Bij BB gebeuren er inventieve dingen - men bouwt een muurtje van kleren boven het (vrij lage) muurtje van de douche om niet gezien te worden, men kleedt zich in de douche pas uit, doucht in een badpak, ...
Vind jij dit preuts, of zeg je "dit vind ik normaal, dit zou ik ook doen"?
Wanneer is iemand preuts?
Ik snap het wel - ik noem mezelf uit gemakzucht ook altijd preuts

Ik ben zo iemand die niet naar een publieke sauna zal gaan. Ik lig enkel in mijn eigen tuin monokini, nooit in het openbaar (ik heb het 1x geprobeerd en voelde me nogal ongemakkelijk).
Ook vind ik het niet nodig dat iemand mij in mijn ondergoed ziet, ook al bedekt dat even veel/weinig als een bikini - in die bikini vertoon ik me overigens wél gewoon, zonder schaamte.
Het is niet zo dat ik me schaam om mijn lichaam, integendeel, ik ben heel blij met hoe ik er uit zie! Daar ligt het dus niet aan.
Het is eerder zo dat ik ondergoed als privacy ervaar, en dat ik zoiets enkel voor mijn vriend bewaar (of de HA of de gynae oid). Als ik ga shoppen met mijn beste vriendin is dat weer iets anders, die mag mij wel gewoon in ondergoed zien. Die mag ook gewoon naar de wc als ik in dezelfde ruimte onder de douche sta.
Het is maar een tiet, het is maar een kont.
Maar het is tegelijkertijd wel mijn tiet, en mijn kont, en dus privé.
Kan je dit aan opvoeding wijten? In mijn geval zou dit wel opgaan hoor - ik kan me niet herinneren mijn ouders ooit naakt gezien te hebben. Laat staan mijn broer. Sterker nog - ik en mijn broer schelen net geen 2 jaar, en zijn dus altijd vrij close geweest. Vanaf een bepaalde leeftijd (8 ofzo? 10 misschien?) wilden wij elkaar niet meer naakt zien. Als de ene in bad ging, zat de ander in de kast onder de lavabo. Maar dus echt wel in de kast, om vooral niks te zien te krijgen haha.
Ben ik preuts omdat ik het not done vind dat een man in zijn bloot bovenlijf op straat loopt? Dat is maar een borstkast, maar dan denk ik "joh, je loopt op straat, doe kleren aan". Die blote borstkast stoort me op het strand of aan het zwembad dan weer helemaal niet!
Korte jurkjes, een diep decolleté, ... storen me in het geheel niet. Mannen in een Speedo zijn doorgaans lelijk, maar het blote daarvan stoort me ook niet. Een hemd dat open staat stoort me ook niet.
Ik heb gewoon zoiets van "naaktheid bewaar je voor je partner". Lingerie ook, ook al toont dat even veel/weinig als een bikini. "Onder de vrouwen" heb ik het makkelijker, maar me omkleden in bijzijn van een man die niet mijn partner, HA of gynae is zou ik dus niet doen.
Wat vinden jullie preuts? Wat vinden jullie normaal?