Nu zijn we dus 9 jaar verder. We hebben Juna zelf ingereden en opgeleid, samen alle dressuurklasses doorlopen, en dat ging heel voorspoedig, we kwamen bijna nooit zonder winstpunten thuis, en we namen ook heel wat lintjes mee. Tussendoor reden we veel in het bos, namen wat springlessen, reden wat oefencrossen en genoten vooral heel erg!
En ineens was het vorige week zover, we reden onze laatste punt in het ZZ-Zwaar, en dat betekent dat we nu Lichte Tour mogen gaan starten

Vier jaar geleden kochten we ons droomhuis, en verhuisden de paarden naar onze achtertuin. Sindsdien staan al onze paarden, 5 stuks inmiddels, in een heerlijke stabiele kudde 24/7 buiten. Overdag in een groot weiland, ‘s nachts lekker in een altijd droge paddock. Ik merk dat dit de paarden echt heel goed doet!!
Ik rijd overigens maar een keer of vier per week een half uurtje en rijd heel regelmatig in het bos. Dit houdt haar fris, en ik wil haar ook zeker niet overbelasten, het gaat allemaal al snel zat!
Ik heb een overzichtje gemaakt van ons mooie avontuur, dat overigens nog lang niet ten einde is, en dat mijn dromen uit doet komen, wat een wereldpaard!
Juna als veulentje

Een paar weken zadelmak

Voor het eerst op vreemd terrein, een clinic over het rijden van jonge paarden, met veel publiek, door de zusjes Meulendijks. We moesten er ver voor rijden met de trailer, ook dat was een hele ervaring voor haar!

In het L1 mochten we starten op de regiokampioenschappen, de eerste dag wonnen we!

Daarna zijn we L2 gestart, ook daar mochten we meerijden op de regiokampioenschappen.

En in het M hebben we tijdens Corona een aantal proeven online gereden, gewoon thuis in onze eigen baan!

Toen gingen we in het Z starten en ook daar bleven de punten komen!

Zelfs zo dat we ook in het Z2 op de regiokampioenschappen mochten starten, daar reden we voor het eerst in ons leven een kür op muziek, dat was zó gaaf! Op de foto nog aan het losrijden.

En door naar het ZZ-Licht, we begonnen met een proefgerichte clinic van Dirk de Haas en Jørgen Ros, superfijn was dat!

In slechts een paar proeven, waarbij we heel regelmatig boven de 65% reden knalden we het ZZ-Licht door, en mochten we ZZ-Zwaar starten, wat een mijlpaal! Daar helaas geen foto’s van, maar deze foto laat wel mooi haar ontwikkeling zien.

In slechts vijf maanden, en helemaal niet veel proeven, met ook weer een aantal keer boven de 65% en wat eerste plekken, reden we ook het ZZ-Zwaar uit.
Voor wie bewegend beeld leuk vindt, ze begint echt steeds sterker te worden en ruig te lopen. Ze houdt dat nu nog niet altijd vol in de proef, maar dat komt wel!
En hier dan de proef van afgelopen weekend, waarbij we onze laatste punt reden. Het is zeker niet perfect, ik weet goed waar ik aan moet werken en heb superfijne instructeurs om me heen, zonder hen had ik dit ook allemaal nooit kunnen bereiken!
Voor nu trainen we, na een welverdiende vakantie voor Juna, lekker rustig door, zodat ik straks toch echt die slipjas aan kan gaan trekken

Oh, en dit doet ze dus het liefst, naast eten natuurlijk