Een dag in het leven van een filmster Update!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Een dag in het leven van een filmster Update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 00:16

Of toch een beetje O:) Als soort van vervolg op deze :)) [LZP] Alles is mogelijk - of hoe ik een filmster interviewde!

De laatste weken wordt er in België erg veel gefilmd voor een nieuwe film over het leven van Julian Assange (oprichter van Wikileaks), The Fifth Estate (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Fifth_Estate_(film) ). De film is geregisseerd door de regisseur van Twilight en Benedict Cumberbatch (Sherlock, die ik via mijn stage in oktober heb mogen interviewen) speelt Julian. Via via hoorde ik dat je je online kon opgeven als figurant voor enkele draaidagen in België, en het leek me heel fascinerend om eens mee te werken op een set, dus maar gelijk gedaan. Dinsdag werd ik opgebeld: "kan je woensdag naar Gent komen?" Uiteraard *\o/* Kreeg een mailtje met waar ik moest zijn, wanneer, welke kledij ik moest meenemen etc etc. Woensdagmiddag was het op naar het grote avontuur 8-)

Om 14u30 werden we verwacht aan de hair & make-up en costume fitting op een centrale plaats in Gent. Gigantische ruimte waar we ons moesten aanmelden, met onze 3 outfits naar de costume department gaan en dan hair & make-up in orde laten brengen. Mijn outfits werden afgekeurd (ze waren te "winters" voor een scène die zich in augustus afspeelde, zucht :+ ) dus ik kreeg een hele nieuwe outfit. Daarna op naar de hair & make-up waar we een laagje make-up op kregen (helaas niet zo'n vette kapsels als sommige van de andere meisjes, die kregen gigantische hanenkammen :Y) ). Intussen was het al 17u en toen werden we met een bus naar de holding area gebracht, een plaats vlakbij de set waar we konden wachten. Daar kregen we wat te eten, koffie, thee, cola, en moesten we nog wat wachten. De figuranten waren wel allemaal ongeveer dezelfde leeftijd, allemaal 20 à 25 jaar, dus we hadden genoeg om over te kletsen :D

Om 19u werden we dan eindelijk naar de set gebracht en intussen waren we met een stuk of 250 man. Op straat waren we de parade der weirdos B-) De set zelf zag er ontzéttend vet uit _/-\o_ Camera's en telefoons waren verboden en foto's nemen mocht al helemaal niet, dus ik kan ook niet echt vertellen wat de setting was. Iig was het zogezegd een late avond in augustus. Het was helaas wel iiiiijskoud, want hoewel we binnen zaten in een soort heel grote hangaar was er geen verwarming en zaten we dus in de buitentemperatuur. Met als grootste probleem dat de scène zich afspeelde in augustus en we dus niet winters gekleed mochten lopen. Er liepen constant mensen van het costume department rond die sjaals, jassen en handschoenen die te winters waren kwamen afpakken. Sta je dan lekker te bevriezen in -3° :brr:

Alle 250 figuranten kregen een plaats toegewezen en een opdracht ("jullie lopen met z'n drieën rond," "jullie staan hier te praten," "jij bent op zoek naar je vriendin," "jij strompelt dronken rond") die we moesten uitvoeren eens de camera's begonnen te draaien. Ohja, en nog irritanter: je moest spreken maar mocht geen geluid maken, want dat was storend voor de camera. Probeer maar eens een gesprek te voeren en lol te hebben als je niets mag zeggen _O- Best hilarische dingen gezien alleszins :') Die eerste take werd zeker 10x opnieuw gedaan. Daarna zagen we Benedict (met afschuwelijk witte pruik) verschijnen en toen was het tijd voor meer close-up shots. Op dat moment was het 21u30 en werden we weer allemaal naar de holding area gebracht voor diner, warme thee en een bezoekje aan het toilet.

Pas om 23u30 mochten we weer naar de set, waar toen heel veel close-up shots zijn gefilmd. Acteurs die gesprekken hadden, wij die heel subtiel net in het shot liepen (niet eens met opzet, ze hadden ons gezegd dat we dat moesten doen :Y) ), en dat dan 10x, 20x, 1000000x opnieuw. Steeds weer naar je startpositie, steeds weer doen alsof je praat en bewegen op muziek die er niet is (voor het filmen werd de muziek 20sec gedraaid zodat je het ritme kon opvangen, bij het filmen stond het weer af en moest je maar verder bewegen _O- ), telkens wanneer een acteur zich versprak of er vanuit een andere hoek gefilmd werd. En steeds weer 10 minuten wachten tussen de takes. Filmen is wachten wachten wachten heb ik geleerd, maar gelukkig waren er genoeg toffe mensen om mee te praten :D De crew zelf was ook heel lief en leuk en open, cameramannen begonnen hele gesprekken met ons, regisseurs en verantwoordelijken voerden leuke praatjes. Tof dat je je niet zomaar een schaap voelt dat in een kudde wordt rondgeleid :+ Op een bepaald moment werd ik aan mijn mouw meegesleept naar één of andere muzikant die een bizar instrument aan het bespelen was. Ik moest naast hem staan met een paar anderen en doen alsof we naar hem zaten te luisteren. "Okay guys, we're going to do a close shot of this scene, just act like you're having fun!" Ja... Doe dat maar eens als er geen geluid uit dat instrument komt :') Benedict en Daniel Brühl (speelt het hoofdpersonage in Goodbye Lenin) hebben overigens op enkele meters van me zitten acteren. Heel fascinerend om te zien hoe ze zo geconcentreerd in een rol kruipen en hoe ze éénzelfde scène steeds weer opnieuw doen maar dan een klein beetje anders. Alleen jammer dat je echt niks hoorde van wat ze zeggen, want zij praten natuurlijk behoorlijk stil :+

Aan het einde, zo rond 2u30, waren we bijna klaar behalve één overzichtsshot van de set. Er werd helemaal in het dak een camera geïnstalleerd die dan het hele terrein filmde. Onze opdracht: "have fun and dance!" Dat moesten ze ons natuurlijk geen 2 keer vertellen :D Deze keer kregen we wél keiharde muziek en ondanks de erg lange en koude draaidag was het een geniale scène. Zowat alle crewleden deden mee, iedereen ging los, dansen, zingen, schreeuwen, random mensen laten crowdsurfen. We waren zo overtuigend dat het na 2 takes in orde was 8-) Toen was het weer op naar de holding area waar we warme soep en broodjes kregen, en daarna weer naar costume en hair & make-up, waar we onze kledij weer moesten inleveren en uitschrijven. Uiteindelijk was de erg lange dag pas gedaan rond 4u30, maar eerlijk gezegd was het het 100% waard. Heb me prima vermaakt, leuke mensen ontmoet, heel veel geleerd over hoe alles in z'n werk gaat op zo'n set en leuke praatjes gehad met de crew :D Iedereen die het dus overweegt, zeker doen, het is een super ervaring :j

Nog een foto van Benedict Cumberbatch als Julian Assange met zijn prachtige (hum hum :') ) pruik om af te sluiten _O- (naast hem staat Daniel Brühl)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Coby op 03-03-13 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS OP aangepast.

Nayomie

Re: Een dag in het leven van een filmster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:18

Klinkt super zeg! :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:36

Klinkt heel tof! Jammer van de kou, maar hopelijk was dat het waard. :D

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:56

Wauw dat klinkt echt als een geweldige ervaring! Lijkt me ook super om een keer zoiets mee te maken :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 01:04

Wat leuk zeg.
Ik heb in een Nederlands speelfilm gefigureerd en je verhaal is heel herkenbaar. Bij ons werd het in een nog af te bouwen schoolgebouw gefilmd (brrr, geen verwarming oid in januari) en wachten, wachten, wachten. Ik vond het ook een leuke, leerzame dag.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:15

Wauw, wat een super gave ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:05

Wow klinkt echt super!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:37

Tof, ik heb zoiets een keer gedaan voor een Nederlandse serie.
Was erg leuk om te doen.
Wel veel wachten vaak, dingen over doen, of net even anders.
En praten en lol maken zonder geluid is idd erg moeilijk, maar wel heel lachwekkend.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:21

Wat een gedoe, ik herken het omzeuren wel van modellenwerk ;) Maar leuk!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:25

Wat gaaf dat je dat eens mee kon maken zeg! :D

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:08

Leuk verslag :D Ik ben benieuwd of je in beeld te zien zal zijn.
Je kon er hier in Gent niet naast kijken als je in de buurt van de Vooruit moest zijn, zoveel mensen en vrachtwagens. Gisterenavond zat ik met wat vrienden in een frituur vlakbij de plaats waar er gefilmd werd en plots kwam er een hele meute mensen langsgelopen. Enkelen van ons zijn nog naar buiten gegaan om te horen of ze ook nog als figurant mee konden doen maar ze hadden geen mensen meer nodig.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:56

Wat gaaf om mee te maken!
Ik ben groot fan van Benedict! Hij is zo'n goede acteur! Zwaar jaloers nu. haha. :x

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:57

Wauw wat een super ervaring zeg! jij maakt volgens mij wat mee in je opleiding/werk!! :D

Ik heb je vorige topic ook gelezen, heeel gaaf zeg! jij mag vaker dit soort verhalen op bokt zetten! vond het ech tleuk te lezen :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 21:43

SdaphneS schreef:
Wat gaaf om mee te maken!
Ik ben groot fan van Benedict! Hij is zo'n goede acteur! Zwaar jaloers nu. haha. :x

Ik ook, daarom heb ik meegedaan :D Je moet dan ook eens mijn topic lezen dat bovenaan in de OP staat, want ik heb Benedict een paar maanden geleden geïnterviewd. Niet alleen een goede acteur maar ook een heeeeel lieve en intelligente man. :j

Ookami schreef:
Leuk verslag :D Ik ben benieuwd of je in beeld te zien zal zijn.
Je kon er hier in Gent niet naast kijken als je in de buurt van de Vooruit moest zijn, zoveel mensen en vrachtwagens. Gisterenavond zat ik met wat vrienden in een frituur vlakbij de plaats waar er gefilmd werd en plots kwam er een hele meute mensen langsgelopen. Enkelen van ons zijn nog naar buiten gegaan om te horen of ze ook nog als figurant mee konden doen maar ze hadden geen mensen meer nodig.

Oh, waren ze donderdag nog altijd in het Wintercircus aan het filmen? Dan hebben jullie net pech gehad, als je woensdag gaan vragen was, had je waarschijnlijk nog mogen meedoen. Want ze zijn nog wat mensen van de straat moeten gaan plukken toen omdat we niet met genoeg waren. :) Maar toen hadden ze wel 250 man nodig en gewoonlijk zijn het er maar een stuk of 100.

Ladybird schreef:
Wauw wat een super ervaring zeg! jij maakt volgens mij wat mee in je opleiding/werk!! :D

Ik heb je vorige topic ook gelezen, heeel gaaf zeg! jij mag vaker dit soort verhalen op bokt zetten! vond het ech tleuk te lezen :D

Dit had niet echt iets met mijn opleiding te maken maar staat gelukkig wel mooi op mijn cv :D Het is niet dat ik dit iedere dag meemaak, maar als het nog eens voorvalt zal ik zeker nog een topic maken :Y)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:48

Wauw!!! Supergaaf!!! Lijkt me echt tof om een keer mee te maken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:22

Het ziet er naar uit dat dit topic nog heel wat updates krijgt, want ik mag komende week 3 volle dagen terug naar de set *\o/* Ze zochten nog 30 figuranten die een "belangrijke hacker van Wikileaks" zouden spelen, dus ik heb me opgegeven en ze mailden me net dat ik maandag, dinsdag en donderdag op de set wordt verwacht. Ben ergggg benieuwd naar hoe dit gaat zijn, want nu zal de set kleiner zijn en gaan we met veel minder figuranten zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 17:14

Tijd voor een update lijkt me :D

Vorige week had ik me opgegeven voor nog een figurantenrol, die komende maandag, dinsdag en donderdag was. Op de website stond dat er 50 plaatsen waren en ik kreeg al de volgende dag meteen bevestiging dat ik mocht gaan. Supertof natuurlijk :):) Dacht dat het weer zou zijn als vorige keer: heel veel figuranten, dat we als vee rondgeleid zouden worden op de set :+ en dat we in een gigantische loods weer outfits moesten tonen.

Niet dus := Vrijdag belde iemand van de productie van de film (The Fifth Estate) me op, dat ik zondag naar Antwerpen moest voor een costume fitting. Zo gezegd, zo gedaan, alleen een beetje onder de indruk van hoeveel serieuzer mijn rol deze keer was. Als zij je persoonlijk gaan aankleden lijkt het immers wel wat serieuzer dan wanneer jij met je eigen outfits komt aanzetten :Y) Dus zo gezegd, zo gedaan, vanmiddag naar Antwerpen gereden:

Afbeelding

Ik dacht dat we wel met een stuk of 50 zouden zijn. I thought wrong :') Ik kwam in een halletje en liep voorbij allemaal slaapkamers met bordjes aan de deur: "cast member 1," "cast member 2," "director," "executive producer"... Ik kreeg het al een beetje benauwd := Werd een klein kamertje binnengeleid waar een paar crewleden zaten die ik nog kende van de vorige keer + de costume directors etc. Daar zit je dan. Als 23-jarige nobody :+ Even later mocht ik met een heel toffe kerel, één van de costume verantwoordelijken, een kamertje binnen om al m'n outfits te tonen die voldeden aan hun eisen. Alles werd meteen goedgekeurd, werden nog wat details (accessoires, schoenen) in orde gebracht. En met iedere outfit weer in de gang foto's maken, de hoofdverantwoordelijke van de costume department die alles moest komen goedkeuren. Intussen werden er overal telefoontjes gepleegd waarvan ik flarden kon opvangen (over de locaties, over de acteurs, over de scènes). Moest mezelf af en toe even in de arm knijpen om te checken of ik niet droomde :+ Daarna vertelde die kerel waarmee ik m'n outfits uitzocht ook nog eens dat we maar met 12!!! :oo figuranten zouden zijn. Wij met z'n 12-en en de acteur (Benedict Cumberbatch), 4 dagen lang, want vrijdag werd nog als extra draaidag ingevoerd. We moeten volgens mij best up-close scènes met hem spelen :=
Leuk detail: het hoofdpersonage (Benedict Cumberbatch) moet exact dezelfde outfit als ik dragen. Denk niet dat er veel mensen op deze wereld zijn die dat kunnen zeggen :)) Later bleek ook dat Benedict letterlijk in het kamertje zat naast de kamer waar ik me zat om te kleden :+

Morgen om 7u 's ochtends begint de eerste draaidag en ik ben ontzettend benieuwd :D Het wordt vast heeelemaal anders dan vorige keer, omdat we met zo weinig zijn en het deze keer in een echte studio is en ik de acteurs deze keer echt van dichtbij aan het werk ga kunnen zien. En we krijgen zelfs onze eigen kleedkamer 8-)

To be continued :D

Berdien

Re: Een dag in het leven van een filmster Update!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:20

Waaaaah Yasmine ik vind het ZO GAAF voor je! :):) :D Hou ons op de hoogte he! En heel veel plezier morgen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:24

Ohhhh ik vind het zo tof *\%/* ga hier ook even volgen. Echt heel stoer :D

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:25

WOW!!! :oo Wat gaaf zeg!! Ik ben best jaloers O:) Lijkt me echt supergaaf om mee te maken!!!!

Heel veel plezier en succes morgen en wel laten weten hoe het was he!? :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:30

wat ontzettend gaaf! het groene monster in me komt een beetje naar boven :+
ik volg! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:32

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa vet Yasmine! :D Ik ga je in de gaten houden, muhaha.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 18:38

Ik houd jullie zeker op de hoogte :D Heb alleen wel een contract moeten ondertekenen dat ik geen foto's mag maken op de set en in de werkplaats, en dat ik geen belangrijke info over het plots/de scènes mag delen. Maar ik zal vast wel toffe verhalen kunnen delen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:42

Maakt niet uit :D Als de BBC je nu nog weigert dan gaan ze spijt krijgen ;)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:43

Ik vind het zo gaaf *\o/* Ik wil minimaal elk uur van de dag een update :+