspilling zeg... vervelend!

Net ook weer een mooie. Iemand vraagt 275, ik bied 275. Daarna ook een berichtje gestuurd met de vraag of hij verzonden kan worden. Staat hij 5 min later op gereserveerd :n met een tegenbod was ik ook nog akkoord gegaan.

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:37

Ik had gisteren een positief bizarre reactie. Hardloopschoenen online op marktplaats in precies de goede maat, wegens te smal. Mijn maat en nieuw kosten ze 140 euro. Stonden online met 'bieden', dus ik bood 35 euro incl verzenden. Wilde ook eigenlijk niet hoger gaan. Binnen een uur een reactie van de verkoopster dat ze blij was dat ze er nog iemand blij mee kon maken en dat 25 euro genoeg was want er zaten en paar blijvende vlekjes op. Ik ben natuurlijk akkoord gegaan! Stond er echt van te kijken dat mijn bod verlaagd werd.

Macs

Berichten: 7646
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:45

Ah dat is lief! Ik heb laatst ook de prijs verlaagd bij iemand omdat degene die meer had geboden niet meer reageerde. Maar dat meisje was er niet eens echt heel enthousiast over dat ik dat deed :') ach ja

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:25

upendo schreef:
Ik zou dan gewoon eerder beide bieders sturen 'de eerste die het voor X bedrag wil heben mag het overnemen'.

Voelt voor mij toch eerlijker ofzo..


Je weet toch van te voren niet hoe ver bieders gaan...
Ik had geen bedrag in gedachte.
En bieders zijn niet altijd kopers.

upendo

Berichten: 22301
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:27

Ik ben me bewust van al die dingen. Ik mag wel zeggen wat ik eerlijker vind.

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:16

Ik vind dat beoordelen wel apart :') .
Ik heb maandagmiddag iets verkocht. Ik stuur dinsdag bericht dat het geld binnen is, en dat het woensdag op de post gaat. Krijg ik een beoordeling van 3 sterren met als opmerking dat ik sneller moet verzenden. Uhhh oke :Y)

Charaz

Berichten: 24333
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:29

Mensen zijn zo gewend dat het dezelfde dag nog verzonden wordt, terwijl je naar mijn mening prima optijd verzend.

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:19

Charaz schreef:
Mensen zijn zo gewend dat het dezelfde dag nog verzonden wordt, terwijl je naar mijn mening prima optijd verzend.


Ook echt. We zijn PostNL/bol.com/etc niet :=

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:49

Net of mensen altijd de kans hebben om het dezelfde dag na werk of iets nog op de post te doen :+
Dat gaat mij niet meer lukken na een avonddienst hoor :')

Ellen_ov

Berichten: 1324
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 05:12

SuzieQ schreef:
Ik vind dat beoordelen wel apart :') .
Ik heb maandagmiddag iets verkocht. Ik stuur dinsdag bericht dat het geld binnen is, en dat het woensdag op de post gaat. Krijg ik een beoordeling van 3 sterren met als opmerking dat ik sneller moet verzenden. Uhhh oke :Y)


Sjongejonge wat flauw zeg... sneller verzenden.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:47

upendo schreef:
Ik ben me bewust van al die dingen. Ik mag wel zeggen wat ik eerlijker vind.


Je kunt ook gewoon een hoger bod erin gooien en dus niet 1 euro meer dan de vorige. Dan laat je gelijk merken dat je het echt wil en serieus bent.

Ik snap je gevoel van oneerlijkheid niet zo goed. Het bieden is een spel en die regels zijn eigenlijk wel gebaseerd op risico nemen.
Want zoals ik al zei heeft de verkoper ook het risico dat de bieder geen koper blijkt te zijn...
Je bied een prijs die je over hebt voor dat product.
Steeds met 1 euro verhogen omdat een ander ook bied, vind ik ook lang duren en heb je de kans dat de verkoper een knoop doorhakt. Het risico dus die je neemt.

Sanet

Berichten: 7984
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:00

Ik heb een attribuut voor achter de tractor te koop staan, heeft ons €1500 gekost en ik wil er nog €850 voor hebben. Krijg ik een bod: €300. Dus ik stuur terug: uw bod is helaas te laag.
Krijg ik van dezelfde persoon na een halve week weer een bod: €250.
Uhm...? Nee?

Er zijn ook heel veel mensen die de tractor er ook bij willen hebben. Maar wel graag als set voor die €850. Hoe dan?!? Ook nee!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:45

Er zijn echt hele bijzondere mensen zullen we maar zeggen.....

Ik heb gelukkig meestal geluk en tref fijne mensen.

@Sanet dat zijn echt van die "joden" boden zoals wij dat hier noemen.