Raar eng geluid in de lucht? wie nog meegemaakt??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prestige___

Raar eng geluid in de lucht? wie nog meegemaakt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 02:44

neen ik ben niet gek :+

Gisteren nacht werd ik wakker door een super raar geluid, het klinkte als het net boven mijn huis zweefde.
Net als een cruiseschip die uit de haven vertrok.. was eigenlijk wel erg eng. Ik kan het niet echt goed beschrijven, het voelde super zwaar aan.. en nee het was geen vliegtuig of straaljager.. 11min lang heeft "dat" lawaai gemaakt..
Alle moed bij mekaar geraapt na 10min en dan naar buiten gekeken, zag helemaal niets?!
Ik heb ook geen buren en was alleen thuis dus kon aan niemand vragen of zij iets hadden gehoord.
Dacht dat ik paranoid was dus ik weer verder gaan slapen. Kon het deze avond niet laten om het te googlen om te zien of er iemand ook zo iets had mee gemaakt.. heb ik dit gevonden : http://www.youtube.com/watch?v=gM5EGmmI1XQ&feature=player_embedded

kan echt niet geloven dat ik dit filmpje vond want de beschrijving klopt gewoon helemaal! Hoe het klinkt enzo.. benieuwd wie dit nog heeft meegemaakt :)

NatassJa

Re: Raar eng geluid in de lucht? wie nog meegemaakt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 02:55

Echt zo'n bang-maak-filmpje :Y)

Wel een vreemd geluid inderdaad. Zou ook niet weten waar het vandaag komt.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 03:04

Heb je geluiden gehoord zoals dat filmpje?
Want daar lijkt t heel erg of het eronder is geplakt... :/

Ik heb wel eens 's nachts een heel dof geluid gehoord, het klonk als iets groots.
Een beetje helikopter achtig icm een vliegtuig maar dan doffer.
Het was er ineens en na een paar minuten was het ineens weg.
Het vervaagde eigenlijk niet.
Het was toen helder, maar geen helikopter of vliegtuig te bekennen.
Dit heb k wel vaker gehoord en nooit iets gezien.

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 03:13

Waarsschijnlijk zijn er dingen fake in het filmpje.. maar ik ga zoiets niet uitvinden haha. Heb het effectief zelf gehoord.. juist dezelfde geluiden zo als het filmpje.. vind het gewoon eng. Ook al doet "het" niets... het geluid is zo luid en zwaar..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 03:17

Freaky hahah
Ach het kan vast geen kwaad :)
Misschien zijn het gewoon een bepaald soort geluidsgolven/ nieuw natuurlijk verschijnsel waar we nog niet veel van weten. Er zijn meer mensen die het gehoord hebben. Het Noorderlicht had ook niet meteen die naam :)
Wat dat betreft zou het nog makkelijker zijn als je wel wat zou zien.

Lekker he... Veel U.F.O's (lees niet ET schepen want een ufo is niet per definitie buitenaards), ziet men vaak wel maar maakt geen geluid... En dit hoor je wel maar zie je niet... :P

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 03:23

wetenschappers zeggen idd dat het iets te maken heeft met zonnevlammen en geluidsgolven blabla.. blijft toch wel super eng als je het hoort.. ook al weet je dat het geluidsgolven zijn haha

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 03:24

Haha ja ik zat aan zonnevlammen te denken, aangezien de activiteit is toegenomen zou dat best kunnen :)
Lijkt me idd gewoon freaky...ookal zou dat het kunnen zijn :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:57

Het afgelopen jaar is dit geluid over de hele wereld gehoord. Mijn schoonmoeder (woont in Amerika) heeft het zelf ook gehoord.
Ik weet niet wat ik er van moet denken, normaal ben ik erg nuchter, maar ik vind dit toch wel creepy :=

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:00

Nou wij hadden gisteravond een onverklaar geluid ( een soorr bliepbliep geluidje en aanzuigend geluid).. Hebben elkaar nig heel stom san zitten kijken en er nog grapjes over gemaakt.. Maar we weten r nog niet..
Apart bij jou hoor??? Welke provincie woon je?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:33

Je woont toevallig niet onder electriciteitsmasten? Die kunnen ook hard zoemen namelijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:36

Aanvulling op Rinske, Goederentrein die langs komt? Niet gewoon gedroomd?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:54

Ik heb van de week ook vreemde geluiden gehoord niet te vergelijken met dit.
Alsof ze aan t heijen waren, maar t was 03:00.....

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:55

Ik had het afgelopen week ook, 's avonds, een laag geluid alsof er in de verte een helikopter aan komt, maar het geluid bleef steeds hetzelfde.
Nu bleek later toen ik met de auto naar huis reed, dat ze verderop met tractors bezig waren op het land.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:58

Ipv 21/12 kreeg je bezoek op 22/12? :+ Wel vreemd, er zijn vast wel meer mensen in Ned die zoiets gehoord hebben.

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:03

Hier in Zuid-Holland waait het nogal hard... in combinatie met mijn ventilatieroostertje in het raam maakt dat ook nog wel eens een raar geluid :Y)
Ik zou jezelf niet te bang maken :(:)

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:03

Deze geluiden,waarvan ze inderdaad denken dat het door zonnestormen komt. Zijn vorig jaar ook rond deze tijd begonnen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:12

Ik had het gisteren op stal.. oorverdovend! Maar daar waren ze de stenen aan het aantrillen met zo'n apparaat :') Daar doet dit geluid me wel een beetje aan denken.

Klinkt een beetje "War of the Worlds" achtig, ik vraag me af hoe echt het is tot ik het zelf een keer in het echt hoor. Die filmpjes zeggen me niet zoveel. Bij dat stukje wat in Montreal is opgenomen hoor je op de achtergrond dat ze gewoon aan het klussen zijn (je hoort een hamer). Dan kan dat gekke geluid net zo goed een klopboor ofzo zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:16

Hier een heel nuchtere boerin die dat geluid ook al twee keer heeft gehoord en beide keren niet te verklaren ...

Hier vliegen ook met grote regelmaat helikopters over ( ook die grote Chinooks ) maar nooit 's nachts en dat is ook een aanzwellend en afstervend geluid.

Wat ik hoorde, leek daar wel op, maar was er ook uit het niets, hield een paar minuten aan en was weer weg.
Niets te zien buiten, beesten ook niet overstuur, dus baasje dan ook niet natuurlijk :)

Op zich zou ik het ook helemaal niet erg vinden om eens een keer iets te mogen waarnemen, want ik ben het hele jaar door op de meest onmogelijke tijdstippen buiten, weer of geen weer, dus eigenlijk verdien ik 't best wel om eens een mooi ruimteschip te zien O:)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:19

Shirley schreef:
dus eigenlijk verdien ik 't best wel om eens een mooi ruimteschip te zien O:)

Dan hoop ik wel dat het een mooi ruimteschip is, en niet een lelijke 8-)
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:36

Ach, ik ben ook al tevreden met een klein derdehands ouderwets modelletje ...

Afbeelding

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:38

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:18

Rinske schreef:
Je woont toevallig niet onder electriciteitsmasten? Die kunnen ook hard zoemen namelijk.

Zou ze het dan niet al eerder gehoord hebben of zelfs niet meer horen omdat ze eraan gewend is?
Dacht ik aan..

Wel beetje vreemd allemaal

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 15:27

Haha ok even voor de duidelijkheid, ik weet echt wat ik gehoord heb.. Ik woon er al drie jaar..geen buren niets dus echt geen verbouwingen ofzo. Ik weet ook hoe een helicopter / straaljager/ vliegtuig klinkt.. En dat was het echt niet. Het was exact get zelfde geluid als in dat filmpje..super luid en ook super zwaar.er is ook een verklaring voor ( zonnevlammen) . Vroeg me gewoon af wie het had meegemaakt..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:33

Ik had het de nacht van 20 op 21, maar aangezien ik naarmate de dag vordert meer labiel wordt :') Neem ik mezelf niet zomaar serieus.
Ik dacht ook dat het een helicopter was, maar uiteindelijk, na goed luisteren, hoorde ik dat het gewoon de wind was. Niet zo vreemd, ik slaap min of minder onder het dak, twee scheve kanten aan mijn kamer dus. Dan klinkt de wind wel eens wat vreemd.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:23

WHAA dat filmpje! Echt scary opgenomen! Nou TS, volgende keer ook filmen!