Wedstrijd weekend met Flow

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25607
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Wedstrijd weekend met Flow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 08:32

Jaarlijkse traditie, onze vereniging organiseert twee keer per jaar een meerdaags concours. Normaal 1 rond koningsdag en 1 in september. Door omstandigheden werd het eerste concours nu pas met Pinksteren georganiseerd. Het begint op vrijdag en loopt tot en met zondag, met dagprijzen per rubriek voor degene met de hoogste punten bij elkaar en een overall prijs voor degene met de hoogste punten van die rubriek over de 4 beste proeven.

Wij hebben eenmalig geprobeerd 3 dagen te starten, wat met mijn gezondheid absoluut geen slim idee is. Dus starten we gewoon 2 dagen, want zelfs dat is te veel, maar wel heel leuk dus gewoon maar wat dagen in bed blijven liggen daarna. Daar lig ik nu dus ook te typen. :+

We hadden wat handicaps dit jaar, naast mijn gezondheid dus. Mijn moeder rijdt altijd met de trailer en helpt mij met alles, omdat ik dat zelf niet kan. Maar dit keer is zij pas net terug uit het ziekenhuis na opname van een paar weken en dus absoluut nog niet fit genoeg hiervoor. Gelukkig heb ik hele lieve stalgenootjes en vriendinnen die ons de ene dag gereden hebben naast het groomen en de andere dag mee om te groomen zodat mijn moeder alleen hoefde te lezen en maar 1 dag te rijden. Maar dus wel één dag voor het eerst op een vrachtwagen, wat daar heeft ze nog nooit opgestaan. Gelukkig ga ze er niks om, alleen het draaien vond ze vreemd, haha.
Ook zitten we heel hard te wachten op de zadelmaker, al enkele weken. Deze kon alleen pas na de wedstrijd. Het is niet zo ernstig, maar met mijn lijf en Flow haar gevoeligheid is het wel vervelend en moesten we met wat onderleggers werken en tussendoor weer alles goed leggen. Daardoor zit ik net wat minder en wil zij iets minder fijn bovenin en bergop blijven en merk je vooral dat de uitgestrekte gangen weer een stuk slechter zijn. Het is in draf en galop al nooit ons sterkste onderdeel, maar was wel verbeterd naar 7ens en soms zelfs een 8 en nu vielen we weer terug naar tussen de 5 en 6,5. Ook het achterwaarts wat vaker een 7 en een 8 is was nu absoluut niet goed. Ook iets simpels als overgang galop terug naar draf was in alle proeven niet vanzelfsprekend.

Zonde dus, maar ze heeft het alsnog super gedaan, zelfs wanneer ik haar in de steek laat door vermoeidheid en pijn in de 2e proef.

De 1e dag was het ineens veel warmer en benauwder als voorspeld was. Het inrijden ging fijn, maar voor de proeven kakten we beide in door de benauwdheid. Ook de omstanders waren het ermee eens, geen hele grote fouten, maar wat teruguit en wat stug voor ons doen waardoor hoek doorrijden bijvoorbeeld al niet zo ging als normaal. De prijsuitreiking viel me alles mee, in de 1e proef 1e met 204,5 en de 2e proef 2e met 186,5. Beide hoger als ik geschat had, vooral de 1e. Hiermee hadden we ook de dagprijs van zaterdag.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. We kunnen het met onze ogen dicht :') Niet gezien bij het bestellen, maar vind het grappig.
Afbeelding

Zondag was het gelukkig een stukje koeler, omdat de wind aantrok vanwege die buien die voorspeld waren. Ze voelde beter qua soepelheid en voorwaartse drang in de 1e proef, maar omdat ik moe was kwamen er wat rommeltjes in helaas. De 2e proef kwamen meer slechte stukken in, want beide moe. Maar gelukkig ook nog wel sterke stukken zoals uitgestrekte stap.
En we werden 2e met 194 punten en 1e met 193,5. Hiermee wonnen we ook de overall prijs. Dus weer een super weekend, ondanks dat het bij lange na niet was zoals we kunnen. Allemaal dankzij de fantastische merrie :+:

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Onderonsje voor de 2e proef
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. En het grootste gedeelte van de buit van dit weekend
Afbeelding

En Flow? Die denkt na elke proef dat ze Olympisch goud heeft gewonnen. Na het groeten schieten de oren naar voren en gaat ze iedereen langs die mee is om een aai te krijgen <3
Dat zijn de belangrijkste dingen, vriendelijk rijden en zorgen dat paard het altijd een feestje vindt om mee te gaan. Tot nu toe lukt dat goed en doet ze op wedstrijd nog wat harder haar best! Ik heb zoveel geluk met deze merrie.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wedstrijd weekend met Flow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:23

Mooie foto's <3

Wat schattig dat ze zo trots is op zichzelf! Uiteindelijk gaat het ook om het plezier, maar ik vind dit wel heel leuk!

Flubberboot

Berichten: 3004
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijd weekend met Flow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:27

Mooie foto’s!! Jullie zijn ook een mooie combinatie samen! <3

senna21

Berichten: 11998
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:28

Super netjes. Met overtuigende complimenten van de jury.

En helemaal een knappe prestatie gezien je gezondheid. Petje af =:)

MyWishMax

Berichten: 25607
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijd weekend met Flow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 20:47

Dank jullie wel!

DemiSisa

Berichten: 1086
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijd weekend met Flow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:31

Wat een onwijs mooie combinatie zijn jullie toch! Zoals altijd ziet het er weer onwijs vriendelijk uit, echt petje af hoor. Je hebt het niet altijd makkelijk, maar je doet het toch 'maar' even. Mag je trots op zijn! :D

MyWishMax

Berichten: 25607
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijd weekend met Flow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 20:08

Dank je wel! Het is enorm frustrerend, maar ik ben wel trots ook, ja.

daffodil

Berichten: 10453
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

He wat een heerlijk verslag en dito foto's. Heel jammer dat ik zo nodig op vakantie moest anders had ik er waarschijnlijk zitten jureren en van dit soort combinaties kun je zo blij worden!

Je hebt Flow heerlijk aan het lopen en ondanks dat het niet altijd makkelijk is, doe je het maar mooi wel! Top gedaan!