Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pmarena schreef:Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze het gewoon graag doet en blij is dat jij de materialen betaalt voor haar hobby, maar als je zelf vraagt "wat krijg je voor het maken" dan geef je natuurlijk wel zelf de opening om er een prijs op te zetten....dan kan het klinken alsof je echt verwacht dat ze een bedrag noemt

Boras schreef:pmarena schreef:Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze het gewoon graag doet en blij is dat jij de materialen betaalt voor haar hobby, maar als je zelf vraagt "wat krijg je voor het maken" dan geef je natuurlijk wel zelf de opening om er een prijs op te zetten....dan kan het klinken alsof je echt verwacht dat ze een bedrag noemt
Precies!
Wie weet voelde het voor je zus net zo banketstaaf toen jij haar vroeg "wat krijg je voor het maken"?
Die vraag zou ook verkeerd binnen kunnen komen. Moet zij dan maar weten dat jij het alleen maar voor de vorm vraagt? Dat is toch een beetje een vreemde manier van communiceren dan?
Misschien dacht zij toen wel net als jij: "zoiets doe je toch gewoon voor elkaar"?
Misschien is het niet meer dan een communicatiestoring, veroorzaakt door.... Vul zelf maar in
Verder doen de meningen over je zus van alle bokkers er hier niet toe is mijn bescheiden mening. Ze doen misschien meer kwaad dan goed. En verdient je zus ze wel?
Maflinger_S schreef:Hahaha, je schrijft zelf dat je zus het niet zo breed heeft en daar best iets aan kan veranderen maar dat niet wil. Nu maakt ze daar een begin mee en is het weer niet goed?
Jullie moeten beter gaan communiceren waardoor jullie wederzijdse verwachtingen duidelijker worden.