Pablo is nu 2 jaar in mijn bezit en ik heb hem gekocht als project. En ja, hij is absoluut een project

Het enige wat ik van hem vraag, is dat ie wilt ontspannen en anders zijn spanning afvloeit

Een paar momenten uit het filmpje:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lijsken schreef:Ik twijfel wat ik ga zeggen.
Aan de ene kant heb ik namelijk onwijs veel respect voor je doorzettingsvermogen. Twee jaar werken aan ontspanning en verder niks willen, dat vraagt ook heel wat van jezelf. Ik vind het knap dat je blijft geloven in je paard.
Aan de andere kant, als je paard na 2 jaar nog steeds zo heftig reageert op...eigenlijk niks. Moet je er dan nog wel op willen stappen? Weegt de stress van blijven proberen op tegen wat je ermee wint?
Persoonlijk zou ik, na twee jaar proberen, dit paardje lekker grasmaaier laten zijn. (Of werk vanaf de grond doen als dat wel stressvrij gaat) en niet blijven proberen. Het is geen schande voor zijn welzijn te kiezen en het los te laten dat dit projectpaard nog een rijpaard wordt.
(Dit alles er van uit gaande dat het paard fysiek helemaal gecheckt is voor je überhaupt met hem aan de gang ging)
Mkango schreef:Als ik even kijk naar de berichtengeschiedenis van de TS over deze pony, lijkt het erop alsof hij helemaal niet al twee jaar vollebak bezig is met rijden op deze pony: zo te lezen heeft de pony van oktober 2021 tot oktober 2022 niets onder het zadel hoeven doen, en recentelijk van november 2022 tot februari van dit jaar ook niet. Dan is het ook niet heel vreemd dat er "in twee jaar tijd" niet zoveel gebeurd is op het gebied van rijden.
Is er een keer iemand die zo'n pony alle tijd van de wereld geeft en hem niet snel weer doorverkoopt, is het weer niet goed.
Ayasha schreef:Eens hoor, maar in dit soort topics vind ik het altijd wel prettig om een wat vollediger beeld te krijgen van waar ik precies naar kijk als de TS daar zelf niet veel over zegt. Het is ook geen impliciete kritiek op de mensen die dat niet gedaan hebben, maar alleen een verduidelijking dat dit niet het resultaat is van 2 jaar vier keer per week proberen te rijden.Mkango schreef:Als ik even kijk naar de berichtengeschiedenis van de TS over deze pony, lijkt het erop alsof hij helemaal niet al twee jaar vollebak bezig is met rijden op deze pony: zo te lezen heeft de pony van oktober 2021 tot oktober 2022 niets onder het zadel hoeven doen, en recentelijk van november 2022 tot februari van dit jaar ook niet. Dan is het ook niet heel vreemd dat er "in twee jaar tijd" niet zoveel gebeurd is op het gebied van rijden.
Is er een keer iemand die zo'n pony alle tijd van de wereld geeft en hem niet snel weer doorverkoopt, is het weer niet goed.
Nu haal je er allerhande info bij die niet voor handen is tenzij je berichten gaat door lezen. Gebaseerd op de info die voor handen is, is de bezorgdheid niet apart. Maar zelfs met die info vind ik de reactie van het dier nog steeds zorgwekkend.