Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5839
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 22:59

Sunny is nog niet heel lang bij ons en ze moesten flink aan elkaar wennen.

Ze is vaak met Frits verschenen en te weinig met Sunny!

Sunny verdient ook een eigen topic omdat ze te knap zijn om dit niet te tonen.

Wees een beetje lief want ze is nog maar 8 jaar en doet der best.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sun was heel erg geneigd om aan te spannen en als een heuse hackney door de baan te gaan. Hierdoor was er veel miscommunicatie tussen de twee. Sun komt echt van een heel stabiel huis en moest zich ineens bewijzen als kinderpony. Een zware taak als je liever de hele dag eet en dan ook nog met iets op je rug moet rondlopen wat zelf niet eens wat ze doet. Je raadt het al aanspannen van de ene veroorzaakte aanspannen bij de ander en dan hadden we een flinke wisselwerking op elkaar. We zijn dus heel veel bezig met zakken en rust!
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 29-04-24 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:04

Lekker met een losse teugel en op 1 hand. Dat ziet er ontspannen uit.

(Ik dacht trouwens dat Sunny veel groter was dan Frits maar als Jill erop zit lijkt Sunny ongeveer net zo klein als Frits. Jeetje, Jill groeit als kool, nou ja, als bonenstaak eigenlijk.)

GabberGill

Berichten: 5839
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 23:06

Ze is ook hoger maar hij heeft veel meer massa! Hij is echt een tank en sun echt een frummeltje eigenlijk. Hij heeft zelfs 1 dekenmaat groter.

Jill gaat ook lekker met deze aan de slag zodat we dalijk een superfijne pony voor mijn jongste dochter hebben.

We zijn nu zelf bij het stukje aangekomen dat ze op het goede been lichtrijd en dat ze gaat sturen met een lange teugel en meer lichaam.

Paardenfann4
Berichten: 1361
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:12

Ze zijn een mooi setje samen, ziet er echt goed uit. Ze rijd beide pony's heel netjes!

N4N4
Berichten: 1114
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:49

Wat een enorme bofferd is jouw dochter met 2 van die mooie pony’s :)

GabberGill

Berichten: 5839
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 08:54

Paardenfann4 dankjewel, we zijn ook heel blij dat het zo goed gaat en dat we er nu zoveel rust in kunnen rijden.

N4N4 aaah ja wij vinden ze allebei ook heel erg knap! We zijn gezegend met niet alleen 2 knapperds maar ook nog eens 2 lieve pony's!

Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:02

Ze zien er echt super knap uit samen! Al het begin is moeilijk, ik zie steeds meer vooruitgang. Foto 13 ziet er echt zo goed uit. Super chique!

DiantaM
Berichten: 11278
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:19

Ze rijdt super fijn en diervriendelijk. Dit zie ik weleens anders bij de kleine ruitertjes.

Wat doet ze als je heel licht contact met haar mond maakt? Juist harder gaan?

GabberGill

Berichten: 5839
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 09:35

DiantaM schreef:
Ze rijdt super fijn en diervriendelijk. Dit zie ik weleens anders bij de kleine ruitertjes.

Wat doet ze als je heel licht contact met haar mond maakt? Juist harder gaan?


Nee hoor ze doet helemqql niks maar ik ben van mening dat als je zelf nog niet kundig en zacht genoeg in je hand bent dat je er dan vanaf blijft en dit kleine stukje doet en gaat voelen wat er gebeurd. Ik ben zelf echt heel erg tegen een harde en lelijke aanpak dus wij werken hier alleen uit rust en vriendelijkheid voor allebei.

Op dat stuk zitten we nu. Ze rijdt haar ook met contact hoor. Ik zal is even de foto's pakken. Je ziet hier duidelijk dat haar hand nog iets hinder brengt waardoor ze niet vanuit het lijf naar de hand toe durft/gaat. Ik wil dat iedee paard vertrouwen behoud in de hand en kies er daarom voor om dit maar kleine stukjes mee te nemen en dan veel te sturen en weer los te laten.

Afbeelding

Afbeelding


Ze blijft dan wat hoger in der hoofd halshouding. Het losse en lage is en blijft ons uitgangspunt en daar starten we mee en sluiten we mee af.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 30-04-24 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:36

Sunny ziet eruit als een echte lieverd. Fijn dat je dochter er zo'n fijne pony aan heeft. Ik wens ze veel plezier toe samen!

GabberGill

Berichten: 5839
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 09:48

Doubtless schreef:
Sunny ziet eruit als een echte lieverd. Fijn dat je dochter er zo'n fijne pony aan heeft. Ik wens ze veel plezier toe samen!


We hebben wat dat betreft 2 fantastische pony's staan.

Sun is echt oprecht een schat en doet geen vlieg kwaad maar is heel rillerig. Daar kan je ademhaling al verkeerd zijn. Die heeft een heleboel rust en liefde nodig

Frits daarentegen is onze doerak die overal doorheen banjer en niks te gek is met zo nu en dan wat gekkigheid. maar daar kan je dan weer een heel vuurwerk plus orkest naast af laten gaan en die zal geen stap verzetten.

prompter

Berichten: 11218
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:57

Het is ziet er fijn uit! Maar is je dochter nu zo ineens aan het groeien :wow: ?

manja39
Berichten: 166
Geregistreerd: 16-09-13

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:15

Ook Sunny is prachtig. En samen zijn ze ook een mooi setje. Ze kan zo veel leren van de verschillen tussen Frits en Sunny. Hier zit ze ook weer zo netjes en mooi op. Én wat is ze veel gegroeid ,letterlijk en figuurlijk! Wat zijn de stokmaten van de pony's?

GabberGill

Berichten: 5839
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 10:32

Jill heeft een vervroegde pubertijd dus is haar groeispurt al ingegaan. Die verandert dus per week ongeveer. Best heftig om mee te maken zeg maar. Het ene moment zijn ze klein en ineenszijn ze heel groot en ontwikkeld.

Frits is 1m22 en sun 1m35
Jill haar stokmaat onderdehand 1.45

7ofhearts

Berichten: 2839
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:52

Dit zijn fijne foto’s om naar te kijken.
Zo heerlijk ontspannen.
Mijn complimenten aan jullie hoor.
Doorzetters hoor!!!

_Tarzan

Berichten: 11213
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:00

Ziet er fijn uit, lekker ontspannen en een leuke combinatie die twee!

GabberGill

Berichten: 5839
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 21:36

Dankjullie!

hagelslag
Berichten: 9121
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:43

GabberGill schreef:
Jill heeft een vervroegde pubertijd dus is haar groeispurt al ingegaan. Die verandert dus per week ongeveer. Best heftig om mee te maken zeg maar. Het ene moment zijn ze klein en ineenszijn ze heel groot en ontwikkeld.

Frits is 1m22 en sun 1m35
Jill haar stokmaat onderdehand 1.45

Jill haar stokmaat _O- _O-

Heel erg fijn om te zien dat het rijden met beide pony's met plezier gaat en dat ze leert met respect te rijden!

GabberGill

Berichten: 5839
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Sunny een pony die niet mag ontbreken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 23:53

Hahahaha ja Jill beschrijven we ook gewoon in paardentermen.

Jaaa dat is iets wat ik heel belangrijk vind. Plezier voor beide!

Fijn ook dat dat gezien wordt. Ondanks dat ze ergens heel bewust en serieus geholpen wordt blijft het plezier ook heel belangrijk