[LZP] Een mooie dag...
Mijn neefje was rapper en is plotseling op 19-jarige leeftijd overleden.
Andere topics over hem:
[LZP] Met trots laat ik jullie horen
[ENT] Morgen een programma over mijn overleden neefje
Skinny vinny heeft 3 jaar terug voor een overleden vriend van hem een nummer geschreven. Dit nummer is afgelopen jaar na veel stemmen op 1 gekomen in de IJmond top 50. Supertrots ben ik natuurlijk op hem

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... inny-Vinny
Helaas waren zijn vrienden en bevriende rappers er niet zo happig op, omdat Vinny eenmaal een nummer heeft geschreven over een overleden vriend en daarbij zelf ook overleed. Iets met bijgeloof

Maar ik voelde me zeer aangesproken door deze oproep, mede doordat Vinny mij vaak heeft gevraagd om samen een nummer op te nemen, ik zei altijd wel 'ja leuk moeten we doen' maar mede omdat ik hem nooit zo serieus nam kwam dat er niet van. Ik voel mij nu de aangesproken persoon met de microfoon om dit als een soort samenwerking te doen. Zijn tekst, mijn uitvoering. Aangezien ik niet kan rappen ga ik het zingen en omdat het veel tekst is heb ik het ook aangepast.
Ik vind het best spannend en het is ook best aangrijpend, maar ik wil dit zo graag doen, dat ben ik hem echt verschuldigd. Ik ben momenteel met tekst en zanglijnen bezig en het raakt me. Ik hoop dat het minder wordt, maar ik vertrouw op mezelf dat ik het aan kan

Hieronder staat het nummer. Ik ga de pianolijn gebruiken en met een pianist er iets nieuws maar uiteraard wel herkenbaars van maken. 30 april zal ik het nummer ter gehore brengen bij het kerkplein in Beverwijk. Ik heb er zin in, al vind ik het best eng!
'Ik voel mij de aangesproken persoon met de microfoon(, de uitverkorene met een droom)' was zijn tekst uit een van zijn nummers. Deze tekst staat nu ook op zijn grafbeeld. Ik voel dit nu heel erg hetzelfde, en zo kwam het bij me op om deze zin te gebruiken. Het staat ook in de krant(ik ben geinterviewd) en zal ook in het nummer verwerkt worden.

Nu ik dit typ en vooral nog eens kijk naar de zin op de foto word ik wat emotioneel. Zijn dromen, zijn wil, het is zo vroeg gestopt... Veel te vroeg.