postbode gooit doos met zadel erin in mn tuin !!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

postbode gooit doos met zadel erin in mn tuin !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:09

Kom ik gisteren per toeval achterin mn tuin,zie ik opeens een doos staan.
Half onder het afdak en half in de regen.
Blijkt het dus het springzadel te zijn dat ik besteld had via iemand van bokt.
Ik zat maar te wachten op dat zadel maar er kwam dus geen zadel.
Heb op de verzenddatum gekeken en blijkt ie al vanaf donderdag in mn tuin te liggen.
Er lag geen kaartje in mn bus met: hoi ik heb em voor het gemak maar in je achtertuin neergedonderd,helemaal niks.
Het pakket was wel niet verzekerd verzonden maar ik neem aan dat ze wel verplicht zijn de doos bij je af te leveren en desnoods bij de buren af te geven.
Het zadel is dus zeiknat van de regen,kat heeft op de doos gezeken,stinkt een uur in de wind,doos is verkreukeld,zadel heeft allemaal schade.
En dat terwijl ik een nieuw zadel heb gekocht.
Wat moet ik hier nu mee aan en kan ik TNT verantwoordelijk stellen?
Wilde namelijk een net zadel en geen verzopen beschadigde kattekrabpaal.

Vjestagirl

Re: postbode gooit pakket in mn tuin !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:11

Het lijkt me wel!

Ze kunnen dat toch niet zomaar maken!

Deau

Re: postbode gooit doos met zadel erin in mn tuin !!!

Jee, wat belachelijk!!
ik zou er zowiezo even foto's van maken.

En stap met meerdere mensen naar een progamma als radar.

Het is toch echt belachelijk!!

LadyMadonna

Re: postbode gooit pakket in mn tuin !!!

ik zou om te beginnen eens even (rustig! Persoon aan de tel kan er ook niks aan doen) naar de klantenservice van TNT bellen om te vragen wat je hiermee kan. Op basis van het antwoord wat je daar krijgt verder gaan.

het is iig alles behalve netjes, en dat zal TNT zelf (mag ik toch hopen) ook vinden

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:12

ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij dat ze het af moeten geven, persoonlijk, of anders een briefje dat je het bij de buren of het postkantoor op kan halen, dit is echt te belachelijk, zou zeker contact met ze opnemen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:13

Dit hebben ze bij ons ook een paar keer gedaan Boos! ... Ik zou TNT aansprakelijk stellen, het is tenslotte geen pakje suiker dat vochtig is geworden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:13

Bloos! Die rare verhalen hoor ik de laatste tijd wel vaker Ja
Mijn ouders hebben er de laatste tijd ook flink last van. Mijn stiefpa heeft zelf bij TPG gewerkt, dus die heeft die vriendelijk vent even aangesproken Nagelbijten / Gniffelen
Die man had ook gewoon een duur pakket voor de deur neergelegd terwijl mijn ouders er de hele dag niet waren! Verward

Zeker er achteraan gaan!!!!
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 07-01-08 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:14

Bij ons leggen ze wel eens iets in de schuur of in de serre, maar daar kom je elke dag langs en er raakt niets beschadigd. Ik vind dit wel erg belachelijk ze. Nagelbijten / Gniffelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:15

Onlangs nog een topic tegen gekomen over verzendperikelen met de TNT. Helaas moet de verzender een klacht indienen bij de TNT om vergoeding te krijgen. Als hij niet verzekerd verzonden is ben ik bang dat het erg moeilijk wordt om een vergoeding te krijgen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:16

jeetje dat is echt niet netjes !
Gebeurd bij mij ook hoor Knipoog Maar dan ligt er wel een briefje in de bus (Moeilijk te ontcijferen maar toch Knipoog )
Maar op dat briefje staan altijd opties die ze kunnen aankruizen als "afgeleverd bij buren " en "eerstvolgende werkdag tussen 9-10" enzo. .Er staat geen "in de tuin gedumpt" tussen dus lijkt me echt dat dat niet mag hoor Knipoog
Gewoon even bellen en kijken wat er gezegd word..

Redrumfox

En ik maar denken dat de TNT alleen mij moest hebben, blijkbaar ben ik niet de enige met slechte ervaringen.. Ik zou ze zeker aansprakelijk stellen, dit kunnen ze écht niet maken! En als ze zich daar niets van aantrekken dan zou ik je kat maar eens flink wat dozen onder laten piesen en die daar mooi door het raam mikken. ''Ja hoi, ik heb ze voor het gemak maar even in het kantoor neergeflikkerd.'' Sigaar

Nee zonder gekheid: hier moet je wel werk van maken hoor, dit kan zo niet.

winnitou

Heb het zelfde gehad met digiale camera, was in de zandbak gelegd, heeft daar een week gelegen voordat mijn zoontje het pakketje vond.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:17

doen ze wel vaker hoor. maar meestal legen ze dan een briefje klaar. ik heb het heel wat jaren terug wel eens gehad toen ik nog thuis woonde en het nog ptt was. hadden ze pakje in konijnenhok gelegt en geen briefje. ik had het nooit doorgehad want gebruikte dat hok niet meer en stond ook niet bij de rest van de hokken. ik natuurlijk helemaal des duivels geworden op de persoon waar ik wat van gekocht had. tot ik het maanden en maanden later in het konijnenhok vond...

bij mij leggen ze het altijd in de schuur. ik ken de jongen van de pakketdienst en heb gezegt dat ik het prima vond.

ik zou gewoon even opbellen, maar denk niet dat je veel bereikt helaas...is jouw woord tegen die van de pakketdienst.

jwbos

Op zich lijkt het me logisch dat de TNT de schade vergoed, MAARRR.

Uit eigen ervaring weet ik dat ze echt heel erg moeilijk gaan doen want, zo zeggen ze, het is de verantwoording van de verzender dat er niets met het pakket kan gebeuren en dat je het maar moet verzekeren. Een pakket wat ook spontaan van de aardbodem is verdwenen, ook volgens de track&Trace deze stopte bij de balie van het postkantoor waar we het afgeven hebben Boos! , hebben ze niet vergoed omdat het "standaard" verzonden was (is toch 6 Euro 20).

Maar ik zou het toch proberen!

Knoffer

Belachelijk. Dat kan echt niet zomaar, verzekerde verzending of niet, dit hoort niet en is gewoon slordig werk van de TNT. Als ze bij ons iets op de stoep zouden leggen zou het binnen een paar minuten gejat zijn. Het moet gewoon aan of jouzelf, de buren of het postkantoor afgeleverd worden, niet in de tuin gedumpt worden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:19

Hetgeen waarom dit waarschijnlijk voorkomt heeft geloof ik met het uurtarief te maken.
Het aanbieden van een pakket wanneer de mensen thuis zijn kost de besteller niets en krijgt gewoon doorbetaald. Alle pakketten die niet uitgegeven kunnen worden moeten ze de keer daarop nogmaals aanbieden en dan word het geloof ik anders vergoed en dat is geloof ik ( don't shoot me, if its wrong ) de rede waarom de besteller op deze wijze een pakket neerzet. Maakt het niet minder erg natuurlijk.
Misschien zitten er wel TNT'ers op bokt die er wat meer van weten?

Edit: Ik had laatst trouwens voor 40 euro aan tropische aquariumplanten voor de deur staan in de kou Verward Was ik ook bepaald niet blij mee!!!
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 07-01-08 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:20

Dit is niet acceptabel! Je spullen (ook al is het niet verzekerd) hoort gewoon netjes bezorgt te worden waar betaal je anders zoveel voor?! laatst had ik laarzen bij divoza besteld en meneer de postbode had voor het gemak de doos maar in de plantenbak gelegt. planten plat en iedereen had het zo mee kunnen jatten.
Vind het bij jou pakketje ook echt geen stijl!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:21

Ik zal dus onmiddellijk de klachtendienst van TNT bellen, zij moeten weten wie de postbesteller was. De schade aangetekend verhalen op TNT, zijn ze bedonderd... Boos!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:23

Wij wonen in het buitengebied, en hebben tegenwoordig een zinken emmer staan naast de deur. Daarin worden (meestal) alle pakketjes in gedaan. En in de brievenbus aan de weg, netjes een briefje met waar het pakket is neergelegd.
En ze hebben inderdaad van die briefjes met verschillende mogelijkheden. Kleine moeite om het pakket mee te nemen, en bij het dichtsbijzijnde postkantoor af te leveren Knipoog

In jou geval Meetje, zou ik zeker bellen met de klantenservice. En ik zou ook contact opnemen met de verkoper, vragen of deze ook verhaal wil halen bij de TNT. Samen sta je toch sterker dan 1 Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:27

heb je toevallig met je credicard betaald, want dan is vervoer verzekerd!

ik zou in ieder geval de TNT aansprakelijk stellen, en desnoods de postbode zelf het op zijn WA laten verhalen.

balen voor je! Ach gut
ik heb het ook vaak zat; komen de buren met iets voor me aan, terwijl er geen briefje ofzo in de bus ligt. ik ben blij dat ik zulke eerlijek buren heb! TNT, weg ermee! Boos!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:30

belachelijk zeg...bij ons nemen ze het of mee terug, of ze geven het aan de buren.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:38

Heb zojuist TNT opgebeld en contact opgenomen met degene waarvan ik het zadel heb gekocht.
Zij is er ook voor me achteraan gegaan.
Het pakket was wel verzekerd,dus dat scheelt misschien.
TNT gaat wel een procesverbaal laten opmaken tegen de postbode.
Hoop zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:40

Jammer dat je niet EERST even met mij contact opgenomen hebt Knipoog

wij verzenden namelijk alles WEL verzekerd
en NIET via de TNT

we zijn al aan het uitzoeken wat er hier door wie foutgegaan is

graag zijn wij asap foto;s van het zadel om de schade
te kunnen zien (alleen waterschade? of wat ..is niet echt duidelijk nog)

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:41

Jeetje fijn weer!

Goed dat ze een procesverbaal gaan opmaken, dit kan gewoon niet zo. Ik ben een tijdje postbode geweest, maar mij werd duidelijk verteld dat ik pakketjes niet mocht dumpen, tenzij er een goede plek was (bijvoorbeeld in een schuur), en dan altijd een briefje door de bus moest doen...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:53

Wat een service zeg Clown
Hopelijk wordt het goed opgelost. Begrijp dat je het bij Nicky hebt besteld? Hopelijk kunnen jullie elkaar helpen.

Mijn ouders ook een keer, kwamen thuis van vakantie en zagen 'toevallig' dat er een hor los was van een klein klapraampje van de logeerkamer. Had de postbode dus een pakketje door het raampje naar binnen gegooid. Geen briefje, logeerkamer komen ze ook niet dagelijks en pakketje was onder het bed geschoven, als dat hor niet was opgevallen had het er goed weken kunnen liggen Clown