Ode aan de autogordel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Ode aan de autogordel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 20:35

Waarschuwing: Lang, onsamenhangend verhaal, maar zo fijn om van me af te kunnen schrijven!

Een ode aan de autogordel, want zonder die, kon ik dit niet meer typen. Zonder de autogordel moesten mijn ouders en vriend nu mijn crematie regelen, zonder die autogordel was ik dood geweest, morsdood, dood... het is behoorlijk beangstigend. Het komt hard aan, dat besef.

Gisteren reed ik 's morgens naar het werk, door het bos, dat open was. De bosweg word voor iedere zucht afgesloten en dan moeten mensen omrijden, waaronder ik, de boswachter doet dit voor de veiligheid, zijn de poorten dicht is het gewoonweg te gevaarlijk. Maar het bos was open en daardoor dacht ik dat ik veilig over het bos kon rijden, niet dus. Spekglad was het op bepaalde stukken, dus met gepaste snelheid ging ik verder. Toen ik bij een scherpe bocht kwam dacht ik nog 'als ik deze rondkom zonder het muurtje te raken verdien ik een medaille', ik kwam rond en was opgelucht. Daarna een berg naar beneden met een flauwe bocht. Ik zag de weg spiegelen en was bang dat de auto zou gaan schuiven, ik kom met mijn dikke teen aan de rem maar dat haalde niks uit, de auto stond op ijs en schoof, maakte snelheid met schuiven doordat het bergaf ging. De bocht kwam, ik stuurde hem in, auto in de slip en het volgende wat ik me herinner is dat ik besefte dat ik nog bij bewustzijn was.

Direct uit de auto gesprongen, beseffende dat dat misschien niet zo verstandig was, beseffende dat die auto van de straat moest, niet beseffende wat er gebeurt was. Weer in de auto gesprongen om hem te starten, maar de sleutel was weg, de auto stond nog wel op contact. Weer uit de auto, telefoon uit mijn zak pakken, helaas, die had het niet overleefd. Op zoek naar hulp maar niemand deed open, tot een oudere man heel voorzichtig en behoedzaam de deur open deed en zag dat er écht iets gaande was. Politie gebeld dat er direct iemand moest komen, die auto moest van de weg!

Mensen die erachter woonde hebben het gehoord zijn naar buiten gerend, naar de auto, bang voor hetgeen wat ze zouden aantreffen, maar 'hetgeen' was er niet, ik dus. Ze zag me verderop staan en kwam vragen waar diegene was wat in de auto zat, maar dat was ik. Mee met die meid en toen pas zag ik de auto, toen zakte de grond onder mijn voeten weg, tranen, paniek, nog meer tranen. Hoe ben ik zo uit die auto kunnen stappen?

Bij die mensen thuis gewacht op de politie, die alles snel geregeld hebben. Ondertussen waren mijn vriend en ouders ook ter plaatse en wat was mijn moeder blij toen ze me zag en ik haar. Tranen van verdriet, geluk, ellende, alles schiet door je heen.

De agent vertelde mij dat ik zo in de volgende commercial kon voor het dragen van een gordel, want zonder hadden ze me van de grond kunnen krabben. Zonder was ik er nu niet meer om dit te schrijven... dood, beangstigende gedachten. Nooit meer met de honden wandelen, nooit meer naar het werk, nooit meer de paardjes knuffelen, niks meer.

Doordat de adrenaline door mijn lijf gierde voelde ik me top, ik was op weg naar het werk en zei nog tegen oom agent dat ik die paar uur nog wel kon gaan werken. Daar was die het niet mee eens, hij heeft mijn vader de opdracht gegeven om naar de huisarts te gaan. Ook gedaan, lang moeten wachten, toch richting ziekenhuis, vermoeden was gebroken rib, pols en hand. Op de SH was het ook druk, mensen die allemaal gevallen waren door de gladheid. Meisje op haar elleboog gevallen, direct geopereerd, man gevallen in het kippenhok, been en enkel gebroken. Maar ik had voorrang, ik had een zwaar auto ongeluk overleefd, 'Zwaar ongeluk?' dacht ik nog. Na enkele onderzoeken en wat foto's verder kwam de conclusie, ribben inderdaad gebroken, pols & hand zwaar gekneusd.

Ik, die blijkbaar een zwaar auto ongeluk heeft overleefd, heeft niks. Niks? Vandaag heb ik blauwe vlekken geïnventariseerd. Die gordel wat mijn leven gered heeft, heb ik nog steeds om, in een mooie blauwe vorm. Mijn hoofd is blauw van de binnenspiegel die los is geschoten, mijn bovenbeen blauw van de pook die eruit is geschoten, mijn hand en pols nog steeds dik, spierpijn op plekken waar je het niet verzint, maar Thats it! Niks, jongens ik ben kunnen uitstappen! Ik kan het nog navertellen.

Keihard met de neus op de feiten gedrukt, een gordel is zo belangrijk, zo vreselijk belangrijk. Ik ben gewoon kunnen weglopen na een ongeluk. Mensen, draag een gordel! Doe je kinderen in de gordel! Ik zie het zo vaak dat kinderen los zitten, maar nu mij dit gebeurt is maakt die gedachte me misselijk. De honden zaten niet in de auto, wat een geluk, die waren er niet meer geweest, mijn vriend zat niet in de auto, wat een geluk, want dan had hij de motor op schoot gehad.

Langzaam begint het besef te komen dat het echt gebeurd is, heel raar gevoel. Maar ik voel me goed gezien de omstandigheden.

Mijn telefoon na het ongeluk:

Afbeelding

En de auto, krijg nog steeds kippenvel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankjulliewel voor het lezen, van me afschrijven is heerlijk. :)

MarlindeRooz

Re: Ode aan de autogordel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:38

Nogmaals dikke knuffel kims :(:)
Wat een schrik zeg!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:39

Pfoe Kim dat is echt even schrikken zeg.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:40

Jeetje, je hebt een engeltje op je schouder. Ik snap dat je blij bent dat je een gordel om had.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:41

Pfoe, wat heb jij geluk gehad zeg!
Wat een schrik! Heel veel sterkte.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:41

Jeetje jij hebt een heel leger engelen op je schouder :oo

Ik rijd al nooit zonder gordel maar nu zie ik ook waarom. Je hebt nog geluk dat je in een grote auto reed, wat voor auto was het eigenlijk?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:42

Jeetje wat heftig. Sterkte met herstellen zowel lichamelijk als geestelijk. Dit gaat je duidelijk niet in de koude kleren zitten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:42

Wow. Wat een klap moet dat zijn geweest. EN wat fijn dat je je gordel inderdaad aan heb gehad. Ik ben behoorlijk trouw met de gordel aan doen, alleen als ik hem bij een periode stil staan even af gedaan heb, wil ik hem wel eens vergeten weer aan te doen. Dit zijn toch weer verhalen waar je extra op de feiten wordt gedrukt dat je hem echt echt echt niet moet vergeten.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:43

Jee meid wat zal jij geschrokken zijn :(:)
En wat goed dat je zo verantwoordelijk was om je gordel aan te doen !
zo zie je maar weer , je stapt thuis in en gaat er blind van uit dat je gewoon op je bestemming zal aankomen , en hoe snel het mis kan gaan .
Hopen dat je snel zal herstellen van al je butsen en builen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:44

Pfoe, zo zie je maar hoe belangrijk die krengen zijn..
Heel veel sterkte! Neem de tijd om de klap (mentaal en fysiek, letterlijk en figuurlijk) een plekje te geven.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:44

Jeetje meis , wat een geluk heb jij ! Die autogordel heeft mij ook een keer het leven gered..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 20:44

Het was een Opel Astra station.

Van tevoren was ik altijd al aan het zeuren dat dat ding veel te lang was, een vrachtschip noemde ik hem altijd. Nu is hij 1,5 meter ingekort, maarja, nou doet ie het niet meer. :(

Dat besef van die gordel om is onwerkelijk, onwerkelijk dat mensen hem niet om doen, of hun kinderen niet.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:45

Jeetje Kim!
Sterkte!

Colien

Woow dat moet een flinke klap zijn geweest. Nooit maar dan ook nooit dat ik zonder gordel om in de auto zit, en na dit verhaal al helemaal niet meer.
Jij had flink wat engeltjes, sterkte met het herstel.

git

Zo, dat is geluk bij een ongeluk. Die gordel...zeker weten. Ik ben taxi chauffeur en draag mijn gordel echt altijd! Zitten mijn passagiers niet in de gordel, rijdt ik niet weg.
Houd jezelf wel heel goed in de gaten TS ! Neem je rust en praat over wat je is overkomen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:46

Nee nu is ie stuk maar als je in een klein autootje gereden had dan was je er niet zo goed vanaf gekomen denk ik.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:46

Jee wat een klap moet jij gemaakt hebben. En dat engeltje, ben er zuinig op!

Weet wat het is wat je nu moet voelen. Heb hetzelfde meegemaakt al reed ik toen niet zelf. Is inmiddels 22 jaar geleden bijna, maar als ik toen geen gordel droeg had ik dit niet getypt......erg heftig.....

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:52

Pfff ik wordt hier voor de tweede x met m'n neus op de feiten gedrukt.
Toevallig vorige week een auto ongeluk gehad. Ik was bijrijder, vol op een andere auto met een twingo... Gordelhouders zijn afgeknapt(zat met staaldraad vast!! Hoort 1000kg te houden) geen airbags en ook naar t ziekenhuis... Ben er een stukje beter af gekomen dan jij.
Toen besefte ik me al dat een ongeluk in een klein hoekje za en ik voortaan m'n gordel om moest doen... Nu helemaal!!!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:56

Strekte Kim!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:56

Jeetje wat een klap is dat geweest! Ik rij inderdaad ook nooit zonder gordel en dit is ook weer een mooie reden hiervoor. Heel veel sterkte met je herstel meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:03

Jeetje wat schrikken zeg en wat geluk dat zo goed is afgelopen.
Gelukkig worden auto's steeds veiliger gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:04

Jemig wat een mega geluk dat je uitstappen kon , dat engeltje mag je koesteren je gordel ook zeker.Ik draag hem altijd , zou niet durven weg te rijden zonder als bijrijder dan :P

Een kleiner koekblik had het hele verhaal een andere wending kunnen geven , maar ook je grote sloep was een redder

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 22:35

Dit was mijn 6de auto, ik heb zo'n ontzettend pech met auto's... dit is overigens de eerste keer dat ik door eigen schuld een auto kwijt ben. Maar ik had ooit een Twingo, en tot op heden noem ik dat ding de duivel op wielen. Voelde me daar helemaal niet veilig in, en nu na het zien van de Opel ben ik blij dat ik die niet meer had. Dan had ik de boom op de achterbank gehad... :n Het frame wat om de motor zat was in drie gebroken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:45

Jeetje wat een klapper heb je gemaakt.
Gelukkig had je je gordel om en een leger beschermengelen bij je.
Heel veel sterkte.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:52

Ik zat vandaag ook zo'n 100m zonder gordel in de auto, bedacht me ook gelijk dat ik nooit, maar dan ook nooit zonder gordel ga rijden, vind het gewoon eng.

Wat een geluk heb je gehad, en wat een geluk dat je zo'n lange auto had. Hopelijk herstel je een beetje snel! Sterkte!