Geloven jullie in geesten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 01:36

Geesten, duivels, demonen.. Je hebt van alles. De een gelooft het, de ander niet.

Vertel me jullie verhaal.

Matheno

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:48

Volgens mij was er al een soortgelijk topic over dit toch?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 02:00

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 02:17

Nope, geloof er niet in.
Ik geloof wel in hallucinaties, slaapverlammingen, en een soort trance waarin je hoofd je in de maling neemt en waardoor je dingen ziet die er niet zijn. Dat heb ik ook wel meegemaakt en dat lijkt zo ontzettend echt dat je het bijna gelooft.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 02:40

Nee geloof er niet in. Al kan ik ook niet verklaren waarom vroeger op mijn slaapkamer de tv snachts aanging, de wekker van het kastje viel en de printer ineens had bedacht om iets te doen. Dit was niet 1x maar sporadisch.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 02:43

Ik zit er tussen in ik geloof dat het bestaat maar ook weer niet.

Wel heb ik vandaag geleerd door ghost hunters dat er elektrische stralingen onder huizen doorlopen. Dit kan ook verstoringen geven in de hersenen en dat je dus dingen gaat zien die er niet zijn.

Ik kijk wel regelmatig YouTube filmpjes erover ik vindt het wel reuze interessant allemaal. Maar zie ook wel veel dingen waarvan ik denk dit is wel heel nep. Ik kijk daar graag naar mensen die er sceptisch over zijn en dan mee gaan op een onderzoek of het nou echt is de ja of de nee.
Ik ken ook wel ervaringen van vrienden die het een of ander hebben meegemaakt wat echt heel vreemd is.

Zelf ben ik denk ook nog wel sceptisch totdat er concreet bewijs komt. Wel vindt ik dingen als een spirit box reuze interessant en vraag mij altijd af is dit nou zo of is dit gewoon heel nep...

Zelf ben ik blij dat ik het in ieder geval niet kan zien of merken in mijn huis :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 02:55

Nee, ik niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 03:35

Nee, geloof er absoluut niet in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 06:03

Photograph schreef:
Geesten, duivels, demonen.. Je hebt van alles. De een gelooft het, de ander niet.

Vertel me jullie verhaal.

Geloof je er zelf in, TS?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 08:09

Heel veel is verklaarbaar. De hele wereld, alles en iedereen, is pure energie. Energie beweegt zich voort, trilt en kan geluid maken, en dat kan veel verklaringen geven, maar ook nieuwe vragen opwekken.

Dan is er nog een klein deel waar geen verklaring voor is. Ik denk wel dat er iets bestaat en is.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:36

Ja ik geloof er zeker in. Heb er niet veel ervaring mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:57

Ik geloof er wel in, maar dan ook alleen omdat ik ze zelf vroeger zag. Ik kon ze volledig beschrijven aan mijn moeder, die doodsangsten uit stond :') En ook echt op een manier dat het niet verzonnen kon zijn. Schijnbaar stonden er witte vrouwen naast mijn bed voordat ik ging slapen, die naar me lachten. Ik kan me er zelf niets meer van herinneren.

Ik heb verder niks met mediums en van die geesten shows enzo. Het overgrote deel daarvan lijkt me hartstikke nep. Ik heb wel eens mee geluisterd naar zo'n readings die mijn moeder en oom lieten doen, en eens mee gegaan naar een medium, maar dat sloeg nergens op :') Daar ben ik dan weer te nuchter voor, daar prik ik zo doorheen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-12-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:01

Japp ik wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:05

Ja, ik geloof erin. Ik was bij het overlijden van de oom van mijn eerste vriend. Toen we nadien naar huis reden, zat die man bij mij op de achterbank. Telkens ik naar rechts keek, zag ik hem zitten en glimlachte hij naar mij. Zodra we de moeder van mijn ex thuis af zette, was de geest weg.
Toen ik mijn eerste hond moest laten inslapen, is dit heel slecht verlopen, waardoor het een traumatische gebeurtenis was. Ik kreeg het niet verwerkt en voelde me mega schuldig. Ik wonde nog niet samen met mijn vriend, maar verbleef wel bij hem, omdat ik het niet aan kon om naar mijn eigen appartement te gaan. 3 dagen na haar overlijden, voelde ik hoe iets bij mij op het bed kwam liggen. Ik wist meteen dat het mijn hond was. De dag nadien ben ik naar mijn appartement gegaan. Toen ik binnen kwam, was het er warm (terwijl het daarvoor altijd koud was in huis) en hung er een bloemen geur terwijl ik geen bloemen in huis had.

Ik heb zo al verschillende dingen meegemaakt, dus ja, geesten bestaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:10

Ik niet. Ik ben daar te nuchter voor denk ik. Ik kan er niets mee als iemand mij erover vertelt, hoe reageer je op zo'n verhaal?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:20

Lang niet in geloofd, tot ik op mijn werk te maken kreeg met een cliënt die zelfs op de afdeling uitzonderlijk gedrag echt extreem uitzonderlijk gedrag vertoonde. Haar man wist het zeker ze was bevangen door een geest. Lang dacht ik jaja tuurlijk....tot er dingen gebeurde knipperende lichten, op commando springende lampen, cijfersloten die op commando het niet meer deden. En dingen over jou en je familie vertellen die echt niemand kan weten.......Toen ik haar vroeg zij ze het zelf,dat doe ik niet dat doet de geest in mij. Toen ik het grapje maakte kun je voor vanavond je gespleten persoonlijkheid vragen rustig te blijven.... moest ze lachen en zei ze ik hoop het maar ik heb geen controle. toen sprak ik met haar af als je je niet kunt bedwingen ga dan naar de leegstaande kamer en leef je daar uit goed?!
Ze knikte wat er die avond gebeurde was onbeschrijfelijk, Haar lichaam lag op bed maar niet wetend dat de complete elektronica en sensoren ontregeld waren maar de observatie kamera's legden wel heel vreemde dingen vast op camera. Zwevende tafels knipperende lampen en de sensoren gingen ook aan en uit zelfs het brand systeem ging af en was niet te resetten, zelfs kortsluiting. De volgende dag moest ik weer werken en toen zij ze ik heb jullie toch niet te erg laten schrikken he?. Toen ik haar bedankte dat ze de overige cliënten met rust liet gebeurde er iets heel vreemds onverklaarbaar en ik ben vanaf toen daar echt in gaan geloven!. vanaf het moment dat ze is overleden is het rustiger maar nog steeds gebeuren er vreemde dingen sensoren die snachts afgaan, de afzuigkap die vanzelf aan en uit gaat ,een printer die gaat printen... de naam van die overleden vrouw , de tv aan en uit. Het blijft bizar om te ervaren dat dit dus gewoon ook kan!
Laatst bijgewerkt door kwita op 06-12-20 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:28

Palmera schreef:
Heel veel is verklaarbaar. De hele wereld, alles en iedereen, is pure energie. Energie beweegt zich voort, trilt en kan geluid maken, en dat kan veel verklaringen geven, maar ook nieuwe vragen opwekken.

Dan is er nog een klein deel waar geen verklaring voor is. Ik denk wel dat er iets bestaat en is.

Ja dit. Aan de ene kant zijn er aardse verklaringen voor de meeste fenomenen maar ik heb ook dingen gezien en gehoord waardoor ik er voor mezelf 100% in geloof dat er meer is. Wat een ander vindt moet die zelf weten, ik hoef niemand te overtuigen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:33

marleen_88 schreef:
Ik niet. Ik ben daar te nuchter voor denk ik. Ik kan er niets mee als iemand mij erover vertelt, hoe reageer je op zo'n verhaal?

Nou, niet door aan te geven dat jij daar te nuchter voor bent. Want daardoor plak je het stickertje bezopen = niet-nuchter op de persoon die het wel gelooft of meegemaakt heeft.

Je kunt toch gewoon aangeven dat jij er niks mee hebt/ kunt en het op prijs zou stellen als die ander het er niet met jou over heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:54

marleen_88 schreef:

Geen paniek, mensen zoals ik praten er normaal gezien alleen maar over met gelijkgestemden. We weten ook wel dat non believers onze mentale gezondheid in twijfel trekken.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:58

Ik geloof er ook in. Teveel gezien en meegemaakt om er niet in te geloven.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:24

Nee...alhoewel ik het best zou willen ...

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:51

Nee ik geloof er ook niet in.
Wel geloof ik dat ieder mens zijn eigen demonen heeft.
En die zie ik ook echt niet als iets naars.
Ik heb ze zelf ook maar geen geesten of zo iets.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:13

Ik geloof er normaal niet in, maar soms heb ik van die dagen dat ik denk:”misschien is er wel meer tussen hemel en aarde”. Meestal na een of andere vage docu of verhaal van iemand :') .
Normaal gesproken ben ik meer van team ‘alles is wetenschappelijk te verklaren’.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:31

Tiquira_Jill schreef:
Nee ik geloof er ook niet in.
Wel geloof ik dat ieder mens zijn eigen demonen heeft.
En die zie ik ook echt niet als iets naars.
Ik heb ze zelf ook maar geen geesten of zo iets.

Wat bedoel je met 'iedereen heeft zijn eigen demonen'?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:46

Ik denk dat de verklaring voor de ervaringen die mensen beschrijven met dit soort fenomenen te vinden is in hoe onze hersenen werken. We hallucineren in principe allemaal "de werkelijkheid", onze perceptie werkt op vreemde manieren...