Ik bedacht me dat het mij eigenlijk een hele goede leuke ervaring zou lijken zijn als ik een ontwikkelingswerk zou gaan doen in een ver land.(natuurlijk heeft het ook mindere kanten en dat besef ik goed) waar precies weet ik nog niet, maar ik heb eens op internet lopen surfen over projecten die speciaal voor jongeren of gecombineerd met oudere mensen zijn om voor ongeveer 4 weken of langer ontwikkelingswerk te gaan doen.
Ik heb namelijk vanaf juni tot augustus genoeg tijd. ( ik weet niet of dit te kortdag is om nog te kunnen regelen) en volgens mij mag je ook niet zomaar mee. Je moet er wel voor betalen maar op internet vallen die kosten nog wel mee. Maar je wordt volgens mij ook onder een soort van keuring gehouden of je het wel aan kan, en of je genoeg dingen beheerst, en of je een hele goede motivatie hebt.
Ik heb me nog nergens voor aangemeld ect. maar ik dacht ik raadpleeg bokt eens,
of mensen mij meer kunnen vertellen erover of ervaringen kunnen delen.
En wat ik mij ook afvroeg voor de mensen die zelf zoiets hebben gedaan, is mijn(of toen bij jouw) je eigen veiligheid wel echt veilig ? om het zo maar te zeggen. Ik bedoel bijv. Afrika is niet een van de veiligste landen (hangt wel vanaf welk gebied natuurlijk) maar ik ben eigenlijk wel bang om dingen mee te maken als meisje waar ik niet op zit te wachten. verkrachting/beroving/ontvoeringen dus was bij jullie het zo wel geregeld dat je je weinig zorgen hoefte te maken daarover?
Nu maar hopen op iemand zoiets dergelijks heeft gedaan of iemand kent ect.
Danku
*ik besef nogmaals heel goed dat je ook hele nare dingen ziet en dat het toch een grote impact op je krijgt.
Tegen die tijd ben ik trouwens 19 jaar.