Ik heb ongeveer een week geleden mijn haar eraf laten knippen ongeveer 30 cm. Dit hebben ze van te voren in een vlecht gedaan en nu wil ik het opsturen naar stichting haarwensen. http://www.haarwensen.nl/ . Maar ik wil het opsturen en dan wel een briefje erbij doen maar ik weet niet wat ik erop moet zetten en ik vind dat het nu wel een keer verstuurd mag worden... weten jullie iets.
Wat goed dat je dat doet! Waarom niet eigenlijk, het gaat er toch af Raar eigenlijk dat dat niet standaard bij de kapper wordt gevraagd als iemand een lang stuk afknipt
Geen idee wat je op het kaartje moet schrijven overigens...
Ik ging zelf toch al bijna nooit naar de kapper Meestal 1 keer (soms 2 keer) per jaar . Ben nu wel opzoek naar iemand die wilt bijpunten voor een symbolisch bedrag. Hier bij de kapper moet je voor bijpunten ook al de volle mep betalen..
ja heel erg wennen ik heb nu de brief geschreven ik heb erin gezet wie ik ben en dat ik graag nog contact wil houden en graag wil weten hoe het eindresultaat van de pruik is.
Super zeg! Ik heb echt respect voor mensen die dat doen. Zelf ben ik echt gehecht aan mijn haar, dus zou dat nooit durven...
Iemandiemand
Geplaatst: 28-06-10 16:19
Oke, een heel heel erg lompe vraag. Je doneert het, dus je krijgt er geen geld of iets voor?? Dat vroeg ik mij namelijk wel af. Ik heb ook net zulk lang haar als geerte eerst had en wil ook graag doneren, maar vind het zo krom om er iets voor te vragen, het is toch je medemens..Mijn haar is trouwens geverft is dat erg?
nee het maakt niet uit of het haar geverfd is en je krijgt er niets voor...
Lieszje
Geplaatst: 28-06-10 17:15
Volgens mij moet je haar een jaar verf vrij zijn hoor..
Edit: Het mag dus wel geverfd zijn Dacht dat ik ergens had zien staan dat het verfvrij moest zijn. Misschien weer eens 2 site's door elkaar gehaald ofso
ja bij sommige mag het niet geverfd zijn maar hier dus wel
roxiie
Geplaatst: 29-06-10 18:44
Oh wat zonde van je haar Maar wel ontzettend knap van je! Mijn haar is nog een mooi stuk langer dan dat van jou, maar ik zou 't er echt niet af knippen Volgens mij kun je trouwens geen foto's van de pruik krijgen, om tot een goede pruik te komen zijn meedere haar "resten" ( dus knipsels van meerdere mensen) nodig, waardoor niet meer te zien is /duidelijk is waar jou haar in verwerkt zit!
ik kwam er veeeeeel te laat achter het 53cm eraf laten knippen 3-4 jaar geleden. 2weken erna werd er gevraagd of ik het gedoneerd had, ik wist het niet, anders had ik het ook gedaan.. ik vind het een heel goed iets!!!!
Ik wilde eerst kijken of ik zowel haar kon doneren én een pruik adoperen (van mijn haar dan dus)
Ik heb deze vraag gesteld maar dat kan nooit, ze hebben per pruik ongeveer 3 bossen nodig, en kunnen nooit bijhouden wie zijn haar in welke pruik zit....
Beide onderdelen kan dus wel los...
@ nanette, waarom zou je er geld voor willen hebben, het groeit bij jou "gratis" aan en je help een jong kind met een verschrikkelijke ziekte aan een mooie pruik om zich zelf nog knap te voelen... Draai het is om dat jij als kind of jou kind deze verschrikkelijke ziekte heeft en dan met een kaal hoofdje door moet....
Ik vind als ik op deze manier mijn steentje bij kan dragen en het me alleen tijd (haar sparen) kost, waarom niet
Ooit had ik 80 cm haar, dit heb ik alleen met beetjes afgeknipt.. nu heb ik tot ruim over mijn schouder en laat ik het eerst verder groeien... Zou namelijk niet zo heel kort haar zelf willen hebben... Maar mijn haar groeit gelukkig snel en is mooi vol en dik...
Geverft haar mag gewoon
@ TS ff dat is wel een verschil bij jou ja, dat zou ik niet durven, knap van je
Ik ken trouwens iemand met een aangeboren afwijking die geen haar heeft. Eerst liep ze vaak zonder maar nu draagt ze wel een pruik. Dat is volgens mij wel van nephaar, dat is voor mijn gevoel lang niet zo mooi als echt haar.. Die haren zijn ook verschrikkelijk stug, dus als het niet goed zit kun je zien dat het een pruik is.
Ik denk er al heel lang over om mijn haar te doneren. Maar telkens zag ik er toch weer vanaf (ik wilde gewoon niet meer heel kort). Toen ik bijna een jaar geleden hoorde dat het zusje van mijn ex kanker had ben ik er meer over na gaan denken. Ze was namelijk pas 7 en ze hadden haar al opgegeven (inmiddels ook al overleden), het is toch iets moois om zieke kinderen met zoiets 'kleins' blij te maken?
roxiie
Geplaatst: 30-06-10 08:58
Lieszje schreef:
@ Roxiie
Waarom vind je het zonde? Oke je spaart er misschien een tijdje voor maar haar groeit weer aan..
Nu kun je iemand blij maken die geen haar heeft..
Ik vind kort haar niet mooi, ook bij de TS niet Gelukkig is het ieder z'n eigen keuze en eigen haar! Ik laat mijn haar niet groeien voor een ander maar voor mezelf, dus knip ik t er ook niet af, maar zoals ik al zei, petje af voor de TS, ook al vind IK het zonde!!
Jana_en_Ik
Geplaatst: 30-06-10 10:17
Ik ben er ook over aan het denken om haar te doneren... Maar heb nog een weg te gaan eer het zover is. Ik ben namelijk ook trots op mijn lange lokken en wil eigenlijk niet korter dan de schouder eindige Duurt nog even dus...
Overigens heb ik als kind mijn staart af laten knippen. Die heeft mijn moeder nog steeds bewaard, dus ik dacht hey das handig! Moeders staart teruggevonden. Die bleek zelfs lang genoeg! Dus ze geeft hem aan mij en begint mee de tranen in haar ogen te krijgen Tja, dan hou ik het ook niet droog Stom sentiment ook.... Dus staart ligt weer in de kast en ik groei wel een nieuwe
Wat leuk zeg, ik ben ook bezig om mijn haar te laten groeien en te doneren. Ik wist eerst niet dat het kon maar ik zag dat een bokker het over deze stichting had. Super!!! En wat een lengte!