datingsites, je maakt wat mee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

datingsites, je maakt wat mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:27

Ik zit sinds best een lange tijd op een bepaalde datingsite. Vind het gezellig om met mannen te kletsen. Nu heb ik toch zo iets vreemds mee gemaakt.

Je kan op die site speeddaten, zo kreeg ik ene I. Hij was best leuk, was druk met zijn werk en met sporten. kortom, hij had zijn leven voor elkaar. ideaal. dus ik had hem goedgekeurd, en dan wordt je contacten.

Nu had ik mijn nummer gegeven, omdat whatsapp wat makkelijker communiceert als de app van de datingssite. En zo hebben we best wel lang contact gehad. Maar als snel bleek hij erg onzeker te zijn. Zodra hij vond dat ik niet enthousiast genoeg was, kreeg ik meteen een bericht van: laat maar. Vervolgens moest hij bevestiging hebben dat ik echt wel interesse had. sowieso wel vreemd, maar ik dacht, ach hij is vast onzeker.

Toen zaterdag had ik een tijdje met hem geappt, maar het was zo warm. en ik dacht ik leg die telefoon weg en ik ga wat anders doen. Toen ik tegen hem zij dat ik een paar uurtjes niet wou appen, werd hij echt soort van gek. Hij zei dat het one sided was enzo. 's avonds was ie er nog steeds gepikeerd over. Toen heb ik mijn twijfels medegedeeld, ik wist eigenlijk wel bijna zeker dat dit niet ging werken. maar omdat hij door bleef zagen heb ik gezegd dat ik erover na zou denken.

Goed, zondag tot het einde van de middag geen contact meer gehad, want ik moest naar een evenement. Daar kon ik er nog over nadenken en ik wist het zeker. Ik moest niet meer met deze man praten, want hij was niet helemaal goed. Dus toen ik thuis was heb ik meteen geappt dat mijn gevoel er gewoon niet meer inlag.

Toen kreeg ik een heel betoog over hoe oneerlijk dat was, dat ik hem geen kans gaf. dat hij super depressief was en dat hij mij niet kwijt kon raken want ik was zijn enige lichtpuntje(ik kende hem vier dagen). Dat hij eerder al aan zelfmoord had gedacht. En dat ik hem maar moest blokken, maar goed hij bleef maar berichten sturen, echt super veel. Ik heb ze helaas verwijdert omdat ik er niet meer aan wou denken. Maar echt hij bleef sturen, Dus toen dacht ik, nouja, dan maar blokkeren.

Toen kreeg ik ook nog een sms: Bedankt voor het laatste duwtje, ik wens je het allerbeste(dit was dus zondag).

Vervolgens krijg ik net een sms van hem:
Hallo, ik stuur dit bericht naar iedereen omdat ik niet weet met wie I allemaal contact heeft en wie niet. I is gisteren gevonden en in kritieke toestand naar ziekenhuis gebracht. Hij ligt nu nog op de IC. Ik stuur dit bericht naar alle contacten en zal proberen iedereen op de hoogte te houden of als je iets van weet neem dan aub contact op. Danke. S(zusje van I)

Tuurlijk schrik je als je zon bericht leest, maar dit kan toch eigenlijk niet waar zijn?
Vooral omdat je tegenwoordig toch op iemand zijn whatsapp kan zien met wie iemand contact heeft? :').

Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan.

Een paar opties: Vragen naar adres voor kaart
Of aan de zus het verhaal vertellen

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:30

Opbellen en kijken wie er opneemt? Ik snap wel dat dit echt heel apart is, ik zou niet weten wat ik ervan moet denken..
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 22-07-14 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:30

Jeetje wat naar, vreselijk naar.
Ik wil hier later op reageren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:31

Hmm ja, moeilijk. Het zou zomaar waar kunnen zijn, maar ook een schreeuw om aandacht (dat hij het bericht dus zelf stuurt).
Ik zou ook even geheim bellen en kijken wie er opneemt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:32

Ik zou het laten gaan, hoe erg het ook is als het waar is.
Je kan ook weinig betekenen als het echt zo is, dan gaat de ongezonde relatie alleen maar voortgezet worden.

Rindin

Negeren. Dit kan toch nooit waar zijn? Een zus zou toch niet zijn hele contactlijst bij langs gaan om iedereen mee te delen dat haar broer ernstig gewond is?!

Wat een mafkees! Beetje eng ook...

caroline_max

Ken je de zus? Dan zou ik het verhaal even verifiëren. Zodat je je niet ongerust loopt te maken voor een (overigens zeer foute dan!) grap. Mocht het waar zijn dan zou ik ook niet teveel aandacht eraan geven, dat zou misschien in dit geval weer een verkeerde indruk geven.

Moeilijk in ieder geval! Sterkte!

caboclo

umh vreemd
kan ook een puntje zijn van aandacht
ik zal gewoon blokkeren en verwijderen
jij kan voor hem niets doen als het zo mocht zijn!

je zit je eigen dadelijk druk te maken voor een stomme domme actie van een ander!
hij heb vast betere vrienden die dichter bij hem staan..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:33

Het zou mijn ex kunnen zijn :') Die kon daar ook helemaal boos over worden als iemand niet snel reageerde of geen tijd voor hem had (nadat het uit was, via paiq)...

Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden. Zo iemand kost alleen energie en je hebt er niets aan. Klinkt heel hard, maar ik ken helaas genoeg rare mensen die met dit soort dingen aandacht zoeken. (Of vrouwen die spontaan zwanger zijn en al die zooi...)

Denk maar gewoon "als ie mij zo snel en makkelijk zo geweldig kon vinden, de volgende vast ook"...

(Ik ben daar heel hard in, maar serieus... Daten moet leuk zijn en dit is drama.. Afkappen dus).

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:34

Niks mee doen en ook geen contact meer zoeken. Het is gewoon vragen om negatieve aandacht als ik het zo inschat.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:34

Niet op ingaan... Je bent nergens verantwoordelijk voor en wie zegt dat hij dat bericht niet zelf verstuurd heeft?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:36

Het kan best zijn dat hij jou wilt manipuleren op deze manier. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen en hem vergeten. Jij hebt immers niks verkeerd gedaan. ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:37

Rindin schreef:
Negeren. Dit kan toch nooit waar zijn? Een zus zou toch niet zijn hele contactlijst bij langs gaan om iedereen mee te delen dat haar broer ernstig gewond is?!

Wat een mafkees! Beetje eng ook...

Dat hoeft ook niet, op what's app kan je groepsberichten versturen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:39

Dankje voor alle reacties, ik ben blij dat jullie mijn mening delen dat het eingelijk niet waar kan zijn. en als het waar is, kan ik toch niets voor hem betekenen idd.

Lianne, Het is inderdaad via paiq, wou het niet in de OP zetten want was bang van google, maar nu staat het er toch. Ik hoef inderdaad geen drama.

arc en chiel, het kwam via sms. op de app had ik hem geblokkeerd, wat het allemaal extra verdacht maakt :P.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:39

Negeren. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand een onbekende ging inlichten over een dergelijke situatie omdat je met je hoofd wel ergens anders bent dan bij de contacten. (Ik sluit het overigens niet uit, maar ik vind het zeer onwaarschijnlijk) Bovendien wat wil je doen? Je wou niets meer met hem te maken hebben immers en je bent ook niets van hem verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:43

Over 2 dagen even bellen met onbekend nummer?
Of het idd zo laten, wat een mafkees..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:44

Moeilijke situatie. Je weet namelijk niet of het waar is of dat het allemaal mar bedacht is.
Misschien even bellen met een andere telefoon en kijken of er iemand opneemt?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:47

Ookal is het wel waar. Wat ik erg betwijfel. Kan TS er verder nog niks mee. Wat moet ze doen dan naar het ziekenhuis zn handje vast houden? :')

ik zou er echt totaal niet meer op reageren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:49

Moet zeggen dat ik het ook een beetje over vind komen alsof ie je nu al begint te claimen.
Ik zou hier niet op reageren. Jij kunt toch niets betekenen. Doe je het wel (en is het fake), dan bevestig je op die manier alleen maar voor hem dat hij je op die manier in de tang hebt.
Ik vind het heel eng en verstikkend klinken.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:50

PenP2014 schreef:
Ookal is het wel waar. Wat ik erg betwijfel. Kan TS er verder nog niks mee. Wat moet ze doen dan naar het ziekenhuis zn handje vast houden? :')

haha ik zou misschien kunnen vragen welk ziekenhuis omdat ik wil gaan kijken. Maar eerlijk gezegd wil ik niet laten merken dat het me wat uitmaakt. ( en inderdaad wat cayenne zegt)

Ik heb een klacht ingediend op de datingssite, ze zullen er weinig mee kunnen/doen denk ik, maar als ze dan meer klachten krijgen, kunnen ze hem er misschien afgooien ofzo. Of misschien kunnen ze zien wanneer hij voor het laatst online was.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:51

En dan? Als het waar is? Moet jij je dan schuldig voelen? Dacht het toch niet! Geen aandacht meer aan schenken en verder gaan zonder die mafkees.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:53

Joh, gewoon blokkeren en lekker negeren. Zo te lezen wil je er toch al niets mee en ook al is het wel waar dan kun je er ook niets mee. Dus hoe je het went of keert je zult er toch nooit wat mee kunnen doen dus gewoon negeren, blokkeren en verder gaan.

vuurneon

Re: datingsites, je maakt wat mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:54

Ik zou zeggen; bye bye, zwaai zwaai en niet meer jouw probleem :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:57

Ik vind dit wel een hele groffe manier van manipuleren eigenlijk, ongeacht of het nou waar is of niet. Vanaf nu op negeren zetten, idd klacht indienen bij de site.

Iemand die zoiets op zo'n manier speelt heeft meer dan een paar mega grote steken los zitten in z'n kop en heeft professionele hulp nodig, geen meisje van een datingsite.

Lianne86

Re: datingsites, je maakt wat mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:03

Haha mijn ervaring met die site... Laat ik het zo zeggen.... Ehm... vooral rare mensen ;) niet aan beginnen... Het is een grappig concept om nieuwe mensen te leren kennen, maar hou het daar bij :)

(Echt... ik kan je verhalen vertellen :') je zou je kapot lachen, maar die mag ik weer hier niet neerzetten :()