Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 12:53

Ik zie topics over 'voor het eerst op jezelf wonen' en 'binnenkort samenwonen', maar waarom ook niet gewoon een topic over verhuizen in het algemeen? :D

Mijn vriend en ik wonen ruim 2 jaar samen, maar wij gaan zeer binnenkort (dat wil zeggen: komende maand) verhuizen naar een andere woning, terug naar de provincie en plaats waar ik vandaan kom. Waarschijnlijk horen we deze week of we in de huurwoning terecht kunnen die we het liefst willen, maar anders hebben we nog een back-up. Beide woningen zijn in ieder geval per 1 april te huur en dat is al volgende week :D Voor ons is het de eerste keer dat we met een gehele inboedel (incl. 2 katten en een paard) van de ene plek naar de andere plek moeten.

Een hoop veranderingen de komende tijd! Ik ben benieuwd of er nog meer bokkers zijn die in een soortgelijke situatie zitten. Altijd leuk om ervaringen/frustraties/tips/ideeën uit te wisselen!

Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met het leeghalen van je huis, verhuizen van alle spullen, schoonmaken van de oude en de nieuwe plek, overbrengen van de dieren, doorgeven van wijzigingen, evt. klussen op de nieuwe plek etc?
Misschien leuk om elkaar een beetje te volgen in het hele proces!

Afbeelding

K_im

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:30

Ik ben een week of drie geleden voor de hopelijk voorlopig laatste keer verhuisd! Door omstandigheden heb ik een keer of 6 van woning moeten veranderen, en ben ik nu wel klaar mee :p Heb alleen nog wat dozen die ik uit moet zoeken, maar woon er verder al heerlijk.

De laatste keer heb ik eerst mijn nieuwe woning zo goed als woonklaar gemaakt. Dat wil zeggen sowieso alles geverfd hebben en enige opbergruimte gecreëerd hebben (één kamer woning, 36 m2). Ik ben ik twee stappen mijn spullen gaan verhuizen, omdat ik een stuk kleiner ben gaan wonen en enkel mee nam wat hoog nodig was. Een hoop dingen weggedaan, en de rest bij de tweede rit meegenomen.

Dieren pas verhuisd toen de meeste dingen over waren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:31

Over n poosje moet ik ook verhuizen, dan moet ik mijn studenten-appartement uit en doorstromen naar een grote-mensen-woning. Ik lees lekker mee :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:33

Ik meld mij ook, ik ga eind vh jaar verhuizen, samen met mijn vader, naar het huis van zijn vriendin in Brabant.
Mijn zus trekt in ons huis, dus niet het hele huis hoeft gestript te worden. :P

De meeste woonkamer meubels blijven hier, sommige gaan weg en een paar gaan mee.
Mijn eigen spullen gaan allemaal mee.

We beginnen zo nu en dan al eens met wat aparte ruimtes, zoals laatst de kelderkast, afgelopen weekend de zolder een beetje en binnenkort de schuur. Zo kunnen we alvast veel verkopen/weggeven/weggooien en houden we meer plek over om spullen al in dozen te stoppen.

Ik heb erg veel zin om die kant op te gaan, woon nu op steenworp afstand van Amsterdam(wat ook heel fijn is btw) maar ga nu lekker naar een boerendorp in Brabant, wel dichtbij Eindhoven dus nog vrij centraal. <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:34

Ik ben afgelopen zaterdag verhuisd! Vriendlief en ik woonden twee jaar samen in een studio. In december groot appartement gekocht. Drie maanden flink geklust en nu zitten we in fase leefbaar. Er moet nog wel eea gebeuren maar het is nu al heerlijk wonen <3!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:36

Ik ben heel benieuwd hoe verhuizen hier gaat verlopen, ik heb n aardige boekencollectie (ruim 600 stuks hier, en dan nog 100 tot 200 bij mijn ouders) die allemaal mee moeten. Afgezien daarvan is er een aquarium van 250 liter wat mee moet, maar dat hebben we eerder gedaan en is goed te doen, hoewel heel veel werk.

Ik ben benieuwd hoeveel spullen ik ga weggooien en hoe mijn nieuwe huisje wordt <3 . Ik heb al zo veel plannen! Lekker groot bed (want ik heb laatst 2 auping bedbodems cadeau gehad), aparte ruimte voor m'n boeken met UV folie tegen t raam, mooie grote foto behangen op 2 of 3 plekken...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:40

Ik ben afgelopen weekend verhuisd naar een andere stad vanwege het werk van mijn vriend. Alle spullen zijn overgebracht, maar de helft van de dozen staat nog in de garage en nog niet alle kasten staan in elkaar. Ik leef momenteel echt nog tussen de dozen, verschrikkelijk :') Helaas kan ik deze week nog niet zo veel doen in het huisje, want ik heb volgende week tentamens en dat gaat even voor... Haha!

Maar als het allemaal klaar is... <3 Het is zo'n heerlijk ruim en licht appartement, ben er ontzettend blij mee! We wonen hier veel meer in het groen en de stilte... Aaah, verademing.
Laatst bijgewerkt door Unseen op 25-03-15 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:42

Voor:

Afbeelding

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het rommelt nog wel enorm :+ hebben nog niks aan de muren hangen en de helft van de woonkamer en slaapkamers (niet op de foto :')) zijn nog bezaaid met bouwspullen, dozen en gereedschap.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:42

Boeken tja.. Ik heb een leuke beginnende collectie, stuk of 130. En daarnaast een hele kast vol aan bakspullen en kookboeken...
Moet ook allemaal mee. O:)
Ze houd gelukkig ook van koken dus kan ze een deel zelf ook gebruiken.

Wat ik ooit zou willen doen, als ik later mn eigen huisje heb.

Mega grote landkaart, of groot canvas (eventueel in 3 luik ofzo voor een leuk effect) en dan met pinnetjes aangeven waar ik zoal geweest ben, lijkt me supervet!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:43

Gaaf Plien91, van ouderwets naar mooi modern!

Die tafel van palets, erg gaaf! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:46

Cindeeh schreef:
Boeken tja.. Ik heb een leuke beginnende collectie, stuk of 130. En daarnaast een hele kast vol aan bakspullen en kookboeken...
Moet ook allemaal mee. O:)
Ze houd gelukkig ook van koken dus kan ze een deel zelf ook gebruiken.

Wat ik ooit zou willen doen, als ik later mn eigen huisje heb.

Mega grote landkaart, of groot canvas (eventueel in 3 luik ofzo voor een leuk effect) en dan met pinnetjes aangeven waar ik zoal geweest ben, lijkt me supervet!

Ik wil deze hebben in mijn bibliotheek-gedeelte:
http://www.bol.com/nl/p/fotobehang-wall ... 026516265/

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:48

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:49

Heel gaaf <3

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:54

Die sfeer wil ik n beetje maken in mijn bieb (als ik ruimte krijg om een aparte bieb in te richten). Daarom wil ik ook investeren in UV folie op de ramen, zodat alles mooi blijft.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:56

Ik meld me ook!
We hebben een huis gekocht. Inmiddels is er al een hoop gedaan. We zitten nu in het stadium dat we dit weekend over gaan. We komen van een duplex woning en gaan naar een eengezinswoning/tussenwoning met tuin en garage. Dus al onze meubels vallen straks in het niets. De nieuwe meubels verwachten we over 6 tot 7 weken. Voor die tijd willen we alles helemaal klaar hebben.

Wat we al gedaan hebben (in deze volgorde):
- Spullen van zolder overgebracht.
- Heel het huis schoongemaakt
- De behuizing van de meterkast in de keuken weggehaald. Deze wordt ondieper gemaakt en geverfd.
- Een metalen blad/krijtbord van de muur af gehaald. (muur moet helemaal opnieuw gestuct worden, omdat met het bord het oude stucwerk meekwam)
- Beneden de muren en het plafond gewit
- Behang van onze slaapkamer en een dwarsmuur beneden eraf gehaald
- Op de slaapkamer witte structuurverf aangebracht en 1 muur voorbewerkt en heeft een matte oud-roze kleur gekregen. Beneden het dwarsmuurtje voorbewerkt en ook een matte verf erop gedaan.
- Spullen die we deze week niet meer nodig hadden overgebracht.

Wat nog te doen:
- Oude huis schoonmaken. Morgen voorinspectie.
- Dit weekend spullen verhuizen (dan gaan we ook over)
- Het halletje schilderen
- Muurtje fixen
- De tweede slaapkamer onder handen nemen
- Lampen ophangen
- Ramen lappen
- Tuin in orde maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:57

ik blijf hangen hier :P , woon nu over een jaar waar ik woon en wil ook terug verhuizen naar ouderlijk dorp.

Vanavond toevallig bewoners bijeenkomst over het huis of ongeveer 48 appartementen waar ik woon , ben benieuwd hopelijk pakt het positief uit in mijn geval en kan ik verhuizen met voorrang. Ik zal zien , verhuizen staat wel op schema :P

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 14:08

Oh, wat leuk allemaal! Ik ga vanmiddag even alles uitgebreid lezen!

Wij hebben zojuist te horen gekregen dat alle gegevens die we hadden opgestuurd goedgekeurd zijn en dat de woning die we zo graag willen huren, officieel aan ons wordt toegekend!! *\%/* :D :D Ik ben helemaal door het dolle nu :D
Dinsdag gaan we het contract tekenen in de woning zelf en ik neem aan dat we dan ook meteen de sleutels krijgen en erin kunnen :D Net meteen even contact gehad met de huidige huurder over de overname van de vloeren/gordijnen/koelkast/gasfornuis/vaatwasser. Zou ons al heel erg schelen! Mijn vriend gaat vanavond na zijn werk langs de woning (hij werkt daar al in de buurt) om daar met ze over te onderhandelen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:15

Ik meld mij ook, ga over een week of 2 ook verhuizen naar een dorp kan daar voor een erg leuk prijsje een woon ark huren. Deze keer heb ik het wel makkelijk aangezien ik geen meubels hoef te verhuizen omdat hij volledig ingericht verhuurt word,

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:19

Hier ook een verhuizer. Ik ga 1 mei over, naar een prachtig souterrain. Ik woonde al op een van de mooiste plekjes in mijn stad, maar waar ik nu terecht kom is nog beter! Zie wel enorm op tegen het verhuizen want zie daar maar eens meubels in te krijgen. }:0

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:21

Hier ook! Als het goed is kunnen mijn vriend en ik begin mei verhuizen naar een nieuwbouwappartement. Dubbel zo groot als waar we nu wonen. Ik ben 19 en voel me enorm verwend met zulke luxe :D

In onze huidige woning (studentenwoning) mogen we niet boren, schilderen of vloer vervangen. Als gevolg; een vieze grijze brokkelmuur die, als je eroverheen "aait", allemaal cementzand loslaat. Kale muren met vieze vlekken erop van vorige bewoners of door ons. Een grijsbruine stoffen vloer waar je geen vlekken op kunt zien. Maar die zijn er wel.

Oh yes. There are. Ice tea en melk. En kattenkont van toen de kat haar kont begon te schrapen op het tapijt. En kattenspuug. En nog veel meer.
Ik vind het echt ongelooflijk ranzig, het enige wat je kunt doen is het spoelen en droogdeppen, maar meer ook niet.

In ons nieuwe huis komt laminaat (yay!) en hebben we een extra slaapkamer mét deur naar t achterpatio-tje.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:59

I'm in.

Wij zijn vorig jaar verhuisd naar een huurhuis, door omstandigheden terug moeten verhuizen naar plek 1, ondertussen iets gekocht, en wachten nu op de akte/sleutel.

Wij verhuizen met 5 paarden, 2 honden en 4 kippen :o

We komen van grote huizen met grote garages naar een klein compact huisje met miniberging. HELP :Y)

Alsook zowat alle meubelen passen niet in de nieuwe woning, dus dat wordt ook nog een zoektocht. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:13

Hier ook. Ik ga eind juli over. Eerst nog wat verven en klussen en dan de meubeltjes erin.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:27

Plien91 schreef:
Voor:

[ [url=m/sqXn13.jpg]Afbeelding[/url] ] [...]

Na:

[ [url=m/NixsCT.jpg]Afbeelding[/url] ] [...]

Beter *\o/*
Die afschuwelijke keukentegeltjes := Ze zijn nog overal, maar ze zijn zooooo lelijk. Goed opgeknapt zo, dit is tenminste een ruimte waar je in wilt verblijven!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 19:16

K_im: Zo, dat is veel, 6x! Ik hoop ook voor je dat je nu even niet meer hoeft te verhuizen.. Zoals jij hebt verhuisd ben ik ook van plan om te doen. Eerst daar schoonmaken en alles in orde maken en ik begin hier, denk ik, ook alvast maar met spullen inpakken. Moet morgen maar eens kijken of er verhuisdozen te regelen zijn. Probleem in ons geval is alleen wel dat het een uur rijden is van onze huidige woning naar onze nieuwe woning. Dus ik kan ook niet zo even op-en-neer. Wij verhuizen overigens van een appartement van 85m² naar een eengezinswoning met hetzelfde m² ongeveer. Qua spullen kwijt kunnen zal dat als het goed is wel lukken.

Leuk, Vjestagirl, naar een grotemensenwoning :D Zo voelt het voor ons nu ook een beetje, nu we naar een eengezinswoning gaan verhuizen. Ook in een kindvriendelijke wijk etc :P
Heb je al een woning op het oog? Heerlijk he, alvast bedenken over hoe je je huisje wil hebben.
Wauw, wat een joekel trouwens, die kaart op dat fotobehang. Wel gaaf!

Cindeeh: Oh, dat scheelt al, dat dingen kunnen blijven staan. Wel een flinke verandering, van in de buurt van Amsterdam naar een boerendorp in Brabant!

Plien91: Zo, wat een verandering! Echt veeeel beter hoe het er nu uit ziet! Het ziet er ook echt al als 'jullie huisje' uit! Ik vind dat pallet'tafeltje' in de woonkamer trouwens ook heel gaaf.

Unseen, fijn dat je er zo blij mee bent! Wel jammer dat je nog tussen de dozen leeft, haha. Maar dat komt vanzelf wel ;)

Cabelona, leuk om alles zo op een rijtje te zien. Jullie hebben zeker l een hoop gedaan! Misschien moet ik ook maar een soort van to-do-list maken. Ik moest trouwens even googlen wat een duplexwoning is.

Spannend, Rebecca! Ik duim voor je dat je ook snel kunt verhuizen.

BarryPlopper: Oh, wat speciaal een woonark (gewoon een ander woord voor woonboot neem ik aan?). Wel makkelijk dat je alleen je spullen hoeft te verhuizen.

Bubsje: Een souterrain, ook bijzonder! Is het zo lastig om daar je meubels in te krijgen dan?

Nachtlampje, als ik dat zo lees is jullie nieuwe woning dus een hele grote vooruitgang!

Kirrr: Zo, een hele volksverhuizing met al die dieren :P En dat wordt spullen verkopen als het niet past, denk ik?

Suzanne F., leuk en de hele zomer dus om nog te klussen!

Mijn vriend belde net trouwens, die is aan het onderhandelen geweest met de huidige huurders over dingen ter overname. We kunnen heel veel overnemen (vloer, maar ook gordijnen/rolluiken etc die er nog mooi uitzien), dus dat betekent dat we er zelf niet meer zoveel aan hoeven te doen :D En voor een mooie prijs. We komen hen dan ook meteen tegemoet, omdat zij niet nog in een week alles leeg hoeven te halen, muren te schilderen etc.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:05

RiannaB schreef:
Leuk, Vjestagirl, naar een grotemensenwoning :D Zo voelt het voor ons nu ook een beetje, nu we naar een eengezinswoning gaan verhuizen. Ook in een kindvriendelijke wijk etc :P
Heb je al een woning op het oog? Heerlijk he, alvast bedenken over hoe je je huisje wil hebben.
Wauw, wat een joekel trouwens, die kaart op dat fotobehang. Wel gaaf!

Momenteel ben ik nog even aan het afwachten waar ik werk ga vinden voordat ik écht huisjes ga kijken, maar ik zit al wel op de site van de woningbouw een beetje rond te neuzen ;)