Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 20:15

Helaas na een onderzoek van de dierenarts afgelopen week bleek dat ik de komende maanden in ieder geval niet meer mag rijden en waarschijnlijk nooit meer. We gaan waarschijnlijk nog meer onderzoeken in maar hierdoor heb ik dan ook beslissing gemaakt om mijn zadel ingepakt naar zolder te brengen en dit voorjaar te verkopen. Zijn rug is helaas niet goed en gezien zijn historie misschien ook nooit geweest.

Hij moest van de dierenarts in beweging blijven en hij mag dus lekker voor kar zijn ding blijven doen. Iets waar hij altijd al het aller gelukkigst van werd en ik stiekem ook :o , ook werken aan de hand mogen we doen, daar moeten we nog wel flink aan oefenen. Wel zijn grenzen in de gaten houden en voor nu doen we braaf alles wat dierenarts zegt. Hij lijkt wel veel profijt bij de behandeling en middeltjes te hebben maar we zijn nu te kort bezig om daar echt een oordeel over te hebben.\

Voor mij was de keuze daardoor heel makkelijk rijden heeft nooit echt mijn prioriteit gehad hoewel ik wel heel leuk vond, zijn geluk gaat voorop en hij word niet meer gelukkig van rijden dus dan gaan we gewoon andere dingen doen waar hij wel plezier in heeft.

Maar we hebben wel heel veel leuke dingen gedaan onder het zadel en ben hem dan ook heel dankbaar voor alles wat hij gegeven heeft en al het vertrouwen en alle dromen die hij heeft waar gemaakt. Zelf een keertje een clinic zwaardvechten te paard gedaan iets wat ik ook al jaren wou met hem kan en kon alles en voor dat ben ik hem eeuwig dankbaar voor.

Van veel dingen zijn foto's gemaakt en al bladerend door de foto's dacht ik dat ze de moeite wel waard waren om te delen, ook super dankbaar voor de prachtige fotos want ondanks het schuldgevoel; hadden we nou maar eerder laten kijken, kijkt hij op de fotos wel heel blij zoals hij altijd was onder het zadel


Mijn grote droom heeft waar mogen maken; boogschieten te paard

Afbeelding
Door Sanderijn de Bruin



Maar niet alleen 'normaal' ook met een thema tintje bleef hij geweldig braaf en vol plezier gaan

Afbeelding


Nog meer dromen werden werkelijkheid want ook xxl prinsessen jurk vond hij helemaal prima

Afbeelding

Maar een flinke sprint er mee was nog veel beter
Afbeelding


Want in volle galop over de velden scheuren vond hij nog het aller leukste

Afbeelding


Stil staan was lastig hij was veel liever in beweging

Afbeelding

Alle drie weer door Sanderijn de Bruin



Het zal jullie vast niet ontgaan zijn maar ik vind kostuums maken geweldig en hij was dan ook het slachtoffer voor Ciri van de Witcher want hij leek precies op Roach

Afbeelding

Afbeelding
Door Sanderijn de Bruin


Hij heeft mij door het magische sneeuwbekleedde bos gedragen, tijdens de video opnames was er ook fotograaf die heel stiekem deze foto maakte
Afbeelding
Door Martin Podt


Maar ook als nep viking gingen nog we best vaak door het leven

Afbeelding

Afbeelding
Door Laura Dijkslag


En ook het idee van een dames zadel leek mij leuk, dus mams touwjurk verknipt en gehoopt dat het goed zou gaan hij was immers altijd zo lief onder het zadel dat dat wel zou lukken

Afbeelding


Hij zette zich altijd voor de volle 100% in hoe vaak we ook voor de fotograaf voorbij moesten komen voor het perfecte shot want lekker scheuren vond hij leuk

Afbeelding
Door vanChasteletfotografie


Hoewel een lekker drafje tijdens de buiten ritten favoriet is dat kon hij uren volhouden

Afbeelding



En de laatste grote droom heeft hij ook waargemaakt op neckrope rijden wat vond ik dat de eerste keer (foto) spannend maar hij deed het geweldig daarna nog vele buitenriten (met een touwhalster om) gedaan op deze manier

Afbeelding
Laatste twee weer door Sanderijn de Bruin
Laatst bijgewerkt door Henrike5 op 13-01-24 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:24

Waaauw die foto's zijn geweldig!

Misschien kan een foto schoot over een half jaar nog wel?
Als hij verder niet belast word onder het zadel?

Maar anders is misschien een ouderwets kar met biertonnen of zo er op heel gaaf voor een shoot.

Hopelijk heb je nog lang plezier van hem al is het anders dan gehoopt.
Maar zo te horen komt dat wel goed.

WesterGinger
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:25

Sterkte met de beperking! Werden ze maar gezond 100 jaar.

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 20:32

@duopenotti, dank je wel heel blij mee ja! En wie weet kan dat zeker aan de andere kant er zijn zo veel leuke dingen samen te doen, ik hoop inderdaad dat we nog veel plezier samen hebben


@westerginger dankje wel inderdaad maar zolang ze pijn vrij vind ik alles goed

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:34

Wat een prachtig paard!
Die foto tussen de bomen in de sneeuw vind ik echt wauwwww

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:37

Wat een geweldige foto's! En heel mooi te lezen dat je het een andere invulling gaat geven.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:40

Wauw, wat heb jij prachtige foto's van je paard zo! Heb je nog plek aan je muur? Ik had alles volgehangen als ik jou was geloof ik!

Sterkte met de blessure, hopelijk kan ie nog een tijd pijnvrij mee.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:51

Wat zijn jullie mooi samen <3

En hij heeft zeker plezier gehad, zo te zien leefde hij zich helemaal in in zijn rol!

Hoop dat jullie nog veel plezier mogen beleven!

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 21:31

Granouk, dankje wel ja ik vind die ook prachtig ik zag hem toen toevallig op instagram voorbij komen en dacht wat een mooie foto wacht ben ik dat :+ en na wat inzoomen was ik het dus inderdaad

Roosch tnx! Heel eerlijk ik heb er maar 1 afdrukt liggen en zit het echte volhangen al heel lang op te planning maar ik stel het elke keer weer uit

Flavlip en Shirley dank jullie wel wat lief!

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 06:53

Wow wat een schitterende foto's zeg, wooooow. Ik snap dat je daar heel blij mee bent, sommige lijken zo uit een film te komen <3

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 07:28

Ach Henrike!! :(:)
Maar wat fijn dat pijnvrij nog wel veel dingen lukken. Ook die kunnen in thema's. :))

Geweldige foto's, ik vind die laatste met neckrope echt fantastisch!! _O_

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 08:22

Wat ontzettend fijn dat jij zo goed naar je paard luistert. En dus je zadel inpakt als blijkt dat hij niet meer kan bereden worden, in plaats van allerlei kunstgrepen uithalen om kost wat kost te rijden.

De foto's zijn gewoonweg geweldig. Knap paard en indrukwekkende kostuums. Jullie hebben hele toffe dingen gedaan samen, hopelijk kunnen jullie dat nog vele jaren blijven doen voor de kar en vanaf de grond!

Selina

Berichten: 14297
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 08:55

Wow wat een gave foto’s van jullie zeg.
Wat jammer dat je je zadel moet opbergen

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 09:52

captain dankje wel precies je hoeft er niet op te zitten voor vette fotos dat heb jij ook laten zien :D Die foto wil ik inderdaad nog eens mooi groot afdrukken inderdaad

Mierenter Dankje wel, heel eerlijk ik doe hem geen plezier met zulke ingrepen, hij is al 17 en het rijden is voor mij niet heel belangrijk. Mocht uiteindelijk blijken dat niks meer mogelijk is kan dan mag met pensioen maar ik hoop inderdaad dat we nog heel veel leuke dingen kunnen doen samen


selina dankje wel!

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:02

Wat een gave en prachtige foto's van jullie samen!
Heel mooi aansprekend paard ook. <3
Mooi om te lezen dat je zijn geluk zo belangrijk vindt, complimenten!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:17

Oh jeetje.. wat naar Henrike!

Jullie zijn zo leuk samen, de foto's zijn ook echt altijd heel erg tof. Met z'n blije koppie :) Fijn dat jullie nog steeds leuke dingen kunnen doen samen!

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:29

Wat jammer dat hij niet meer onder het zadel kan! Zo te zien hebben jullie wel plezier gehad, wát een ongelofelijk gave kostuums en foto’s. Jullie lijken zo uit een film te zijn weggereden. Heel tof!

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:32

Wat een prachtige foto's! Ik vind de kostuums vaak too much en niet goed passen bij de setting, maar bij jullie klopt het gewoon. Echt erg mooi. En knap paard ook :)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:47

ohh die foto's... <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Wat extreem gaaf zeg!! <3 <3

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:55

Wat een prachtige foto's heb je van jullie zeg, wauw!!! <3 <3

Vervelend dat de blessure te heftig is om weer t zadel in te klimmen. Ik ken het gevoel en herken me in je woorden. Mijn merrie bleek ook flinke artrose in de rug te hebben en heb ik t zadel gelijk opgeborgen na de diagnose, want achteraf heeft ze het al jaren gehad maar ze deed altijd alles voor me! Ergens het gevoel van spijt achteraf, had ik maar... maar paarden zijn ook gewoon zo hard voor zichzelf en doen zo graag dingen voor je. Dat je zulke achteraf grote dingen makkelijk mist.

Ik hoop dat je nog heel lang van hem kan genieten op andere manieren dan onder het zadel! En dat jullie maar nog veel.mooie fotoshoots mogen hebben op een net iets andere manier (en die met ons kunnen delen graag ;)).

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Daar ligt het zadel dan heel mooi op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:53

Echt waanzinnige foto's! Vooral die tussen de bomen die spontaan gemaakt werd is zooo knap.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:55

Wat een prachtige foto's en super mooie herinneringen, wie weet kan je dit toch zo af en toe blijven doen, of dit soort prachtige foto's maken, met grondwerk, of naast je paard...

Maar foto nr 7 , is echt zo mooi...ik heb hem al een paar keer terug bekeken, zulke mooi kleuren, echt prachtig...

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:10

wat een prachtige foto's <3

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 17:28

Wat een lieve reacties dank jullie wel!

jessica007 is heel veel fotograaf hoor bijvoorbeeld Sanderijn gaat heel erg opzoek naar een passende locaties op het laatste moment aanpassingen etc kostuums maak ik zelf en op maat voor ons dan is het al snel heel anders. Een crinet leek mij heel gaaf maar staat Amir echt totaal niet helaas dus die heeft iemand anders nu in bezit

tencreda4 Ja wat mooi om te lezen zo denk ik er ook over idd hij heeft zo veel gegeven dit is het minste wat ik voor nu kan doen!

kimmie261 jaa die was ook zo mooi alles klopte we waren eerst teleurgesteld dat het zo donker was die dag maar dat kwam geweldig uit!

Mariett dankje wel, maarre ik bleef ook heel erg genieten van jullie fotos hoor!

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:11

Leuke foto’s!
Ts, miss kan je het stukje dat jij niet of nooit meer mag rijden aanpassen. Want ik dacht dat jij nooit meer mag rijden, maar ik denk je paard aangezien het onderzocht is door de dierenarts.