Ik vind het zo gaaf, onze zelfgefokte en zelf opgeleide superfijne 9-jarie merrie Juna (Junasthi op papier, v. Firestone x Ixion X) heeft zo weer een extra predicaat achter haar naam staan! Ze mag nu verder door het leven als 'Stb Ster, Sport (dr), Prok'-merrie.
Vorig jaar mocht ze al het sportpredicaat ontvangen, toen reden we onze eerste winstpunt in het Z2, na keurig alle klasses doorgereden te zijn. Daarna ging het snel, het ZZL vlogen we door, met steeds echt hoge punten, en nu zijn we een paar keer gestart in het ZZZ, en ook dat levert mooie punten op! Doordat ze het sportpredicaat heeft, hoefde ze niet naar de stamboekkeuring, maar volstond een thuiskeuring. Hierbij hoefde ze alleen op exterieur beoordeeld te worden, omdat ze met haar sportstand heeft bewezen over voldoende beweging te beschikken.
Spannend hoor, ineens 4 mensen van het KWPN hier thuis, die heel officieel je paard gaan beoordelen. Ik had veel informatie en tips in mijn topic hier op Bokt gekregen, en dat was top, we hebben ons goed voor kunnen bereiden. Het was allemaal dus niet zonder resultaat!
We kregen een uitnodiging voor de centrale keuring in juli, daar zou ze eventueel, als ze zich goed laat zien, elite kunnen worden. Aangezien de inspecteurs aangaven dat het zeker zinvol is een poging te doen, gaan we dat gewoon proberen!
Juna heeft echt twee gezichten, op stand is het echt een heel ander paard dan onder het zadel. Ik zal eerst de foto's van de keuring neerzetten, en dan nog een paar foto's van hoe ze onder het zadel toont, voor de volledigheid haha!
Mocht iemand nog tips hebben voor de centrale keuring, heel graag!!
Even wachten op stal tot de inspecteurs er zijn

En dan het beoordelen

Knappe merrie

De mooie woorden van het KWPN

En onder het zadel