Vanochtend zie ik in de verte de jonge buizerds in de boom zonnebaden. Leuk, ik pak mijn canera en roep de honden.
We lopen daar naar toe.
Er zit een brede vaart tussen ons en de buizerds. De honden zijn lekker aan het spelen en ik maak foto's.
Plons. Is Baloe, de oude labrador van 13 jaar, de vaart ingevallen . Hij kan de steile kant niet meer opklimmen. Ik probeer hem naar verderop te lokken, waar de kant minder steil is en er niet zoveel brandnetels staan. ☺
Maar hij is dementerend en geschrokken. Dus staat onbewegelijk stil met alleen zijn kop nog boven water. Help.
Okay. Telefoon en camera veilig weg gelegd. Andere labrador Max afgelegd, want anders springt die mafkees er natuurlijk ook bij.
Voorrzichtig door de brandnetels heen het water ingegleden. Tot mijn middel in de sloot. Hond opgetild en de kant opgeduwd.. Ppppfff
Hij veilig. Nu ik zelf nog.
Vastpakkend aan de brandnetels de kant opgeklauwterd. Au au au
.
Baloe nagekeken. En ik geef Max het commando vrij en wil weglopen.
Plons. Natuurlijk. Die Mafketel springt er ook in. Ppfff maar hij is sterk en slim, dus een eindje verderop klautert hij er zelf uit.
Sta je dan, kleddernat, au van de brandnetels, moet je nog een half uur naar huis soppend doir de velden. Beehhhhh
Sop sop naar huis. Eerst honden wassen en nakijken
Het bad loopt nu vol. Kkeding in de was. Nu ik maar in bad. Modder afspoelen.
Fijne dag.

Oude dibbes. Zijn hoofd denkt meer te kunnen dan zijn lijf.