Een stoer sportpaard genaamd Henk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 14:00

Henkie zijn eerste eigen ITP topic *\o/* hopelijk op de juiste plek. Er zitten meerdere disciplines door elkaar heen dus ik laat het aan mods over om het topic eventueel te verplaatsen mocht het ergens anders beter passen :)


Voor wie Henkie nog niet kent, zo heet mijn beste marktplaats aankoop van vorig jaar ;) een bruine KWPN ruin van 11 met een bijzonder karakter dat hem in mijn ogen een overgroeide bruine haflinger maakt :=

We hebben tot nu toe enige bokt-bekendheid alleen vanwege ons blessureverhaal kunnen krijgen, nou daar doe ik mijn stoere topper uiteraard geen eer mee want hij kan zoooo veel meer dan alleen zijn poten in de wei proberen te breken :j zoals zijn poten op diverse andere locaties proberen te breken :+ vooralsnog zonder succes gelukkig

Henk is weliswaar springgefokt maar stiekem best een veelzijdige jongen. Zo zijn we afgelopen najaar begonnen met dressuren, in eerste instantie noodgedwongen vanwege zijn blessure maar eigenlijk bevalt het ons allemaal best prima :) inmiddels staat de teller op L1+2 binnen 5 wedstrijden *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ja ik val op de tweede foto enorm in stoelzit :+ iets met mijn anti-dressuur achtergrond, close contact springzadel en mijn paard d'r voorhand ruimte willen geven met verruimen. In arbeidsdraf kan ik over het algemeen ook een stuk minder krom zitten ;)

Afbeelding

Maar zo'n stoere gast als Henk staat uiteraard ook open voor andere uitdagingen :j hij heeft misschien weinig ervaring maar moed zat, en zo hebben we twee weken terug ons eerste oefencrossje gereden :D

We mochten eerst losspringen in hetzelfde parcours, heel fijn want Henkie heeft tot nu toe welgeteld 2 crosslessen gelopen dus hij is nog zo groen als het gras. Dat losspringen heeft hem toch eerst een kleine meltdown bezorgd (en mij wat spijt dat ik alweer een onervaren paard heb gekocht, hoe ging het nou weer met twee keer groen := ) want heen en weer als ongeleid projectiel stuiteren kan deze jongen ook als de beste. Maar goed eenmaal ik al die energie in de juiste banen wist te krijgen ging het hartstikke lekker :j

Met losspringen was alles uiteraard een beetje eng, nou dan maar gepaste afstand van de hindernissen houden ;)

Afbeelding

Daarna ging het al een stuk relaxter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Henkie wordt er wel goed heet van :=

Afbeelding

Heel dapper door het water heen

Afbeelding

Henk blijft wel een kijker met enorm talent voor fotografen spotten

Afbeelding

Ik heb deze foto trouwens voor mijn vriend besteld omdat hij mij hier zo geconcentreerd en bewust met mijn sport bezig vond staan, met een hele gerichte blik en noem maar op. In feite was ik mijn volgende hindernis helemaal kwijt en druk bezig met als idioot rondkijken waar die in godsnaam was gebleven _O-

Anyhow, we hebben toen een lekker foutloos rondje gereden :)

Springen is sowieso Henkie zijn grootste liefde, ergens in een rij met alles wat los en vast zit proberen op te vreten (zo weet je zeker dat hij van mij is := )en bij willekeurige mensen op wedstrijd om snoepjes en aandacht bedelen. Als publiek lastigvallen even niet mogelijk is probeert Henk in het parcours wel aan iedereen duidelijk te maken dat hij al die snoepjes verdient :+

Afbeelding

Afbeelding

Geen fotograaf helaas maar ik vind hem wel stoer voor eerste keer in zijn leven deze hoogte, zeker gezien hij niet de grootste is met zijn 162cm ;)

Bedankt voor het kijken ook namens mijn stoere boerenknol.

Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:11

Leuk paard is hij zeg!! Lekker veelzijdig!

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:14

Vet stoer dier! En jij ook :D

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:20

Wat een leukerd!
Ik volg graag jullie avonturen.

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:49

Ik ken je andere topics niet, maar wat een leuke combinatie zijn jullie. Tof om te zien dat jullie er allebei plezier in hebben en vol concentratie aan het werk zijn. Ik doe het je niet na hoor, die dikke hindernissen.
Bij de eerste dressuurfoto's valt inderdaad het springzadel wat uit de toon, maar dat maak je wel helemaal goed met je korte babyroze kinderzweepje met paardenhoofd op het handvat.

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:51

Leuke, veelzijdige pony!

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 16:12

gonniee schreef:
Ik ken je andere topics niet, maar wat een leuke combinatie zijn jullie. Tof om te zien dat jullie er allebei plezier in hebben en vol concentratie aan het werk zijn. Ik doe het je niet na hoor, die dikke hindernissen.
Bij de eerste dressuurfoto's valt inderdaad het springzadel wat uit de toon, maar dat maak je wel helemaal goed met je korte babyroze kinderzweepje met paardenhoofd op het handvat.


Dankjewel! Die dikke hindernissen zijn trouwens pas B hoor ;) maar nog steeds super trots op gezien ik Henkie er zelf voor heb klaargestoomd :)

Ik moet echt een dressuurzadel kopen als ik verder wil :j L1 proeven vind ik zo nog enigszins meevallen maar ik zit mezelf teveel in de weg bij wat moeilijkere oefeningen merk ik.

Mijn roze kinderzweepje is ooit begonnen als dingetje wat ik als tienermeisje deed om geluk op wedstrijd te hebben, hoe meer kinderachtig hoe beter :P het liefst met glitters erop enz. Met springen valt het niet zo op maar met dressuren is inderdaad wat minder gepast :') Ik gebruik het dan toch niet (zou niet eens weten hoe ik het tijdens een dressuurproef zou moeten inzetten) maar het hoort er inmiddels een beetje bij haha.

senna21 schreef:
Wat een leukerd!
Ik volg graag jullie avonturen.


Dankje, hij is zeker een leukerd :D Ik zal misschien een volg topic voor Henk kunnen aanmaken als meer mensen zijn avonturen boeiend vinden :)

Flubberboot schreef:
Leuk paard is hij zeg!! Lekker veelzijdig!


Dankje! Veelzijdig is hij zeker, kan namelijk ook nog voor de wagen lopen :P ook al doe ik er zelf voorlopig niets mee. Wie weet misschien in de toekomst wel.


hannelot schreef:
Leuke, veelzijdige pony!


Dankjewel :)

Autumnn schreef:
Vet stoer dier! En jij ook :D


Thanks namens Henkie :D

Maar ik ben echt een zeikerd eerste rang hoor, weet het alleen een beetje te verbloemen ;)

Dat is daardoor mijn laatste groene paard denk ik, ik zweer dat ik volgende keer liever een dik pak geld ga neerleggen voor een leermeester die al alles heeft gezien. Nu nog aan dat dikke pak geld weten te komen :=

Het is uiteraard ergens wel super leuk, dit paard zo zien groeien :) want hij is bij mij zonder klassering of iets van relevante parcours- of crosservaring gekomen. We leren daardoor ook heel veel dingen samen en het is gaaf dat hij inmiddels zo braaf zijn rondje onder een lompe amateur loopt, zegt ook heel wat over zijn instelling vind ik :) Maar wat een mentale uitdaging voor mij is het soms... hij lijkt qua uitstraling wellicht een grote knuffelpony en dat is die over het algemeen ook, wat niet wegneemt dat hij ook een kijker met verbazingwekkend korte reactietijd blijft ;)

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:16

Haha heerlijk geschreven.
Volgens mij passen jullie precies bij elkaar :j
Allebei een beetje prettig gestoord :D

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:27

Fijn om Henk nou echt in actie te kunnen zien +:)+

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:55

Super stoere foto's :D

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:00

Wat een ontzettend leuke combinatie zijn jullie en wat schrijf jij geweldig, daar moet je wat mee gaan doen. Hoop nog heel veel van jullie te mogen lezen.

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:07

Fly_high schreef:
Ik heb deze foto trouwens voor mijn vriend besteld omdat hij mij hier zo geconcentreerd en bewust met mijn sport bezig vond staan, met een hele gerichte blik en noem maar op. In feite was ik mijn volgende hindernis helemaal kwijt en druk bezig met als idioot rondkijken waar die in godsnaam was gebleven _O-


:D

Henk is heel knap! Ik dacht eerst dat jij ontzettend lang moest zijn, maar toen schreef je dat hij 1.62 is. Best wat power in die sprongen dan. Leuk om jullie samen te zien.

AnnickT

Berichten: 1468
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:19

Wat een leuk koppie heeft hij <3 Dat verhaal over de foto voor je vriend is trouwens geweldig :')

Syb_sem

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-04-11
Woonplaats: Thuis met mijn hondje

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:13

Wat een heerlijke foto's. is dit het paard waarmee je bij Q stond? ( dat ben jij toch? :o ) Dan zijn jullie flink gegroeid met zijn 2e. tof om te zien!

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 11:45

DuoPenotti schreef:
Haha heerlijk geschreven.
Volgens mij passen jullie precies bij elkaar :j
Allebei een beetje prettig gestoord :D


Haha, dankje! <3

We doen vooral lekker spontaan we zin in hebben, het leven is te kort om het allemaal heel serieus te nemen. Voel me met mijn knollige Henk heel vaak erg misplaatst in de grote serieuze paardenmensen wereld dus ik probeer ook de humor ervan in te zien ;)

...als ik genoeg geld zou hebben zou ik nog tenminste onder de noemer excentriek vallen :=


prompter schreef:
Fijn om Henk nou echt in actie te kunnen zien +:)+


En voldoet Henk aan de verwachtingen? ;)


Avalanche schreef:
Super stoere foto's :D


Dankjewel <3 ik vind ook dat ik gewoon een hele stoere pony heb :D


Boheme schreef:
Wat een ontzettend leuke combinatie zijn jullie en wat schrijf jij geweldig, daar moet je wat mee gaan doen. Hoop nog heel veel van jullie te mogen lezen.


Dankjewel :) ik schrijf normaalgesproken vooral heel veel droge financiële rapporten, op bokt kan ik me dan wel een beetje uitleven ;)


miereneter schreef:
Henk is heel knap! Ik dacht eerst dat jij ontzettend lang moest zijn, maar toen schreef je dat hij 1.62 is. Best wat power in die sprongen dan. Leuk om jullie samen te zien.


Dankje, hij is de knapste Henk van stal, dat zeker :j

Ik ben ook ontzettend lang hoor, 190cm op blote voeten :+ _O- hij oogt dus juist eerder redelijk groot voor zijn maat denk ik :P is ook een beest met aardig wat body. En er zit heel wat power in ja :D vind ik echt heel stoer van hem hoe hij weet te springen met zulke lange en relatief zware ruiter.

AnnickT schreef:
Wat een leuk koppie heeft hij <3 Dat verhaal over de foto voor je vriend is trouwens geweldig :')


Thanks! Hij heeft niet alleen een lief koppie, is ook net zo lief als hoe die eruit ziet <3

En wat betreft de foto, vooral doen alsof je weet waar je mee bezig bent dan valt het leken niet op blijkbaar :=

Syb_sem schreef:
Wat een heerlijke foto's. is dit het paard waarmee je bij Q stond? ( dat ben jij toch? :o ) Dan zijn jullie flink gegroeid met zijn 2e. tof om te zien!


Dankjewel :) dat ben ik inderdaad :j

Nee Henkie is eentje dat ik pas vorig jaar heb gekocht dus nooit bij Q mee gestaan. Je denkt aan Fly, daar zat ook heel wat vooruitgang in vind ik :o

Afbeelding

Afbeelding

Die heb ik ook nog in springen en dressuur kunnen uitbrengen enz, zo bizar veel geleerd dankzij haar. Ook bij de juiste mensen terechtgekomen doordat ik haar helemaal niet snapte en er niets nuttigs mee kon in het begin :') Vergeleken daarmee was het met Henkie ondanks zijn gebrek aan ervaring al vanaf dag 1 gesneden koek, ook omdat ik in de tussentijd wel iets heb geleerd over paardrijden denk ik :o

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:51

Met sommige paarden heb je ook gewoon meer klik of zo :) en dat maakt alles makkelijker. Super stoere pony vind ik het 8-) ik snap echt helemaal dat je ervoor gevallen bent :j

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:55

Wat een leuk topic! Hij heeft echt een prethoofd :D

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:28

Haha, ik had geen verwachtingen, vind het gewoon fijn dat er nu topic zonder blessureleed van jullie beiden is :D

Myrthe1
Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:35

Wat schrijf je ontzettend leuk!! Ik zit hier met een big smile dit te lezen *D . Lekker droog en inderdaad heerlijk om alles niet al te serieus te nemen, daar kan ik een voorbeeld aan nemen....maakt het leven wel eenvoudiger.
Super leuk beest die Henk <3 , blijf vooral lekker over hem schrijven! Dus volgtopic, ik ben voor *\%/*

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:41

Leuk geschreven, en wat een knap en veelzijdig paard is Henk!

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:48

Gaaf dier en hele leuke combi!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:05

Ontzettend leuk paard en het plezier straalt er voor jullie van af :D

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 12:05

Bedankt voor alle enthousiaste reacties, ik zal aan Henk doorgeven dat hij inmiddels een fanclub heeft :D

Afbeelding

Hij slaagt er overigens nog verbazingwekkend vaak in om daadwerkelijk snoepjes bij het wedstrijdpubliek te bemachtigen, het zou wellicht iets met zijn onschuldige uitstraling van je lievelingsmanegepony te maken hebben... ;) Zelfs paar keer de vraag gehad of hij wellicht te koop stond, al kwam het tot nu toe in meeste gevallen bij minderjarige meisjes vandaan :=

Avalanche schreef:
Met sommige paarden heb je ook gewoon meer klik of zo :) en dat maakt alles makkelijker. Super stoere pony vind ik het 8-) ik snap echt helemaal dat je ervoor gevallen bent :j


Ik heb alleen helemaal geen klik met Henk :+ _O- ofwel, ik had er zeker geen klik mee toen ik hem kocht. Maar ik was toen wel gecharmeerd van zijn rustige karakter en eerlijke instelling dus gezien de zeer aantrekkelijke prijs toch maar een gok gewaagd :o

Paarden die zo'n beetje sinds altijd altijd mijn voorkeur hebben zijn namelijk van die meest merrieachtige (pis)merries, het liefst uitvoering hitte petit met gezonde dosis eigen mening. En graag heel goed dapper, want ik ben zeikerd eerste klas als het om springen gaat :+ Zet je twee bloembakken en een kleurplankje in de straal van 5 meter bij de hindernis vandaan en ik durf er nog maar nauwelijks overheen. Waardeloos zo'n ongehoorzame, kijkerige ruiter daar is een zelfverzekerd paard voor nodig dat stevig in d'r schoenen staat. Oh ja en ik heb mijn paard net zo graag heel goed voorwaarts, want zo ingewikkeld als het hele paardrijden is laat ik het eigenlijk ook liever aan het paard over. Mijn instructie zegt dat ik vooral een beetje op die gekkenhuizen van beesten kan goochelen maar rijden is er maar weinig van te merken. Nou dat is zeker een manier om dat te brengen :=

En dan hebben we Henk, zijn geslacht hoef ik niet nader op in te gaan, een lieve, onverstoorbare jongen met emotionele intelligentie van een zilvervisje. Henk boeit het allemaal niet zo, tenzij er eten op t spel staat. Het leven gebeurt nou eenmaal en Henk weet zijn leven veel betere invulling te geven dan erover nadenken wat voor onuitgesproken verwachtingen men wel en niet zou kunnen hebben. Hij doet liever wat er daadwerkelijk gevraagd wordt (met een tikkeltje waar hij op dat moment zin in heeft erbij) hoe veel moeilijker zou het nou moeten zijn?

Wil je springen dan springt die, wil je toch liever niet springen dan hoeft het van hem ook weer niet. Idem met dressuren. Je mag lekker je eigen oplossingen bedenken en Henkie gaat er heel braaf in mee, goudeerlijk paard dat hij is. Ook al ga je de meest gekke afstanden verzinnen blijft hij het keer op keer pikken. Nog nooit zulk vergevingsgezind paard gehad <3 maar actief meedenken is niet zijn sterkste kwaliteit laten we zeggen. Het klinkt allemaal wellicht fijn maar in de praktijk kan het heel erg confronterend zijn als je zelf maar een matige amateur bent :+

Ik vond het in ieder geval eerst best eng, een paard dat ik nog strak voor de hindernis op mijn gemak stil kan zetten. En best interessant (en frustrerend tegelijk) dat ik dan telkens tegen mezelf en mijn eigen onzekerheden aan liep. Henk is uit zichzelf ook nog best een kijker, als ik een tientje zou krijgen elke keer dat hij absoluut niet in de buurt van een willekeurig object op het erf durft te komen welk hij wel minstens 10 keer heeft gezien zou ik inmiddels nog een Henk erbij kunnen kopen :=

Voorlopig verwacht ik trouwens niets met volgtopic waarde te kunnen posten, we gaan nu namelijk paar weken rustig doortrainen voor Henkie zijn officiële SGW debuut. Wat vooral heeeeel wat saai dressuurwerk inhoudt :) met hier en daar een crossles. We beginnen namelijk meteen in de B met dressuur - dat Henk over de hindernissen van deze hoogte heen weet te komen maak ik me niet zo zorgen om maar ergens buiten in het veld met uitzicht op allerlei afleidende zaken een fatsoenlijke proef neerzetten, nou daar liggen onze talenten helaas niet bij :+

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:11

HENKIEEE IS ZO SCHATTIG!!!!!

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Een stoer sportpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:36

Alleen al jouw manier van schrijven is al een volger waard , geweldig.