En dan kom je op tv!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

En dan kom je op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 21:38

Ok dit wordt denk ik een lang verhaal, dus ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.

Eerst even een beetje voorgeschiedenis:
Aangezien ik al mijn hele leven last heb van behoorlijk overgewicht heb ik vorig jaar besloten om te gaan voor een gewichtsreducerende operatie. Ik ga dus komende dinsdag geopereerd worden en dan krijg ik een Gastric Bypass.
Iets waar ik hardstikke klaar voor ben, maar ondertussen vind ik het ook ontzettend eng, het wordt mijn eerste operatie (dus alle ervaringen zijn welkom) en ik heb ook nog nooit in een ziekenhuis gelegen en nu zal ik 2 nachten moeten blijven.
Ik wordt dinsdag lekker vroeg om half 8 in de ochtend gelijk geopereerd, dus gelukkig niet zoveel tijd om mezelf druk te maken.

Maar goed, nou heb ik op de middelbare school een vriendin gehad die nu bij een productiemaatschappij werkt, zij hebben ook Over Mijn Lijk en XXS gemaakt.
Zij kwam mijn ouders tegen in de Hema en vroeg hoe het met mij ging. Mijn moeder vertelde over de operatie en toen kreeg zij gelijk zo'n gloeilampje boven haar hoofd.
Nou gaat Skyhigh tv (dat is dus die productiemaatschappij) een nieuw programma maken, namelijk XXL.
Waar XXS ging over mensen die aan het vechten waren tegen Anorexia, gaat XXL over mensen die vechten tegen hun overtollige kilo's en wat ze in hun dagelijkse leven tegenkomen aan vooroordelen en waar ze tegenaanlopen, problemen en dat soort dingen.

Ze heeft mij toen gebeld met de vraag of ik daar misschien aan mee wilde werken en na even nadenken heb ik besloten dat ik het eigenlijk wel een goed idee vind. Zowiezo staat er bij mij een hoop te gebeuren en de komende maanden zullen een hoop veranderingen met zich mee brengen voor mij. Ook zoeken ze mensen met een doel en heb ik nu dus als doel dat ik een mooie jurk wil dragen op mijn broers bruiloft op 8 juli volgend jaar.
Dus ik ga natuurlijk na de operatie keihard mijn best doen om het resultaat zo goed mogelijk te krijgen.

Nou in ieder geval, ze zijn afgelopen maandag komen praten, was een heel leuk gesprek. En toen moest ik laten weten wanneer ik geopereerd zou worden (dat hoorde ik namelijk pas een week van te voren) ik had als voorlopige datum 5 oktober gehad, maar daar mocht ik niet op rekenen zeiden ze toen ik daarover had gebeld een paar weken geleden.
Dus ik dinsdag weer gebeld om te vragen of er al meer duidelijk was, maar stond nog steeds als voorlopige datum 5 oktober. En echt 1,5 uur later werd ik gebeld. Dat er in het systeem stond dat ik graag gebeld zou willen worden als ze een datum wisten.
En ja hoor het werd dus toch 5 oktober... oh jeetje wat eng, nog maar een weekje te gaan, dan komt het ineens wel heel dichtbij.

Ik kon dus gelijk naar Skyhigh bellen met de mededeling dat het echt 5 oktober werd. Dus zij zijn gelijk plannen gaan maken en we hebben veel telefonisch contact, ook hebben ze mij een cameraatje gestuurd waarmee ik dus mezelf kan opnemen als ik bijvoorbeeld een hele leuke dag heb gehad, of juist niet natuurlijk. Offee als ik voor het eerst na die operatie weer vast voedsel ga eten, of me ga wegen. Dat soort dingen dus.

Maandag komen ze voor het eerst filmen, dan gaan we eerst naar mijn paardje, en daar wat praten over mijn doelen en keuzes. En dan 's avonds gaan we naar mijn favoriete restaurant, voor het laatst hahaha. En daar gaan ze ook weer filmen.

En dan dinsdag heeeel vroeg uit bed, moet me om half 7 melden in het ziekenhuis. Skyhigh had ook het ziekenhuis gebeld om te vragen of ze van te voren nog met me mochten komen praten en ook filmen, toen heeft het ziekenhuis gezegd dat ze als ik dat goed vond ook de operatie mogen filmen. Ik heb daar dus toestemming voor gegeven, want dat kan best interessant zijn en voor mezelf natuurlijk ook. Kan ik ook eens zien hoe ik er van binnen uit zie hahahaha.

Dus nou ja, volgend jaar ben ik dus te volgen op XXL bij de KRO. Vind het echt hardstikke leuk en ik hoop toch wat vooroordelen weg te nemen bij mensen. Niet iedereen wordt dik van eten. Ik werd geboren als 10,5 pond zware baby en vervolgens mijn hele leven altijd dikker geweest als de rest van de kinderen. En dan is het zo jammer als je dan een keertje een ijsje gaat eten dat je dan gelijk aangestaard wordt met blikken van: "pffff dat kan jij toch beter niet doen"
Dus dat is de grootste reden waardoor ik hieraan mee ga doen. Ben erg benieuwd wat ze ervan gaan maken, ik heb XXS pas achter elkaar zitten kijken en vond het echt ontzettend mooi gemaakt.

Overigens presenteert Yvon Jaspers het niet meer, maar nu wordt het gepresenteerd door Sofie van den Enk. Die ik maandag ook zal ontmoeten, lijkt me een erg leuke meid, dus ik heb er eigenlijk wel erg veel zin in.

Sorry voor het lange verhaal... moest het even allemaal neerzetten.

eenitraM

Re: En dan kom je op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:43

Wow! Wat superspannend zeg! Ik ga zeker kijken.

Vind het knap van je dat je het aandurft om jezelf van binnen te bekijken :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:43

Wat gaaf zeg! Dat je op tv komt. Veel succes en sterkte met de operatie. Hopelijk verloopt alles goed.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:44

Wat ontzettend moedig van je dat je die operatie gaat doen, en nog moediger om dat dan ook maar aan de hele wereld te laten zien d.m.v. de tv. Niet iedereen zou daarmee instemmen!
Ik wil je heel veel succes wensen meid, en ik weet zeker dat je net zo zult stralen als je aanstaande schoonzus!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 21:45

Nou mijn schoonzusje moet natuurlijk nog veel meer stralen als ik, aangezien het haar dag is. Maar ik ben graag een stralende 2e. Ik moet toch naast mijn broer staan, want hij heeft mij als zijn getuige gevraagd. En dat doe ik natuurlijk heel graag, maar dan wel straks vol zelfvertrouwen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:46

wauw zeg enorm veel respect dat je dit alles durft doen!
denk dat als je de afleveringen bewaart en na enkele jaren ernaar terug kijkt, het echt wel leuk moet zijn om nog even te zien hoe het was!

Ik wens je allesinds erg veel succes! :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:46

Dat zelfvertrouwen zul je hebben, en je zult er schitterend uitzien, ik weet zeker dat het je gaat lukken om af te vallen, je hebt een hele goede reden ervoor, en dat motiveert enorm!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:47

Wooeewww!!!!

You Go Girl!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:48

Wat een top kans Lieke! :))
Het gaat niet makkelijk worden denk ik maar ik vind het echt super dat je mee gaat doen aan dit programma. :j
Laat je tzt weten wanneer en hoe laat het uitgezonden wordt?

En hou ons hier ook maar op de hoogte van alles.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:49

Echt ontzettend dapper en stoer van je!
Ik hoop echt van harte dat je operatie slaagt en je je doel bereikt :)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:50

Ik heb veel respect voor je dat je dit allemaal durft!
Ik hoor graag hoe het afloopt. Ik ben van plan een operatie aan mijn oren te laten doen(voelt zelfs naar om het te moeten typen..)..
Heb ook ooit eens zo'n soort programma gezien, en het schijnt echt heel goed te werken allemaal. Zeker weten, je zult toch stralen :D .
Veel succes!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 21:50

Daarom heb ik dit topic geopend, om degene die het leuk vinden op de hoogte te houden en idd als ik weet wanneer het uitgezonden gaat worden kan ik dat ook vermelden.
Zal in ieder geval pas ergens volgend jaar worden en het is nog even de vraag of ze wachten met uitzenden tot na de bruiloft, zou natuurlijk wel een mooie afsluiter zijn, als ik mijn doel heb bereikt en daar dus sta in mijn mooie (paarse) jurk.

Overigens zijn er nog 4 anderen die eraan meedoen. Maar wie dat zijn weet ik niet. Bij mij is het allemaal supersnel gegaan vanwege die operatie.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:56

Ik wens je heel veel sterkte voor, tijdens en na de operatie. Vind het super dat je het aandurft en dan ook nog voor de camera! Je weet waar je het voor doet: de trouwdag van je broer. Je schoonzusje zal stralen als bruid, maar jij zal stralen als getuige! Wens je alvast (ook al duurt dat nog een tijdje) een hele gezellige trouwdag toe. Hou je taai!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:58

Ik ben zo trots op jou! TOFWIJF! :D

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:58

Ook van mij heel veel sterkte gewenst en onwijs stoer dat je het aandurft met camera en al erbij!!! een inspiratie voor meerdere denk ik

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:00

Gaaf, echt enorm goed van je zeg!
Wat knap.

Groots respect, en ik volg je!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:03

ik zit gewoon letterlijk met tranen in mijn ogen! Ik ben zo trots op jou!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 22:07

Tuttebel. Je bent toch mijn chickie, zodra ik wakker genoeg ben sms ik je dat alles goed is gegaan.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:07

Lieke, nogmaals ik vind het zo knap van je dat je je verhaal op TV gaat vertellen, maar ik denk dat je er ook heel veel mensen mee kan helpen.
Door ze wellicht het laatste zetje te geven om ook de operatie te ondergaan of mensen juist begrip te laten krijgen voor de keuze van een operatie.

Heel veel sterkte en succes dinsdag +:)+

(en 2 nachten maar, valt mee, bij mij waren het er 3)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:10

Ik ga je ook even volgen in dit topic! :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:22

Wat super dapper van je!!!
Heel veel succes!

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:27

Wat super van je, om met het progamma mee te doen.
Ik ken 1 meid via een andere forum die mee heeft gedaan met XXS.

Ik vind het dapper van je, dat je mee gaat doen.
En heel veel succes met je operatie.
Probeer je niet al te druk te maken, het komt allemaal goed.
De artsen en verpleegkundige weten wat ze doen.
Laatst bijgewerkt door __Kirsten__ op 01-10-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:29

Ooh, jij liever dan ik!
Zou echt niks voor mij zijn!

Veel succes meid!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:29

YOU GO GIRL!!!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:36

Wat een dappere beslissing zeg!!
Heel veel succes met de operatie en de tijd die daarna gaat komen!!!!

Ik wil dat programma tegen die tijd ook wel zien.