Mijn jaar met Rocky (aka Charlie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Mijn jaar met Rocky (aka Charlie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 12:02

Alweer ruim 3 jaar geleden kocht ik mijn eerste eigen paard, ik zocht een ruin van een jaar of 4 waar ik direct mee aan de slag kon dus uiteraard werd het een hengstje van 1,5 :+
Rocky (aka Charlie omdat mijn vriend Rocky een stomme naam vindt) is een kruising Paint x Selle Francais x Boulonnois en is in Frankrijk gefokt. De eerste twee jaar bestonden uit af en toe poetsen, beetje basis grondwerk, stukjes wandelen en vanaf zijn derde af en toe een zadeltje erop, lange teugelen om het stuur erop te zetten en een rondje aan de longe. Dit hebben we heel rustig uitgebouwd van eens in de paar weken er even opzitten als onderdeel van het grondwerk naar wat stapwerk en af en toe een drafje. Afgelopen jaar zijn we het rijden steeds meer mee gaan pakken, ik rij hem nu twee tot drie keer in de week een half uurtje en verder houden we ons lekker bezig met grondwerk, lange teugelen, clickertraining, wandelen en wat we maar kunnen bedenken :)


Afbeelding

In februari gingen we samen met een vriendin en haar paard voor de eerste keer naar het bos voor een mini stap rondje. Alle boomstammen waren eng in het begin maar dankzij het commando 'touch' ging hij al snel dapper voorop het bos door. Als hij iets spannend vond stond hij even stil om er vervolgens zelf naar toe te lopen om het van dichtbij te bekijken :D
Afbeelding

Regelmatig krijg ik dit soort foto's van stalgenoten, laten we het erop houden dat hij soms een beetje bijzonder is :=
Afbeelding

In mei gingen we weer een keer naar het bos, weer dapper voorop
Afbeelding

Ook hadden we in mei onze eerst working equitation clinic. Hij deed het echt fantastisch :+:
Afbeelding

In de zomer maak ik altijd een vergelijkingsfoto, het begint al echt op een paard te lijken :D
Afbeelding

In oktober hadden we weer een WE clinic. Twee dagen ervoor had ik voor de eerste keer op een andere stal gereden met hem. Hij had zich keurig gedragen maar tijdens de clinic was wel duidelijk dat zijn emmertje echt nog te vol zat. Hij deed zijn best maar het was echt even teveel, ook voor mij een leermomentje :(:)
Afbeelding

In november voor het eerst een poging gedaan op rijden met neckrope, eerst een paar keer met het hoofdstel erbij maar als snel kon die af :D Het stuur werkt nog niet altijd maar daar werken we rustig aan verder.
Afbeelding

Wegens een kreupel paard van een stalgenootje konden we onverwachts een clinic volgen bij Piet Bakker, echt super leuk!
Afbeelding

Eind november kwam mijn grote droom uit: voor de aller eerste keer met mijn eigen paard naar het strand. En ook nog zonder ander paard erbij :wow: Mijn vriend was mee voor het geval er wel iets mis ging maar wat was hij braaf <3
Eerst even een rondje aan de hand om te kijken hoe hij reageerde:
Afbeelding

En daarna toch het zadel erop gelegd, we hebben zelfs een klein galopje gedaan
Afbeelding


Ik heb heel erg getwijfeld of ik het wel aandurfde om zelf een paard op te leiden maar ik had geen betere kunnen treffen. Natuurlijk zijn we een hoop dingen tegengekomen maar tot nu toe zijn we er altijd samen uitgekomen en daar leer ik onwijs veel van. Ik ben heel benieuwd wat 2024 gaat brengen! :D

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Mijn jaar met Rocky (aka Charlie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:29

Gaaf dier! En wat leuk dat ie twee verschillende kleuren oren heeft.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:49

Vind Rocky/Charlie een enorm leuke kruising, die is heel goed gelukt. Heerlijk dat je zoveel met hem kan doen, gouden paard (in een wit velletje)!

De 'bijzonder' foto's zijn geweldig :D .

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:00

Die laatste foto is echt prachtig !
Wat een leuk dier ..

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Mijn jaar met Rocky (aka Charlie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:55

Hahaha heel erg gelachen om die collage met gekke posities, vooral dat liggen naast de voerbak: heerlijk :Y)

Leuk overzicht en veel gedaan zeg, leuk!

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Mijn jaar met Rocky (aka Charlie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 19:58

Bedankt voor de leuke reacties (en wat leuk dat hij in uitgelicht staat :D)

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in Belgiƫ

Re: Mijn jaar met Rocky (aka Charlie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:15

Oh, wat een leuk paard ! Mooie kruising :j
En nog belangrijker, het is zo te lezen ook echt wel het geknipte paard voor jou !

Anne_art
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:13

heel erg leuk!