Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 11:35

Als je al 2 jaar zo blij wordt van een paard verdient dat een eigen foto topic.

2 jaar geleden heb ik mij door mijn instructeur laten aansmeren met de woorden dat ze 'misschien de perfecte voor mij was' en dat hij zo'n paard '10 keer achter elkaar kan verkopen'. Het doel was weer lekker te kunnen gaan crossen en plezier te hebben in alle disciplines.

Al vrij snel kwam ik er achter dat de verkooppraatjes gewoon volledig waar waren en ik echt een once in a lifetime paard had gekocht. En ik hád al super leuke paarden gehad. Maar zij is echt de allerkunner 2.0 Ik moest alleen mijn eigen zelfvertrouwen weer wat afstoffen en de tomeloze energie en inzet van dit paard op een juiste manier in goede banen lijden.

Dit overzicht kan eigenlijk geen recht doen aan mijn enthousiasme voor dit paard. Ze is voor mij het voorbeeld waarom je op paarden mag rijden. Zo blij en gemotiveerd als ze is. Zo leuk vind ze het om nieuwe dingen uit te proberen, hard te werken (en hard te gaan) en ingewikkelde puzzels in de communicatie met mensen op te lossen. Haar temperament is exact op het randje van controleerbaar en waanzin waar je heel blij van wordt. En soms even in een momentje van respect laat stilstaan.

Het hele verhaal van aankoop tot vorig jaar: [SPR-ITP] Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Na een jaar van elkaar leren kennen en lessen in alle disciplines stonden wij in februari aan de start van een indoor/outdoor oefencross.

Afbeelding
En hoewel de trainingen tot op dat moment echt fenomenaal gingen. Kan ik dat van deze cross niet zeggen. Als combi waren we veel te gespannen met een hele reeks stops tot gevolg. Maar ik had er evengoed vertrouwen in. Samen gaan wij er komen.

De volgende oefencross in maart was al wat beter.

Afbeelding
Al werd ik er wel even af gelanceerd toen ik bij het losrijden zo dom was om in een split second te denken dat ik de energie kon beteugelen door haar tegen te houden. Dát moet je niet doen. Dan gaat de energie de ander kant op: omhóóg.
Bij deze overijverige tante moet je de energie er met een glimlach naar voren uit laten komen. Kun je rustig doen, is ze volledig mee te vertrouwen. Maar als je haar tegen wil houden is ze als een kokende pan met een deksel er op. Je blijft over met een grote ongecontroleerde prutzooi.
Haal je de deksel eraf, kan het kolkende water ook heel snel weer tot bedaren komen. :D


Afbeelding
Ondertussen is er altijd heel veel tijd voor gras vreten en je vrienden pesten. Ze staan 24/7 buiten waarvan de daglicht uren op gras. Gelukkig is het zo'n type die onbeperkt kan vreten en toch lekker slank blijft dus ze neemt het het heerlijk van.
Ze is inmiddels de onbetwiste 'mijn wil is wet' hier op stal. Ze is echter niet zo'n zure blijf van mijn lijf merrie. Ze wil ook wel lekker ruige spelletjes doen met de mannen en is af en toe gewoonweg een botte boer.
De dynamiek tussen deze 4 paarden is echt gewoon een genot om naar te kijken. Als je mij vraagt of ruinen en merries samen kunnen? Zeg ik ja, graag.

In juli vroeg een clubgenoot/fotograaf of ik mee wilde werken aan haar video project met dit :+: resultaat. Jammer dat ik zo'n vierkant blokje lijk door de rare schermverhoudingen :+

Op de galopvideo's zie je goed haar volbloed aandeel terug. Raketje is een Herald3 (Heraldik) uit een Mermus R

In de zomer gingen we ook wat dressuren.
Afbeelding
We zijn in het L1 gestart en halen eigenlijk altijd keurige punten.

In juli ging ik dan eindelijk weer eens op springwedstrijd. ik zag er onbewust wat tegenop maar het ging zo goed thuis dat ik mezelf er overheen had gezet en meteen mochten we in onze eerste 80cm rubriek een mooie eerste prijs meenemen.

Slechte planning en veel te hete dagen zorgden er voor dat we niet aan (oefen)crossen toekwamen in de zomer. Wel vonden we een crosstrainer die ons helemaal in onze comfort zone kreeg. Verlichte zit is ons geheime wapen :)*

Afbeelding


In augustus reden we dan eindelijk weer een oefencross en dat is voor mij het moment waar ons kwartje viel. Ze ging daar zo ruig en vanzelfsprekend rond toen ze eenmaal over hindernis 1 was. Ik heb echt genoten onderweg. Was bijna in tranen. zo blij, bij de finish.
Afbeelding

In de herfst maakte we de overstap naar 90cm. En de hindernissen lijken wel gekrompen. -:)
Waar ik me eerst druk maakte over 60cm heb ik nu inmiddels gewoon zin in onze volgende wedstrijd.


De afgelopen maanden zaten niet echt mee qua weer. Maar omdat ze inmiddels super gaat op de trailer reden we gewoon van hot naar haar. Hier naar de binnenbak, daar naar een clinic. En de week dat er sneeuw lag hebben we ons gewoon vermaakt met bosritje (lang leven de blote voeten)
Afbeelding


Ik hoop vooral nog heel veel jaren te mogen genieten van deze geweldige merrie. Zoals ik al zei toen ik haar kocht: Ik heb volop (bescheiden) ambities maar geen strak omlijnd idee wanneer we die moeten waarmaken. Het plan is om dit jaar wel te gaan starten met officiële crossen.
Maar we willen vooral nog heel veel *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* momenten.

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:45

Mooi verhaal! Wat fijn dat jullie zo'n match zijn. Coole crossfotos! Het plezier spat er vanaf.

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:54

Mooi overzicht topic heb je gemaakt.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:33

Wauw wat tof ook dat filmpje van die fotoshoot. Heel gaaf. En wat een mooierd heb je daar. Heel veel succes!

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 13:01

Met zoveel passie en liefde over je paard praten; elk paard verdient zo'n baas die dat doet. Jullie halen duidelijk het beste in elkaar naar boven.

Genieten!! <3

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 14:42

Wat een leuk topic, wordt er helemaal vrolijk van. Knap paard heb je en jullie zijn een leuke combi.
Veel plezier samen verder.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:44

Rocamor schreef:
Met zoveel passie en liefde over je paard praten; elk paard verdient zo'n baas die dat doet. Jullie halen duidelijk het beste in elkaar naar boven.

Genieten!! <3


Ja dat! Wat praat jij ontzettend liefdevol over je paard. Echt heerlijk om te lezen :+:

Elisa2

Berichten: 37187
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:46

Vind jullie zo'n leuke combinatie!

Suzanne F.

Berichten: 49224
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:15

Elisa2 schreef:
Vind jullie zo'n leuke combinatie!


Eens! Wat een leuk paard zeg en wat hebben jullie een lol! Les je bij Merel Blom?

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 16:37

We zijn ook echt leuk O:) ;)
Ik zit er altijd zo op te stralen dat ik andere mensen om mij heen aansteek. Wordt er zelfs op aangesproken door wildvreemden. Afgelopen weekend kon zelfs een prof rijder zijn gezicht niet neutraal houden toen we langs kwamen. Die begon onwillekeurig mee te lachen. :')

Op mijn andere paard moet ik aanzienlijk harder mijn best doen en staat mijn hoofd helemaal anders. Maar als ik hier op ga zitten gaat het gewoon helemaal vanzelf.

Nee ik les niet bij Merel. Wij wonen zuidelijk.
Heb deze merrie gekocht bij mijn springinstructeur. Die had gewoon toevallig deze 'eventing gefokte' merrie staan toen.
Al had ik op dat moment net een 'dressuur paard met handige pootjes' moeten laten staan door een hartruis. Dus daar zocht ik niet perse naar. Zo goed ben ik niet, dat ik een heuse eventer nodig had :+

_karin_

Berichten: 3915
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:44

Heb de vorige keer ook enorm genoten van jullie topic en nu weer. Echt een leuke combinatie zijn jullie <3

amorthistT
Berichten: 42
Geregistreerd: 19-01-15
Woonplaats: Oirschot

Re: Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:51

Leuke combinatie zijn jullie!

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:55

Wat zijn jullie een mooie combinatie en prachtige hoe je over haar spreekt <3

hedwig1
Berichten: 120
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:34

Wat een heerlijke foto's en wat een prachtige combinatie zijn jullie! Een genot om naar te kijken.

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:59

Rocamor schreef:
Met zoveel passie en liefde over je paard praten; elk paard verdient zo'n baas die dat doet. Jullie halen duidelijk het beste in elkaar naar boven.

Genieten!! <3


Hier sluit ik me volledig bij aan.

Wat een toffe combinatie zijn jullie en wat een enorm gaaf paard heb je <3

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:46

Ik kan me je vorige topic nog goed herinneren, ik vind het zo'n ontzettend leuk dier.
Wat zit jij ontzettend blij en trots op je paard, het plezier en de trots straalt er vanaf.

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:53

Wat een leuke combi zijn jullie!

Mag ik vragen met welk hoofdstel je rijdt?

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 09:39

mcsjelle schreef:
Mag ik vragen met welk hoofdstel je rijdt?


Dit hoofdstel.
https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1

Je kunt hier de keel- en sperriem vanaf halen. Dat heb ik dus gedaan. Ik hou niet van onnodige riempjes vastmaken en poetsen :D

Formeel mag je er zo niet mee starten geloof ik... Maar ik heb er nog nooit iets over gehoord.

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Re: Kleine grootste raketje, het 2e jaar vol avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:35

Ohh, die ben ik inderdaad wel eens tegengekomen in mijn zoektocht naar een zo simpel mogelijk hoofdstel zonder sperriem en aansnoerneus, maar hij staat echt heel mooi.