Ik ben dus alles behalve ziek, maar door de wisselende temperaturen en slechte droge lucht op kantoor een beetje aan het kuchen. Niet extreem, maar zo af en toe een kuchje. Vanochtend voor ik naar kantoor ging, heb ik netjes thee en honing ingepakt om te slurpen tijdens het werk om te voorkomen dat ik anderen zou irriteren met mijn kuchjes zo af en toe.
Nog geen uur op kantoor werd ik ineens aangesproken of ik per direct het pand wou verlaten want ik was ziek. Nee, ik ben niet ziek. Ik voel me niet ziek, ik voel me niet grieperig, ik heb geen hoofdpijn niks. Kan ik eventueel in een aparte ruimte werken dan? Nee kon niet. En het kon ze niet schelen dat ik me prima voel, ik moest maar naar huis en ziekteverzuim gaan halen voor 3 dagen

Toen had ik ook wel even zoiets van tsja.. Als het zo moet, prima! En ben lekker uitgebreid voor mezelf gaan koken, boodschappen gaan doen spelletjes gaan spelen en ik heb een paar uurtjes zitten zonnen op mijn balkon

Maar nu realiseer ik me net dat ik morgen een feestje heb. Ik sta dus (voor mij ongewenst) ziek gemeld, mijn werkgever weet dat ik me niet ziek voel en niet ziek wilde melden, maar ik heb ook zoiets van tsja.. Overdag ziek, 's avonds ook ziek. Alleen ben ik helemaal niet ziek!
Moet ik nu een feestje missen omdat ze op mijn werk vinden dat ik te ziek ben, terwijl ik me zelf gewoon 100% voel met een beetje een droge keel? Wel naar het feestje gaan terwijl ik "ziek" ben gaat rechtstreeks in tegen mijn norm en waarden, maar in dit geval was het geen keus van mij om me ziek te melden.
Ik baal hier van! Om scheve gezichten te voorkomen zou ik niet moeten gaan, maar het is wel het afscheidsfeestje van een vriendin van me die ik daarna tenminste een half jaar niet meer zal zien...