Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daisy01

Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 10:47

Naar aanleiding van een discussie in dit topic: [LZP] Topic over ervaring met het paranormale. open ik als stille meelezer dit topic om hier verder te discuseren.

Ik wil graag dat bovenstaande topic een gezellig kletstopic blijft!

Succes! Maar hou het wel gezellig.....

gohya

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:16

Tja wat er waar is? dat is heel moeilijk,want ieder heb zijn eigen mening/geloof in het paranormale.Zo zeg ik weer dat iemand die écht paranormaal begaafd is nooit geld zal vragen voor hulp.Ook zal die nooit in de media verschijnen of zich bekend maken.Er bestaan zeker wel paranomale mensen,alleen zien of horen wij die niet op t.v. of media.Doe je dit toch raak je gegarandeerd je gave's kwijt!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:42

Goed idee om dit topic te openen!

Mijn mening is ook dat ieder dit voor zichzelf moet uitmaken. Ik geloof er in omdat ik zowel persoonlijk als van mensen die dicht bij mij staan ervaringen heb mee gemaakt/gehoord.

Deze site http://wetenschap.infonu.nl/diversen/56956-geloven-in-de-wetenschap.html stelt:

[...]De wetenschap heeft de rol van de kerk overgenomen[...] Men doet net alsof wetenschappelijke feiten onomstotelijk vast staan. Omdat uit experimenten steeds dezelfde uitkomst blijkt. Maar dit is niet waar want elke uitkomst van een experiment is van te voren vaststelbaar door de aarde van de te onderzoeken hypothese die men stelt. De denkrichting waarin een wetenschapper is opgevoed bepaalt de uitkomst.

Ik denk dat iedereen vroeg of laat wel een keer te maken krijgt met iets onverklaarbaars. Voor de meeste dingen zijn er logische verklaringen maar voor 1001 dingen zijn die verklaringen er niet.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:47

gohya schreef:
Tja wat er waar is? dat is heel moeilijk,want ieder heb zijn eigen mening/geloof in het paranormale.Zo zeg ik weer dat iemand die écht paranormaal begaafd is nooit geld zal vragen voor hulp.Ook zal die nooit in de media verschijnen of zich bekend maken.Er bestaan zeker wel paranomale mensen,alleen zien of horen wij die niet op t.v. of media.Doe je dit toch raak je gegarandeerd je gave's kwijt!

Maar mensen die dat hele dagen doen, moeten toch ook eten? Er rijk van willen worden vind ik weer iets anders......

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:49

Leuk weer een eindeloos discussietopic :+

ben ook van mening dat sommige er heilig van overtuigd zijn en anderen helemaal niet! zelf zit ik ertussen omdat ik sommige dingen wel erg ver gezocht vind en aan de andere kant heb ik het zelf ook wel eens meegemaakt! het is maar hoe je het wil bekijken!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:50

Ja, ik geloof er zeker in :j
Veel mensen zeggen dat ze 'iets' hebben terwijl dat dus niet zo is.... Heel veel mensen kunnen dingen leren wat mensen paranormaal vinden :')

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:51

Nanette1:
Daar heb je gelijk in, pendelen bijvoorbeeld kan iedereen leren :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:01

@gohya, ben het absoluut eens wanneer het om hoge bedragen gaat, maar voor de tijd die je ergens insteekt, mag je best een vergoeding vragen vind ik!

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:06

Ik ben ook een stille meelezer van het topic wat TS in haar OP heeft gezet. ik vind het goed dat er een apart topic is gekomen voor discussies, want het topic over ervaringen ging niet meer over ervaringen :+

Esther, eigenlijk kan je alles leren, niet alleen pendelen.
kentaro, ik vind ook dat je een vergoeding mag vragen voor je tijd en moeite die je ergens insteekt. Je gaat toch ook niet zeggen als bijv. ramenlapper tegen je klanten, ik doe het gratis hoor, ik vind ramen lappen alleen maar leuk en doe het om mijn klanten te helpen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:21

:D
Ik ben het helaas niet eens met dat je alles kunt leren :o Was het maar waar!!! Ik zou echt heel graag bijvoorbeeld mensen kunnen lezen (wat er aan mankeerd zeg maar), maar het lukt me echt niet :P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:23

Ik ben altijd razend geinteresseerd in paranormale zaken. Wat waar is, en wat niet.. ik heb het idee dat je we daar nooit met zijn allen precies achter zullen komen. Het lijkt me ook lastig om een grens te trekken tussen wat je gelooft en wat er is. Maar dat wat er echt is, is vaak weer niet aan te tonen.
Dus het blijft een doolhof.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:25

Ik geloof toch dat je het kunt leren. En ik denk dat als je hoe dan ook oefent, het niet lukt, je er nog niet klaar voor bent.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:25

Maar moet iets ook echt aangetoond kunnen worden?????
Wanneer iets voor iemand werkt (al is het zeg maar een hand op iemands schouder), is het toch goed?!?
En of dat nu komt doordat het bij iemand tussen de oren zou zitten, of omdat iemand anders echt geholpen heeft!!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:29

Nee, ik bedoel absoluut niet dat het aangetoond moet worden. Ik bedoel het meer van 'voor ons allemaal' kun je denk ik nooit echt laten zien wat waar is. Iedereen kijkt zo anders. Veel proberen er weer een andere verklaring voor te geven, of weet ik het.
Ik vind het allemaal wel erg boeiend. Ben wel erg benieuwd hoe groot die wereld 'daar achter' wel niet is. Als ik er over nadenk word ik er bijna bang van :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:31

gohya schreef:

Wie heeft je dat wijsgemaakt? Charmed? :) "gaves" zoals jij ze noemt, héb je, die maken deel uit van je zoals gevoelens. Die KUNNEN ze je niet af nemen. En als je er rijk van kan worden, dan ben je gewoon niet juist bezig. Iemand die het góed doet kan je er niet rijk van worden. Als ik van sommige lees hoeveel tijd ze er in steken... Nee mij maak je niet wijs dat die mensen er rijk van worden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-10-10 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:32

Ik denk dat het alleen waar kan zijn als je erin gelooft. Ik heb ook momenten dat ik open sta voor dergelijke dingen, en dan ervaar ik ook hele bijzondere dingen. Maar soms sta ik er niet voor open, en dan gebeurt er ook niks op dat vlak. Vandaar dat ik ook denk dat er meerdere 'waarheden' zijn, het is er wel én niet.

Overigens: natuurlijk kan zoiets niet wetenschappelijk worden bewezen. En ik geloof ook niet dat iedereen die stelt 'paranormaal begaafd' te zijn, dat ook daadwerkelijk is. Mijn ex riep bijvoorbeeld dat hij mensen hun gevoelens 'mee-voelde'. Nou, dan van iedereen behalve van mij zeker. :Y)
Maar aan de andere kant, zijn er zeker mensen die in zekere zin 'aantonen' dat er meer is. En dat mensen er hun 'beroep' of hobby van maken vind ik ook niet gek, wél vind ik dat je erg kritisch moet blijven omdat er genoeg charlatans zijn die misbruik willen maken van de naïviteit van mensen, zoals het feit dat mensen graag iets wíllen geloven.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:40

Iemand die echt paranormaal begaafd is, herken je binnen een minuut. Die vraagt niet maar vertelt en loopt niet er niet mee te koketteren. Ook hebben die mensen geen kamer vol met beeldjes, sieraden, kruizen en wierook. Al die aurareadings via foto en healings op afstand allemaal onzin.

De doden moet je op een geven moment ook met rust laten. Verwerk je verdriet en geef het een plek want je dier of overleden Oma steeds 'opzoeken' is denk ik ook niet de bedoeling.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:41

Fotoreadings onzin? Ik geloof daar eigenlijk juist wel in. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:42

fotoreading en aurareading zijn verschillende dingen... :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:43

Ahh pardon. Ik moet nog veel leren. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:44

:D Je hoeft je niet te excuseren.

Een aurareading via foto zie je vaak op van die paranormale beurzen. Ze maken een foto en dan zou je aura zogenaamd bij op die foto staan. :)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:44

Ayasha schreef:
:D Je hoeft je niet te excuseren.

Een aurareading via foto zie je vaak op van die paranormale beurzen. Ze maken een foto en dan zou je aura zogenaamd bij op die foto staan. :)

Waarom zogenaamd? Denk jij dat dat nep is?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:45

Oh zo! Nou, ik zou dan wel mijn twijfels krijgen. Als je eerst een foto moet maken voor die aura, zou ik me wel sterk afvragen of je die dan ook niet gewoon 'in het echt' zou moeten kunnen zien?
Of zeg ik nu iets heel raars ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:46

Ik denk inderdaad dat het nep is.

Je kan hem ook in het echt zien RS. Maar hem vastleggen op foto... Ik acht die kans klein.. ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:47

Red_Savage schreef:
Fotoreadings onzin? Ik geloof daar eigenlijk juist wel in. :j

Ach, ieder die zijn werk een beetje serieus neemt zorgt er gewoon voor dat hij 9of zij) zijn klanten in de ogen kan zien. Readings/healings op afstand is gewoon geldklopperij om zo veel mogelijk klanten in een kort tijdsbestek te kunnen 'helpen'.

Reading en healings kan beiden op afstand worden aangeboden R_S.