Sorry als het verkeerd staat, verplaats het gerust

Ik heb sinds 19 december me rijbewijs. En rij sinds die tijd alleen in me moeders auto. Dat is een benzine auto, ik heb altijd in een diesel gelest.
ik rij alleen nu nog naar me paarden en moet een aantal keer voorrang verlenen, ik vind het vreselijk als ik kan blijven rijden is het prima, maar als ik stil moet staan, slaat die steeds af.
Laatst moest ik iemand ophalen die momenteel mijn moeders paard bijrijd. Moest op een rotonde voorrang verlenen en ik kreeg hem niet meer voorruit, gelukkig zag ze dat en kwam naar me toe, er stond een auto achter mij en dan vind ik het nog erger. Ik word er gestresst van als er auto's achter me staan en voorrang moet verlenen en dan krijg ik hem gewoon niet uit. Ik heb nu zelf dat ik er nu op het moment helemaal niet meer in durf te rijden. Ik moet tanken maar dat doe ik of als die dicht is. Ben bang dat ik hem niet meer wegkrijg daar.
Ander dag slaat die helemaal niet af en volgende dag alleen maar, en snap echt niet wat ik dan verkeerd doe. Het is zelfs zo erg als ik hem niet wegkrijg ik gewoon ga huilen en ik niet meer verder wil. Mijn eigen auto word sowieso een diesel, ookal weet ik dat ik ook in een benzine auto moet kunnen rijden. Ik kan momenteel mij geen eigen auto veroorloven dus moet ik het met me moeders auto doen. Me vader heeft zijn auto (wel een diesel) mee naar zijn werk en kan daar niet aanrijden.
Ik moet morgen me moeder naar de werk brengen maar daar hoef ik geen voorrang te verlenen. Ik moet vandaag eigenlijk met de auto om te tanken maar durf gewoon niet zit nu momenteel echt te stressen. Waar de auto nu staat gaat het hartstikke goed en krijg ik hem gewoon van zijn plek, maar doordat me er mensen achter mij staan wil ik zo snel mogelijk weggaan waardoor die afslaat
Sorry voor het warrende verhaal. Moest het even van me afschrijven, want vind autorijden geweldig alleen voorrang verlenen in deze auto niet.

Maar uiteindelijk ook veel km gemaakt in m'n moeders auto en het onder de knie gekregen. Je moet echt per auto gaan ontdekken waar dat aanknopingspunt ligt van de koppeling en welke dosis gas je er bij moet geven. Op een industrieterrein gaan rijden lijkt mij een goede tip, dan voel je geen druk van medeweggebruikers.
Dat heeft mij echt heel erg geholpen.