Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 15:11

2023 was een jaar waar het eindelijk weer wat positiever leek te gaan met Flow, maar toch houd je die onzekerheid na alle pech en het gedoe wat wij gehad hebben. Dit jaar konden we gewoon aan de slag en zelfs weer denken aan wedstrijden. We begonnen met lessen bij een nieuwe instructie en langzaam ging ik er ook zelf weer in geloven.

Een gedeelte van ons jaar in foto's, helaas niet heel veel want ik sta meestal achter de camera en dan sta je er zelf niet op. :+ En mijn telefoon zit in mijn zak of in de kast als ik met haar bezig ben, want ik richt mijn aandacht liever op haar. Dat is achteraf jammer, maar de momenten zelf heerlijk. Tussendoor zijn we ook op buitenritten geweest en allerlei leuke dingen gedaan, maar dus allemaal geen beeldmateriaal van.

We beginnen met onze laatste L2 wedstrijd in maart om die klasse goed af te sluiten, we mochten al 2 jaar geleden over. Maar meteen debuut in nieuwe klasse maken durfde ik niet aan, want ik dacht dat we daar niet klaar voor waren. Was een super afsluiting!

1. De complimenten zijn nog meer waard als de punten
Afbeelding

Daarna gingen we ons M1 debuut maken thuis op stal. Dat eindigde met twee 1e plaatsen en 201,5 en 201 punten.
Vlak daarna was er een meerdaags concours van mijn eigen vereniging waar we 2 van de 3 dagen meegedaan hebben. Het is altijd erg leuk met extra prijzen van sponsoren per proef, dagprijzen en overal prijzen. En een fotograaf! Het eindigde ook op de 1e dag met een 2e prijs met 200 punten en 3e met 198 punten, daarmee haalden we de dagprijs. De 2e dag twee 1e prijzen en 195 en 203,5 punten en dus weer de dagprijs! En we selecteerden ons om mee te rijden in het team voor de selectie van de CHIO Zuid Holland Cup. 4 ruiters, 2 in het M en 2 in het Z / ZZ licht.

2. M1 debuut, helemaal trots op mijn merrie!
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En een samenvatting van de opmerkingen op protocollen van deze wedstrijden.
Afbeelding

Hierna was het dus tijd voor de CHIO selectie. Helaas te veel laten intimideren door de enorme namen die daar meededen. Daar rijd je normaal niet tegen, denk aan ruiters die de dagen ervoor nog NK lichte en zware tour gereden op andere paarden bijvoorbeeld of dekhengsten. De proef was niet zo goed als normaal, maar we eindigden alsnog halverwege het deelnemersveld als 1 van de eerste amateurs met een nette 190,5 punten. En met het team ook 9e van de 24 teams.

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Daarna kwamen de regiokampoenschappen. Geen fijne proeven beide dagen, ik reed niet goed genoeg zelf. Wel door naar de finale proef en daar een nette 12e plaats gehaald met 64,17%. Niet helemaal tevreden, want beide dagen reed ik zelf niet zoals ik kan en normaal doe. Moet toch nog leren om ook op belangrijke wedstrijden gewoon normaal te rijden en mijn geweldige merrie niet in de steek te laten.

Toen kwam de laatste meerdaagse wedstrijd van eigen vereniging van dit jaar. Weer een driedaagse en dit keer wilde ik alledrie de dagen mee doen. Spoiler, dat kan ik niet. :+
Van mijn instructie had ik het doel gekregen om eens 70% te halen in het M1, in de voorgaande klasses wel gehaald telkens dus zij vond het een mooi streven.
Het was een heel mooi weekend; de 1e dag haalden we twee 2e prijzen met 191,5 en 199 punten.
De 2e dag waren we 1e met 212,5 punten en 2e met 187 punten. Die dag dus ook de dagprijs.
De 3e en laatste dag werden we twee keer 1e met 194,5 en 198 punten en weer de dagprijs en daardoor ook de overalprijs van het weekend!
En er was weer een fotograaf. Dit keer maar 1 foto, omdat veel foto's vergelijkbaar waren met degene uit april hierboven haha.

10.
Afbeelding

11. Weer een overzichtje van aantal protocollen.
Afbeelding

Zo sloten we het M1 af met 28 winstpunten en brak er een periode aan van thuisblijven en trainen voor het M2. Keertwendingen waren we pas 1 keer mee bezig geweest en travers moest nog een stuk beter. Uiteindelijk M2 debuut gepland halverwege november in overleg met instructie. Keertwendingen gingen best goed en ik wilde graag weten waar we stonden.

Dit werd een droomdebuut. We werden twee keer 1e en haalden 227,5 en 214,5 punten! := :o Niet terecht in mijn ogen, ik vond het veel te soepel, maar de andere combinaties hadden 180 punten dus zo soepel was het blijkbaar niet.

12. 1e proef
Afbeelding

13. 2e proef
Afbeelding

Ik mag toch wel zeggen dat 2023 een fantastisch jaar voor ons is en ik ben zo blij met en dankbaar voor mijn kleine worteltje :+: Qua gezondheid gaat het bij mij steeds achteruit, maar ik ben zo dankbaar voor alle hulp zodat ik dit kan doen. En zonder dit fijne paard was het niet mogelijk, ook al zijn er dagen dat ik letterlijk van het paard getild moet worden na een paar minuten, heb ik af moeten groeten omdat mijn lijf het niet meer deed en zijn de trainingen aangepast aan mij ipv haar. Een simpel paard qua gangen en kwaliteit, maar een gouden karakter!

Op naar een net zo mooi 2024 met het voornemen om toch af en toe iets vast te leggen ipv alleen in het moment te genieten haha!
14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Alvast fijne feestdagen allemaal!
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 07-12-23 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33796
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een geweldig jaar met mijn worteltje; Flow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:14

Heerlijk stel zijn jullie! <3

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Een geweldig jaar met mijn worteltje; Flow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:29

Mooi topic, mooie combinatie en sterkte met je gezondheid. Klinkt niet fijn!

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:52

Wat een mooi verslag. Super prestaties neergezet dit jaar, maar vooral leuk om te lezen met hoeveel liefde je over je paard spreekt. Op naar nog zo'n mooi jaar!

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:17

Mooi jaar, en doorgaans prachtig commentaar van de jury! Mag je trots op zijn :j

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:19

En allemaal welverdiend!

Daar ga je toch spontaan van blinken, die jurycommentaren :)F!

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:24

Wat een prachtig dier en wat een geweldige combinatie.
Ik ga enorm voor je hopen dat je gezondheid niet verder achteruit gaat, juist het tegendeel :knuffel:

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:46

Prachtige resultaten! Hopelijk kunnen jullie volgend jaar net zo'n fijn jaar beleven en komt er toch licht aan de horizon omtrent je gezondheid. :knuffel:

Rocamor

Berichten: 10873
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:56

Als je met een "simpel" paard en jouw lichaam tot dit in staat bent... petje af en diepe buiging.

Vind jullie zo'n gave combi

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:57

Mooi jaarverslag! En zoals de anderen ook zeggen: je mag echt trots zijn op de punten en het jurycommentaar :j

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 19:59

Dank jullie wel! Ik ben ook echt trots op merrie en zo blij met haar. :+:

Helaas zit verbeteren er voor mij niet in. We zijn hard bezig om gelijk te blijven of niet te hard achteruit te gaan, dus langzaam aan komen er steeds wel wat meer dingen. En dan is paardrijden misschien niet het slimste (hoewel je wel veel spieren traint <<) ) maar wel goed voor de mentale gezondheid :D

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:20

Oohhh wat een prachtige merrie en wat zijn jullie een mooie combinatie!! En wat een punten zeg :wow: Wauw!

Hopelijk blijft je gezondheid stabiel!!

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:02

Oh wat een mooi paard <3. Rijden ziet er fijn uit, mooie complimenten van de jury ook steeds!

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 23:20

Dank jullie wel! :+:

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:11

Jullie zijn zo sympathiek samen! Die M2 vliegen jullie door en het Z1 straks ook :j
Hopelijk lukt het je om op je eigen tempo zo af en toe een wedstrijdje mee te pakken. Iedere jury wordt blij van jullie!

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 07:03

Mooi worteltje en wat een fijne plaatjes om te zien :)

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:11

Wat een geweldig jaar na zoveel tobben. Jullie zijn een supermooi voorbeeld van doorzettingsvermogen en een bewijs dat je in de basissport niet met een bewegingstopper hoeft te verschijnen om bovenin te kunnen rijden! Respect!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:45

Ah wat super! En heerlijk zulke protocollen

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 16:44

Dank jullie wel allemaal! :D

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 17:18

Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd maar ik vind je paard echt heel mooi :j
Wat fijn dat je zulke mooie punten hebt gereden en dat je dit ondanks alles toch hebt kunnen doen!
Het commentaar lijkt me inderdaad waardevol, vriendelijk voorstellen is belangrijk en zie je bij veel mensen toch niet helemaal lukken. Bij jou wel :)

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:40

Mooi overzicht van een mooie combinatie!

Die commentaren van de jury zijn echt super!

Ik hoop dat jullie nog lekker verder kunnen groeien en het je gegund is om nog lang te kunnen blijven rijden.

Sansevieria
Berichten: 4203
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:04

Verdiend in uitgelicht!
Geniet ervan, een lichtpuntje in deze donkere dagen <3

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 13:23

Temeraire schreef:
Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd maar ik vind je paard echt heel mooi :j
Wat fijn dat je zulke mooie punten hebt gereden en dat je dit ondanks alles toch hebt kunnen doen!
Het commentaar lijkt me inderdaad waardevol, vriendelijk voorstellen is belangrijk en zie je bij veel mensen toch niet helemaal lukken. Bij jou wel :)


Dank je wel! Ja, ik ben sowieso gek van vossen met veel wit en een beetje body. Nu heb ik echt nog zat dingen die ik aan haar verbeterd zou willen zien als je mocht kiezen, maar karakter maakt zoveel goed. En lekker oppervlakkig, de kleur ook :')
Vriendelijk rijden probeer ik idd altijd te doen, zo ben ik ook opgevoed. Natuurlijk zijn er wel eens momenten waar het niet zo gaat als ik graag zou willen zien, ze wil wel eens te diep zakken als ze het moeilijk vindt, maar ik weet iig dat dat niet komt door te hard zijn. We werken er telkens aan, maar ik vind het ook weer geen ramp. Niemand kan continu in het perfecte plaatje rijden.


Sansevieria schreef:
Verdiend in uitgelicht!
Geniet ervan, een lichtpuntje in deze donkere dagen <3


Ja heel leuk! :):) En precies wat je zegt, zij is mijn lichtpuntje :j

Dankje Elisa2! We blijven gewoon doorprutsen.

We hopen idd te laten zien wat Oji ook aangeeft. Geen bewegingstopper nodig om bovenin te rijden. Wel correct rijden, maar dat zou het doel van iedereen moeten zijn.

We hebben zelfs juryleden gehad die aangaven dat het zo netjes gereden was, ook al is dat lastig met een ouderwets type(en daardoor wat stijver qua lijf)met niet de beste gangen. Maar dat door het nette opleiden en afwerken van de proeven het echt heel erg goed was en dat ze dat sowieso vaker zouden willen zien.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:31

Ik vind ook dat je dat heel mooi laat zien. Het is super netjes en correct :)

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:44

Flow boft maar met jou!
Wat een heerlijk commentaar op die coupons. Dat doe jij heeeeeeel goed!