Welk cadeau geven aan moeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:24

Voor diegene die het nog niet weten wil ik even snel duidelijk maken dat ik kortweg een poedersuiker heb. Sorry, kan het niet beter omschrijven.

Even de situatie: Moeder ging 2 januari naar hier komen voor mijn verjaardag. Rara, ze is niet komen opdagen. Dit weekend moeten wij naar haar voor haar verjaardag (als het aan mij lag gingen wij niet, maar mijn grootouders zijn er ook en die willen Esmé zien, dus kom maar op dan)

Nu heeft mijn moeder heel duidelijk aangegeven een cadeaubon van bol.com te verwachten. Tot zover geen probleem denk je. Nu wil het zo dat ze nog flink in de schuld staat bij ons. Ze heeft hier meerdere dingen gestolen in ons huis, waaronder koperen potten en pannen met een gewichtswaarde van €55/€65. Ze had altijd beloofd ze terug te brengen, maar opeens waren ze allemaal verkocht voor €15 alles samen. Dus, wij gingen van haar €15 krijgen. Kort gezegd: Ik was en ben hier nog altijd laaiend over. Ik wil gewoon het geld voor wat ze waard zijn. €55 dus. Na heel veel discussieren werd duidelijk dat ze niet meer dan €22 ging terug geven (om nog maar te zwijgen over al de rest dat ze heeft gestolen, waaronder juwelen die ik thank god wel heb terug gekregen)

Nu heb ik op nieuwjaar wel een envelop van haar gehad met, jawel, €60. Voor mijn kerst, nieuwjaar en verjaardag, maar ook voor kerst en nieuw van mijn dochter en tegelijkertijd betaald ze haar schuld er ook mee af. Dus eigenlijk is die €60 enkel de terug betaling van haar schuld. Maar volgens haar heeft zij een cadeau van €60 gegeven.

Mijn idee en gevoel is: de pot op mens, jij krijgt ook niets. Maar ik weet nu al dat zij flink drama gaat verkopen en dat wil ik voor mijn grootouders vermijden (zwak hart van beiden) Dus wat geef ik? Als ik volgens haar berekening €60 - 22 doe kom ik op 38. Dat gedeeld door 5 kom ik op €7,60, dat maal 2 kom ik op €15.20. Dus gewoon een bon van €15 en het even kinderachtig spelen zoals zij doet? Of gewoon een degelijk bedrag en zeggen dat ze vanaf nu geen moeite meer doet om iets te geven maar dat zij zelf ook niets meer krijgt?

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:28

Ik zou zeker een bon geven van €15,-. Als je allemaal bij elkaar op telt wat voor gedoe ze dus heeft geleverd bij jullie als gezin, zou ik haar niet meer als volwassenen behandelen. Als zij dingen doet die niet door de beugel kunnen, dan moet je maar op haar niveau aanpassen.
En als je het vervelend vind voor je grootouders, wat ik goed begrijp hoor, kan je het altijd achteraf geven of misschien vragen of ze het aan het einde van de dag wil open maken.

Begrijp dat het makkelijk banketstaaf is vanaf de zijkant, maar hopelijk heb je er toch wat aan :).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:31

Ik vermoed dat er wel iets meer aan de hand is dan alleen de potten en pannen? Want zo'n geld bedrag lijkt me geen reden om een echte ruzie te ontketenen. Waarde van kado's uitruilen vind ik een heel raar systeem. Je geeft een kado wat je graag wil geven en binnen je budget past, niet (perse) van de zelfde waarde als dat je zelf verwacht.

Zelf zou ik het vermoedelijk bij een bosje bloemen houden.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:33

Lieke schreef:
Ik vermoed dat er wel iets meer aan de hand is dan alleen de potten en pannen? Want zo'n geld bedrag lijkt me geen reden om een echte ruzie te ontketenen.


Dat dacht ik dus ook.
Sowieso horen familie/verjaardagen niet om geld en cadeaus te gaan.

Ik mis de reden waarom je moeder niet op je verjaardag is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:36

HorseTopShop schreef:
Lieke schreef:
Ik vermoed dat er wel iets meer aan de hand is dan alleen de potten en pannen? Want zo'n geld bedrag lijkt me geen reden om een echte ruzie te ontketenen.


Dat dacht ik dus ook.
Sowieso horen familie/verjaardagen niet om geld en cadeaus te gaan.

Ik mis de reden waarom je moeder niet op je verjaardag is gekomen.


Ze had geen zin om op te staan. Ze bleef liever in bed liggen.

Uiteraard is er al veel langer (14 jaar) veel meer aan de hand. Maar dan ben ik morgen nog aan het typen. Het is wel al meerdere jaren aan de gang dat zij (veel) kleinere cadeaus geeft aan mij dan ik aan haar. Heb daar nooit echt een punt van gemaakt, maar na de diefstal is het wel een issue geworden voor mij.

Edit: Vorig jaar nog speciaal naar een boekenwinkel gereden voor een bon die niet online kon besteld worden. Boekenwinkel is 130 kilometer enkel voor ons. Dus ik heb nog nooit zitten rekenen of kosten noch moeite bespaard :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-19 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:37

Ik zou in dit geval ook enkel met een bloemetje aankomen. Iemand die jarig is gaat absoluut niet voor mij bepalen welk kado die krijgt en van welke waarde. Mocht iemand ondankbaar zijn over het kado dan komt er in het vervolg helemaal geen kado meer.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:39

Lieke schreef:
Ik vermoed dat er wel iets meer aan de hand is dan alleen de potten en pannen? Want zo'n geld bedrag lijkt me geen reden om een echte ruzie te ontketenen. Waarde van kado's uitruilen vind ik een heel raar systeem. Je geeft een kado wat je graag wil geven en binnen je budget past, niet (perse) van de zelfde waarde als dat je zelf verwacht.

Zelf zou ik het vermoedelijk bij een bosje bloemen houden.


Same thought.

Van mij zou ze vermoedelijk ook gewoon een bloemetje krijgen. Symbolisch, je geeft nog steeds een cadeau, krijg je dat al niet in je gezicht terug gegooid :).

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:39

Drie zoenen (weet niet of dat in België gebruikelijk is, in Nederland wel), een hand en een "gefeliciteerd met je verjaardag".

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:40

vevina schreef:
Ik zou in dit geval ook enkel met een bloemetje aankomen. Iemand die jarig is gaat absoluut niet voor mij bepalen welk kado die krijgt en van welke waarde. Mocht iemand ondankbaar zijn over het kado dan komt er in het vervolg helemaal geen kado meer.


Dit ja, gewoon een bloemetje, klaar.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:40

Zou haar een doos Merci/bonbons geven met een verjaardagskaart...

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:49

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken....

Het zou nooit om geld mogen gaan. Ik geef jou een cadeau van 50 euro dus ik verwacht een cadeau van 50 euro terug... Ik heb nog geld van jou tegoed dus je krijgt niks. Dat is natuurlijk onzin.
Op het moment dat een moeder spullen gaat stelen van haar kind, gaat er iets niet goed. Daar moet een onderliggend probleem zijn.
Misschien eerst dit probleem oplossen voordat jullie samen verder kunnen...?

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:52

ik sluit me bij horsetopshop aan. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten doen of er niks aan de hand is bij iemand die zelfs spullen steelt?

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:55

Quite spelen met een verjaardag is prettig, maar is niet de hoofdmoot. Wel weet ik dat die problemen er al veel langer zijn.

Ik zou een bloemetje geven en that's it.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:56

Ik geloof dat de relatie tussen DeMolenhoek en haar moeder allang niet meer te repareren is :+

@TS: je moeder verwacht iets van bol.com. Bol.com verstuurt ook boeketten. Ik zou zeggen, kom met lege handen, vertel je moeder dat ze morgen iets van bol kan verwachten en laat dat boeket een dag later bezorgen. Kost je 2 tientjes, en je hebt er een hoop lol van vermoed ik :)) Plus geen gezeik op de dag zelf, zodat je je grootouders niet in verlegenheid brengt.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:04

Ibbel schreef:
Ik geloof dat de relatie tussen DeMolenhoek en haar moeder allang niet meer te repareren is :+

@TS: je moeder verwacht iets van bol.com. Bol.com verstuurt ook boeketten. Ik zou zeggen, kom met lege handen, vertel je moeder dat ze morgen iets van bol kan verwachten en laat dat boeket een dag later bezorgen. Kost je 2 tientjes, en je hebt er een hoop lol van vermoed ik :)) Plus geen gezeik op de dag zelf, zodat je je grootouders niet in verlegenheid brengt.


Ik zou als ik jou was dit ook doen. ben je overal van af.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:07

Als je alleen voor je grootouders gaat, waarom dan niet op bezoek bij hen en deze verjaardag overslaan?

Anoniem

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:11

We gingen eerst bij hun op bezoek, toen kwam de verjaardag erbij :)

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:26

Eerlijk? Ik zou niet eens heen gaan en een andere afspraak maken met je grootouders.

Maar, als je toch gaat, ik zou dan gewoon een bloemetje of een doos chocolade meenemen. Het gaat uiteindelijk om het gebaar en op het moment dat geld zo'n issue is, zou ik dat dus ook zo min mogelijk besteden. Het gaat niet om of cadeautjes evenredig zijn, maar wel de intentie erachter. Met een kleinigheidje hou je de eer aan jezelf, maar ga je ook niets geven waar je eigenlijk niet achter staat.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:34

Precies wat Siesjuh zegt, dat wou ik ook typen.

Ik zou niet gaan of gaan en dan een aardigheidje meenemen.

Niet zo exact het geld uit lopen tellen met elkaar. Of duidelijk afspreken dat je onderling geen cadeau's meer doet, dan zit je ook niet meer met dat geld te miepen met elkaar.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:34

Alleen naar je grootouders gaan is niet mogelijk?
Voor je grootouders naarje moeder gaan, waarom?

Ik zou een bloemetje van €5 bij het tankstation kopen.
Of je dochter haar handafdrukken en voetafdrukken op papier zetten en dat geven.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:17

zacharyhill schreef:
Ibbel schreef:
Ik geloof dat de relatie tussen DeMolenhoek en haar moeder allang niet meer te repareren is :+

@TS: je moeder verwacht iets van bol.com. Bol.com verstuurt ook boeketten. Ik zou zeggen, kom met lege handen, vertel je moeder dat ze morgen iets van bol kan verwachten en laat dat boeket een dag later bezorgen. Kost je 2 tientjes, en je hebt er een hoop lol van vermoed ik :)) Plus geen gezeik op de dag zelf, zodat je je grootouders niet in verlegenheid brengt.


Ik zou als ik jou was dit ook doen. ben je overal van af.


Ja! Oh meid, die poedersuiker van jou. Ik vind dat je er altijd blijven moet staan en wees de wijze maar nee, zet haar maar een hak.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:26

ik zou bij de action voor een tientje een pakketje samenstellen! is er zo geen bedrag aan af te zien,

of iets onderuit de kast diepen, wat je zelf ooit gekregen hebt, maar nog nooit gebruikt hebt, mooie verpakking erom, klaar!

Christiene
Berichten: 7720
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:29

Bloemen had ze van mij kunnen krijgen maar die zijn ook al rap 15 euro dus dan toch zo'n cadeau kaart van bol.com.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:39

Een lege cadeukaart met niks erop :')
Nee even serieus, ik zou gaan voor een bosje bloemen en thats it. Vaker nee zeggen en minder lief zijn :(:)

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:53

Als dit mijn moeder was, was ze allang dood en begraven. Die hoefde zich bij mij niet meer op de stoep te vertonen.

In jouw geval vind ik je dan ook zéér coulant, en ze kreeg van mij een cadeau bon met €2,50 erop.

Sowieso vind ik het vreemd als een moeder zowat eist een bol.com cadeaukaart te krijgen en niks anders welkom is.

Maar, ik zou dus niet gaan en apart met grootouders plannen.